RSS

ΑΝΤΕ ΡΕ … ΚΑΡΝΑΒΑΛΕ … Ε , ΚΑΡΝΑΒΑΛΕ …

02 Μαρ.

….. μου φώναξε από το ανοιχτό παράθυρο του αυτοκινήτου του , …. ο εντελώς κομπλεξικός και δυσκοίλιος , που του … «έφαγα» την προτεραιότητα στο φανάρι και … χαχάνισαν με την αδεξιότητά του και οι … απέναντι γκόμενες ….
Κι εκεί που ήμουν έτοιμη να του ρίξω καμιά από τις γνωστές … κατάρες , ή έστω εκείνη την απαράμιλλης αξίας , ηρωική προτροπή «σάλτα και γαμήσου» της κυρίας (λέμε τώρα) , NinaC , …. τσααααακ … μου κατέβηκε η ιδέα :
-Ρε συ … Απόκρηες δεν έχουμε ; Μάλιστα , Απόκρηες …. Και η … κυρία (λέμε τώρα) Σίλια επί 50 + (plus) συναπτά έτη … καρναβάλι , κάθε τέτοια εποχή … Δεν το «δείχνω» και στους … φίλους μου τους «ελεεινούς» bloggers , να το μάθει όλο (ξανα-λέμε τώρα) το μπλογκοχωριό ;
Κι έτσι έγινε .

Το παρόν … «πόνημα» , αφιερώνεται με την ειλικρινή αγάπη μου στην φίλη Νίνα (NinaC) , που μου το ζήτησε και χωρίζεται σε δύο … ενότητες : Την πρώτη , που περιέχει τις φωτογραφίες ΠΡΙΝ από το 1961 και την δεύτερη , με τις φωτογραφίες τις … ΜΕΤΑ το 1961 … (προφανώς το 1961 είναι μια … σημαδιακή χρονολογία για την Νίνα … Ίσως να είναι η χρονιά που γεννήθηκε και γι αυτό είναι σημαδιακή – σημαντική , όπως και το έτος 0 … που γεννήθηκε ο Χριστός … Αλήθεια ο Χριστός το 0 , ή το 1 , γεννήθηκε ; … τέλος πάντων) …..

1) ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΤΟ 1961

1955.jpg olga-litsa.jpg sxolikoparty.jpg 1956.jpg KOZAKOS.jpg 1957.jpg 1958.jpg 1960.jpg 1961.jpg

2) ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΤΟ 1961

1964.jpg 1965.jpg 1966.jpg 1967.jpg 1982.jpg 1987.jpg 1983.jpg karnavali.jpg1993.jpg

καλοκαιρι+δεκεμβρης 2007 017

Shared with Flock – The Social Web Browser
http://flock.com

 

51 responses to “ΑΝΤΕ ΡΕ … ΚΑΡΝΑΒΑΛΕ … Ε , ΚΑΡΝΑΒΑΛΕ …

  1. Кроткая

    2 Μαρτίου , 2008 at 22:58

    τέλειες! όλες τέλειες!η τελευταία δεν είναι ακριβώς καρανβάλι ε?

     
  2. faros

    2 Μαρτίου , 2008 at 23:44

    Δεν το εκτιμούσα παλιά, μεγαλώνοντας όμως (λίγο), άρχισα να εκτιμώ πολύ την ασπρόμαυρη φωτό.
    Άσε που κάθε φωτό είναι και μια ιστορία (τα χρόνια και πριν το 61 και πριν το 71, 81 -τέλος-, δεν υπήρχαν και πολλά λεφτά για φωτογραφίες), πιστεύω και οι παραπάνω αποτελούν ιστορικά γεγονότα που οι ήρωές τους θα έχουν να θυμηθούν πολλά. Όπως φυσικά και το καρναβάλι, το ζούσαμε πολύ διαφορετικά τότε – πιο όμορφα, πιο γλυκά, πιο …
    Αφού λένε ότι ο Κύριος πέθανε το 33 μ.Χ. και τότε ήταν σε ηλικία 33 ετών … άρα γεννήθηκε το 0!

    Άσχετο: Ντρέπομαι αλλά, δεν κατάλαβα! (στο … πριν απ΄αυτό!!!, δυστυχώς είμαι της εποχής των … αγγλικών!)

     
  3. Indictos

    3 Μαρτίου , 2008 at 02:57

    Super 🙂

    Το 007 όλα τα λεφτά.

     
  4. faros

    3 Μαρτίου , 2008 at 09:53

    ΚΑΡΝΑΒΑΛΕ … (έτσι έβαλες τίτλο…), σύνθετη λέξη από το ΚΑΡΝΑ και το ΒΑΛΕ !!!
    Βάλε ξέρω τι θα πει πώς λέμε Βάλε … πέντε … βάλε … δέκα κλπ., ΚΑΡΝΑ τί θα πει;;;;
    Μ΄έφαγε η αγωνία … δεν μπόρεσα να βρω τίποτα σχετικό!!!

     
  5. tdjm

    3 Μαρτίου , 2008 at 10:36

    Καλημέρα και καλό μήνα !!!

    Είναι όλες πολύ όμορφες!!! Και είδικά οι παλιές…

     
  6. "Το τέρας της Αμάθειας"

    3 Μαρτίου , 2008 at 11:14

    Δε θα σχολιάσω το πως ( 😛 ) σου κατέβηκε η ιδέα, αλλά την ίδια την ιδέα!!

