RSS

ΠΑΝΑΚΡΙΒΗ … ΣΟΦΙΑ

01 Ιον.
Μια φορά , κι έναν καιρό … ένας Κινέζος αυτοκράτορας , είχε βγει για κυνήγι , όταν συνάντησε έναν γεροντάκο , την ώρα που φύτευε μια καρυδιά . Ο αυτοκράτορας σταμάτησε και τον ρώτησε , πόσων χρόνων ήταν . «Τεσσάρων» , απάντησε ο γεροντάκος . «Πάρτε του το κεφάλι … Λοιδωρεί και αστειεύεται με τον Αυτοκράτορά του» φώναξε έξαλλος ο αυτοκράτορας . «Δεν αστειεύομαι Άρχοντά μου …» συμπλήρωσε αμέσως ο γέροντας , «… οι συνετοί , δεν μετράνε τη ζωή τους , με τα χρόνια , που σπατάλησαν ανόητα . Γι αυτό κι εγώ , θεωρώ , σαν πραγματική μου ηλικία , μόνο τον χρόνο , που διέθεσα στην υπηρεσία του Αυτοκράτορά μου και στο να είμαι χρήσιμο μέλος στην κοινωνία» .
Εντυπωσιασμένος τότε ο αυτοκράτορας , παρατήρησε «‘Ετσι όπως μετράς τα πράγματα , δεν θα ζήσεις αρκετά , για να δεις την καρυδιά σου να δίνει καρπούς» . «Ναι…» απάντησε ο σοφός «… αλλά μια και οι παλαιότεροι φύτεψαν δέντρα , για να χαρούμε εμείς τους καρπούς τους , έτσι κι εγώ φυτεύω , για να φάνε και να έχουν να κερδίσουν πουλώντας τα , οι … μεταγενέστεροι» «Εξαίρετα…» , έκανε ο αυτοκράτορας , και όπως απαιτούσε το έθιμο την εποχή εκείνη , όταν βρισκόταν μπροστά σε κάτι σοφό να το ανταμοίβει , έβγαλε ένα πουγγί με χρυσά νομίσματα , και το έδωσε στον γέρο . Πανευτυχής ο σοφός , έκανε μια βαθιά υπόκλιση και είπε «Ω , άρχοντά μου , ενώ τα άλλα δέντρα , χρειάζονται σαράντα χρόνια για να καρποφορήσουν , το δικό μου δένδρο , απέδωσε αμέσως καρπούς» «Μπράβο !» αναφώνησε ο αυτοκράτορας , και έδωσε στον γεροντάκο , άλλο ένα πουγγί με χρυσά νομίσματα . «Ω , τί ευτυχία…» φώναξε συγκινημένος ο γέρος , «…των άλλων τα δέντρα , δίνουν καρπούς , μία φορά τον χρόνο , ενώ το δικό μου , μου χάρισε δυο πλούσιες σοδιές μέσα σε λίγα λεπτά !» . «Θαυμάσιο…» ανέκραξε ο αυτοκράτορας , και την ώρα , που ένα τρίτο πουγγί άλλαζε χέρια , γύρισε και είπε συνομωτικά στην ακολουθία του «Κύριοι , λέω να … του δίνουμε , προτού ο σοφός γέροντας από εδώ , ξετινάξει το βασιλικό ταμείο» .

 

 
47 Σχόλια

Posted by στο Ιουνίου 1 , 2008 in φιλοσοφία, Βιβλια, Παράδοση, μύθοι

 

47 responses to “ΠΑΝΑΚΡΙΒΗ … ΣΟΦΙΑ

  1. Ντουφεκαλεύρης

    Ιουνίου 2 , 2008 at 01:35

    Η μπουνταλιά του βασιλιά
    δεν είν’ για να γελάσεις,
    δεν είναι μέηντ ιν Τσάινα
    αλλά όλης της πλάσης.

    Παρόμοια δεν έκανε
    κι ο ανάρχας κυνικός
    στο «ψωνισμένο» άνακτα
    σαν του κρυψε το φως;

    Γι αυτό και λέγαν στο Κοκό
    οι συμβουλατοράδες
    να κάθεται στ’ ανάχτορα
    για να μη βρει μπελάδες.
    (σιγά που τη γλύτωσε…)

    Και τώρα που τελειώσανε
    οι «βλάκες» βασιλιάδες,
    προσέχετε κι εσείς καλά
    ποιούς κάνετ’ αρχοντάδες.

