RSS

ANIMUS – ANIMA

30 Ιον.
Όλοι έχουμε συγχρόνως , ανδρικά και θηλυκά χαρακτηριστικά . Ο Ελβετός ψυχαναλυτής , Καρλ Γκούσταβ Γιούνγκ (1875 – 1961) , το εξέφρασε , σαν δυό συμπληρωματικά συστατικά της ψυχής , τα οποία και ονόμασε animus το αρσενικό και anima το θηλυκό . Αυτά , μπορεί να εμφανίζονται στα όνειρά μας , σαν ο … αρχέτυπος ήρωας και η … άσπιλη γυναίκα – σύμβολο , φέρνοντας στην επιφάνεια , άγνωστες πτυχές του εαυτού μας , σαν αντίβαρο του φύλου μας . Σε κάθε άτομο , το animus/anima , επηρεάζεται από τον άνδρα ή την γυναίκα , με τον οποίο έχει συνδιάσει την πρώτη του σημαντική εμπειρία .
—————————————–
«Αν θέλουμε , ο άντρας και η γυναίκα , να καταλαβαίνουν ο ένας τον άλλον , να βλέπει ο ένας την φύση του άλλου με αγάπη , και να είναι ικανοί να γίνουν αληθινοί σύντροφοι , πρέπει να θέσουμε τα θεμέλια , από τη νεαρή ηλικία.» (ΧΕΝΡΙ ΕΛΙΣ – 1859-1939 – ΑΓΓΛΙΑ)
—————————————–
«Το αρσενικό και το θηλυκό , εκπροσωπούν τις δυό πλευρές του πιο απόλυτου δυϊσμού . ‘Ομως στην πραγματικότητα , συνεχώς διαπερνούν ο ένας , μέσα στον άλλο . Τα υγρά , μετατρέπονται σε στερεά , και τα στερεά , υγροποιούνται . Δεν υπάρχει απόλυτα αρσενικός άντρας , ούτε απόλυτα θηλυκή γυναίκα.» . (ΜΑΡΓΚΑΡΕΤ ΦΟΥΛΕΡ – 1810-1850 – ΗΠΑ) ..
—————————————–
«Δεν μπορεί να υπάρξει φιλία , ανάμεσα στον άνδρα και την γυναίκα . Υπάρχει πάθος , μίσος , λατρεία , αγάπη , αλλά όχι φιλία.»  (ΟΣΚΑΡ ΟΥΑΪΛΝΤ – 1854-1900 – ΙΡΛΑΝΔΙΑ) .
—————————————–
«Δεν γεννιέται κάποιος γυναίκα . Γίνεται.»  (ΣΙΜΟΝ ΝΤΕ ΜΠΟΒΟΥΑΡ – 1908-1986 – ΓΑΛΛΙΑ)
—————————————–
 

Ετικέτες: , ,

50 responses to “ANIMUS – ANIMA

  1. nik-athenian

    30 Ιουνίου , 2008 at 21:51

    Τον Κο Γιουνγκ με τα σύμβολά του και τις πειραματικά ατεκμηρίωτες θολούρες του, τον προσπερνώ. Όλα όσα είπε, τα έβγαλε από την κοιλιά του και δεν μπήκε ποτέ στον κόπο να τα βάλει στη βάσανο της πειραματικής επαλήθευσης

    ”Δεν υπάρχει απόλυτα αρσενικός άντρας , ούτε απόλυτα θηλυκή γυναίκα.” . (ΜΑΡΓΚΑΡΕΤ ΦΟΥΛΕΡ – 1810-1850 – ΗΠΑ) ..
    Πολύ σωστή η κυρία, αν και στην εποχή της η νευροφυσιολογία του εγκεφάλου και η δράση των ορμονών ήταν άγνωστη γη.

    Δεν μπορεί να υπάρξει φιλία , ανάμεσα στον άνδρα και την γυναίκα . Υπάρχει πάθος , μίσος , λατρεία , αγάπη , αλλά όχι φιλία.” (ΟΣΚΑΡ ΟΥΑΪΛΝΤ – 1854-1900 – ΙΡΛΑΝΔΙΑ
    Εδώ ο ποιητής μου φαίνεται ότι το κατέχει το θέμα από συμπεριφορική άποψη. Εξήγηση σοβαρή δεν έχουμε, γιατί να είναι έτσι, απλά επιβεβαιώνεται συνεχώς.

    “Δεν γεννιέται κάποιος γυναίκα . Γίνεται.” (ΣΙΜΟΝ ΝΤΕ ΜΠΟΒΟΥΑΡ – 1908-1986 – ΓΑΛΛΙΑ)
    Άλλη μπερδεμένη και νεφελώδης ρήση. Αυτά συμβαίνουν όταν μιλάνε οι διανοούμενοι, χωρίς να ορίζουν πρώτα για ποιο πράγμα μιλάνε.
    Και τότε πώς έχουμε ξεχωριστή παραγωγή ανδρικών και γυναικείων ορμονών και στο έμβρυο; Η παραγωγή αρσενικών ορμονών στα άρρενα έμβρυα αρχίζει βέβαια αρκετά νωρίτερα (κατά τη 10η εβδομάδα).

     
  2. faros 1

    30 Ιουνίου , 2008 at 23:53

    Γεια και χαρά σου.
    Ξεκινάμε με … ερώτηση !
    Έχεις … μουστάκι ; Δεν το ήξερα !!! 😆

    Φυσικά και διαφωνώ με τον Ουάϊλντ, δεν υπάρχει πουθενά φιλία στην δύση, ψυχή μου 🙂

    … κάποιος γυναίκα!
    Πως ακριβώς είναι η ξένη λέξη για το «κάποιος» ;
    Αν αφορά άντρα, φυσικά και δεν … γεννιέται – γίνεται 😛
    Αν αφορά γυναίκα, δεν συμφωνώ, φυσικά και γεννιέται γυναίκα – γι αυτό και τα ροζ ρουχαλάκια στο μαιευτήριο ! 😀

    Καλά το … μήλο, όλα τα … λεφτά !!! 😆

     
  3. ο Αναμοχλευτής 1

    1 Ιουλίου , 2008 at 01:18

    Νομίζω ότι τα περί animus και anima με μια μικρή φιλοσοφική παρακαμπτική αυθαιρεσιούλα, μεταθέτοντας την διατυπωμένη αρχή από την ψυχή στο πνεύμα, ξεκαθαρίζουν αρκούντως μεταξύ άλλων και το ζήτημα του φύλλου των αγγέλων. Κι εφόσον έτσι καθαρίζουμε με το ποιοτικό μέρος, επαφίεμαι σε σένα να παράσχης τα στοιχεία τώρα και για το ποσοτικό. Εφόσον οι Σύνοδοι δεν το διετύπωσαν παραμένει πάντα μετέωρο το ερώτημα πόσοι άγγελοι περνούν ταυτόχρονα από την τρύπα της βελόνας. Ο λαός απαιτεί την αλήθεια και επέστη η στιγμή «να πέση άπλετο φως» στα άδυτα του αγγελικού παρακράτους, αφού για τη Ζήμενς δεν πρόκειται να μάθουμε ποτέ.