    ΟΥΑΟΥ!!! 🙂

     
  7. An-Lu

    3 Μαρτίου , 2008 at 14:04

    Super-Duper!
    😉

     
  8. Μαρία

    3 Μαρτίου , 2008 at 14:35

    Υπέροχες οι φωτογραφίες!!!! 😀 χαχαχαχα. Φοβερό το ποστ σου! 😀
    Φιλιά και καλή εβδομάδα

     
  9. μούργος

    3 Μαρτίου , 2008 at 16:28

    Σιλια, να σου πω μια πολυ μεγαλη ιδιοτροπια μου:
    αν ημουνα σε καποιο κρεββατι του πονου, σε καποιο νοσοκομειο, το τελευταιο πραγμα που θα ηθελα να δω, μολις ξυπνησω απο την εγχειρηση, ειναι να με κοιταζει απο κοντα στα ματια ενα ατομο με πλουσια μπλε ελεκτρικ μαλλια και με τη γλωσσα του εξω.
    σοκ θα παθαινα!! 😆
    καλα, οι παλιες φωτο δεν παιζονται!!!

     
  10. silia

    4 Μαρτίου , 2008 at 00:43

    @ Кроткая
    Είναι …. λίγο … σχεδόν … καρναβάλι .
    Είναι μια προσπάθεια να ξεγελαστούμε ότι ζούμε την γιορτή κι εμείς που δουλεύουμε (εφημερεύουμε) εκείνες τις μέρες …
    Τις περισσότερες γιορτές της … ενήλικης ζωής μου , τις έχω περάσει μέσα σε Νοσοκομεία …
    Δεν βαριέσαι …. Ωραία ήταν ….
    Φέτος λέω να βγω στην Σύνταξη … Θα μου λείψουν όλα αυτά , για τα οποία γκρίνιαζα μια ζωή .

     
  11. silia

    4 Μαρτίου , 2008 at 01:12

    @ faros
    «…πιστεύω και οι παραπάνω αποτελούν ιστορικά γεγονότα που οι ήρωές τους θα έχουν να θυμηθούν πολλά….»
    ———————————-
    Σωστά πιστεύεις … Κάθε φωτο και μια ιστορία , όπως πχ η τελευταία της πρώτης ομάδας … Θυμάμαι πως ο νεαρός κάου-μπόϊ με το ακκορντεόν συμμαθητής μου από το Νηπιαγωγείο , μου ζήτησε να βγούμε φωτογραφία οι δυο μας καρναβάλια (ο πατέρας του ήταν φωτογράφος) . Δέχτηκα μόνο με την προϋπόθεση να φωτογραφηθεί μαζί μας , όλη η … παλιοπαρέα μου (την οποία θα δεις και σε πολλές άλλες φωτο) .Τζάμπα φυσικά , γιατί τότε , που λεφτά για φωτογραφίσεις . όπως πολύ σωστά λες …. Τι να κάνει λοιπόν ο … δυστυχής ; Δέχτηκε , και … νάμαστε όλοι στην φωτογραφία ….
    ————————————
    Δεν υπάρχει έτος 0 … Ο λόγος μου ήταν ρητορικός …. Όπως δεν υπάρχει και αριθμός αυτοκινήτου 1000 , γιατί στην αρίθμηση , θα υπήρχε πάντα ένα αυτοκίνητο παραπάνω (το … 1000)
    ————————————-
    Όσον αφορά αυτό που λες «Άσχετο» , δεν κατάλαβα … εννοείς μήπως το «благодарить» ;
    Αν ναι , αυτό σημαίνει στα Ρώσικα «ευχαριστώ» και είναι το εκλεπτισμένο , το πιο ευγενικό «ευχαριστώ» που λένε οι Ρώσοι , σε αντίθεση με το κάπως πιο λαϊκό «спасйбо» (σπασίμπα) .

    και … @ faros (λίγο πιο κάτω)
    Δεν νομίζω ότι είναι σύνθετη λέξη … Μία λέξη είναι και μάλιστα Ιταλική αν δεν κάνω λάθος …. Η αντίστοιχη δική μας , είναι …. «προσωπιδοφόρος» δηλαδή … «μασκαράς» .

     
  12. silia

    4 Μαρτίου , 2008 at 01:34

    @ Indictos
    Μμμμ , τότε όλοι (μάλλον όλες) ήμασταν fun του 007 …. (Αν εννοείς αυτό)
    Σημασία στην φωτο την συγκεκριμένη πρέπει να δώσεις στην λεπτομέρεια … Στον φίλο μου τον Ρ. που ήταν ντυμένος «Τζων Γουέϊν» και ερωτευμένος με μιαν άλλη στο πάρτυ μου ψιθύριζε την ώρα της φωτογράφισης «Πιο … κολλητά επάνω μου … μπας και ζηλέψει…. η Μ.» ….Επίσης αξίζει να επικεντρωθείς στην τρύπα που βγαίνει το μπουρί της ξυλόσομπας (στο πάνω μέρος της φωτογραφίας) καθώς και στο υπέροχο παλιό ραδιόφωνο …
    Καλή Αποκρηά .

     
  13. silia

    4 Μαρτίου , 2008 at 01:44

    @ tdjm
    Καλήμέρα κι από μένα και αντεύχομαι και σ’ ευχαριστώ για τον καλό σου λόγο … Το παλιό έχει πάντα την ομορφιά του .

