RSS

ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΣ ΖΩΗΣ Νο 3 (Βάλια Κάλντα ή…κάπου εκεί γύρω)

25 Ιολ.

Όποιος αρέσκεται στα ταξίδια του μυαλού , όποιος μπορεί να νοιώθει (όχι να «ακούει»… να «νοιώθει») την καρδιά του να χτυπάει , όποιος έστω και μια φορά στη ζωή του άκουσε να του λένε : «Το μόνο …υπέροχο , που βλέπω εγώ , είναι …εσύ» , ας έρθει μαζί μου …. Θα πάμε απόψε , ή μάλλον , θα …ξαναπάμε ψηλά στο βουνό , στην Πίνδο , στο ρουμάνι της Βάλια Κάλντα ….ή μάλλον , κάπου εκεί γύρω . Θα πάμε , να ψάξουμε , για μια εικόνα , ένα τόπο , που έχασα και δεν μπόρεσα να ξαναβρώ , μέχρι τώρα τουλάχιστον ….
Όταν πρωτοανέβηκα (Γενάρης του 74), στο χωριό , που θα «εκανα το Αγροτικό μου» , με την πρώτη …εκτίμηση των πραγμάτων ,… έβγαλα το συμπέρασμα , πως θα … πέθαινα το πολυ σε μια εβδομάδα .Τόσο την μετρούσα την αντοχή μου . Καλομαθημένο μοναχοπαίδι , άκρως συναισθηματικών – λόγω καταγωγής – αστών , βρέθηκα σε ένα περιβάλλον , όπου έπρεπε να παλέψω με με μια πολύ σκληρή (πανέμορφη όμως) Φύση για να …συντηρηθώ …Να μαγειρέψω με πρωτόγονες συνθήκες για να φάω , να ανάβω φωτιά με βρεγμένα από το χιόνι ξύλα για να μη ….παγώσω , να μάθω να μετακινούμαι με τα πόδια , να εξασκηθώ στο πως να αποφεύγω και να …αντιμετωπίζω εν πολλοίς τα «ζουλάπια» (αγρίμια) ….και διάφορα άλλα τέτοια , που όταν τώρα πια , τα διηγούμαι στα παιδιά μου , αλλά και σε νεαρούς αγροτικούς συναδέλφους , αντιμετωπίζω την καλόπιστη μεν αλλά πάντα σπαρταριστή θυμηδία του είδους :
– Ελα μαμά (ή κυρία Σίλια) για πες μας …. Η αρκούδα σε κοίταζε … άγρια ή σε … αγνοούσε επιδεικτικά ;….
….Ωστόσο , όχι μόνο επιβίωσα , αλλά σε κάποια φάση , άρχισε να μου αρέσει κιόλας . Σκέφτηκα , πως αν στη ζωή μου έρθουν όλα με τη «σειρά» τους και φυσιολογικά , κατά πάσα πιθανότητα δεν θα ξαναβρώ την ευκαιρία να ξαναζήσω τέτοιες εμπειρίες [όπως π.χ. να ταξιδεύω 4 ώρες με το άλογο – πάντα με παρέα – μέσα σε «ενα γόνατο χιόνι» για να κοιτάξω ένα γέρο ασθενή , που παρίστανε τον ετοιμοθάνατο μονο και μόνο για να …ξεμοναχιαστεί με την ….γαλαθηνή (του γάλακτος που λενε – πολύ μικρή) γιατρίντσα , που τους κουβαλήθηκε εκεί πάνω]…..
Ήταν και ο …Ζωοδότης Έρωτας , που έβαλε το χεράκι του για να προσαρμοστώ με την κατάσταση και να ….»μου αρέσει κιόλας»…. Τον λέγανε …Λευτέρη και ήταν ο δάσκαλος του ….μονοθέσιου , 6τάξιου δημοτικού σχολείου του χωριού ….
Έρωτας , μονόπλευρος ; …Έτσι πίστευα πάντα …..
….Είναι τόσο γλυκό να σ’αγαπούν ……και να στο λένε ….. Σαν να «φυσάν» πνοή ζωής μέσα στα φτωχά σου πνευμόνια , που «δυσπνοούν» και αργοσβήνουν στερημένα …. Σαν να σε «μπολιάζουν» με κουράγιο …..
……………………………………………
