RSS

Ο ΧΡΥΣΟΣ ΚΑΝΟΝΑΣ

15 Απρ.

«Και ό συ μισείς , έτέρω μη ποιήσεις» (‘Οτι μισείς , μη το κάνεις σε άλλον) .
Η ρήση , αποτελεί σημείο ταυτισμού , 7 (επτά) θρησκειών …. 8 (οκτώ) για την ακρίβεια , γιατί έχω προσθέσει και το Δωδεκάθεο .

1. ΒΡΑΧΜΑΝΙΣΜΟΣ : Η σύνοψη του καθήκοντος , είναι η ακόλουθη : Μη πράττεις στους άλλους , ό,τι θα σου προξενούσε πόνο , αν το κάνανε σε σένα (Μαχαμπχαράτα 5 : 1517) .

2. ΒΟΥΔΔΙΣΜΟΣ : Μη θίγεις άλλους με τρόπους , που θα τους θεωρούσες επιβλαβείς , αν στρεφόντουσαν προς εσένα . (Ουδαναβάργκα 5 : 18 )  .

3. ΙΟΥΔΑΪΣΜΟΣ : Αυτό που είναι μισητό σε σένα , μη το πράξεις στους συνανθρώπους σου . Ολόκληρος ο Νόμος είναι αυτός . Τα υπόλοιπα , είναι λεπτομέρειες . (Ταλμούδ , Σχαμπάτ 31α) .

4. ΙΣΛΑΜΙΣΜΟΣ : Κανείς σας δεν είναι πιστός , μέχρις ότου θα επιθυμεί για τον αδελφό του , αυτό που επιθυμεί και για τον εαυτό του . (Σουνάν)

5. ΚΟΜΦΟΥΚΙΑΝΙΣΜΟΣ : Υπάρχει κανένα απόφθεγμα που να έχει εφαρμογή για όλη τη ζωή του ανθρώπου ; Ασφαλώς , είναι το απόφθεγμα για την έννοια της αγάπης : Μη πράττεις στους άλλους ό,τι δεν θα ήθελες να πράξουν εκείνοι σε σένα . (Ανάλεκτα 15 : 13) .

6. ΤΑΟΪΣΜΟΣ :  Το κέρδος του γείτονα σου , να το θεωρείς και δικό σου κέρδος , την ζημιά του γείτονα σου και δική σου . (Τάϊ Σανγκ Καν-Γινγκ) .

7. ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ :  Πάντα ουν όσα αν θέλητε ίνα ποιώσιν υμίν οι άνθρωποι , ούτω και υμείς ποιείτε αυτοίς . Ούτος γαρ εστίν ο Νόμος και οι Προφήται . (Ματθ. Ζ’ 12) .

8. ΔΩΔΕΚΑΘΕΟ :  «Όσα νεμεσάς τω πλησίον , αυτός μη ποίει» – Εκείνα για τα οποία οργίζεσαι όταν τα πράττει ο πλησίον σου , να μην τα πράττεις εσύ ο ίδιος (Πιττακός ο Μυτιληναίος) .
«Τοιούτους είναι χρη περί τους άλλους υμάς , οίον περί εμέ , περί υμάς αξιούτε γίγνεσθαι» – Πρέπει να συμπεριφέρεσθε προς τους άλλους με τον τρόπο που έχετε την αξίωση να συμπεριφέρομαι εγώ προς εσάς . (Ισοκράτης «Νικοκλής» ιβ’ 49)

 
48 Σχόλια

Posted by στο Απρίλιος 15 , 2008 in Βιβλια, Uncategorized

 

48 responses to “Ο ΧΡΥΣΟΣ ΚΑΝΟΝΑΣ

  1. faros

    Απρίλιος 16 , 2008 at 07:40

    Πολύ πολύ καλημέρα!

    Ίσως ο πιο σωστός κοινωνικός και διαπροσωπικός κανόνας, που δεν είναι … νόμος!
    (έχω την άποψη ότι αν ήταν νόμος, η κοινωνία μας (και των άλλων, φυσικά) θα ήταν πιο δίκαιη, πιο όμορφη … ίσως τέλεια!
    Εν πάσει περιπτώσει, αν τον ακολουθούσαμε όλοι -τουλάχιστον όσοι τον … ασπαζόμαστε! – ίσως και να είμασταν ευτυχισμένοι … θα ήθελα να γράψω πάρα πολλά, αλλά φοβάμαι μη σας κουράσω …
    Είχες πολύ καλή έμπνευση γι αυτή την επιλογή θέματος … να είσαι πάντα καλά!