    Πάντως αυτό που κράτησα
    και χάρηκα διπλά,
    είναι που ο προλετάριος
    του ‘φαγε τα λεφτά.

     
  2. Αρης

    Ιουνίου 2 , 2008 at 03:36

    Ο ένας πιο σοφός απο τον άλλον…

    Καλό μηνα

    Αρης

     
  3. faros

    Ιουνίου 2 , 2008 at 07:49

    Καλημέρα, καλή βδομάδα.

    συγνώμη δεν γράφω περισσότερα, στεναχωρέθηκα πολύ για την Κέρκυρα …
    αύριο πάλι …

     
  4. Νεφελόεσσα

    Ιουνίου 2 , 2008 at 10:39

    Καλή μέρα 🙂
    Καλή εβδομάδα 🙂
    Καλό μήνα 🙂

    Εγώ πάλι νομίζω, σοφή μη ούσα, ότι και η αχρηστία και τα λάθη μετράνε θετικά στα χρόνια μας, αρκεί να αποτελούν το λίπασμα για το δέντρο που φυτεύουμε φεύγοντας από τον κόσμο των ζώντων.

    Υ.Γ. Τί έγινε στην Κέρκυρα ;;;;

     
  5. anlu

    Ιουνίου 2 , 2008 at 11:28

    Εξαιρετική ιστορία!
    (η σοφία της Ανατολής γαρ)
    😉

     
  6. μούργος

    Ιουνίου 2 , 2008 at 16:47

    σοφος ή απλα γατα με πεταλα ο παππους; 🙂

     
  7. Nina C

    Ιουνίου 2 , 2008 at 18:07

    Τόπιασα το υπονοούμενο, γλυκειά μου! Για μένα το ανέβασες αυτό και τις σοφίες μου αναφορικά με τη ζωή! Ναι;

    😛

     
  8. silia

    Ιουνίου 2 , 2008 at 19:34

    @ Ντουφεκαλεύρης»
    «Μπουνταλάς» , «ψωνισμένος» και «βλαξ» , ο ….. Άναξ , Ντουφεκαλεύρη μου ;;;….
    Πάει , έχασε τον σεβασμό της προς τους θεσμούς , η … νεολαία ….
    ————————–
    Λοιπόν , όταν το έγραφα , δεν θα με πιστέψεις , αλλά κι εγώ τον …προλετάριο , που του την … «φόρεσε» (sorry) του βασιλιά … σκεφτόμουν .

     
  9. silia

    Ιουνίου 2 , 2008 at 19:49

    @ Άρης
    Κατά μία άποψη , σοφία , είναι και το να …. λαδώνεις τον άλλον για να σου λέει σοφίες τις οποίες βέβαια αφού τις προσπορισθείς , μετά λόγω της θέσης σου , τις παρουσιάζεις … για δικές σου .
    Καλό μήνα και σε σένα .

     
  10. ellinida

    Ιουνίου 2 , 2008 at 19:54

    Πάω πάραυτα να φυτέψω καρυδιά.

     
  11. silia

    Ιουνίου 2 , 2008 at 19:58

    @ faros
    Αύριο πάλι , καλέ μου , και ευαίσθητε φίλε …..
    Αύριο ….
    Προσπάθησε να παρηγορηθείς .
    Αυτό θα κάνουμε πολλοί απόψε .

     
  12. silia

    Ιουνίου 2 , 2008 at 20:08

    @ Νεφελόεσσα
    Αντιγυρίζω , με όλη μου την καρδιά τις ευχές σου .
    ———————————-
    Λένε πως τα περισσότερα φάρμακα , είναι γενικά , δηλητήρια , αλλά στις κατάλληλες δόσεις με τις κατάλληλες συνθήκες , μας σώζουν από την αρρώστια …. ‘Ετσι και τα λάθη μας …. «δηλητήρια που φαρμακώνουν μεγάλα κομμάτια της ζωής μας … που όμως αν «δουλευτούν» καλά , σωστά και με … σοφία , γίνονται «λίπασμα» για να αναπτυχθεί σωστά οι ζωή των «άλλων» , που έρχονται το «κατόπι» μας ….
    Για την … Αχρηστία όμως δεν ξέρω … Ίσως πρέπει να διευκρινιστεί πρώτα ο όρος «Αχρηστία» (με τί έννοια το λες) , και μετά να την βάλουμε ή όχι στα …. «λιπάσματα ζωής» .
    ————————————–
    Για την Κέρκυρα , που στεναχώρησε τον Φάρο (και όχι μόνο) δες στο : http://www.erythros.wordpress.com/2008/06/01/matdolofonoi/