    Φαντάζομαι ότι τη ρήση της Μπωβουάρ την παρέθεσες με διάθεση αστεϊσμού, γι αυτό και δε θα την σχολιάσω. Ευρηματικότατη πάντως: Κάτι τέτοιο θα δίσταζαν να το διατυπώσουν στα σοβαρά τόσο η Τσαντ όσο και η Αλόμα.

    Το μόνο που δεν κατάλαβα είναι σε τι ακριβώς διαφωνεί ο Φάρος μας με τον Όσκαρ Γουάιλντ, όμως πολύ το χάρηκα που μετά το στωικό φιλόσοφο Μάρκο Αυρήλιο κονιορτοποίησε και τον εξυπνάκια Ιρλανδό. Του άξιζε το δίχως άλλο.

     
  4. faros 2

    1 Ιουλίου , 2008 at 08:53

    Αναμοχλευτή, το «έδωσα» αρκούντως νομίζω …
    περί … δύσης και … φιλίας το ανάγνωσμα πρόσχομεν 😛
    Ποιος ακριβώς νομίζει ότι είναι ο Όσκαρ ;;;; 😛

    … το διατύπωσε πιο σοβαρά ο … chif της Τήλου 😆
    … 35 το πρωί, 82 το μεσημέρι και 356 το βράδυ …
    (σε κάλυψα ;;;; 😀 )

    Την πιο θερμή Καλημέρα μου και ευχές πολλές για Καλό Μήνα !

     
  5. Μαρία

    1 Ιουλίου , 2008 at 08:57

    Καλό μήνα! 😀 Όσο για τα περί φιλίας μεταξύ γυναικών και ανδρών, διαφωνώ και πιστεύω πως όντως μπορεί να υπάρξει. Μη σου πω και ακόμα πιο δυνατή απ’ ότι μεταξύ 2 γυναικών. Δοκιμασμένη συνταγή 😀 Φιλιά!

     
  6. Βασιλική

    1 Ιουλίου , 2008 at 09:35

    καθεις στον ρολο του…
    για την αποφυγη καθε παρεξηγησης…

    καλο σας μηνα…

     
  7. silia

    1 Ιουλίου , 2008 at 09:54

    @ nik-athenian
    H αλήθεια είναι , πως ούτε κι εγώ τον «πάω» τον Γιουνκ , απλά , «έμαθα» , να σέβομαι κάθε τι επιστημονικό , χωρίς εν ανάγκη να το ασπάζομαι κιόλας . Θα μου πεις , Επιστήμη χωρίς Πείραμα , δεν θεμελιώνεται , αλλά μήπως αυτά τα της … Ψυχής , μετέρχονται πειραμάτων , που οι «θνητοί» δεν τα πολυκατανοούμε ; (μια κουβέντα , λέω) .
    Και κάτι άλλο :
    Ας μην μένουμε «κολλημένοι» σε αποσπασματικές κουβέντες …. Συνήθως , δεν αποδίδουν απόλυτα τις σκέψεις αυτού που τις είπε … Πάντα , ας τις «δουλεύουμε» , γνωρίζοντας (όσο μπορούμε βέβαια) το «σκηνικό» , μέσα στο οποίο … ξεστομήθηκαν .

     
  8. olvios

    1 Ιουλίου , 2008 at 10:03

    Η κάθε ^εποχή^ έχει τους δικούς της ^ιδανικούς ^ άντρες και γυναίκες.
    Σε κάθε ^εποχή^ υπάρχουν κάποιοι που δεν είναι συντονισμένοι, που ξέμειναν ή ξέφυγαν.
    Το ιδανικό ζευγάρι (δίπολο) είναι το ^συντονισμένο^ στον πραγματικό χρόνο –του-

    Olvios (1952- 2053(περιπου))

     
  9. silia

    1 Ιουλίου , 2008 at 10:16

    @ faros 1
    Τί ερώτηση είναι αυτή ;… Και βέβαια έχω μουστάκι … και από πού δηλαδή να το ξέρεις εσύ ;…
    Για την … Φιλία , άσε τους …. κουμμουνιστικούς αφορισμούς . Υπάρχουν πράγματα , που πρέπει να τα αγγίζουμε με τον δέοντα σεβασμό … Το ότι κάποιοι τα … «αγγίζουν» όπως τους κατεβαίνει στο μυαλό εκείνη την ώρα (βλέπε ΟΣΚΑΡ ΟΥΑΪΛΝΤ) δεν μας δίνει το ελεύθερο να κάνουμε κι εμείς το ίδιο … Δεν μας απενοχοποιεί από το λάθος …
    Η Φιλία , είναι ιδέα μεγάλη , ιερή … Και υπάρχει παντού … και κατά την γνώμη μου , υπάρχει και ανάμεσα σε διαφορετικά φύλα …. Ίσως λόγω του … animus/anima … Ίσως και όχι …
    —————————-
    Όσο για το μήλο … χάρηκα , που τελικά , είσαι λάτρης του …. Προπατορικού Αμαρτήματος .

     
  10. Nina C

    1 Ιουλίου , 2008 at 10:23

    Εγώ δεν προκάμω να σχολιάσω τώρα, πάω να διαβάσω τα άπαντα του Όλβιου.

    😛

     
  11. Nina C

    1 Ιουλίου , 2008 at 10:35

    @Faros, ναι, η Σίλια έχει μουστάκι. Τσιγκελωτό. Το έχω δει.

     
  12. ο Αναμοχλευτής 2

    1 Ιουλίου , 2008 at 11:24

    Νίνα έχω την αμυδρή εντύπωση ότι ζηλεύεις. Το μουστάκι πάει στη Σίλια ό,τι κι αν υπαινίσεσαι κι αυτό στο λέω σαν άντρας που γνωρίζει τι θα πει μουστακαλού.

    Φάρε, αυτό είπα κι εγώ. Στο είπα: Του άξιζε το δίχως άλλο του παλιοπ*****. Μόνο που φοβάμαι πως εδώ και κάποια χρόνια δεν νομίζει πια τίποτα.