    @ «Το τέρας της Αμάθειας»
    Άσε … το πως μου κατέβηκε η ιδέα … Πάνω στο φανάρι τον προσπέρασα από τα δεξιά … κλειστή στροφή (δική μου) αριστερά … κι ενώ αυτός έπρεπε να πάει ίσια … φρενάρησε απότομα για να μην με χτυπήσει και …. έχασε και το φανάρι …. Κάπου είχε δίκιο μ’ αυτο , που μου φώναξε … αλλά …. ΔΕΝ ΔΙΝΟΥΜΕ ΠΟΤΕ ΔΙΚΙΟ ΣΤΟΝ ΑΡΡΕΝΑ ΟΔΗΓΟ …. ‘Αλλωστε ήταν και … μοιραίο , να γίνει αυτό αιτία για να γραφεί αυτό το … υπέροχο ποστ

     
  14. silia

    4 Μαρτίου , 2008 at 01:47

    @ An-Lu
    Τι είναι το …»Duper» , δεν ξέρω , αλλά για να το λές , καλό θα είναι

    @ Μαρία
    Σ’ ευχαριστώ Μαρία μου … Χαίρομαι που σου άρεσε .

     
  15. silia

    4 Μαρτίου , 2008 at 02:40

    @ μούργος
    Α , … «Μούργος» , είστε όντως υπερβολικά (αρρωστημένα θα έλεγα) ιδιότροπος .
    Δηλαδή , με το συμπάθιο , που λένε , τι ακριβώς σας ενοχλεί ; Τι αρρωστημένοι συμβολισμοί σχηματίζονται στο θολωμένο μυαλό σας ; Το … «πλούσιο , μπλε , ελεκτρίκ μαλλί» ; Γιατί καλέ μου ; Δηλαδή σε τι σας χαλάει μια Χειρουργός , ή μια Αναισθησιολόγος , ή μια … αδελφή (αδελφή νοσοκόμα … ασεβέστατε) μέλος της μεγάλης παράταξης της Νέας Δημοκρατίας ; Δηλαδή αν το μαλλί ήταν πράσινο «τσαγαλί» ή ΄πράσινο παπαγαλί θα σας ερχόταν καλύτερα ; Κρυπτοπασόκος φίλε «Μούργος» ;;; Δεν το περίμενα από εσάς …
    Αμ , το άλλο ; Η γλώσσα έξω ; Το σοκ που θα παθαίνατε ;;;; Εδώ , άλλοι … καν και καν … για μια γλώσσα έξω … Μέχρι κι από τον 4ο , στον ακάλυπτο πηδάνε … Μήπως (λέω «μήπως») … είστε λίγο αχάριστος ;
    ——————————–
    Το παράκανα … μου φαίνεται .

     
  16. γητεύτρια

    4 Μαρτίου , 2008 at 03:28

    Φανταστικές οι φωτό! Τις ταξίδεψα μία μία… Τί όμορφες αναμνήσεις! Και κορίτσαρος η Αννούλα μας! Να ‘σαι πάντα καλά και να ζεις έτσι έντονα το καρναβάλι και όχι μόνο! Ξέρεις εσύ… 😉

    Φιλιά!!!

     
  17. ο Αναμοχλευτής

    4 Μαρτίου , 2008 at 10:29

    …«για μια γλώσσα έξω».

    Δεν πρόκειται απλώς για «γλώσσα έξω» και να συμπληρώσω ότι προτού πηδήξουν από τον 4ο, είχαν προηγουμένως προβή σε άλλα άλματα.

    Γιατί όπως το θέλει κι η παλιά και δοκιμασμένη παροιμία: «όποιος πηδάει πολλά παλούκια…» έτσι επιτάσσει η νομοτέλεια για όποιον καταδέχεται να πηδάη κάγκελλα να καταλήγη κάπου στο τέλος της σταδιοδρομίας του σε ελεύθερη πτώση χωρίς αλεξίπτωτο. Αυτό δε έχει ισχύ φυσικού νόμου, ιδίως για τους «αλεξιπτωτιστές» της πολιτικής ή άλλου χώρου.

    Και να πει κανείς ότι δεν το λέγανε οι παλιοί: «Την υπογραφή σου και το… «συγκεκριμένο» πάντα να προσέχης που τα βάνεις».

    ____________
    Για τις φωτογραφίες δε λέω τίποτα. Αυτές απολαμβάνονται ως έχουν και κάθε σχόλιο περιττεύει.

     
  18. giorgos giorgakis

    4 Μαρτίου , 2008 at 11:19

    “спасйбо” (σπασίμπα)
    To «o» στα Ρωσσικά προφέρεται α;

    Το κάρνα νομίζω σημαίνει σάρκα,κρέας.Είναι η εξέλιξη του λατινικού carnem που σχηματίστηκε βάση μιας ινδοευρωπαικής ρίζας.

     
  19. silia

    4 Μαρτίου , 2008 at 12:14

    @ γητεύτρια
    «…και να ζεις έτσι έντονα το καρναβάλι και όχι μόνο!…»
    ——————————
    Το «Καρναβάλι» , ήταν πάντα για μένα , η αγαπημένη μου γιορτή . Έχει κάτι το παγανιστικό , το ερωτικό , το εξιταριστικό (τί λέξη κι αυτή ; ) το … ακραίο …. Και ύστερα … απότομα μέσα στην αυστηρότητα της Νηστείας … της περισυλλογής και της αναμονής του …Πένθους …. Ακραίο , όντως …
    Ξέρεις , πάντα σε … ψιλοζήλευα για το γεγονός , ότι μπορείς να ταξιδεύεις (ευκολότερα από εμένα , εννοώ) . Χαίρομαι που κατάφερα κι εγώ , να σε ταξιδέψω κάπου ….

     
  20. silia

    4 Μαρτίου , 2008 at 12:19

    @ ο Αναμοχλευτής
    Κοίτα τώρα, τί μου πρέκυψε … Μια πλήρης πολιτικοκοινωνική ανάλυση πάνω στο : «για μια γλώσσα» ….
    Καλέ , επικεντρώσου στο Πάνθεον της καρναβαλικής μου εξέλιξης , ανά τους αιώνας … και μόνο σ΄αυτό ….
    Επιτέλους , σταμάτα τις φλυαρίες και … απόλαυσέ το .
    —————————
    Πόσο πολύ χαίρομαι που ξανάρθες ….