     
  2. Stelios Levantis

    Απρίλιος 16 , 2008 at 09:36

    Χμ… Αν πίστευα πως είμαι το κέντρο του σύμπαντος, ίσως να έβαζα τις επιθυμίες ΜΟΥ, τα γούστα ΜΟΥ, τις ανάγκες ΜΟΥ, τους φόβους ΜΟΥ, ως μέτρο της συμπεριφοράς μου απέναντι στους άλλους.
    Επειδή, όμως, δυστυχώς, δεν είμαι το κέντρο του σύμπαντος, λέω να προσπαθώ να μην κάνω στους άλλους αυτά που δεν θα ήθελαν εκείνοι να τους κάνω. Όλη αυτή η συζήτηση είναι, βεβαίως κενή περιεχομένου, στο βαθμό που δεν λαμβάνει υπόψη τους κοινωνικούς ανταγωνισμούς.
    Άραγε, είναι τυχαίο που αυτή η αρχή είναι κοινό σημείο μεταξύ θρησκειών; Εμένα μου φαίνεται πιο πολύ ως άλλη μία παραίνεση προς τους δυναστευόμενους να μην κάνουν στους δυνάστες τους αυτό που πρέπει να τους κάνουν.

    Ελπίζω να μη σας ξενέρωσα πολύ.

    Πολύ όμορφο ποστ, Σίλια.

     
  3. γητεύτρια

    Απρίλιος 16 , 2008 at 10:42

    Ξέρεις τί μου θυμίζουν οι θρησκείες; Πολιτικούς. Στη θεωρία μια χαρά τα λένε, στην πράξη… καμία σχέση! Δυστυχώς…
    Είναι σαν τον άντρα πριν του πεις το «ναι». Όλα είναι μαγικά… ονειρεμένα. Θεωρητικοί παράδεισοι, πρακτικές κολάσεως… 🙂

    Καλημέρα!!!

     
  4. An-Lu

    Απρίλιος 16 , 2008 at 12:02

    Η βάση της συνύπαρξης των ανθρώπων είναι αυτή…και είναι ΤΟΣΟ απλή…

     
  5. ο Αναμοχλευτής1

    Απρίλιος 16 , 2008 at 14:53

    Όλοι οι «-ισμοί» εις τάξιν και παράταξιν, πλην του όντως ανθρωπισμού.

    Αλλά μην με λαμβάνετε υπ’ όψιν. «Θεόθεν φυγάς γαρ και αλήτης» ουκ οίδον τι λέγω…

    __________
    Αχ βρε Νίνα, φωτιές που μ’ άναψες στο σπιτικό και όχι μόνο…

     
  6. "Το τέρας της Αμάθειας"

    Απρίλιος 16 , 2008 at 17:11

    Σοφά τα είπαν όλοι…!
    Ποιός τα εφάρμοσε? Μου λες?

    Καλό απόγευμα να έχεις Silia μου 🙂

     
  7. silia

    Απρίλιος 16 , 2008 at 17:31

    @ faros
    «αν τον ακολουθούσαμε όλοι»
    ———————————–
    Εκεί είναι το μυστικό φίλε μου … στο : «όλοι» .
    ———————————-
    Νά’ σαι κι εσύ , πάντα καλά . Η καθημερινή σου παρουσία εδώ μέσα μου χαρίζει ένα ευχάριστο συναίσθημα συντροφικότητας .

     
  8. silia

    Απρίλιος 16 , 2008 at 18:13

    @ Stelios Levantis
    «…λέω να προσπαθώ να μην κάνω στους άλλους αυτά που δεν θα ήθελαν εκείνοι να τους κάνω…»
    ————————–
    Δεν είναι και λίγο , αυτό που λες να προσπαθήσεις .
    Όσο για το «Ελπίζω να μη σας ξενέρωσα πολύ.» , αν μιλάς αποκλειστικά σε μένα (για τον πληθυντικό μιλάω) , έχω να πω , πως όχι μόνο δεν με ξενερώνεις , αλλά ίσα -ίσα μου ενισχύεις την όρεξη για σκέψη (δηλ.για ζωή) και με ταρακουνάς βάζοντας το μυαλό μου να δουλέψει … Και ξέρεις … μου χρειάζεται το «ταρακούνημα» , γιατί βρίσκομαι σε μια ηλικία … παραίτησης και ίσως «αύριο» να βρίσκομαι και σε μια ηλικία …. «ωχαδερφισμού» … (Το πρώτο , οδηγεί μοιραία και σχετικά γρήγορα στο δεύτερο) .
    Λέγε λοιπόν εσύ (κι όχι μόνο εσύ , αλλά και όλοι εσείς οι «άλλοι» ) και μην φοβάσαι το ξενέρωμα .
    Βάφτισμα , νιότης (με την ευρεία έννοια , είναι τα λόγια σου (σας) .

