RSS

ΓΟΓΓΎΛΑ ….

20 Ιαν.
s_sappho.jpg
                                                                    Κέλομαί σε Γογγύλα πέφανθι

λάβοισα μα γλακτίναν . Σε δηύτε
πόθος τέαυτος αμφιπόταται .
Ταν κάλαν . Α γαρ κατάγωγις αύτα
επτόαισ’ ίδοισαν . Εγώ δε χαίρω .
Και γαρ αύτα δη τόδε μέμφεταί σοι Κυπρογένηα
τας άραμαι τούτο τω βόλλομαι .

Γογγύλα κατθάνην δ’ ίμερός τις
έχει με και λωτίνοις δροσόεντας
όχθοις ίδην Αχέροντα .

Είπε …. η Σαπφώ ή Ψάπφα (η θνητή Μούσα) το 594 π.Χ.

————————————–

124165-785266.jpg

Γύρνα πάλι κοντά μου , σ’ εξορκίζω Γογγύλα
τον χιτώνα φορώντας , τον λευκό σαν γάλα
πάλι φανερώσου . Όμορφη .
Νά’ξερες τι λαχτάρες μου γεννάς έτσι ντυμένη !
Και πως νοιώθω χαρούμενη που όχι εγώ
μα η Θεά μας η ίδια σου το λέει .
Σαν να σε μαλώνει,
που τόσα χρόνια την παρακαλώ και την παρακαλώ .

Γογγύλα , λες κι ένας πόθος με πιάνει να πεθάνω
και τις όχθες όπου ανθεί ο λωτός
μέσα στη δρόσο ν’ αντικρίσω του Αχέροντα .

Μετάφρασε , ανασύνθεσε και απόδοσε …. ο ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΕΛΥΤΗΣ το 1984 μ.Χ.

————————————-

Κανείς , δεν με κάλεσε να … «αντισταθώ» με ένα ποίημα . Όμως επειδή πιστεύω , πως δεν χρειάζεται κανείς να σε καλέσει για να …. ΑΝΤΙΣΤΕΚΕΣΑΙ ….. έγραψα αυτό το ποίημα της μεγάλης μας γιαγιάς , μάνας , αδελφής , φίλης , διδασκάλισσας , συντρόφισσας …. Της Σαπφώς από την Ερεσό της Λέσβου .

Καλώ τον φίλο Γ ρ η γ ό ρ η , να πάρει μέρος στην Αντίσταση , γράφοντας ένα ποίημα .

 

12 responses to “ΓΟΓΓΎΛΑ ….

  1. Γρηγόρης

    Ιανουαρίου 20 , 2008 at 07:46

    Δύσκολη η πρόκληση!!!
    Να γράψω ένα ποιήμα δικό μου?

    (ή να «ανασυνθέσω» κάποιο ποιήμα?)

    Όπως και να ‘χει θα δεχτώ την πρόκληση διότι προέρχεται από εσένα!

    Μόνο δώσ’ μου λίγο χρόνο.

     
  2. mamma

    Ιανουαρίου 20 , 2008 at 08:08

    εκπληκτικό… από τα αγαπημένα μου

     
  3. anthrakoryxos

    Ιανουαρίου 20 , 2008 at 15:52

    Ααααα! Διαμαρτύρομαι!
    Πάλι με πρόλαβες. One step ahead είσαι πάντα.
    Μόλις που θα σου έστελνα την πρόσκληση.
    Ήμουν σίγουρος όμως..
    Την καλημέρα μου και την αγάπη μου!!!

     
  4. ritsmas

    Ιανουαρίου 20 , 2008 at 23:20

    Πολλοί από μας απαντήσαμε με κάποιο ποιημα της επιλογής μας. Μικρό δείγμα συμμετοχής και προσφοράς στις ιδεες μας για τις οποίες συνεχίζουμε να αγωνιζόμαστε , παρ ότι δεν ακουγόμαστε πια.
    Προσωπικά επέλεξα στιχο του Κέρουακ που ανέβασα στο μπλογκ του Alef, αλλά και στο δικό μου. Κι έχω την αίσθηση, Σίλια, ότι θα συνεχίσω. Θα βρω κι αλλα ποιήματα που μου αρέσουν, που με γεμίζουν και θα αντισταθώ
    ριτς