     
  21. silia

    4 Μαρτίου , 2008 at 12:25

    @ giorgos giorgakis
    Η Ρώσικη γλώσσα είναι από αυτές , που ονομάζουμε «χοντρές» – όσον αφορά την προφορά τους – . Το «ο» μετά από σύμφωνο προφέρεται κάτι ανάμεσα σε «α» και «ο» …. Για , δοκίμασέ το … Βαριά προφορά … δεν τα πολυκαταφέρνουμε οι Έλληνες σ’ αυτή την προφορά … Η γλώσσα μας , είναι από τις χαρακτηριζόμενες «λεπτές» .
    Όσο για την δεύτερη παρατήρησή σου , ειλικρινά , δεν έχω ιδέα για την ετοιμολογία της λέξης …. Μια υπόθεση έκανα .

     
  22. Кроткая

    4 Μαρτίου , 2008 at 14:38

    Για την ετυμολογία της λέξης «καρναβάλι», η άσπρη λέξη λέει τα εξής:

    «Καρναβάλι
    Η γιορτή της αποκριάς και οι εκδηλώσεις που τη συνοδεύουν: η απόκρεως καί αι κατ’ αυτήν μεταμφιέσεις.

    Η λέξη αποτελεί μεταφορά του γαλλικού carnaval και του ιταλικού carnevale, λέξης με λατινικές ρίζες: caro (γεν. carnis = κρέας) + levo (= σηκώνω, απομακρύνω).

    Θεωρείται ότι αποτελεί μίμηση των Βακχείων (τελετές προς τιμήν του Βάκχου: προσωνύμιο του Διονύσου), των Κρονίων (εορτή στην Αθήνα προς τιμήν του Κρόνου) ή κατάλοιπο των λαϊκών εορτών της αρχαιότητας. «

     
  23. Кроткая

    4 Μαρτίου , 2008 at 14:42

    δε μου βγήκε σωστά το λινκ! εδώ: http://www.asprilexi.com

    (όσο κι αν προσπάθησα, αυτό το παράξενο ρώσικο -ο- ποτέ δεν κατάφερα να το πω σωστά! όπως κι εκείνο το -Ы-! λύσε μου μια απορία: το -ο-, όταν είναι σε συλλαβή που δεν τονίζεται, δεν προφέρεται ανοιχτό -α-?)

     
  24. faros

    4 Μαρτίου , 2008 at 14:58

    1. Ευχαριστώ (1α. για το … ευχαριστώ 1β. για τις αναλυτικές διευκρινήσεις) για τα μαθήματα … ξένων γλωσσών !!!

    2. Αφού λένε για τα χρόνια Π.Χ. -(μείον) 25, – 152 κλπ. άρα έχουμε και -1. Με το σκεπτικό του +1 ή με άλλα λόγια 1 Μ.Χ., άρα ο Κύριος γεννήθηκε το μηδέν (0), μας αρέσει δεν μας αρέσει.

    3. Τα … σοβαρά σου δεν τα σχολιάζω ( τί … γιατί; έτσι θέλω, μπααααα)!

    4. Τους άνδρες νοσοκόμους πάλι … αδελφή τους φωνάζουν;;;;;;;;
    (πάντα είχα αυτή την απορία μαζί με αυτήν γιατί τις κοπέλλες νοσοκόμες τις φωνάζουν αδελφές – αδελφές δεν φωνάζουν και τις … αδελφές του … ελέους;;;;)
    Σημείωση: Υπάρχει μια χριστιανική οργάνωση η ΧΟΕ, που μεταξύ τους φωνάζονται αδελφάκια, αδελφούλες και τα σχετικά – όχι καμμία σχέση με νοσοκομεία κτλ. (Το duper … μήπως σημαίνε κάτι τέτοιο σε κάποιο γλώσσα;;; … λέμε … τώρα …

     
  25. Nina C

    4 Μαρτίου , 2008 at 15:53

    Λοιπόν, μικρό σιχαμένο, ένα έχω να πω: είναι οι πιο χρωματιστές ασπρόμαυρες φωτό που έχω δει! Και είναι η ασχημόφατσά σου που τις χρωματίζει, αν και δεν καταλαβαίνω γιατί: υπήρξες το πιο άσχημο παιδάκι που έχω δει στη ζωή μου, ενώ εγώ ήμουν ανέκαθεν κουκλί!!!!

    Κατά τα λοιπά, πάω να σας καταδώσω πως λειτουργείτε εδώ μέσα παράνομο φροντιστήριο εκμάθησης ρωσικής γλώσσας.

     
  26. "Το τέρας της Αμάθειας"

    4 Μαρτίου , 2008 at 17:08

    χα χα χα χα ΣΩΣΤΗ!!

     
  27. faros

    4 Μαρτίου , 2008 at 18:48

    Κακιά, Nina C (την … υπογράμμιση δεν μπορώ να την βάλω !!!), έ κακιά Nina C !!!

     
  28. giorgos giorgakis

    4 Μαρτίου , 2008 at 19:17

    Τώρα που μπορούμε να μάθουμε Ρωσσικά χωρίς να μας κατατάξουνε «στους κόκκινους » ,γιατί να πούμε όχι στο παράνομο φροντιστήριο;Άλλωστε δυο-τρεις λέξεις μαθαίνουμε …Και έπειτα το να προσπαθείς να διευρύνεις τον ορίζοντά σου ,κάνει πάντα καλό.