     
  9. silia

    Απρίλιος 16 , 2008 at 19:23

    @ γητεύτρια
    Δεν είναι τυχαίο , το ότι οι θρησκείες σου θυμίζουν τους πολιτικούς …. Θαρρώ , πως όλοι οι εμπνευστές θρησκειών , στο βάθος του μυαλού τους , την εξουσία … ή ένα είδος εξουσίας , ονειρεύονταν …
    Τώρα για τους … θεωρητικούς Παράδεισους των αντρών και για τις πρακτικές Κολάσεως , έχω να πω , πως προτιμώ την … πρακτική της Κόλασης … Φαντάζεσαι πρακτική του Παράδεισου ;… Να σου χαϊδεύει τις ξανθές σου (λέω τώρα) μπούκλες με το απαλό του χέρι και να σου μιλάει γλυκά , υπό τον ήχο της … άρπας μέσα στην καταπράσινη συστάδα (ξάπλωσε αν μπορείς μέσα στα χορτάρια με τα διάφορα μαμούνια) , να τρως μόνο μπανάνες (που ειρήσθω εν παρόδω , παχαίνουν κιόλας – τα μήλα … απαγορεύονται στον Παράδεισο) , και όλα τα … ζώα , να σε παρακολουθούν …χαμογελώντας και μόνο το … φίδι (αχ , … το φίδι….) , να είναι τιμωρημένο στην … απραξία ….
    Ε , γλυκειά μου …. χίλιες φορές καλύτερα οι πρακτικές της Κόλασης … (και φυσικά , κάνω πλάκα) .

     
  10. silia

    Απρίλιος 16 , 2008 at 20:00

    @ An-Lu
    Τόσο ΑΠΛΟ …. και τόσο ΣΠΟΥΔΑΙΟ …
    Αλλά και τόσο ΔΥΚΟΛΟ να το αντιληφθούμε και να το εφαρμόσουμε … ΟΛΟΙ …

     
  11. silia

    Απρίλιος 16 , 2008 at 20:06

    @ ο Αναμοχλευτής
    Αναμοχλευτά μου … «εγώ καλά σου τά’λεγα , μα τά’κουγες παράλογα» , που λέει και το λαϊκό άσμα .
    Τώρα σου … φταίει η Νίνα τάχα μου για τις «φωτιές» στο σπιτικό σας ….
    Των οικιών υμών εμπιπραμμένων , υμείς …. άδατε … διάφορα ….
    Να με ακούτε , εμένα …. Όταν εσείς πηγαίνατε …. εγώ , ερχόμουν .
    —————————
    Α , και κάτι άλλο : Μ’ αυτούς τους «-ισμούς» μου δώσατε ιδέα για νέο ποστ ….
    Αναμείνατε στο ακουστικό σας .

     
  12. Nina C

    Απρίλιος 16 , 2008 at 20:30

    @Αναμοχλευτή, τι έκανα η αθώα παιδίσκη;;;;;
    ————

    @Σίλια, διαφωτιστικότατον ποστ, μερσί!

     
  13. silia

    Απρίλιος 16 , 2008 at 20:55

    @ Nina C
    Λοιπόν , απορώ και εκπλήσσομαι με σένα … Έχεις μια φοβερή ικανότητα , να … ποδηγετείς τις μάζες (τις ανδρικές) … Μια κουβέντα λες , και όλοι … βουρ να την εκτελέσουν …
    Αναρωτιέσαι «τι έκανα η αθώα παιδίσκη;;;;;» . Τίποτα κακό γλυκειά μου , μην μου ταράζεσαι … Ένα «Ύπαγε οπίσω μου …. να δεις την θέα» , είπες και έσπευσαν όλοι να … οπισθοδρομούν , συμπεριλαμβανομένου και του Αναμοχλευτή , που από τον ενθουσιασμό του νόμιζε ότι έχει και το … «ελεύθερο» από την συμβία του ….
    Και μην συνεχίζεις να του μιλάς , γιατί χειροτερεύει η θέση του … Ακόμη στην … «παντοφλιά» , τον έχει η «στεφανωτική» του .
    Χαίρομαι που σου άρεσε το ποστ .

     
  14. faros

    Απρίλιος 16 , 2008 at 21:34

    Συγνώμη Silia, αλλά σφάλεις … Αυτό που κατηγορείς την παιδίσκη (συγνώμη Νίνα, μέχρι τώρα σε πέρναγα για μεγάλη, και …), αφορούν … άλλο ποστ!!!!
    Σ΄αυτό, δεν είπε τίποτα, για να … εμπλέκεται …
    Αναμοχλευτή δεν … μπαίνω σε ξένα χωράφια, αλλά μου αρέσει να υπερασπίζομαι τους (τις) αδικημένους (νες)!!!