– Αύριο , είναι μέρα της ημερήσιας εαρινής εκδρομής του σχολείου …Θα έρθεις μαζί μας.
– Γιατί ;
– Για να κουβαλάς το φάρμακο για το …»φίδιασμα» (τσίμπημα φιδιού)…. Τί γιατί μωρέ ; Γιατί θέλω να είσαι πάντα κοντά μου …Γιατί δεν θα αντέξω όλη τη μέρα να μη σε δω …. Γιατί είναι και πολύ όμορφα …Θα δεις , θα σου αρέσει . Δεν έχεις ξαναδεί τέτοια ομορφιά . Στο «Σάσε-Κοπάκι» (έξι δένδρα) , χαρά Θεού , λίγο πιο έξω από τον μεγάλο Δρυμό της Βάλια-Κάλντα ……
Χαράματα ξεκινήσαμε . Μόλις είχε αρχίσει να αχνοφέγγει . Τρείς και ….ώρες πορεία μέσα στο βουνό , μέσα στη φτέρη και στη λόχμη , μέσα από βελανιδιές ,καστανιές , κέδρους , θάμνα , ρυάκια με …»γκουργκούλες»(μικροί καταρράκτες) μονοπάτια και βυζαντινά γεφύρια ….. Το «Σάσε Κοπάκι» ήταν όντως , μια συστάδα απο έξι αγριοκαρυδιές σε ένα γυμνό από άλλα δέντρα ύψωμα .
……………………………………………………….
Όταν ο ήλιος , άρχισε να γέρνει , τα μαζέψαμε και ξεκινήσαμε για την επιστροφή . Ένοιωθα κουρασμένη …. Ξέμεινα λιγο πίσω …. Γύρισα να ξαναδω τί αφήνω πίσω μου …. Ο ήλιος , «μάτωνε» τη Δύση …. Μια καταπράσινη πλαγιά , σπαρμένη με κίτρινο αγριολούλουδο , ίσαμε ένα …ανθρώπινο «μπόϊ» και ένας βαρβάτος Ανατολικός (άνεμος) να φέρνει πέρα δώθε την αγριάδα , να την κυματίζει και να «βάφει» την πλαγιά , μια πράσινη και μια κίτρινη ……
Απόμεινα …. Ξεχάστηκα ….
Λίγο αργότερα , ο Λευτέρης , γύρισε κοντά μου , με πήρε απαλά από τους ώμους και με ….»ξεκόλλησε» από εκεί . Έμοιαζε βουρκωμένος .
– Έλα , πάμε να φύγουμε …. Ήταν λάθος μου , το ξέρω …. Ερωτεύθηκες αυτή την εικόνα …Τώρα δεν θα υπάρχει πια χώρος στην καρδιά σου για μένα ….Κατάλαβες , τώρα , πώς έννοιωσα όταν σε πρωτοείδα στο ………
Συνέχισε να μιλάει σ’όλο τον γυρισμό μας για το χωριό ……..
Δεν άκουσα σχεδόν τίποτα ….Ήμουν «μαγεμένη» εντελώς ……
……………………………………………………………………..
Δεν μπόρεσα ποτέ να το ξαναβρώ αυτό το μέρος ….. Πήγα κάμποσες φορές αυτά τα χρόνια , εκεί πάνω ….. Όμως δεν το ξαναβρήκα ποτέ .
Ίσως γιατί ….έλειπε ο Έρωτας …… Ίσως γιατί …τα μάτια μου «χάλασαν» με τα χρόνια και δεν μπορούν να «βλέπουν»πια τέτοιες ομορφιές …… Ίσως γιατί απλά μπορεί να ήταν όλα ένα όνειρο , σαν αυτά που τελειώνουν απότομα μέσα στη νύχτα …..
Δεν ρώτησα ποτέ και κανέναν ….
Κι εσείς ακόμα που απόψε ήρθατε μαζί μου , τί τάχα βλέπετε ; Την Σίλια , να ψάχνει για μια πλαγιά ,για μια εικόνα ….για έναν έρωτα …..Γιατί δεν ερωτευόμαστε μονάχα ανθρώπους , ούτε μας ερωτεύονται μόνο ….άνθρωποι .Μας ερωτεύονται και κάποιες μνήμες , που θέλουν να είναι πάντα δίπλα μας , μαζί μας , μέσα μας …….
Την Σίλια , να ψάχνει για ένα τόπο …. Ένα προορισμό ζωής και να μη μπορεί να τον βρεί ……
Να γιατί δεν θα μπορέσω ποτέ να ξαναβρεθώ εκεί ….. Υπάρχει , αλλά δεν τον βρίσκω .