    Για το κάρνα διαπιστώνω ότι τα ετυμολογικά λεξικά δεν συμφωνούν μεταξύ τους.Εγώ πάντως κοίταξα το γαλλικό ετοιμολογικό λεξικό Le Robert που τουλάχιστον για την έκμάνθηση
    της γαλλικής γλώσσας έχει κύρος…

     
  29. Nina C

    4 Μαρτίου , 2008 at 23:29

    @Φάρε, μπορεί να είμαι κακιά, αλλά είμαι ωραία κακιά! Τς! Και έχω και ωραίο κ@%&, όπως μπορεί να σας διαβεβαιώσει η silia. Τς (δις)!

    😛 😀 😛

     
  30. faros

    4 Μαρτίου , 2008 at 23:46

    Nina C: (Είπα, δεν μπορώ να βάλω την … υπογράμμιση!!!) Δεν λένε ωραίο κοτσίδα (!!!), λένε ωραί-Α-, με αααα, κοτσίδα, αμάν πια Silia, κάντους πρώτα μαθήματα … ελληνικών(!) και ας τα ρώσικα (άλλωστε τώρα που γίναν κι αυτοί … ΗΠΑ, δεν έχουν … ενδιαφέρον!
    Εμένα πάντως μου αρέσει η … μύτη σου (!), στο μπλογκ μου έχω ένα σχετικό ποίημα.
    (ποιό είναι το θέμα του … ποστ;;;;;;;)

     
  31. μούργος

    5 Μαρτίου , 2008 at 00:53

    αυτο ηταν καποτε το σοβαρο μπλογκ της μυστηριωδους Αννα -Σιλια.
    στα σχολια αρχιζει να ανταγωνιζετε επικινδυνα τη λασπη.
    τα μισα σχολια τα διαβαζω με τα χερια σχεδον κλειστα μπροστα στα ματια μου.
    και αν συνδιαζω και τα παρανομα μαθηματα ρωσικης, μου φανταζει σαν μαθηματα σε ρωσιδες , λιγο πριν βγουν απο τη μπαρα του μαγαζιου! 😆
    .
    τωρα, οσον αναφορα την ιδιοτροπια μου σχετικα με το πως θα ηθελα να βλεπω τους θεραποντες ιατρους πανω απο το κρεββατι μου, το πολιτικοποιησατε χωρις κανενα εμφανη λογο.
    δηλαδη νομιζετε οτι αν φοραγε κοκκινα της φωτιας μαλλια ή ροζ ή πρασινα, μολις ανοιγα τα κουρασμενα ματακια μου και τα εβλεπα (η γλωσσα παντα εξω), θα ελαμπε το προσωπο μου απο χαρα και ανακουφιση ενω απο το στομα μου θα εβγαινε ενα ξεψυχισμενο: ευτυχως δεν φορατε μπλε βρε παιδια! 😀

     
  32. ο Αναμοχλευτής

    5 Μαρτίου , 2008 at 01:40

    Η γλώσσα, αγαπητή, κόκκαλα δεν έχει και ως γνωστόν γλύφει, είναι δε απολύτως σχετική με τα διονυσιακά (καρναβαλικά) σουρόμενα «εξ αμάξης» κατά παντός δικαίου ή αδίκου εκείνα τα χρόνια, που όλα ήταν ρόδινα και πεπολιτισμένα (εμένα μου λες) στην Ελλάδα των αρχαίων τε και ευκλεών ημών προγόνων. Τα είπε άλλωστε η φίλη μας Κρότκαγια πάρα πολύ ωραία και αναλυτικά πιό πάνω.

    Δεδομένων ακόμη των εξαιρετικά αθυρόστομων καρναβαλικών στιχοπλοκιών αναλογιζόμαστε ακόμα περισσότερο τη σημασία της γλώσσας στην καρναβαλική παράδοση.

    Οι μέρες άλλωστε οδηγούν συνειρμικά στην ανάμνηση παλιών συνηθειών, όπως τότε την εποχή που οι καντάδες ήταν το συνηθέστερο μέσο φλερτ, προτού αντικατασταθούν απο τα SMS, όπου οι κανταδόροι άλλαζαν κατά το δοκούν τους στίχους των τραγουδιών τους και τότε το γνωστό :
    «τέσσερα πορτοκάλια τα δυο σαπίσανε
    ήρθα για να σε πάρω μα δε μ’ αφήσανε…»
    γινόταν:
    «τέσσερα πορτοκάλια τα δυο σαπίσανε
    ήρθα να σε… «μονιμοποιήσω» μα δε μ’ αφήσανε…»
    (το παραδέχομαι πως δεν είμαι αρκετά διονυσιαστής για να το πω με τη δέουσα αθυροστομία).

    Σου θυμίζω εξ άλλου και τις περιπέτειες της Δόμνας Σαμίου με τους ηθικούς ελληνοχριστιανούς, που διέρρηξαν τα ιμάτιά τους όταν κυκλοφόρησε σε δίσκο τα παραδοσιακά αποκριάτικα, που τα τραγούδησε έτσι όπως έπρεπε, σεβόμενη την αλήθεια ενός μακραίωνου πολιτισμού.

    Ποιός ψευταράς σου είπε λοιπόν ότι δεν το φχαριστιέμαι; Χρειάζεται να σου πω ότι έτσι όπως τα έχω καταφέρει καρναβάλι για μένα είναι η κάθε μέρα; Χρειάζεται να σου θυμίσω ότι τα τελευταία 27 χρόνια ζω, εργάζομαι και υπάρχω μεταξύ επαγγελματιών μασκαράδων;

    Αχ, πως μ’ αρέσει να μακρυγορώ όταν μου ζητούν να μην φλυαρώ…

    Μα γιατί εκφράζεις χαρά που ξαναγύρισα; Δεν έλλειψα ποτέ. Άλλη χτύπησε απουσία καραμπινάτη. (Αμ πως !..)