     
  15. silia

    Απρίλιος 16 , 2008 at 22:06

    @ faros
    Το ξέρω καλέ μου φίλε , απλά ο φίλος Αναμοχλευτής , έπαθε τέτοια ζημιά , που θα κάνει καιρό να την ξεχάσει και θα περιφέρει για καιρό τον … καημό του από μπλογκ σε μπλογκ , και από ποστ σε ποστ ιδίως των ανθρώπων που …. αγαπά και υπολήπτεται (ΕΓΩ ΕΙΜΑΙ ΑΥΤΗ) ,γιατί , αν δεν πεις τον καημό σου εκεί που αγαπάς , που θα τον πεις ;… Έτσι γίνεται όταν έχεις μεγάλο ζόρι … Λες ένα ψιλοσχόλιο … λες και ξανά τον καημό σου ….
    Και την Νίνα , δεν την κατηγορώ Τουλάχιστον σ΄αυτό το ποστ … Είναι όντως αθώα (του αίματος τούτου) …. Για το «παιδίσκη» … παίζεται .
    ————————
    Λοιπόν … ΜΗ ΜΕ ΠΑΡΑΣΥΡΕΙΣ ΣΕ CHAT.

     
  16. Lardigos

    Απρίλιος 16 , 2008 at 22:47

    «Μην κάνεις στους άλλους αυτό που δε θέλεις να κάνουν οι άλλοι σε εσένα» και (ισοδύναμα, αφού δυο αρνήσεις ισούνται με μια κατάφαση) «Κάνε στους άλλους αυτό που θα ήθελες από τους άλλους για σένα». Σε κάθε περίπτωση η κρυμμένη ουσία στην όποια όψη του αυτού νομίσματος (αν έχει αλήθεια το αξίωμα, φυσικά) μάλλον βρίσκεται σε μια συνεχή και ανήσυχη διερεύνηση του «τι θέλω» (ή «δεν θέλω», αντίστοιχα) κι όχι του » τι κάνω» (ή «δεν κάνω»). Εννοώ, δηλαδή, πως μεγαλύτερη (μάλλον) αξία θα είχε να αναζητούμε το πώς εξελίσσονται οι φόβοι , οι ανάγκες κι οι επιθυμίες, οι δικές μας και των άλλων -να αντιληφθούμε δηλαδή τον «κλονισμό» της απόλυτης αντικειμενικότητας των πραγμάτων- παρά να αναλογιζόμαστε το πώς διαχειριζόμαστε αυτούς τους φόβους, τις ανάγκες και τις επιθυμίες.
    Διαφορετικά, αν θεωρήσεις τα «θέλω» και «δεν θέλω» σου σταθερά και δεδομένα, τότε με σταθερό και δεδομένο τρόπο θα επιδράς και στα αντίστοιχα «θέλω» και «δεν θέλω» των άλλων.

     
  17. Stelios Levantis

    Απρίλιος 17 , 2008 at 10:55

    Silia, με τον πληθυντικό απυθύνθηκα σε όλους τους αναγνώστες αυτού του ποστ (σιγά μη σου μιλήσω και στον πληθυντικό, επειδή εσύ έχεις λυσάξει με τα «ηλικιακά» σου) 🙂

    Γητεύτρια, στους άντρες και στους πολιτικούς, που οι περισσότεροι είναι άντρες, δε λες ποτέ ναι. Τους αναγκάζεις να σου το πουν αυτοί 😉

     
  18. ο Αναμοχλευτής 2

    Απρίλιος 17 , 2008 at 12:15

    Τι έκανε η αθώα παιδίσκη, ονόματι Νίνα;

    Τίποτα κακό δεν έκανε αυτή. Απλώς υπάρχει και προβαίνει σε ειλικρινείς εκ βαθέων περί βαθέων δηλώσεις…

    Εγώ την πάτησα, των δηλώσεών της ένεκεν, και ηκούσθην παραληρών καθ’ ύπνους: «Νίνα μου τα προσόντα σου θέλω να τα… τιμήσω» ή κάτι τέτοιο.

    Έτσι η σύζυγος τα μάζεψε και πήγε στη μαμά της, αφήνοντας μόνο ένα σημείωμα με τα ακόλουθα πικρά λόγια:
    «Όταν ξυπνήσης φώναξε τη Νίνα να σου φκιάση καφέ, και αν -λέω AN- σου τον φτιάξη, τότε βλέπεις στη συνέχεια τι θα κάνεις με τα «προσόντα» της, ξεκουτιασμένε σαρδανάπαλε, που μου προέκυψες χειρότερος κι απ’ τον Ακάλυπτο. Λιγούρη, φαμφαρόνε!».

    Υπάρχουν όμως και χειρότερα. Φαίνεται πως αναλογιζόμενη ότι με την αποχώρησίν της αυτή υπερέβη τα συμφωνηθέντα (θυμάστε; ) χτές μου τηλεφώνησε ότι επιστρέφει το Σάββατο και καλούμαι όπως ευαρεστούμενος να… ξεκουμπιστώ να πάω να τη μαζέψω απ’ τ’ αεροδρόμιο. (Έτσι διατύπωσε το… δίκαιο αίτημά της)

    Καταλαβαίνετε, κυρία μου Σίλιά μου, ότι η παντόφλα θα ήταν εύκολη και εξαιρετικά ανώδυνη λύση… :p