     
  13. silia

    Ιουνίου 2 , 2008 at 22:33

    @ anlu
    Ναι , είναι μια χαριτωμένη ιστορία , που γενικά αρέσει …
    Θα ακουστεί λίγο άσχετο αυτό που θα πω , αλλά μου ήρθε στο μυαλό μ’ αυτό σου το σχόλιο .
    Επειδή έχω διαβάσει και έχω ασχοληθεί αρκετά με τους αρχαίους Έλληνες , πιστεύω πως η αρχαία Ελληνική σοφία αποτελεί την κορωνίδα όλων . Ακόμη , πιστεύω , πως η Ανατολή έχει να επιδείξει κάποια σοβαρή σοφία , αλλά νομίζω ότι εν πολλοίς μας την … διόγκωσαν (την σοφία τους) και μας έχουνε ψιλοπαραμυθιάσει ….
    Μετά από αυτά τα (ας τα πω) «πιστεύω» μου , έρχομαι να ρωτήσω :
    Η αρχαία Ελληνική σοφία , ανήκει στην Ανατολική σοφία , στην Δυτική , ή σε κάποια άλλη ;
    Δεν ξέρω αν βγάζεις νόημα από αυτά που γράφω , …. περισσότερο ένας μονόλογος με τον εαυτό μου είναι ….

     
  14. silia

    Ιουνίου 2 , 2008 at 22:52

    @ μούργος
    Πράγματι …. Πρόσεξε τακτική που έχει ο γέροντας :
    Στην αρχή , στα δύσκολα , ηρεμεί τον υστερικό άρχοντα με μια … κολακεία ολκής … Μετά , του δίνει την ευκαιρία , να πει κι αυτός μια «εξυπνάδα» (Ετσι όπως μετράς τα πράγματα , δεν θα ζήσεις αρκετά …κλπ) και να νοιώσει κι αυτός σοφός (= σπουδαίος σε έναν τομέα που όλοι αποδέχονται) . Γρήγορα-γρήγορα , περνάει στην επίδειξη ανωτερότητας (εντυπωσιάζει) και αμέσως μετά εκφράζει έμμεσα ένα πανάκριβο συναίσθημα , την Ευγνωμοσύνη για τους … «καρπούς» που συνέλεξε (το δικό μου δένδρο , απέδωσε αμέσως καρπούς…κλπ) …. Στο τέλος , ξέρει να σιωπά , όταν ο αλαζόνας άρχοντας , αντιλαμβάνεται επιτέλους τον … σκοπό του ….
    Τί …. «γάτα με πέταλα» μου λες ;…
    Γάτα με … ερπύστριες το λέμε εδώ στα μέρη μου .
    ———————————
    Άσχετο : Οι καρυδιές κάνουν 40 χρόνια για να καρποφορήσουν ;
    ———————————
    Άσχετο Νο 2 : Διάβασε (αν δεν το έχεις ήδη κάνει) , το «ΓΑΤΑ ΜΕ ΠΕΤΑΛΑ» της Ευγενίας Φακίνου από τον «Κέδρο» …. Πανέμορφο .
    Την αγάπη μου και τις ευχές μου για καλό μήνα .

     
  15. silia

    Ιουνίου 2 , 2008 at 23:02

    @ Nina C
    «… Πως να κρυφτείς απ’ τα παιδιά
    έτσι κι αλλιώς τα ξέρουν όοοοολα .
    Και σε κοιτάζουν με μάτια σαν κι αυτά
    όταν ξυπνούν στις δυο η ώωωωωρα …»
    —————————
    Όσο και να σου κρυφτώ , πάντα με … «πιάνεις» .
    ===============================
    Η ζωή , είναι πολύ μικρή μωρό μου , για να εξηγείς το σώψυχό σου δια ζώσης στον καθένα …. Πες το , με ένα …. ποστ .
    Φιλιά .