    ___________
    Νινάκι, έχοντας διαβάσει τη σχετική με το ουσιαστικό σου προσόν πληροφορία, που αναφέρεις στο αμέσως προηγούμενο προς τον φίλο «φάρο», σκέφτηκα να σε ρωτήσω μήπως θα σε ενδιέφερε να συζητήσουμε την εκδοχή να σε προωθήσω για μονιμοποίηση στο Δημόσιο.
    Βέβαια δεν είμαι αρκετά χάλιας ως προς την εμφάνιση, αλλά ελπίζω στην ανοχή και τη φαντασία σου.
    Δέχομαι ακόμη και να μαγνητοσκοπηθώ, εάν το επιθυμής.

     
  33. silia

    5 Μαρτίου , 2008 at 01:59

    @ Кроткая 1+2
    Σ’ ευχαριστώ πολύ για τον σύνδεσμο της «άσπρης λέξης» . Πολύ ενδιαφέρουσα ιστοσελίδα . Λατρεύω τις ετοιμολογικές εξηγήσεις .
    Λεπτομέρειες για την προφορά του ρώσικου «ο» , θα σου πω … in time … Όταν θα έχω σαφείς και επίσημες πληροφορίες από φίλη φιλόλογο … Γιατί , μη θαρρείς … Κι εγώ δεν μιλώ ρώσικα … εντάξει … τα ξέρω αρκετά καλά … τα διαβάζω και τα γράφω , με .. ό,τι θυμάμαι από τους γονείς μου (από τον πατέρα μου κυρίως) , αλλά …. ΔΕΝ τα μιλώ ….. Ίσως κάποτε θα κάνω ένα ποστ γι αυτό το γιατί δηλαδή , μου είναι ΑΔΥΝΑΤΟΝ να μιλήσω ρώσικα …. Πρέπει να μαζέψω όλο μου το κουράγιο , για να το κάνω αυτό , γιατί είναι μια … μεγάλη μου «πληγή» ….
    Άλλη φορά ….

     
  34. silia

    5 Μαρτίου , 2008 at 02:17

    @ faros
    ΔΕΝ υπάρχει έτος 0 … Ο Χριστός γεννήθηκε την ώρα που τελείωσε το έτος -1 (το 1 πΧ) Την ίδια στιγμή , ξεκίνησε το έτος +1 (δηλ. το 1 μ.Χ.) … στο τέλος του οποίου ο Χριστός ήταν ενός έτους … Αν γεννιόταν στο υποτιθέμενο έτος 0 , στο τέλος του +1 , θα ήταν δύο ετών … οπότε αν συνεχίσουμε έτσι …. μας περισσεύει ένα έτος , πάντα ….
    Όσο για τους άνδρες νοσοκόμους (που ειρήσθω εν παρόδω αυξάνουν σε αριθμό με έντονους ρυθμούς τελευταία) , άσε … έχουν μεγάλο πρόβλημα … Θα το συνηθίσουν …

     
  35. silia

    5 Μαρτίου , 2008 at 02:31

    @ Nina C 1 + 2
    Νίνα …. γνωρίζεις το όμορφο εκείνο παραμύθι με το … ασχημόπαπο ; …. Δεν θα συνεχίσω γιατί θα σε … πληγώσω , και δεν το θέλω …. Είμαι «υπεράνω» , εγώ .
    ——————————–
    Κι αυτό το : «Και έχω και ωραίο κ@%&, όπως μπορεί να σας διαβεβαιώσει η silia.» , μην το πολυλές στους άντρες της παρέας , γιατί θα μας …. παρεξηγήσουν … Λίγο τόχουν νομίζεις ; …. «Που τον είδε τον … «θεσπέσιο» της Νίνας , η Σίλια ;… μπορεί να σκεφτούν με το …. στενό αντρικό μυαλό τους …. Άστο λοιπόν να πλανιέται …. μην το λες στα ίσα .
    —————————
    Πόσο πολύ ξέρεις την τέχνη , του να βάζεις χρώματα στη …. ζωή των ανθρώπων …..
    Κι εγώ … σ’ αγαπώ .

     
  36. silia

    5 Μαρτίου , 2008 at 02:40

    @ «Το τέρας της Αμάθειας»
    Γειά σου … Τέρας ….
    Το «σωστή» , που ακριβως αναφέρεται ; Στον τρόπο που έφαγα την προτεραιότητα από τον …. δυσκοίλιο ; ή στο ότι «ΔΕΝ ΔΙΝΟΥΜΕ ΠΟΤΕ ΔΙΚΙΟ ΣΤΟΝ ΑΡΡΕΝΑ ΟΔΗΓΟ» ; …
    Και στα δύο , μάλλον …. Κι εσύ ΣΩΣΤΗΗΗΗ !.

     
  37. silia

    5 Μαρτίου , 2008 at 02:46

    @ giorgos giorgakis
    Λοιπόν … ό, τι μάθατε , … μάθατε … Τωρα να ,…μελετήσετε και να έρθετε στην … Εξεταστική διαβασμένοι .

    @ faros 2 & 3
    Το …. θέμα του ποστ (που το ξεχάσατε ΟΛΟΙ θαρρώ) , είναι οι αποκριάτικες αμφιέσεις μου , από το 1955 (α πα πα πα τί είπα ; ) μέχρι και το 2008 …
    Ίσως και λίγο (για το θέμα του ποστ μιλάω πάντα) το πως να την «σπάμε» στους άρρενες οδηγούς , με τσαλίμια στα φανάρια ….
    Ξεφύγατε , και θα θυμώσω ….