    (Φάρε, φίλε μου, σου μιλάω για μεγάλη πίκρα. Προβλέπω να σύρρομαι εκών-άκων σε νέα Συμφωνία της Βάρκιζας, με δωρεάν διακοπές σε Σπιναλόγγα…)

    ____________
    Τι εννοείτε, Σίλια, λέγοντας ότι όταν πήγαινα εσείς ερχόσαστε; Τυγχάνετε κι εσείς απόφοιτος του εν Κων/πόλει ευαγούς ιδρύματος, ένθα διδάσκεται το γνωστόν Δίκαιον; Εάν τα πράγματα έχουν έτσι, σας εκφράζω τον αμέριστο θαυμασμό μου για τα όποια συνεπαγόμενα προσόντα σας.
    Αν και εδώ που τα λέμε, δεν σας φαίνεται… :p

     
  19. faros

    Απρίλιος 17 , 2008 at 13:49

    Έχεις την αμέριστον συμπάθειάν μας και την … αυτήν συμπαράστασην (αν ξανασυμβεί στείλε εμάς στο … αεροδρόμιο – μη ξοδεύεις και βενζίνη!).

    Γενικώς να αποφεύγεις τις … Συμφωνίες κι τις … Συνθήκες (δες τί γίνεται τώρα με την … ευρωσυνθήκη ή ευρωσυμφωνία κλπ.!!!!).

    Τους χαιρετισμούς μου σε όλους!

     
  20. mamma

    Απρίλιος 17 , 2008 at 18:27

    Αγαπητή, ακόμα προσπαθώ να καταλάβω πως ξεκινώντας από το χρυσό κανόνα καταλήξαμε στα συνεπαγόμενα προσόντα 😀

    Κάποτε συμφωνούσα με τον κανόνα, τώρα δεν ξέρω με τι συμφωνώ…

    Καλησπέρα σε όλους.

     
  21. silia

    Απρίλιος 17 , 2008 at 19:24

    @ Lardigos
    Δεν κατάλαβα , όσα θα ήθελα , ή θα έπρεπε …
    Θες να πεις , πως οι ηθικοί κανόνες χάνουν σιγά σιγά την αντικειμενικότητά τους και εξατομικεύονται ; … ή ότι προσαρμόζονται πάνω σε κάτι πιο υποκειμενικό ;…
    Βοήθησέ με ….

     
  22. silia

    Απρίλιος 17 , 2008 at 19:27

    @ Stelios Levantis
    Ε , όχι και … έχω λυσσάξει ….
    Απλά προσπαθώ να … ψαρέψω κανένα κοπλιμέντο ….
    Πλάκα κάνω … μην μου «ορμήξετε» όλοι να με … κράζετε .

     
  23. ο Αναμοχλευτής 3

    Απρίλιος 17 , 2008 at 19:39

    Είπε η mamma:«Προσπαθώ να καταλάβω πως ξεκινώντας από το χρυσό κανόνα καταλήξαμε στα συνεπαγόμενα προσόντα.
    Κάποτε συμφωνούσα με τον κανόνα, τώρα δεν ξέρω με τι συμφωνώ…»

    Να βοηθήσω λοιπόν:

    Τι προβλέπει ο κανόνας, mamma; «Αυτό που είναι μισητό σε σένα μη το πράξεις στους συνανθρώπους σου. Τα υπόλοιπα είναι λεπτομέρειες».

    Αν σκεφτούμε τώρα ποιές είναι αυτές οι λεπτομέρειες θα φτάσουμε μοιραία στο σημείο ότι αν δεν το πράξης εσύ πρώτος, τους αφήνεις το πεδίο ελεύθερο να το πράξουν αυτοί πρώτοι σε σένα, που είναι προφανέστατα και το ζητούμενό τους.

    Ως συμπέρασμα: Τα ηθικά κελεύσματα βρίσκονται πάντα στη μία άκρη μιας αλυσίδας, της οποίας το άλλο άκρο είναι σπάνια ορατό.

    __________
    Ίσως τώρα να κατάλαβες πως συνδέονται αυτά τα ηθικά κι ωραία με το Οθωμανικό Δίκαιο.

     
  24. silia

    Απρίλιος 17 , 2008 at 19:43

    @ ο Αναμοχλευτής 2
    Για μια ακόμη φορά …. «ηθελές τα και παθές τα »
    ————————–
    Κι εγώ , απόφοιτος του εν Κων/πόλει ευαγούς ιδρύματος, ένθα διδάσκεται το γνωστόν Δίκαιον; …. Ας καγχάσω ….
    Αχ , Αναμοχλευτά μου , γερνάτε και ξεχνάτε …. φυσιογνωμίες ….
    Για προσπαθείστε να ξαναφέρετε στο μυαλό σας την περίφημη εκείνη …. διδασκάλισσα-καθηγήτριά σας , όταν κάνατε το διδακτορικό σας στο εν λόγω ευαγές της Πόλης …. Για προσπαθείστε …

     
  25. mamma

    Απρίλιος 17 , 2008 at 19:58

    @Αναμοχλευτής
    Respect για την ανάλυση 🙂

    Και ομολογώ πως συμφωνώ!