     
  16. silia

    Ιουνίου 2 , 2008 at 23:46

    @ ellinida
    Στάσου παιδί μου … μια στιγμή , που πήρες φόρα και πας να φυτέψεις μια πορτοκαλιά …αχ, Μαργαρίτα Μαγιοπούλα …. (sorry , αυτό είναι από άλλο ποστ) μια … καρυδιά , αχ ellinida … ελληνοπούλα … ήθελα να πω ….
    Αυτοκράτορα … ή έστω Άρχοντα …ή στην εσχάτη των περιπτώσεων κάποιον Πρόεδρο Δημοκρατίας (Υπουργό μην πάρεις … όλο ψέμματα λένε) … βρήκες για την … χρηματοδότηση ;;;
    Που πας ξυπόλυτη στα αγγούρια (κάπως αλλιώς το λένε αυτό , αλλά τώρα , δεν μού’ρχεται) ;;;
    Τζάμπα ο κόπος θα πάει , αν δεν εξασφαλίσεις πρώτα το πουγγί ….. Εεεεε , την επιταγή με τα χρυσά ευρώπουλα εννοώ ….
    —————————–
    Καλώς ήρθες στα μέρη μου .

     
  17. faros

    Ιουνίου 3 , 2008 at 07:02

    Την Καλημέρα μου, σε όλους.

    υ.γ. αν μου επιτρέπεις … όσο κι αν προσπαθούν τα παραμύθια να εξωραίσουν τα πράγματα … η αλήθεια είναι μία: Ο αυτοκράτορας θα είναι … αυτοκράτορας εκμεταλλευτής και ο γεροντάκος ένας απλός μεροκαματιάρης που θα νομίζει …
    Αυτό, ναι, είναι Σοφία, τα άλλα …

     
  18. stelios

    Ιουνίου 3 , 2008 at 12:34

    «Μετά από αυτά τα (ας τα πω) “πιστεύω” μου , έρχομαι να ρωτήσω :
    Η αρχαία Ελληνική σοφία , ανήκει στην Ανατολική σοφία , στην Δυτική , ή σε κάποια άλλη ;»

    Να πω; Πουθενά δεν ανήκει. Ούτε καν στους Έλληνες. Όλη η σοφία, από όπου και αν προέρχεται, ανήκει στους ανθρώπους (λίγο σοφιστεία, βέβαια, το επιχείρημά μου, αλλά κάτι λέει). 😉

     
  19. stixakias

    Ιουνίου 3 , 2008 at 14:38

    Τα ‘φτιαξε τα εγγονάκια ο παππούς… 🙂

     
  20. μούργος

    Ιουνίου 3 , 2008 at 15:51

    Σίλια, οι αυτοφυεις καρυδιες κανουν πολλα πολλα χρονια να καρποφορησουν (πανω απο 15-20 χρονια), το 40 μου φαινεται υπερβολικο. (ισως εννοει το 40 σαν ετος της μεγιστης καρποφοριας)
    οι νεες ποικιλιες μπορουν να καρποφορησουν στα 5-8 χρονια και τα υβριδια στα 3-5.
    .
    το βιβλιο της Φακινου πολυ γνωστο αλλα δεν το εχω διαβασει…. και που χρονος τωρα!!
    .
    η αναλυση της τακτικης του γεροντα προλεταριου (γεια σου ρε φαρε!!!! 😆 ) αψογη!

     
  21. "Το τέρας της Αμάθειας"

    Ιουνίου 3 , 2008 at 17:28

    Είναι κι αυτή η κορώνα που σφίγγει…!

     
  22. silia

    Ιουνίου 3 , 2008 at 18:03

    @ faros
    Α , … η Αλήθεια , Φάρε μου , η μεγάλη … μα τί λέω ;… η μεγαλύτερη των Αρετών ….
    «Adequatio rei et intellectus» , δηλαδή σε ελεύθερη μετάφραση : (Η Αλήθεια) = η εξίσωση πράγματος και διανοίας … ή με άλλα λόγια : Αλήθεια είναι η αρμονία ανάμεσα στον νου και στην πραγματικότητα .
    Όλοι οι άνθρωποι , μας εξηγεί ο Πλάτωνας στον «Φαίδρο» , δεν μπορούν να την αντέξουν και …. καταφεύγουν στον «Μύθο» (όχι στο «παραμύθι»(=ψέμμα) με την κακιά του έννοια , αλλά στον μύθο , που απλοποιεί και απαλύνει την οξύτητα της Αλήθειας και σιγά σιγά , μπορεί να γίνει κτήμα και των πιο απλοϊκών ανθρώπων … Να μπορούν δηλαδή (στην τελική) να εναρμονίζουν τον Νου με την πραγματικότητα …. (ιδανικές κοινωνίες …. τέλος πάντων…. ) .
    Την καλησπέρα μου