    Κι εσύ Σίλια σε παρακαλώ μη μου αποπαίρνεις το Φάρο. Ο αληθινός, ένθερμος και συνεπής κομμουνιστής αποτελεί πλέον είδος προς εξαφάνιση, όπως η αρκούδα της Πίνδου. Παρεκτός κι αν δεν αντέχης να ακούς απόψεις στηριγμένες στον επιστημονικό υλισμό, που είναι τσιμενταρισμένες με ενδελεχείς μελέτες στα εργαστήρια ψυχολογικών ερευνών της Άπω Σιβηρίας.

     
  13. Rizobreaker

    1 Ιουλίου , 2008 at 13:10

    Πολύ ωραίο θέμα!!!
    Διαφορετικές ματιές σε ένα θέμα που παραμένει «μυστήριο»…

     
  14. faros 3

    1 Ιουλίου , 2008 at 13:32

    Σίλια, φχαριστώ που με … παραδέχεσαι ! 😀
    Θα λέω τις απόψεις μου και … βάζε μου εσύ ταμπέλες … τί να κάνω ; 😦

    Νίνα Γ’, το «είδος» με αφήνει παγερά … αδιάφορο 😛
    υ.γ. ο … μπαρμπέρης την πληρώνει … 😆

    Αναμοχλευτή: Απόλυτα επιστημονικός και ενδελεχής ο αναλυτικός σου λόγος (αν και η αναφορά στην Πίνδο, με μειώνει κάπως … αν έλεγες των … Ιμαλαίων … 😛 😛
    υ.γ. … σολζενιτσινικό σε βρίσκω ;;;;;; 😦 😦 😦

     
  15. silia

    1 Ιουλίου , 2008 at 18:03

    @ο Αναμοχλευτής 1
    Aν και δεν μου αρέσει να κάνω … θρησκευτικές αναλύσεις μέσα από το μπλογκ , εντούτοις θα το επιχειρήσω (για πρώτη και τελευταία φορά) , γιατί είσαι καλός φίλος και γιατί δεν θέλω να σε αφήσω … έμπλεο βασανιστικών αποριών περί του παραδόξου της «ζωής’ των Αγγελικών Ταγμάτων …
    Στο … εκλαϊκευμένο λοιπόν πνεύμα που παραθέτεις την ερώτηση σου … έχω να απαντήσω εκλαϊκευμένα κι εγώ , τα εξής :
    Ο Γιουνγκ πίστευε πως αν δεν έχει κανείς με τι να αντικαταστήσει το θρησκευτικό ένστικτο θα πρέπει να το αφήνει άθικτο, καθώς αποτελεί θεμέλιο του ατομικού κόσμου. Η κατάρρευση των θρησκευτικών πεποιθήσεων ακολουθείται συχνά από κατάρρευση της προσωπικότητας, κάτι που ο Γιουνγκ παρατηρούσε συχνά στους ασθενείς του .
    Η γραφή Αγγιαβαζ(χ)ί αναφέρει: «Την ημέρα που ο Ναραγιάνα ενσαρκώθηκε ως Βαϊκουντάρ, η Κάλι άρχισε να φθίνει. Το βιβλίο της τελειότητας, οι Βέντα και όλες οι προηγούμενες γραφές έχασαν τις Ουσίες τους καθώς ο Σαθασίβαμ ήλθε ως Βαϊκουντάρ» ή άλλως , Ακιλάμ ….
    —————————–
    Κατάλαβες ;…
    Τα είπα όσο πιο απλά γινόταν .

     
  16. silia

    1 Ιουλίου , 2008 at 18:08

    @ faros 2
    «… 35 το πρωί, 82 το μεσημέρι και 356 το βράδυ …»
    —————————————–
    Τί είναι αυτά καλέ ;..
    Φάρε , (σουμιλάω σαν καλή φίλη και σαν καλή γιατρός) , κόψε τα τσίπουρα μεσημεριάτικα … Κόψε ακόμα και τις μπύρες με το στεφάνι σου (κέρνα την βυσσινάδα … κέρνα την το χαμόγελό σου …. την στιβαρή σου παρουσία) , κόψε γενικά το οινόπνευμα , εν μέσω καύσωνος , γιατί …. σε χαλάει .

     
  17. faros 4

    1 Ιουλίου , 2008 at 18:19

    Απάντηση στην ερώτηση «πόσοι …» του σ. Αναμοχλευτή, πως δεν το κατάλαβες;;; 😮

    Γιατί με μαλώνεις, καλή ;;; 😳
    Δεν το αντέχω …. ουά ουά 😥

    Ασε με να πίνω με την συμβία μου, τί σε νοιάζει εσένα, ό,τι θέλω θα κάνω … γιατρέ ! :mrgreen:

    Την καλησπέρα μου, πάω για μπύρες, κερνάω, έλα 😆 😆

     
  18. silia

    1 Ιουλίου , 2008 at 18:24

    @ Μαρία
    Κι εγώ πιστεύω το ίδιο … για το ότι υπάρχει φιλία και μάλιστα «δεμένη» , ανάμεσα σε άντρα και γυναίκα … Το έχω ζήσει , και είναι από τα καλύτερα πράγματα που έζησα στη ζωή μου .
    Ωστόσο έχω την εντύπωση , ότι πάντα «εμφωλεύει» (ανάμεσα σ’ αυτούς τους ετερόφυλους φίλους ) το σεξιστικό στοιχείο , έστω και σε υπολανθάνουσα και μη απόλυτα συνειδητή κατάσταση …
    Καλό μήνα και φιλιά κι από μένα .

     
  19. silia

    1 Ιουλίου , 2008 at 18:25

    @ Bασιλική
    Σαφώς , και δεν διαφωνώ . Όμως υπάρχουν κάποιοι τολμηροί και ακραία ταλαντούχοι ηθοποιοί , που … αξίζει να δοκιμάζονται σε πολλούς ρόλους …
    Μια θεατρική παράσταση είναι η ζωή μας . Και συχνά , απλή … και σύντομη … Σαν μονόπρακτο .

     
  20. silia

    1 Ιουλίου , 2008 at 19:01

    @ olvios
    Συμφωνώ απόλυτα με τις δύο πρώτες προτάσεις .
    Την τρίτη , δεν την κατάλαβα ακριβώς .

    @ Nina C 1
    Να πας … Η μελέτη και η … δια βίου εκπαίδευση , πάνω απ’ όλα …
    Να μην ξεχάσεις τα γυαλιά σου και τα … χάπια σου .