 
9 Σχόλια

Posted by στο Ιουλίου 25 , 2007 in Μνήμες

 

9 responses to “ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΣ ΖΩΗΣ Νο 3 (Βάλια Κάλντα ή…κάπου εκεί γύρω)

  1. Γρηγόρης

    Ιουλίου 26 , 2007 at 06:29

    Πολλές σκέψεις διαβάζοντας αυτό το κείμενο…

    Πρώτη σκέψη να ήμουν ο «γέρος ασθενής» που θέλει να «ξεμοναχιαστεί με την ….γαλαθηνή»
    Αλλά αυτή η σκέψη μου μοιάζει φθηνή και πρόχειρη…

    Δεύτερη σκέψη (τολμηρή?) να ήμουν ο Λευτέρης. Μα και πάλι αυτή η σκέψη δεν μου αρμόζει…διότι ο «Ζωοδότης Έρωτας» που έχουμε βιώσει δεν μπορεί να αλλάξει ούτε μορφή ούτε χρόνο.

    Τελικά η τρίτη σκέψη είναι και η καλύτερη.
    Θα θελα να ήμουν η αγριοκαρυδιά!!!
    Ίσως σε ένα άλλο τοπίο …με θέα τη θάλασσα
    «Εγώ ήθελα να γίνω δέντρο»

    [audio src="http://www.fileden.com/files/2007/1/23/683022/Katsimixa_Egw-ithela-na-ginw-dentro.mp3" /]

    για σένα….

    (για αποθήκευση δεξιό κλικ και «αποθήκευση προορισμού ως» )

     
  2. Γρηγόρης

    Ιουλίου 26 , 2007 at 06:43

    Διόρθωση url
    (διότι το αρχικό url στο παραπάνω σχόλιο δεν έχει ολόκληρο το τραγούδι)

    [audio src="http://www.fileden.com/files/2007/1/23/683022/For-Anna-Silia--Katsimixa-Egw_ithela_na%20ginw%20_dentro.mp3" /]

     
  3. Suspect

    Ιουλίου 26 , 2007 at 18:09

    με τις υπεροχες μνημες κανενας δεν μπορει να αναμετρηθει….

     
  4. nik-athenian

    Ιουλίου 26 , 2007 at 20:12

    Τώρα που η ζωή μου πάει πια προς τη δύση της, με έχει καταλάβει μια εμμονή να επισκεφτώ ακόμα μια φορά τους τόπους που επισκέφτηκα νέος.
    Για τους περισσότερους από αυτούς ξέρω πως δεν θα τα καταφέρω. Για μερικούς από αυτούς θα ήθελα να πάω με την κόρη μου. Έτσι, για να διαγράφεται αέναα ο ανθρώπινος κύκλος.

     
  5. en vain encre

    Ιουλίου 27 , 2007 at 14:36

    οι μνήμες ερωτεύονται.
    με βρίσκεις απολύτως σύμφωνη.

     
  6. ritsmas

    Ιουλίου 27 , 2007 at 17:27

    ναι, γιατί λείπει ο ερωτας. Χωρίς αυτόν ποιός αντέχει το τοπίο ;
    ριτς

     
  7. Ο φλύαρος Αίολος

    Ιουλίου 30 , 2007 at 20:07

    Το νερό στη Βάλια Κάλντα το φυλάγουν οι αγγέλοι…

     
  8. nomansland

    Ιουλίου 31 , 2007 at 23:22

    Σε βρήκα διαβάζοντας ένα σχόλιό σου κάπου, το σχόλιο δε μου άρεσε, βρήκα ότι του έλειπε το χιούμορ ίσως μου φάνηκε και λίγο σνομπ (πράγμα που στους ανθρώπους παραδόξως μου αρέσει…), πέφτω λοιπόν σε αυτό το κείμενο και στέκομαι στην απλότητα τη μοναδική που καταφέρνει να γίνεται κινηματογραφική «Μια καταπράσινη πλαγιά , σπαρμένη με κίτρινο αγριολούλουδο , ίσαμε ένα …ανθρώπινο “μπόϊ” και ένας βαρβάτος Ανατολικός (άνεμος) να φέρνει πέρα δώθε την αγριάδα , να την κυματίζει και να “βάφει” την πλαγιά , μια πράσινη και μια κίτρινη ……» και γίνομαι κομμάτια. «Περί έρωτος και άλλων δαιμονίων» δε θα μιλήσω (λιγάκι βαριέμαι απόψε) το μόνο που συγκρατημένα θα πω είναι ότι μου άρεσε και θα τον εξερευνήσω τον τόπο σου το διασυκτιακό και θα επανέλθω….

    Υ.Γ. Λατρεύω τις τελείες…όπως εσύ…και τα υστερόγραφα…

     
  9. vangelis

    Αύγουστος 22 , 2007 at 21:23

    ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ.
    Τώρα βρήκα το κείμενό σου και κατάλαβα τι εννοούσες στο comment σου.

    Το κείμενό σου εξαιρετικό, δείχνει έναν άνθρωπο που μπορεί να ξεχωρίσει την ποιότητα σε μία βουνοπλαγιά!!!

     

Σχολιάστε

 