     
  23. faros

    Ιουνίου 3 , 2008 at 18:22

    Κάνοντας λόγο για παραμύθια ας μου επιτρέψεις να δημοσιεύσω εδώ, τους νόμους που θέσπισε ένας βασιλιάς, στο παραμύθι «Ο καθρέφτης» του κινέζου Χε Γι.
    Οι νόμοι:
    1. Απαγορεύεται να κοιτάζεστε στον καθρέφτη που ανακάλυψε ο έξυπνος άνθρωπος. Όποιος κοιτάζεται σε τέτοιον καθρέφτη θ΄αποκεφαλίζεται.
    2. Απαγορεύεται να πλένετε το πρόσωπο. Όποιος πλένεται θ΄αποκεφαλίζεται.
    3. Απαγορεύεται να κάνετε περίπατο στις όχθες της λίμνης. Όποιος κάνει περίπατο θ΄αποκεφαλίζεται.
    4. Απαγορεύεται να πίνετε καθαρό νερό. Επιτρέπεται να πίνετε μόνο θολό νερό. Όποιος πίνει καθαρό νερό θ΄αποκεφαλίζεται.

    Αυτοί είναι οι βασιλιάδες και οι αυτοκράτορες σε όλο τον κόσμο και διαχρονικά.
    Συγνώμη για την κατάχρηση του χώρου σου.
    Την Καλησπέρα μου.

     
  24. silia

    Ιουνίου 3 , 2008 at 18:29

    @ stelios
    Ήθελα να πω , πως το Ελληνικό (Αρχαίο) πνεύμα , αντιδιαστέλλεται από κάθε άλλο , είναι πλήρες , αυτόνομο , πρωτεύον , πρωτοποριακό , και αποτέλεσμα αυτού του γεγονότος , είναι , και η Ελληνική Σοφία , να είναι πρόδρομος των άλλων σοφιών …
    Επιτρέψτε μου να εμφανίζομαι κάπως αλαζονική , αλλά είμαι πολύ περήφανη γι αυτούς τους …. γεννητορές μας .
    Η … πονηρία (βλέπε : σοφιστία) , δεν ήταν δική σου , αλλά … δική μου … Επίτηδες ρώτησα … ήθελα να ακούσω αυτό που είπα , παραπάνω .

     
  25. silia

    Ιουνίου 3 , 2008 at 19:41

    @ stixakias
    Ναι , καλέ … τα εξασφάλισε …
    Αν τα καταφέρει και με τα μέσα που έχει πια στην …. Εξουσία (μην ξεχνάς ότι τον κολάκεψε τον αυτοκράτορα) να τα … «χώσει» και σε κανένα Δημόσιο , ε θα είναι …. βασιλιάδες (τα εγγονάκια) .

     
  26. silia

    Ιουνίου 3 , 2008 at 20:01

    @ μούργος
    Κοίτα τί μαθαίνει ο άνθρωπος , μπλογκάροντας … Όντως τα 40 χρόνια για καρποφορία της καρυδιάς , κι εμένα σαν …. παραμύθι , μου φάνηκε .
    Και πρόσεχε …. ο φίλος Φάρος , αναφέρει τον γέρο-Κινέζο , σαν απλό μεροκαματιάρη …. Άλλος (ο Ντουφεκαλεύρης) τον αναφέρει σαν προλετάριο …. μην του τρώμε και το δίκιο του .
    Καλέ , τί γίνεται εδώ ; Όλη η ΚΝΕ εδώ μαζεύτηκε ;…. (Πλάκα κάνω Φάρε , μην μου συγχίζεσαι)

     
  27. silia

    Ιουνίου 3 , 2008 at 20:04

    @ «Το τέρας της Αμάθειας»
    Κοίτα …. Κι εμένα με σφίγγει ο κορσές , αλλά δεν το κάνω θέμα… Αυτά τα … στενάχωρα έχετε κι εσείς οι … βασιλείς …. Μην γκρινιάζεις .