    @ Nina C 2
    Σ’ ευχαριστώ Νίνα για την υποστήριξη και για την φροντίδα που επιδεικνύεις για την διατήρηση της καλής μου φήμης σαν μοντέλο …
    ————————-
    (ψιθυριστά) :
    Τί έγινε , ρε παιδί μου ;… Μια φορά με είδε … από ακτινογραφία με πέρασε ;…

     
  21. silia

    1 Ιουλίου , 2008 at 19:08

    @ο Αναμοχλευτής 2
    «Παρεκτός κι αν δεν αντέχης να ακούς απόψεις στηριγμένες στον επιστημονικό υλισμό, που είναι τσιμενταρισμένες με ενδελεχείς μελέτες στα εργαστήρια ψυχολογικών ερευνών της Άπω Σιβηρίας.»
    ————————————
    Η αλήθεια είναι , πως αυτό που είπες παραπάνω … ΝΑΙ , ΔΕΝ ΤΟ ΑΝΤΕΧΩ ΜΕ ΤΙΠΟΤΑ ΛΕΜΕ …. αν και δεν το κατάλαβα καθόλου … Πάντως , δεν το αντέχω …
    Και … της … Κάτω Σιβηρίας …. μη σου πω …

     
  22. silia

    1 Ιουλίου , 2008 at 19:11

    @ Rizobreaker
    Καλώς ήρθες …
    Ναι το θέμα είναι καλό … Δυσνόητο βέβαια … δύστροπο … πως να το πω … αλλά διαχρονικά ενδιαφέρον .

     
  23. silia

    1 Ιουλίου , 2008 at 19:22

    @ faros 3
    υ.γ. ο … μπαρμπέρης την πληρώνει …
    ———————————–
    Δεν την … πληρώνει ο μπαρμπέρης …. Τη απολαμβάνει (την μουστάκα μου) .
    Αν και … δεν είναι ακριβώς μπαμπέρης … αλλά με τα ψαλίδια ασχολείται … το ίδιο κάνει .
    ———————————-
    «…αν και η αναφορά στην Πίνδο, με μειώνει κάπως ….»
    – Κυρία Αλέκα … κυρία Αλέκα … αυτό το παιδάκι … ο μικρός Φάρος , λέει ότι τον ΜΕΙΩΝΕΙ η Πίνδος … Να το διώξετε από την ΚΝΕ …
    ****************************
    Πέρα από κάθε πλάκα … Η Πίνδος για μένα (και όχι μόνο) , έχει μια σημασία ιερή .
    Ξαναθυμήσου ή απλά διάβασε τα :
    https://silia.wordpress.com/2007/07/10
    και
    https://silia.wordpress.com/2007/07/25

    @ faros 4
    Καλός φίλος και καλός γιατρός , είναι αυτός , που θα σε μαλλώνει κάπου κάπου … Όταν πρέπει ….
    Άντε … ως πότε θα ζω για να σε συμβουλεύω …

     
  24. Lardigos

    1 Ιουλίου , 2008 at 20:48

    Στην κοινωνιολογία γίνεται συχνά η διάκριση μεταξύ βιολογικού και κοινωνικού φύλου. Ό,τι κι αν περικλείει ο κάθε όρος, γίνεται εύλογα αντιληπτό ότι στην περίπτωση του κοινωνικού φύλου έχουμε να κάνουμε με ένα είδος εποικοδομήματος. Έτσι, το κοινωνικό φύλο μπορεί να εμπεριέχει, εν μέρει ή εν πολλοίς, το βιολογικό φύλο, μπορεί ωστόσο και όχι, σε κάθε περίπτωση όμως λειτουργεί αναφορικά σε αυτό, έστω και αντιθετικά. Για να το πω με τα άλλα λόγια, δεν υπάρχει μια ευθύγραμμη εξέλιξη από το βιολογικό επίπεδο στο κοινωνικό, αλλά (κι εδώ δανείζομαι φράση άλλου) «η ατομική μας εξέλιξη από άρρεν ή θήλυ βρέφος σε ενήλικο πρόσωπο ακολουθεί μια πολύπλοκη πορεία» κι άρα δεν είναι απόλυτα προδιαγεγραμμένη.
    Πολύ σχηματικά θα έλεγα πως αν είναι εύκολο κι απλό να αντιστοιχίσουμε το «άρρεν/θήλυ» στο βιολογικό φύλο, τότε, μάλλον με μεγάλο βαθμό ασφαλείας, θα αντιστοιχούσαμε και το δίπολο «αρρενωπότητα/θηλυκότητα» στο κοινωνικό φύλο. Και το τελευταίο είναι πολύ πιο εύκολο να αντιληφθούμε εάν συγκρίνουμε την επικρατούσα αντίληψη περί αρρενωπότητας π.χ. στην κλασσική Αθήνα, σε κάποιο μεσαιωνικό γοτθικό βασίλειο και σε κάποιο μητροπολιτικό κέντρο της δύσης σήμερα. [Δηλαδή αυτό που πολύ σωστά λέει ο Οlvios : «Η κάθε εποχή έχει τους δικούς της ιδανικούς άντρες και γυναίκες» ]
    Με δεδομένη την παραδοχή περί μεταβλητότητας του κοινωνικού φύλου, δηλαδή των αρσενικών και θηλυκών χαρακτηριστικών που προσδιορίζονται ξεχωριστά και διαφοροποιημένα σε κάθε κοινωνία κι εποχή, η άποψη του Γιουνγκ περί animus κι anima, δηλαδή παγιωμένων θηλυκών και αρσενικών στοιχείων που συνυπάρχουν/συγκατοικούν στην ψυχή, είναι εσφαλμένη. Κι ίσως δεν δίνει και ικανοποιητική ερμηνεία στο γιατί στις κοινωνίες μας επισημαίνεται μια ρευστότητα αυτών των χαρακτηριστικών μέσα στην ίδια εποχή, σε αντίθεση με άλλες όπου η μεταβλητότητα αυτών των τελευταίων αφορούσε το πέρασμα από τη μια εποχή στην άλλη.

     
  25. ο Αναμοχλευτής 3

    1 Ιουλίου , 2008 at 20:56

    Ημαρτημένον:
    Όπου αρκούδα της Πίνδου παρακαλώ να αναγνωσθή Άρκτος των Ουραλίων (έστω κι αν αυτή δεν τείνει προς εξαφάνιση, το αντίθετο μάλιστα), αποφεύγοντας επιμελώς την άρκτο των μικρασιατικών Ιμαλαΐων για πολύ ευνοήτους λόγους.