     
  26. silia

    Απρίλιος 17 , 2008 at 20:05

    @ mamma
    Α χα χα χα χα χα !!!!! χα χα χα χα !!!!…..
    Αχ , συγγνώμη , καλή μου mamma , που χαχανίζω έτσι φασαριατζίδικα αντί να σου μιλήσω …
    Είχα στο μυαλό μου να απαντήσω στο σχόλιο σου με κάτι εντελώς σοβαρό … αλλά με το που ετοιμάστηκα , διάβασα ξαφνικά (με πρόλαβε) την απάντηση Νο 3 του Αναμοχλευτή και … αποδιοργανώθηκα εντελώς …. Χα χα χα χα !!!!
    Καλέ αυτός .. όντως σπούδασε σε … ευαγές της Πόλης …
    Δηλαδή για να λέμε και την πάσα αλήθεια , δεν είναι και για γέλια αυτά που γράφει … αλλά , τρελλάθηκα με το πως συνέδεσε την … εν λόγω ηθική με το … Οθωμανικό Δίκαιο …. Καλέ , δεν παίζεται ο άνθρωπος …
    —————————
    Να και η (ας πούμε) σοβαρή απάντηση μου :
    Όσο ζει κανείς , και αυξάνονται αριθμητικά οι … σφαλιάρες που τρώει … φυσικό είναι να μην ξέρει πια με τί να συμφωνήσει …. Πάλι καλά , που εσύ θυμάσαι ακόμη με τί συμφωνούσες παλιά …
    ————————–
    Ας μην αφήσουμε όμως τις πικρίες μας , να φθείρουν τους κανόνες του Δέοντος .
    Τα φιλιά μου .

     
  27. silia

    Απρίλιος 17 , 2008 at 20:08

    @ mamma 2
    @ Αναμοχλευτής 3

    … 😆 😆 😆 😆 😆 😆 😆 😆 …..
    και τούμπαλιν ….

     
  28. ο Αναμοχλευτής 4

    Απρίλιος 17 , 2008 at 20:19

    Αγαπητή Σίλια, μουλάδες αποκλειστικώς ήσαντε οι διδακτικοί μας…

    Με μούσια στα μούτρα…

    Γι αυτό αναρωτιέμαι: μήπως χρηματίσατε μουλάς, αγαπητή; Αν ναι, ομολογώ πως βρίσκω μια κάποια αλλαγή στο λουκ σας, η οποία άλλωστε σας κολακεύει.

    Για πρακτική εξάσκηση φέρναμε δικά μας θήλεα (έχω και αναμνηστικές φωτογραφίες, θέλετε να σας αναρτήσω; ). Οι της δωρεάν παιδείας και οι εντόπιοι κάμνανε την εξάσκησί τους σε κάτι κρατουμένους Κούρδους, εθελοντάς αμερικανούς και άλλους βιτσιόζους (βλ. «Εξπρές του μεσονυχτίου», «Λώρενς της Αραβίας» κ.α.)

    Τουρκιά, αγαπητή μου, τι τα θέτε τι τα γυρεύτε…

    _________
    Mamma, αυτά τα είχε πει κι ο φίλος Λεβαντής πιο πάνω με άλλα λόγια, καλύτερα από μένα…

     
  29. mamma 3

    Απρίλιος 17 , 2008 at 20:59

    Αγαπητή Σίλια, κάνεις πολύ φασαρία, αυτό είναι αλήθεια… όμως είναι τόσο αναζωογωνητικό το γέλιο σου!
    Και τα δικά μου φιλιά.

    @Αναμοχλευτής
    Αφενός δεν σου πάνε οι μετριοφροσύνες 😆 και αφετέρου έχεις τρόπο 😉 και όπως λέει μια σοφή ρήση «Δε θέλει κόπο, τρόπο θέλει».

     
  30. σύγχρονη έκφραση

    Απρίλιος 17 , 2008 at 21:38

    Από τη στάση Ρίτσα επιβιβάστηκα στη μπλογκόσφαιρα και συμπτωματικά βρέθηκα στη Silia. Περιττό να πω ότι έκτοτε ακολουθώ τη διαδρομή καθημερινά. Δροσιά, ευρηματικότητα, νοσταλγία, τσαγανό, δυνατή πένα, αντιστοίχηση του καλού λόγου με εξαιρετική εικόνα. Νάσαι καλά και να συνεχίσεις με τον ίδιο ζήλο και φαντασία.