     
  28. silia

    Ιουνίου 3 , 2008 at 20:25

    @ faros
    Παρακάναμε λόγο για παραμύθια …
    Ας κάνουμε και λίγο λόγο για πραγματικότητα …. Ιστορία πχ….
    Οι περίφημοι δημοκρατικοί μεταρρυθμιστές , Αριστόδημος , Ευρυσθένης , Άγις και Κλεομένης Γ’ , ήταν …. βασιλείς της Σπάρτης ….
    Και ο Χαμουραμπί που θέσπισε τον πρώτο Νομικό Κώδικα της ανθρωπότητας , όπου προάσπιζε το δίκιο των αδικημένων (της εποχής του βέβαια) , ήταν κι αυτός βασιλιάς …. Ξέρεις τί έλεγε ο Κώδικας του Χαμουραμπί , για τον γιατρό , που αμοιβόταν από άρρωστο ; (φακελλάκι) …. Κόψιμο του χεριού …. Αν δε , ο άρρωστος , που έδινε το φακελλάκι , δεν γινόταν και καλά …. θάνατος με αποκεφαλισμό (του γιατρού φυσικά) … Αυστηρός ο βασιλιάς ;… Αυστηρότατος .
    —————————————
    Φάρε μου , εδώ , (θαρρώ) , πως μιλάμε για την σοφία και την αξία της , πόσο σπουδαία είναι όταν κοντράρεται με τον αυταρχισμό , την δύναμη , την εξουσία και την έλλειψη Παιδείας ….
    Δεν μιλάμε για τα καθεστώτα και τα πολιτεύματα . Οι περισσότεροι από εμάς , γνωρίζουμε πολύ καλά τα κακά της Απολυταρχίας .
    Τί προσπαθείς να μου πεις ; πως …. κάνω λάθος και μόνο που αναφέρομαι στον θεσμό της Βασιλείας ; …
    Θέλω να σου πω κάτι κι αν θέλεις …. άκουσέ με .
    Μην είσαι απόλυτος …. Μην είσαι «κολλημένος» …. Να αφήνεις πάντα περιθώρια στον Νου να ρωτά , να ψάχνει , να ελέγχει , να ξεδιαλύνει την ήρα από το σιτάρι και να βγάζει και δικά του συμπεράσματα …. Όχι επειδή αμφισβητείς , αλλά επειδή (πρέπει) να είσαι ένας ελεύθερος νους και όχι ένα απλό ερμάριο αποθήκευσης ιδεών .
    Με συγχωρείς που εμφανίζομαι να δίνω συμβουλές , αλλά η …. ηλικία μου , μου το επιτρέπει …. Το ξέρω πως είσαι κι εσύ μεγάλος , αλλά αυτό δεν έχει καμία σημασία . Κι εγώ νοιώθω ευτυχής όταν μου δίνεται ή δυνατότητα να μελετήσω κάποια συμβουλή που μου δίνουν …
    Καληνύχτα … με όλη μου την αγάπη .

     
  29. faros

    Ιουνίου 3 , 2008 at 22:03

    Καληνύχτα και όνειρα … βασιλικά (να μάθεις!!!).

    υ.γ. δεν δίνω συμβουλές … ο τελευταίος είμαι που θα πω σε κάποιον ότι κάνει λάθος … δεν κριτικάρω την ουσία … ποτέ …, δεν το «έπιασες» … σχολιάζω πέρα από τα σοβαρά για να γελάσουμε και λίγο … τις περισσότερες φορές, βλέπω, δεν τα καταφέρνω και σε θυμώνω … όμως μυαλό δεν βάζω … τι να πω … πάλι συγνώμη …

     
  30. αλέξανδρος ανδρουλάκης

    Ιουνίου 3 , 2008 at 23:38

    Μα τι βασιλιάς ήταν αυτός;!
    Μήπως ήταν «βασιλέφς»
    και ο άλλος «τρελλός»;
    ή ανάποδα;
    με μπέρδεψες τελείως.

     
  31. faros

    Ιουνίου 4 , 2008 at 07:57

    Καλημέρα.

     
  32. faros

    Ιουνίου 4 , 2008 at 22:34

    Άντε και … καληνύχτα !

     
  33. Sotiris K.

    Ιουνίου 4 , 2008 at 23:46

    Χμμ καλά, θα με πείτε ανάποδο(!) αλλά εγώ στάθηκα στο ρόλο της… νομενκλατούρας και των ακολούθων!
    Να μη δουν την εξουσία να μοιράζει (για την ακρίβεια να αναδιανέμει (!) ) χρήματα, αμέσως να διακόψουν τις παροχές!!!