     
  5. το τέρας της αμάθειας

    Ιανουαρίου 21 , 2008 at 11:30

    «Σ’ ευλογημένη μέρα βγάζει το κακό
    σε δημοσιά πλατιά το στενοσόκακο
    Σ’ όλα τα σπίτια σ’ όλα τα παράθυρα
    δάφνες και κουμαριές και φοινικόκλαρα
    Σ’ ένα μακρύ τραπέζι κόκκινο παλιό κρασί
    νέοι και γέροι κι άντρες ξεμανίκωτοι
    Πάρτε μεράκι φλόγα λόγο μάλαμα
    πάρτε μικρό λαγούτο πάρτε μπαγλαμά
    Ν’ αρχίσει το τραγούδι ν’ ανεβεί ο πικρός καημός
    να πάρει και να δώσει ο νους κι ο λογισμός.»

     
  6. Dee Dee

    Ιανουαρίου 21 , 2008 at 12:47

    Σε κανενα «παιχνιδι» δε χρειαζεται να ειμαστε καλεσμενοι, οπου μας αρεσει παιζουμε 🙂 Κι εγω αναρτησα ποιημα πριν δω οτι με ειχε καλεσει μια φιλη 🙂

    Καλημερα και καλη εβδομαδα silia!

     
  7. aa-duck

    Ιανουαρίου 21 , 2008 at 12:52

    Εγώ τώρα θυμήθηκα Φλερύ Νταντωνάκη, Μάνο Χατζιδάκι και Μεγάλο Ερωτικό. Πάω λίγο να ξεσκονίσω τα παλιά μου CD να ακούσω κάτι όμορφο.
    Καλημέρα Silia, να ‘σαι καλά!

     
  8. Кроткая

    Ιανουαρίου 21 , 2008 at 13:54

    Εξαιρετκή επιλογή.

    εγώ πάλι δεν κάλεσα κανένα, ακριβώς με αυτό το σκπτικό. πες πως σε είχα καλέσει αν χρειαζόσουν πρόσκληση! 🙂

     
  9. silia

    Ιανουαρίου 24 , 2008 at 12:37

    @ Γρηγόρης
    Να γράψεις ένα ποίημα , που θεωρείς ότι με την «ομορφιά» του μπορεί να αντιπαλέψει την «ασχήμια» των καιρών μας .
    Και … όποτε μπορείς .

    @ mamma
    Κι εμένα ….
    Πρόσεξε την … μουσικότητα του …. Οι ιδανικοί στίχοι για τον Μεγάλο Ερωτικό .

    @ anthrakoryxos
    Δεν πειράζει …. Είναι για μένα τιμή που ένας ποιητής με σκέφτηκε για εναν τέτοιο «Αγώνα» .

     
  10. silia

    Ιανουαρίου 24 , 2008 at 12:46

    @ ritsmas
    Να συνεχίσεις … Όλοι πρέπει να συνεχίσουμε τον αγώνα κατά της Ασχήμιας … Ακόμη κι όταν η Ασχήμια , θα έχει εκκλείψει (Ρομαντική έ ;… λέω εγώ τώρα…) , ακόμη και τότε πρέπει να συνεχίζουμε για να μην … ξανασυμβεί . Ας γίνει κι εδώ το : «Δεν ξεχνώ» , το σύνθημα μας .

    @ το τέρας της αμάθειας
    Όλο και πλουτίζεται ο Αγώνας , με νέους και ενθουσιώδεις …. «αντιστασιακούς» …
    Υπέροχο ….
    «Όπλο» , δυνατό .

    @ Dee Dee
    Ναι , «όπου μας αρέσει παίζουμε» , τα παιχνίδια της Αρετής …
    Και την δική μου «καλημέρα» και συμπάθεια .

     
  11. silia

    Ιανουαρίου 24 , 2008 at 12:50

    @ aa-duck
    Και … πολύ καλά θα κάνεις … Θα γαληνέψει η ψυχή σου … θα αναπαυθεί το μέσα σου ….
    Υπέροχος … υπέροχος … Τίποτε άλλο δεν μπορείς να πεις , για τον Μεγάλο Ερωτικό .

    @ Кроткая
    Πρόσκληση γι αυτό , όντως , δεν χρειαζόμουν …
    Τώρα όμως καταλαβαίνω , πως χρειάζομαι τόσο πολύ την θετική κριτική σου …. Μου κάνει καλό .

     

Σχολιάστε

 