     
  31. marianaonice

    Απρίλιος 18 , 2008 at 01:53

    Νάμαι και εγώ! Βρήκα έμπνευση και αναζήτηση της ουσίας των πραγμάτων που μας περιστοιχίζουν και μπήκα! Ο Κάρλ Γιούνκ είπε ότι οι βάσεις όλων των θρησκειών του κόσμου πατάνε πάνω σε κοινά αρχέτυπα (καλούπια). Να λοιπόν που ένα από αυτά είναι η αγάπη, όπως πολύ εύστοχα μας απέδειξες sillia!!
    Πολύ ωραίο το blog σου! Πως και δεν το είχα ανακαλύψει; Σ΄ ευχαριστώ που με βρήκες εσύ!
    Καλό σου ξημέρωμα.

     
  32. Stelios Levantis 3

    Απρίλιος 18 , 2008 at 09:11

    mamma, με πλήγωσες!

     
  33. Nina C

    Απρίλιος 18 , 2008 at 09:16

    Αναμοχλευτά, το καλό που σου θέλω να πας να την πάρεις από το αεροδρόμιο και να πας με λουλούδια. Ξέρεις πόσο δύσκολο είναι να βρεις άνθρωπο να σου φτιάχνει καφέ σήμερα;;;

     
  34. ο Αναμοχλευτής 5

    Απρίλιος 18 , 2008 at 12:16

    Ναι ξέρω, κι όχι μόνο «σήμερα»… Το πρόβλημα είναι διαχρονικό, γι αυτό και έμαθα από νωρίς να τον φτιάχνω μόνος μου.

    Όμως γιατί τα… πούλουδα; Με ένα απλό βραχιολάκι των 4 – 5000 όλα τα οικογενειακά προβλήματα βρίσκουν τη λύση τους με τον καλύτερο τρόπο. Σίγουρα κάτι περισσότερο ήξεραν οι κοσμοκράτορες αμερικάνοι που απεφάνθησαν πως «diamonds are a girl’s best friend». Πως άλλωστε νομίζεις ότι τους αγάπησε παράφορα όλος ο κόσμος του πρώην «υπαρκτού»; Είναι ακριβώς γιατί ξύπνησαν το «girl» που «κρυβόταν μέσα τους αθέατα κρυμμένο».

    Φαντάζεσαι τ’ αποτελέσματα αν προσπαθούσαν να τους προσεταιριστούν φτιάχνοντάς τους… ανθώνες;

    _______
    Εσύ συνάγω πως αρκείσαι στα αγνά προϊόντα του φυτικού βασιλείου, έτσι;

     
  35. faros 4

    Απρίλιος 18 , 2008 at 20:09

    Αναμοχλευτή (καλά, αυτό για το … αεροδρόμιο, πλάκα έκανα, μην το «παίρνεις» σοβαρά …), μόλις διαπίστωσα (διαβάζοντας το σχόλιο σου – αυτό δεν ήταν σχόλιο, ήταν ανάλυση του … ΚΜΕ!!!) τον Βασικό Λόγο, που ψάχνει σύμπασα και … σύνκοσμα η Κ.Α., από το ΄91 και δεν τον βρήκε ακόμα(!!!) – σε διαβεβαιώ!
    Να ΄σαι καλά, τις θερμές ευχαριστίες μου…
    (δεν κάνω ΠΟΤΕ πλάκα με τέτοια θέματα …).

     
  36. silia

    Απρίλιος 18 , 2008 at 20:27

    @ ο Αναμοχλευτής 4
    «….ομολογώ πως βρίσκω μια κάποια αλλαγή στο λουκ σας, η οποία άλλωστε σας κολακεύει….»
    ————————–
    Aν μ’ αυτό που λέτε , αναφέρεσθε στην φωτογραφία ΜΟΥ – γιγαντοαφίσσα , που έχετε αναρτημένη στο … ταβάνι του υπνοδωματίου σας (ως γνωστόν κοιμάστε σε ύπτια θέση …. γιατί αν κοιμόσασταν σε πρηνή , θα την είχατε την φωτο ΜΟΥ τυπωμένη στο … κατωσέντονο σας ) , έχω να σας πω , πως η εν λόγω φωτογραφία τραβήχτηκε (τί λέξη κι αυτή Θεέ μου!!!) προ της εγχείρησης αλλαγής …. λούκ ….(τί νόμισες ότι θα έλεγα ;;; έ;;; τί νόμισες ;;; )….
    —————————–
    Αν … διανοηθείς (λέω ΑΝ) … να απαντήσεις σ’ αυτό μου το σχόλιο , θα πάθω κάτι σαν … επιληψία ….Πρόσεχε .