    Θα μου πείτε, πώς καλά κάνανε, γιατί τέτοιου είδους αναδιανομή τροφοδοτεί τον πληθωρισμό, όμως δεν φαντάζομαι να ήταν η πρόθεσή των συμβούλων να προλάβουν τις πληθωριστικές πιέσεις !!!
    (Οικονομικοπολιτικό δεν είναι το μπλογκ; 🙂 )

    Χμμ και μια προσωπική ερώτηση!!
    Εσείς πόσα χρόνια είπαμε υπηρετείτε τον αυτοκράτορα; (λαό…)
    🙂 🙂 🙂
    Καλησπέρα σας

    Και παρά τ0 χιουμοριστικό (το καταλάβατε ; ) σχόλιο, η υπόκλιση στον νουν είναι απολύτως σοβαρή.

    (στο δικό σας τον νουν κυρία μου! )

     
  34. silia

    Ιουνίου 5 , 2008 at 00:42

    @ Sotiris K
    ΕΡ. Οικονομικοπολιτικό δεν είναι το μπλογκ;
    ΑΠ. Οικονομικοπολιτικότατο !

    ΕΡ. Εσείς πόσα χρόνια είπαμε υπηρετείτε τον αυτοκράτορα; (λαό… )
    ΑΠ. Τριάνταπέντε … ολόκληρα . (σχεδόν … ολόκληρα)

    ΕΡ. Και παρά τ0 χιουμοριστικό σχόλιο (το καταλάβατε ; )
    ΑΠ. Και βέβαια το κατάλαβα … Το παράξενο είναι , ότι , ενώ το κατάλαβα … συγκινήθηκα …

     
  35. freedula

    Ιουνίου 5 , 2008 at 00:45

    Σύνδεσμός μας ο Πάρης. Διάβασα αρκετά κείμενα σου και νιώθω καλύτερα από το να είχα ξενυχτίσει με ένα βιβλίο. Την καλησπέρα μου για αρχή σε σένα και μετά σε όλη την παρέα.

     
  36. silia

    Ιουνίου 5 , 2008 at 00:47

    @ faros
    Γειά σου Φάρε μου .
    Μπορεί να ακουστεί … ηλίθιο , αλλά είναι … βάλσαμο οι χαιρετισμοί σου .

    @ αλέξανδρος ανδρουλάκης
    Ούτε βασιλιάς , ούτε “βασιλέφς” ….
    Ένας … απλός αυτοκράτορας ήταν ….
    Όσο για τον … «άλλο» , δεν ήταν ένας απλός τρελλός , αλλά ένας … ωραίος τρελλός .

     
  37. marianaonice

    Ιουνίου 5 , 2008 at 01:44

    Σοφός αλλά και κόλακας!
    άπαιχτος συνδυασμός!

     
  38. faros

    Ιουνίου 5 , 2008 at 07:39

    Την θερμή μου Καλημέρα.

     
  39. ο Αναμοχλευτής

    Ιουνίου 5 , 2008 at 16:42

    Επιτρέψτε μου την παρέμβαση, αλλά θα επιθυμούσα να εκφράσω την άποψη ότι ο θεωρούμενος ως σοφός ο οποίος καταδέχεται να γίνει κόλακας της εξουσίας, δεν είναι σοφός στο ίδιο μέτρο που ένα κομμάτι μάρμαρο δεν είναι άγαλμα.

    Θα πρόκειται απλώς για έναν από εκείνους τους εξυπνάκηδες που προσεγγίζουν τους κατά καιρούς «άνακτες» ως διαπλεκόμενοι κερδοσκόποι, και μόνο έως εκεί.

    Αυτό το λέω γιατί οι σωστοί απ’ τους δασκάλους μου μου έμαθαν οτι η Σοφία είναι αλληλένδετη με τη Γνώση, η οποία έχει μονόδρομο το όραμα της Ελευθερίας, έννοια ασύμβατη με κάθε μορφή εξουσίας. Αν πάλι μου τα ‘μαθαν λάθος, λάθος σας τα λέω κι εγώ.

    Παρακαλώ να μου συγχωρήσετε την τυχόν αυθάδεια που μπορεί να θεωρηθή ότι επιδεικνύω προς τις γνώσεις σας!

     
  40. faros

    Ιουνίου 5 , 2008 at 17:54

    Αυθόρμητα, Αναμοχλευτή, μα εντελώς όμως, ΜΠΡΑΒΟ!

     
  41. ο Αναμοχλευτής

    Ιουνίου 5 , 2008 at 21:00

    Φάρε φίλε, με αναγκάζεις να επανέλθω.

    48 μέτρα κατά της ακρίβειας επενόησαν και εθέσπισαν οι παρά τω «άνακτι» σοφοί. Κανένα τους δεν λειτουργεί και ξέρεις γιατί;

    Επειδή οι σοφοί δεν είναι σοφοί και ο άναξ δεν είναι άναξ.