    Τι να κάμνωμεν, αφού στον άπελπι αγώνα μας κόντρα στα ξένα μονοπώλια μας έφαγεν η ξενομανία…

    * * *

    Κυρία Σίλιά μας, φυσικά και όλα αυτά τα περί Αγγιαβαζ(χ)ί, Ναραγιάνα, Βαϊκουντάρ, Σαθασίβαμ και Βαϊκουντάρ είναι για μένα άκρως σαφή και κατατοπιστικά, ασχέτως αν δεν τα καταλαβαίνουν ούτε αυτοί που τα έγραψαν. Εγώ βλέπεις όταν είναι να διαβάζω τέτοια πράμματα κάμνω αμέσως αστρική προβολή και τότε η ένωσή μου με το αείζωο Ντάρμα μού παρέχει μέσω του σόμα την επιθυμητή κατάσταση νιρβάνας, που όλα γίνονται φωτεινά και κατανοητά.

    Αυτά τα ολίγα για να μη με ρωτήσης τι πίνω και δε σας δίνω. Με «σόμα» τη βρίσκω που και φτηνό είναι και δεν έχει και παρενέργειες, τουλάχιστον εμφανείς αν δεν ενεργοποιήσης την Κουνταλίνι.

    _________
    Τώρα αν καμμιά φορά βρίσκεται να φορά κανείς το κατσαρόλι στο κεφάλι κρατώντας σκουπόξυλο στο χέρι φωνάζοντας «λευτεριά στον Ιησού», αυτό δεν πρέπει να θεωρείται παρενέργεια αλλά μυητική μέθεξις στα μυστήρια του εσωτερικού κύκλου.

     
  26. faros

    2 Ιουλίου , 2008 at 06:22

    Το λεπόν επειδή σας πείραξε η … ζέστη 😛 , και δεν ξέρετε τί … γράφετε … (σίλια και αναμοχλευτή), σας αφήνω στη … κάψα σας (ξέρετε ποιοαν την αντι… ) 😦
    και πάω διακοπές στη Σαμοθράκη 😀

    Πολύ πολύ δροσερή Καλημέρα σας ! 😆

     
  27. ritsmas

    2 Ιουλίου , 2008 at 07:20

    Πέραν των διαφόρων ημι-χιουμοριστικών σχολίων που διαβάζω, θεωρώ ότι το ποστ ειναι ενημερωτικό και εν πάση περιπτώσει σε εισαγει στον ανάλογο προβληματισμό. Πιστεύω – δεν τοχω μελετήσει – ότι κάποια συνάφεια μεταξύ ανδρός και γυναικός υπάρχει, εχω ομως την αισθηση ότι και οι δύο είναι αλλου γι αλλού. Τώρα , αυτό μπορεί να ειναι και αποτέλεσμα των κοινωνικών ζυμώσεων από συστασεως κόσμου ( του ανθρωπινου γένους, εννοώ ) .Μπορεί να το μελετήσω για να απαντησω με άποψη, μιας και τωρα έγραψα για να γράψω…
    σε φιλω
    ριτς

     
  28. profusion

    2 Ιουλίου , 2008 at 09:54

    Νομίζω ότι τον αδικείτε τον Γιούνγκ. Αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους εξερευνητές της ανθρώπινης ψυχής, που έφτασε μέχρι εκεί που μπορούσε να φτάσει, χωρίς να διστάσει να συνυπολογίσει τομείς γνώσης που ακόμη και σήμερα θεωρούμε υποδεέστερους, αν και πολύ κακώς. Θεωρώ μάλιστα ότι σε πολλά σημεία ξεπέρασε τον δάσκαλό του το Φρόυντ, τον οποίο αντιπαθώ μεν αλλά αναγνωρίζω ότι έκανε πολύ σημαντική δουλειά που αποτελεί ορόσημο για την ψυχανάλυση. Η ένστασή μου σε αυτόν τον τελευταίο είναι ότι ο άνθρωπος δεν είναι δυνατό να άγεται και να φέρεται αποκλειστικά από το σεξουαλικό ένστικτο. Σημαντική και καθοριστική η libido, δε λέω, αλλά είμαστε κάτι περισσότερο από αυτό. Ο Γιούνγκ υπήρξε μια σπουδαία μορφή που άνοιξε νέους δρόμους τόσο στην ψυχολογία, με την ευρύτερη έννοιά της, όσο και στη φιλοσοφία. Και ας μην ξεχνάμε ότι οι μεγαλύτεροι επιστήμονες αναπόφευκτα είναι και σπουδαίοι φιλόσοφοι.

     
  29. manos

    2 Ιουλίου , 2008 at 10:29

    @ ritsmas, silia

    Θα παρέμβω βαριά, θεωρητικά, και θα σας παραπέμψω σε ένα πολύ δυνατό βιβλίο από το ΜΙΕΤ.

    Η πατριαρχία, του Ερνστ Μπόρνεμαν, σε μετάφραση Δημοσθένη Κούρτοβικ.

     
  30. mpampakis

    2 Ιουλίου , 2008 at 10:53

    Μου έχει έρθει ξαφνικά μια όρεξη για μήλο, άλλο πράγμα… 🙂

     
  31. ο Αναμοχλευτής

    2 Ιουλίου , 2008 at 14:31

    Ελπίζω να μη μου θυμώσετε αν εκφύγω των συνηθισμένων πλαισίων του γνωστού μου πλέον ύφους και σοβαρευτώ για λίγο.

    Ήθελα να πω ότι τείνω να συμφωνήσω με την άποψη του φίλου profusion σχετικά με τον Γιούνγκ, χωρίς να προτίθεμαι να μειώσω στο ελάχιστο την άποψη του ομοίως αγαπητού Nik Athenian, την οποία όμως βρίσκω απόλυτα απορριπτική και ως τέτοια δυσκολεύομαι να την δεχθώ αυτούσια.