     
  37. silia

    Απρίλιος 18 , 2008 at 20:33

    @ mamma 3
    Το γέλιο , mamma , εκτός που σου μακραίνει τη ζωή , σε ομορφαίνει κιόλας , χαρίζοντάς σου τις πιο γλυκές και αξιαγάπητες ρυτίδες
    —————————-
    Επέτρεψέ μου μία συμβουλή :
    Να ασχοληθείς σοβαρά με τον άντρα , που θα … χαϊδέψει κάποια (κι αν δεν έχεις … θα αποκτήσεις) ρυτίδα σου …. Κατά πάσα πιθανότητα θα αξίζει της προσοχής σου …

     
  38. silia

    Απρίλιος 18 , 2008 at 20:39

    @ σύγχρονη έκφραση
    Είναι ιδιαίτερα τιμητικό και … γοητευτικό για μένα , να με κρίνουν τόσο κολακευτικά , άνθρωποι του βιβλίου .
    Καλώς ήρθες . (καλώς ήρθατε ; )

     
  39. silia

    Απρίλιος 18 , 2008 at 20:43

    @ marianaonice
    Η Αγάπη και το … τί θα απογίνουμε μετά θάνατον , είναι οι πυρήνες όλων των θρησκειών …
    Βασικά το δεύτερο (το τί θα απογίνουμε μετά θάνατον) …. Η Αγάπη , από κάποιους , «χρησιμοποιήθηκε» σαν … λόγος παρηγορίας .
    Καλώς ήρθες . Χάρηκα .

     
  40. silia

    Απρίλιος 18 , 2008 at 20:52

    @ Stelios Levantis 3
    Ποιος … πείραξε τον Στέλιο ;…
    Μamma ? Τί του έκανες ; … Πώς τον πλήγωσες ;
    Πάει … έχω χάσει τον ειρμό και τον έλεγχο εδώ μέσα … Και γι αυτό φταίει (μάλλον) ο Αναμοχλευτής , που με αποδιοργανώνει .

     
  41. faros 5

    Απρίλιος 18 , 2008 at 20:57

    Ερώτημα κι αυτό! Τί θα απογίνετε μετά θάνατον!
    Χους … ήσασταν και … χους θα γίνετε, μπαααα!!!
    Καλή … και σπέρα σας!

     
  42. silia

    Απρίλιος 18 , 2008 at 21:00

    @ Nina C 2
    Καλέ , τί γίνεται εδώ μέσα ; Τώρα τόν βασικό πυρήνα της συζυγικής ευτυχίας , τον λέμε … «φτιάχνω καφέ» ;;; …
    Όχι τίποτε άλλο δηλαδή , αλλά αν είναι έτσι να… πεταχτώ εδώ απέναντι στο καφενείο της γειτονιάς μου που έχει έναν … καφετζή … μπουκιά και συχώριο …
    ——————————-
    Η υποσημείωση στο τελευταίο σχόλιο μου προς τον Αναμολευτή , δηλ το : «Αν … διανοηθείς (λέω ΑΝ) … να απαντήσεις σ’ αυτό μου το σχόλιο , θα πάθω κάτι σαν … επιληψία ….Πρόσεχε .» …. ισχύει και για σένα ….

     
  43. silia

    Απρίλιος 18 , 2008 at 21:03

    @ ο Αναμοχλευτής 5
    Κοίτα τώρα , ποιός μιλάει για diamonds , και σε ποιόν …. (Shine on, you crazy diamond!)
    Ε , μα … τα θέλει κι εσένα ο κώλος σου (Πως βρεθήκαμε στο προηγούμενο μου ποστ , … απορίας άξιον) .

     
  44. silia

    Απρίλιος 18 , 2008 at 21:13

    @ faros 4
    Φίλε Φάρε :
    Αν μου έκανες … δίφραγκα αυτά τα ΚΜΕ και ΚΑ , για να μπω κι εγώ στο νόημα , καλά θα ήταν
    @ faros 5
    Τί γίνεται Φάρε ;;; . Ιδρύεις , θρησκεία ;;;

     
  45. Nina C

    Απρίλιος 18 , 2008 at 21:20

    @Αναμοχλευτά, ουδέποτε υπήρξα «diamond girl». Εννοείται πως έχω μετανοιώσει οικτρά! 😛

    @Silia, δεν απαντώ, δεν απαντώ!

     
  46. faros

    Απρίλιος 18 , 2008 at 22:15

    Νίνα …. και μένα δεν μ΄αρέσουν οι … πόρσε!!!!!
    Σίλια … επειδή μας τα … τελειώσαν τα δίφραγκα(!!!) – και χωρίς καν να μας ρωτήξουν – στα κάνω … σέντσια:
    ΚΜΕ: Κέντρο Μαρξιστικών Ερευνών
    ΚΑ : Κομμουνιστική Αριστερά

    Δεν φταίω εγώ, δεν φταίω εγώ!!!
    (αυτό πάει και στα … δύο)

     
  47. faros

    Απρίλιος 19 , 2008 at 08:20

    Πολύ πολύ καλημέρα σου Silia, σε σένα και σε όλους τους … καλεσμένους σου (και τους απρόσκλητους!).

     
  48. silia

    Απρίλιος 19 , 2008 at 11:10

    @ faros
    Καλημέρα Φάρε , και καλό Σαββατοκύριακο .

     

Σχολιάστε

 