    Υποκριτές ατάλαντοι σε σκηνή θεάτρου όλοι τους, αυτοσχεδιάζουν σε ρόλους δημιουργώντας ένα κακό έργο, ακολουθώντας ένα κακό υπόδειγμα.

    Λιγούρια της εξουσίας, που ασελγούν επί του λαού και κατά του λαού «έτσι, χωρίς πρόγραμμα».

    Μια ποδοσφαιρική ομάδα με πρόεδρο και πολλούς παράγοντες, αλλά χωρίς προπονητή και παίχτες.

    Μα και οι άλλοι… Ίδιοι και χειρότεροι.

    _________
    Γι αυτό σου λέω μη με τσιγκλάς αφού εύκολα ξεφεύγω.

     
  42. faros

    Ιουνίου 5 , 2008 at 22:18

    Ξέρεις, δεν έχω ποτέ την προθεση να «τσιγκλάω», όμως με τους λεγόμενους «σοφούς» έχω πρόβλημα και σαν λέξη και σαν περιεχόμενο και σαν σύμβολο – προπάντων το τελευταίο …
    Κάτι σοφοί σαν τον Σόρος, είναι που μας «κάψανε τη γούνα» διαχρονικά και … διακομματικά και το άσχημο;;;;; … δεν καταλάβαμε και τίποτα …
    Άσε που είναι και το «άλοθι» κάθε … «άνακτος» για να παίρνει μέτρα σε βάρος μας κάθε τρεις και λίγο και μεις (κάποιοι από μας) ως κατ΄αρχήν βολεμένοι, κάνουμε την … παλαβή (κοινώς) …
    Γι αυτά όλα το «μπράβο» και το … επαυξάνω !

     
  43. silia

    Ιουνίου 6 , 2008 at 10:50

    @ freedula
    Νά’ναι καλά ο Πάρης , που μου «ανοίγει» ευκαιρίες για νέους φίλους . Καλωσόρισες .
    Μού’κανες , μια από τις ωραιότερες φιλοφρονήσεις , που θα μπορούσα να ακούσω για τα κείμενά μου . Ευχαριστώ .

     
  44. silia

    Ιουνίου 6 , 2008 at 10:56

    @ marianaonice
    Κοίτα τώρα , … την διαφορά :
    Ένας σοφός μπορεί σε δεδομένη στιγμή να γίνει κόλακας …
    Θαρρώ όμως ότι ένας «φύσει» και «θέσει» κόλακας , δεν μπορεί να χαρακτηρισθεί με τίποτε … σοφός …. Πονηρός , ναι ….. άντε , βαριά-βαριά , έξυπνος .

     
  45. liakada

    Ιουνίου 7 , 2008 at 12:11

    @silia Ομορφα δοσμένο ολο το αλληγορικό σου παραμύθι.
    Κρατάω αυτό: « οι συνετοί , δεν μετράνε τη ζωή τους,με τα χρόνια , που σπατάλησαν ανόητα . »

    Την καλημέρα μου και να μας διαν8ίζεις τη bloggoσφαιρα συχνά με τέτοια

     
  46. profusion

    Ιουνίου 8 , 2008 at 10:04

    Πολύ ωραία ιστορία. Μου έφτιαξε ένα κατά τα άλλα αδιάφορο πρωινό Κυριακής…

     
  47. silia

    Ιουνίου 8 , 2008 at 21:22

    @ ο Αναμοχλευτής
    Δεν το θεωρώ αυθάδεια απέναντι στις γνώσεις μου , αυτό σου το σχόλιο … Δεν ήμουν εγώ που συνδιαλέχτηκα με τον … Αυτοκράτορα …
    Την γνώμη σου λες , που στο κάτω κάτω και επιθυμούμε να την διαβάζουμε , αλλά και σε κάποια , συμφωνώ και μαζί σου .

    @ liakada
    Να σου πω , την αλήθεια , κι εμένα πιο πολύ , αυτό μου «έμεινε» .
    Και την δική μου καλημέρα .

    @ profusion
    Είναι πολύ όμορφο αυτό που λες …
    Ξέρεις τί σπουδαίο είναι να «σπάζεις» την αδιαφορία ;…. Σαν να βάζεις χρώμα στις «γκρίζες» μέρες . Σ’ ευχαριστώ .

     

Σχολιάστε

 