    Είναι αλήθεια ότι ο συγκεκριμένος ερευνητής -γιατί περί ερευνητού πρόκειται κατά πρώτο και κύριο λόγο- υπερέβη τα επιστημονικά εσκαμμένα της εποχής του εμπλέκοντας στοιχεία που πόρρω απείχαν από την μέχρι τότε αποδεδεγμένη επιστημονική θεώρηση. Είναι δε φυσικό, όπως συμβαίνει σε κάθε πρωτοπόρο, να υπήρξαν στο έργο του και κάποιες νεφελώδεις, (τουλάχιστον όπως φαίνονται σε εμάς) αντιλήψεις. Όμως αν θεωρήσουμε ότι τα χρόνια εκείνα οι μεταφυσικές ανησυχίες είχαν καταλάβει τον πολύ κόσμο, εξ άλλου δε ανθούσαν οι ερευνητές του σχετικού τομέα (τότε έχουμε και την καινοφανές ρεύμα το σχετικό με τον πνευματισμό του Alain Kardec), έχουν δε υπάρξει φαινόμενα πειραματικώς επαληθεύσιμα τα οποία η επίσημη επιστήμη δεν μπόρεσε να αμφισβητήση, εφόσον αν και οι αρχές που τα διείπαν ήταν άγνωστες τα αποτελέσματα ήταν υπαρκτά και χειροπιαστά, νομίζω ότι ο Γιούγκ είναι ένας σημαντικός νους που συνέβαλλε τα μέγιστα στην πρόοδο για την κατανόηση της ανθρώπινης ψυχής.

    Αν υπάρχουν σήμερα έδρες μεταφυσικής στα Πανεπιστήμια προηγμένων χωρών, κι αν υπάρχει επίσης και η εφαρμογή κάποιων αρχών σε κύκλους που ο μέσος άνθρωπος δεν διανοείται ότι μπορούν να υπάρχουν, η συμβολή του Γιούνγκ είναι τεράστια.

    Η προσωπική μου δε εμπειρία μου επιβάλλει να υπερκεράσω τις υλιστικές απόψεις ενός κόσμου που διέπεται αποκλειστικά από χρηματιστηριακές αξίες και αρχές, απολύτως υλιστική, και εφόσον προσωπικά μου έχει αποδειχθή περίτρανα η συνέχεια της υπάρξεως να διακινδυνεύσω την δήλωση των παραπάνω.

    Από τα προομηρικά χρόνια (Ιλιάς ραψ. Λ) μέχρι σήμερα τα σημάδια τη συνεχείας είναι χειροπιαστά και δυσκόλως αμφισβητήσιμα.

    Αυτά είχα να δηλώσω με κάθε σοβαρότητα και συναίσθηση του μέτρου του γελοίου.

    Και τούτων λεχθέντων, καλή μου Σϊλια, νομίζω ότι μπορώ να επιστρέψω και πάλι στο βασίλειο της καλαμπούρας, τσιγκλώντας όσο εσένα όσο και το Φάρο μας.

    _____________
    Ομοίως εθεωρείτο και θεωρείται ακόμη από κάποιους που δηλώνουν Στωικοί, απορριπτέος ο Πυθαγόρας. Όμως τα Πυθαγόρεια μαθηματικά στέκουν ακλόνητα αποδεικτικά στοιχεία των «ισχυρισμών» του. Έπρεπε δε να εξελιχθή η αστρονομία τόσο, ώστε μόλις μετά το 2000 να δεχθή ως δεδομένο την κάποτε ύπαρξη της αντίχθονος.
    Η αρχή «πάντα κατ’ αριθμούς επέοικεν» παραμένει εν ισχύει σε κάθε φυσική εκδήλωση.

     
  32. ritsmas

    2 Ιουλίου , 2008 at 20:34

    Manos…..αμ την εχω την Πατριαρχία που να πάρει….αλλα΄αν σου πω ότι δεν εχω αποφασίσει να τη διαβάσω….κοσμεί τα ραφια της μπιμπλιοτέκ , παρακαλώ…

    «Η μανα είναι πάντα σίγουρη, έστω κι αν έπιασε το παιδί απο κλεψιγαμία. Αντίθετα, ο πατέρας είναι αυτός που λεει το στεφανοχάρτι» Παύλος, Πανδέκτης

    ….Ο σιδηρουργός θεός Ηφαιστος, σύζυγος της Αφροδίτης πλάθει την Πανδώρα από χώμα και της δίνει τη μορφή μιας σεμνής παρθένας. Οι άλλοι θεοί την προικίζουν με σπάνια ομορφιά. Ο Ησίοδος παραδέχεται ότι ηταν χαρμα οφθαλμών, αλλά δεν μπορεί να σκεφτεί τίποτ άλλο πέρα από το ότι ήταν γυναίκα και συνεπώς προσωποίηση του ολέθρου. Η γυναίκα είναι μια συμφορά, μια ωραία συμφορά, μια καλοστημένη παγίδα που μέσα της πέφτουν οι άνθρωποι. Η Πανδώρα γίνεται γενάρχισα όλων των γυναικών, «…κι έτσι ήρθε στον κόσμο το συφοριασμένο γένος των γυναικών, μεγάλη γρουσουζιά για τις άνδρες»….
    Η Πανδώρα ανοίγει το περίφημο «κουτί» από το οποίο βγαίνουν όλα τα κακά και τα βάσανα και πάνε στους ανθρώπους, που ως εκείνη τη στιγμή ζούσαν ευτυχισμένοι: Απ’ αυτή κρατάει τ’ ολέθριο γένος των γυναικών, οι αγέλες, που έγιναν βάσανο και μπελάς για τους θνητούς άνδρες……

    Να, λοιπόν, ένα απόσπασμα από το βιβλίο- ποταμό που ομολογουμένως χρειαάεσαι χρόνο και θάρρος πολύ για να το ξεψαχνίσεις
    ριτς

     
  33. silia

    2 Ιουλίου , 2008 at 21:38

    @ Lardigos
    Οι γνώσεις μου πάνω στα θέματα αυτά , δεν είναι και πλούσιες . Γνωρίζω λιγάκι τους μεγάλους Δασκάλους της Ψυχιατρικής -Ψυχολογίας , από τις βασικές μου σπουδές , και ελάχιστα από προσωπική μελέτη .
    Ωστόσο , πιστεύω ότι διάβασα κάτι πολύ απλό αλλά διαφωτιστικό , απόψε σ΄αυτό το σχόλιο σου :
    Ότι υπάρχει μια διαχωριστική γραμμή ανάμεσα στην κοινωνική και την βιολογική όψη των θεμάτων ανάμεσα στα δύο φύλα .
    Ευχαριστώ .

     
  34. Που πας μωρη ξυπολυτη στα αγκαθια;

    2 Ιουλίου , 2008 at 23:40

    Καλησπέρα.
    Αργησα μάλλον ε; ( ήξερα όμως ότι θα…ανησυχούσατε χαχα, και να μαι.αλλά…άρχισα τα μπάνια επιτέλους )
    Βαριέμαι να πάω τώρα στο google να αρχίσω να ψάχνω…να μάθω… να απαντήσω…Θα πω μόνο αυτό που ξέρω καλά.