     
  38. faros

    5 Μαρτίου , 2008 at 09:37

    Ξέρεις, … ξεφύγαμε λίγο εξαιτίας του … Μούργου (εγώ δηλαδή, σας έχω … δίπλα δίπλα και … μπερδεύομαι!!!)

    Καλά σε πειράζει που … χάνουμε ένα έτος, εδώ έχουμε … χάσει … τ΄αυγά και τα … πασχάλια.

    Τώρα λίγο για το … θέμα του ποστ, κάποτε (όπως φαίνεται γλαφυρά και στις φωτό) τις μέρες αυτές ντυνόμαστε αθώα καρναβάλια για να γελάσουμε, να περάσουμε όμορφα, να φλερτάρουμε (κι αυτό … απαγορευμένο ήταν στα χρόνια μου!), ΝΑ ΖΗΣΟΥΜΕ ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ!
    Σήμερα έχουμε μπερδευτεί. Πολλοί άνθρωποι ιδίως στις tv, φοράνε μάσκες (και άσχημες μάλιστα) ΟΛΟ τον χρόνο και μας δουλεύουνε … ψιλό γαζί!
    Οι δε τελευταίες … αμφιέσεις σου (τί λέξη κι αυτή!!!), λίγο … φοβικές (ασχέτου πολιτικής … προελεύσεως χε χε, να με πήγε!).

     
  39. silia

    5 Μαρτίου , 2008 at 12:30

    @ μούργος
    «…αυτο ηταν καποτε το σοβαρο μπλογκ της μυστηριωδους Αννα -Σιλια…..»
    ——————————-
    Ναι , «Μούργος» … αυτό ήταν κάποτε , το σοβαρό μπλογκ μου …. Το βλέπω και δακρύζω , ένας πόνος μου ξεσκίζει τα σωθικά , και νοιώθω σαν μάνα , που βλέπει την κόρη της να είναι …. «συμβασιούχος» στο Δημόσιο , ή τον γιο της να … συμπορεύεται με τον Τσίπρα ….
    Τι να πω …»Μούργος» … τι να πω …. Έπρεπε να ζήσω για να το δω κι αυτό ….
    Κι άντε εγώ … εμένα είναι και δικό μου , κι ό,τι θέλω το κάνω (το μπλογκ) …. άμα λάχει του βάζω και φωτιά και το καίω και πετώ τα απομεινάρια και τις στάχτες του στην θάλασσα την Λησμονιάς … (τί λέω η γυναίκα ;;;; Καλέ , εγώ έπρεπε συγγραφέας να γίνω) …. Εσείς , όμως … τέκνα Βρούτοι ;;; («τέκνα» είπα , όχι «τεκνά»… και μη χαμογελάς εσύ , εκεί στο βάθος) , γιατί μου το κάνετε αυτό ; Γιατί μου το γεμίσατε με … μπάρες , με ρωσίδες (πίσω από την μπάρα και πάνω στην μπάρα) , με απειλές για κατάδοση στην Ασφάλεια , με επίδειξη θεσπέσιων κ…..ν , με σάπια πορτοκάλια και ….με «μονιμοποιήσεις» ;;; … Ε , γιατί ; Τι σας έφταιξε το πτωχό πλην τίμιο (πάλαι ποτέ) μπλογκ μου ;
    —————————-
    Εγώ όμως επειδή το αγαπώ (το μπλογκ βρε,…) θα βρω τρόπο να το … επαναφέρω στον ίσιο δρόμο.
    Όσο για σας όλους , επειδή κι εσάς όλους σας αγαπώ , να είσαι σίγουρος , πως ποτέ δεν προκειται να σας φωνάξω …. ΟΥΣΤ ….

     
  40. silia

    5 Μαρτίου , 2008 at 13:23

    @ ο Αναμοχλευτής
    Αναμοχλευτά μου , έλεος πια …. μια κουβέντα σας είπα κι εσείς με … βομβαρδίσατε …. Που να σας έλεγα και «μίλα μου» , ή «θέλω να τ’ ακούω , να τ’ ακούω να το λες» …. Ωστόσο δεν σας κρύβω , ότι μου ψιλοάρεσαν και κρυφοχαμογέλασα κάτω από τα μουστάκια μου (ρητορικός είναι ο λόγος … ΔΕΝ έχω μουστάκια … είμαι ωραία γυναίκα εγώ) , με τα αποκριάτικα δίστιχα σας …
    Και έχω ακόμα να σας επιστήσω την προσοχή στο τι λέτε και πως το λέτε στην κυρία Νίνα , γιατί πρόκειται περί διαταραγμένης και δισχιδούς προσωπικότητας και καλή , καλή , αλλά άμα τα πάρει ανάποδα , μπορεί να σας κάνει τα ωραία (απ’ ότι βλέπω στο avatar) μούτρα σας , … κιμά .
    Χαίρεσθε .

     
  41. silia

    5 Μαρτίου , 2008 at 13:30

    @ faros
    Ξέρεις καλέ μου Φάρε , μου θυμίζεις εκείνα τα σκανδαλιάρικα παιδάκια , που … διαμαρτύρονται :
    – Όχι εγώ καλέ Κυρία … Ο Γιαννάκης φταίει …. Αυτός το έκανε …
    —————————–
    Και έχω να σου πω , πως για όλο το υπόλοιπο σχόλιο σου (με εξαίρεση ίσως τις φοβικές μου αμφιέσεις – που πιστεύω ότι κάνεις πλάκα) , έχεις απόλυτο δίκιο … Με συγκίνησες … με γύρισες πίσω , στα ζόρικα , αλλά όμορφα παιδικά και πρωτο-νεανικά μας χρόνια .
    Φιλιά .

     
  42. faros

    5 Μαρτίου , 2008 at 14:20

    Μμμμμ, δεν κατάλαβα, … ο Γιαννάκης φταίει που ο Κύριος, γεννήθηκε το … μηδέν;;;;
    Ο Γιαννάκης φταίει, που … πειράζει την Μαρία (την … άσχημη ή όχι, δεν ξέρω … ) !!!

    Μου άρεσε το … σκανδαλιάρικα παιδάκια, αν εσύ … μεγάλωσες, δεν φταίω … εγώ, για άλλα μπορεί να φταίω, γι αυτό όχι !!!

    Σοβαρό μπλογκ είναι αυτό; Από … πάντα ήταν;;; Εγώ γιατί δεν το κατάλαβα;;;;;;;;;;;;;;
    (πλην τίμιο, ναι σ΄αυτό … συμφωνάω!!!)

    Φοβικές αμφιέσεις θα πει: Αμφιέσεις (ντύσιμο … τέλος πάντων!) που … φοβίζουν (φοβερίζουν) τους άλλους … δες π.χ. … Μούργο !!!

     
  43. Nina C

    5 Μαρτίου , 2008 at 20:09

    @Αναμοχλευτά, έχω διοριστεί από τα 27 μου. Εσείς τι κάνατε τότε; 😛

    @Silia, άστους να αναρωτιούνται.. Εξάλλου πάντα αυτό αποτελούσε μια από τις πιο συνηθισμένες φαντασιώσεις των ανδρών! 😛

    @Faros, μπήκα στο blog σου, μου έπεσε το σφυροδρέπανο στο κεφάλι και με άφησε ξερή. Άντε κρέμασέ το πάλι, για να ξαναμπώ! 😛

     
  44. faros

    5 Μαρτίου , 2008 at 20:32

    Nina C: (εξακολουθώ να μην μπορώ να βάλω την … υπογράμμιση!)
    1. Μην … πολιτικοποιείς το μπλογκ της Άννας (please)!!!
    2. Η φαντασίωση είναι γένους … θηλυκού!
    3. Αφού δεν σου έπεσε στη … μύτη, μην σκας!!!
    4. Ααααα, εγώ διορίστηκα στα 23 μου, χε χε !
    (υπαλληλάκος )

     
  45. giorgos giorgakis

    5 Μαρτίου , 2008 at 23:38

    Μάμουσκα ραγκνάγια έλεγε συχνά -στη δεκαετία 50 με 60- ένας θείος μου και αν κατάλαβα καλά σήμαινε Πολυαγαπημένη μου μητέρα.Ηχητικά ακουγόταν ωραία.Και το έλεγε με τόση αγάπη που αισθανόσουν ότι η μάνα είναι όντως αναντικατάστατη!Για την προφορά δεν είμαι σίγουρος.Είναι ότι έμεινε στην μνήμη μου.Και εμείς οι Έλληνες -όπως ήδη το επισήμανες- δεν διακρινόμαστε ιδιαίτερα για την καλή μας προφορά όσον αφορά τις ξένες γλώσσες…

     
  46. silia

    6 Μαρτίου , 2008 at 00:01

    @ Αναμοχλευτής
    @ Nina C
    @ faros
    … Αγάπες μου γλυκές … να σας δώσω μια καλή διεύθυνση chat να πάτε να βγάλετε τα … σώψυχα σας , με ασφάλεια , εχεμύθεια , και σίγουρη επιτυχία ; … Και όχι εδώ , που σας ακούει όλος (λέμε τώρα) ο κόσμος ;

     
  47. silia

    6 Μαρτίου , 2008 at 00:04

    @ giorgos giorgakis
    Νομίζω πως κανένας λαός (εν πολλοίς τουλάχιστον) , δεν μπορεί να έχει την σωστή προφορά σε άλλες γλώσσες .
    Όσο για το άλλο , έχεις απόλυτο δίκιο … Η Αγάπη κάνει την ομορφιά σε μια λέξη .

     
  48. Nina C

    6 Μαρτίου , 2008 at 10:16

    Πφφ… ζηλιάρα…

     
  49. silia

    6 Μαρτίου , 2008 at 11:28

    @ Nina C
    Μα είναι να μην ζηλεύω ;…. Δεν είδες , όλα τα αρσενικά ; να μη δουν … να μην ακούσουν για …. θεσπέσιους …. σαν τις μύγες στο μέλι , πέφτουν .

     
  50. ο Αναμοχλευτής

    6 Μαρτίου , 2008 at 19:16

    Θα ήθελα να απαντήσω στη Νίνα ότι εκείνη την εποχή μάλλον θα μονιμοποιούσα κάποιες άλλες, αλλά κατανοώντας και σεβόμενος την ενόχληση της Σίλιας για την κατάχρηση του χώρου της και τις εκτός θέματος επεμβάσεις μας δεν θα το κάνω, επιφυλλασόμενος και καραδοκών να εκμεταλλευτώ μια άλλη ευκαιρία. (Δεν απειλώ, ελπίδα εκφράζω!..)

    Πάντως δεδομένου ότι υπάρχει ζωή και μετά τον διορισμό, δηλώνω ότι αν ίσως η Νίνα προσβλέπει σε κάποια προαγωγή, εδώ είμαστε και να τα λέμε…

    ________
    Σιγά που θα τ’ άφηνα να… πέση.

     
  51. silia

    24 Ιουλίου , 2008 at 11:06

    @ ο Αναμοχλευτής
    Μπορείς , ακόμη να μην του επιτρέπεις να πέσει ;…
    Εύγε , νέε μου .

     

Σχολιάστε