    ΔΕΝ υπάρχει φιλία ΠΟΤΕ ανάμεσα σε έναν άντρα και μια γυναίκα.
    Που να με κρεμάσετε ανάποδα δεν υπάρχει περίπτωση να πω κάτι άλλο!
    Που το ξέρω; καλέ… Γυναίκα είμαι, και… Συναναστράφηκα άντρες.
    Και το έμαθα στον μισό αιώνα που κουβαλάω στην πλάτη μου.
    Αυτά.

     
  35. silia

    3 Ιουλίου , 2008 at 00:11

    @ profusion
    Δεν τον γνωρίζω , ώστε να είμαι ικανή να τον κρίνω και ίσως και να τον … αδικήσω .
    Οι γνώσεις μου – επαναλαμβάνω – είναι φτωχές , ωστόσο απ’ όσα γνωρίζω , θαρρώ , πως κλίνω υπερ των απόψεων του Φρόϋντ . Αλλά την γνώμη μου αυτή την λέω πολύ δειλά , γιατί ειλικρινά δεν μπορώ να την υποστηρίξω με αντικειμενικά επιχειρήματα … Θα καταλήξω να λέω , πως …»εγώ αισθάνομαι , ή … νοιώθω ,… ή μου ταιριάζει ,…. ή φρονώ , … ή φαντάζομαι …κάπως έτσι» .
    ————————————–
    Απλά ψάχνοντας τα βιβλία μου βρήκα αυτή την «άποψη»- θεωρία του Γιούνγκ , που έμοιαζε με κάποια πράγματα , που κατά καιρούς έχω φέρει κατα παρόμοιο τρόπο στο μυαλό μου και που σκέφτηκα πως θα ήταν ένα καλό κίνητρο για παράθεση δικών μας απόψεων και ό,τι κερδίσει ο καθένας από αυτήν .
    Σ’ ευχαριστώ , που κατέθεσες την άποψη σου .

     
  36. silia

    3 Ιουλίου , 2008 at 00:18

    @ ritsmas 1 & 2
    Το ότι θα το πάρω το βιβλίο και θα επιχειρήσω να το διαβάσω … θα το πάρω και θα το επιχειρήσω …
    Αν όμως αυτό που αναφέρεις , είναι ένα κομμάτι του (δειλά θα πω , γιατί όπως είπα και αλλού , δεν είναι σωστό να κρίνουμε αποσπασματικά) , πως ο συγγραφέας , μέσα του από την θεωρία του Γιούγκ , κρύβει μόνο το …. animus …. Το anima , τό έχει μάλλον βάλει στο … σταυρόνημα , και είναι έτοιμος να το πυροβολήσει .

     
  37. silia

    3 Ιουλίου , 2008 at 00:20

    @ manos
    Ευχαριστώ για την πρόταση . Θα το φροντίσω , στο υπόσχομαι .

     
  38. silia

    3 Ιουλίου , 2008 at 00:36

    @ mpampakis
    Αααα , mpampakis , … ατυχήσατε .
    Εδώ στον πλανήτη Γη , μας τελείωσαν τα μήλα … Φάε ο ένας … κλέψε ο άλλος … πάει σώθηκαν . Ήδη καταναλώνουμε κάτι από κονσέρβα , κάτι με συντηρητικά , κάτι σαν … υποκατάστατα μήλου αλλά τύπου … smoothies … ξέρεις κάτι ξεράσματα , με προσθήκη πολτού και άλλων πονηρών φρούτων , όπως … φρούτα του πάθους και … μπανάνες . Επειδή ως είναι γνωστό , οι Πρωτόπλαστοι φάγανε μόνο ένα μήλο , και αμέσως μετά … μετακόμισαν άρον τον άρον , πιθανώς original μήλο , θα βρείς μόνον στον Παράδεισο …. Ψάξε …
    Τελικά θαρρώ , πως η εικόνα με το μήλο πάνω σε ένα σώμα μάλλον …. anima … , εκφράζει με περισσότερη ειλικρίνεια και ακρίβεια , το … Προπατορικό Αμάρτημα … Γιατί , αν πράγματι η αμαρτία ήταν , ότι φάγαν το μήλο , από το Δένδρο του Καλού και του Κακού , γιατί όταν τους … έπιασε στα πράσα ο Κύριος , … κρύψανε την γύμνια τους , και όχι το στόμα τους ;…
    Αχ … animus και anima … Μπλέξατε τα … μπούτια σας , και χάσαμε τα μήλα …. Και τί να φάει τώρα ο mpampakis , που μήλο είδε … και μήλο ορέχτηκε …

     
  39. silia

    3 Ιουλίου , 2008 at 01:05

    @ ο Αναμοχλευτής
    Καθόλου δεν θα θυμώσω , ίσα ίσα , που βρίσκω πολύ ενδιαφέροντα όλα αυτά που αναφέρετε … Αν κάτι καταλαβαίνω και παραδέχομαι από τον Γιούνγκ , είναι πως ασχολήθηκε πολύ με το θέμα των παραφυσικών επιστημών και της κόντρας της θρησκείας με την επιστήμη .
    Σας ευχαριστώ , πολύ που μας τα καταθέσατε .

     
  40. silia

    3 Ιουλίου , 2008 at 01:16

    @ ξηπόλυτη
    Οι άνθρωποι τελικά , είναι μπερδεμένοι με το θέμα της φιλίας ανάμεσα σε άνδρες και γυναίκες , με αποτέλεσμα να βγάζουν συμπεράσματα που πηγάζουν από τις προσωπικές τους εμπειρίες .
    Προσωπικά πιστεύω , πως υπάρχει φιλία ανάμεσα στα δύο φύλα . Το αν υπάρχει και κεκαλυμμένο σεξιστικό στοιχείο καμιά φορά , αυτό δεν αποκλείει την φιλία … Σεξιστικό υποσυνείδητο στοιχείο , μπορεί να υπάρχει και ανάμεσα σε … ομόφυλους φίλους , πχ ανάμεσα σε άνδρες φίλους , ή γυναίκες φίλες .
    Εδώ , τίθεται και ένα ερώτημα , που μπορούμε ίσως να το συζητήσουμε κάπου αλλού :
    Οι εραστές , ΔΕΝ μπορούν να είναι φίλοι ;
    Πρέπει , μάλλον , να προσδιορίσουμε , βασικά , τί εννοούμε ο καθένας όταν αναφερόμαστε στην έννοια «Φιλία» .
    Καλά μπάνια .

     
  41. Lardigos

    3 Ιουλίου , 2008 at 11:50

    «…πιστεύω ότι διάβασα κάτι πολύ απλό αλλά διαφωτιστικό , απόψε σ΄αυτό το σχόλιο σου :
    Ότι υπάρχει μια διαχωριστική γραμμή ανάμεσα στην κοινωνική και την βιολογική όψη των θεμάτων ανάμεσα στα δύο φύλα ….»

    Μια χαρά τα αντιλαμβάνεστε, γιατρέ μου. Μια σειρά από επιστήμες, όπως η ψυχολογία, η βιολογία, η κοινωνιοβιολογία, η γενετική κλπ., ερίζουν κι αγωνίζονται να εντοπίσουν που βρίσκεται αυτή η ρημάδα η διαχωριστική γραμμή. Κάθε επιστήμη το προσεγγίζει από το δικό της μετερίζι, με τη δικιά της εννοιολογική αρματωσιά, επηρεασμένη από τη ξεχωριστή δομή και την οπτική της γωνιά. Η συνειδητοποίηση αφενός ότι κάθε μια εξ αυτών κατέχει τμήμα μόνο της φύσης των πραγμάτων κι αφετέρου ότι μένει μονίμως ζητούμενη μια ολιστική θεωρία, οδήγησε (και θα συνεχίσει έτσι) στη διαρκή εμφάνιση νέων επιστημών ή κλάδων αυτών που αποτελούν συνδυασμό και συγκερασμό δυο ή και περισσότερων επιστημών, όπως η εξελικτική ψυχολογία, η κοινωνιοβιολογία, κ.α.
    Σε κάθε περίπτωση η διαχωριστική αυτή γραμμή (όπως κι όλες αυτού του είδους) υπάρχει και «εκεί έξω» και φυσικά μέσα μας…

    Υ.Γ. Φιλία μεταξύ των δύο φύλων και φυσικά υφίσταται μέχρι να σταματήσει (επίσης φυσικά…) να υπάρχει! 🙂

     
  42. Που πας μωρη ξυπολυτη στα αγκαθια;

    3 Ιουλίου , 2008 at 11:54

    Ασφαλώς βγάζει κανείς συμπεράσματα απο τις προσωπικές του εμπειρίες, αλλιώς πως; επειδή κάποιος άλλος το είπε; η κάπου το διάβασε; Και γιατί αυτός ο άλλος λέει το σωστό, και η εμπειρία του καθενός όχι;

    Σαφώς υπάρχει σεξιστικό στοιχείο ακόμα και σε ομόφυλους, αλλά… Δεν θα φαντασιώνομαι- ούτε ο άλλος- σεξουαλικά την φιλενάδα μου, επειδή δεν είμαι λεσβία.
    Τον…»φίλο» μου όμως; εγώ τουλάχιστον θα σκαφτόμουν… πως άραγε θα ήταν αν το κάναμε… πόσο… την έχει…( ωχ πιπέρι) και εκείνος το ίδιο. Το έχω δοκιμάσει ( τη φιλία με άντρες) Και απέτυχε …Με… Αποτυχία!

    Και ΟΧΙ πιστεύω πως οι εραστές ΔΕΝ μπορούν να είναι φίλοι! Η… Τουλάχιστον οχι έτσι όπως εννοείτε η φιλία.

     
  43. olvios

    3 Ιουλίου , 2008 at 12:19

    Κυρία Silia

    Η Τρίτη πρόταση
    ( Το ιδανικό ζευγάρι (δίπολο) είναι το ^συντονισμένο^ στον πραγματικό χρόνο –του- )
    ( χ π)
    Προτρέπει όποιον έχει συνείδηση 20 ου αιώνα να αποφεύγει την συνείδηση οποιουδήποτε αιώνα

    και για τις ειδικές ομάδες

    Ο/Η σαδιστής-στρια να ψάχνεται στον χώρο των μαζοχιστών για να ζευγαρώσει (σε όποια εποχή και αν είναι μια χαρά θα τα πάνε)

    Ο/Η παντογνώστης στον χώρο των ηλιθίων

    Ο/Η `μεσσίας΄ στα χαρέμια

    Ο/Η υπερκαταναλωτικός στα εμπορικά κέντρα

    Ο/Η ……..

    Ευχαριστώ για την υπομονή σας
    ————–
    Nina c για να σας ικανοποιήσω την όρεξη για μάθηση
    Πρέπει πρώτα να με φέρεται σε επαφή με τον εκδότη σας
    και να έχετε …..υπομονή

     
  44. olvios

    3 Ιουλίου , 2008 at 12:25

    στην πρόταση

    Προτρέπει όποιον έχει –λαϊκή- συνείδηση 20 ου αιώνα να αποφεύγει την –αριστοκρατική- συνείδηση οποιουδήποτε αιώνα

    χάθηκαν οι λέξεις … λαϊκή και αριστοκρατική

    —————
    ίσως και χωρίς αυτές η προτροπή να έχει την αξία της

     
  45. silia

    6 Ιουλίου , 2008 at 16:45

    @ Lardigos
    Όλοι , βάλθηκαν να μας εξηγήσουν , να μας ενημερώσουν και να μας κάνουν να εμπεδώσουμε , τις απόψεις τους περί του animus/anima .
    Κάθε επιστήμη και μια άποψη , κάθε τάση και μια διαφορετική ερμηνεία …
    Και οι αιώνες περνούνε και η ζωή μας κι αυτή περνά και τελειώνει , και το «ζευγαράκι» (animus/anima ) … πάντα μέσα μας βρίσκεται και πάντα μας ταλανίζει με τα … ερωτηματικά του (σ’ ευχαριστώ για όλα .
    ——————————–
    Όσο για το Υ.Γ. , μου θύμισες μια πολύ ωραία και ενδιαφέρουσα ιστορία , πάνω στο θέμα «Φιλία μεταξύ των δύο φύλων και φυσικά υφίσταται μέχρι να σταματήσει (επίσης φυσικά… να υπάρχει! » , που επειδή όμως είναι πολύ μεγάλη θα την κάνω μια των ημερών , ποστ , για να την απολαυσετε κι εσείς …
    Σας το υπόσχομαι .

     
  46. silia

    6 Ιουλίου , 2008 at 16:54

    @ Που πας μωρη ξυπολυτη στα αγκαθια;
    Αν , ισχύει αυτό που είπες δηλ. το : «Ασφαλώς βγάζει κανείς συμπεράσματα απο τις προσωπικές του εμπειρίες, αλλιώς πως; επειδή κάποιος άλλος το είπε; η κάπου το διάβασε; Και γιατί αυτός ο άλλος λέει το σωστό, και η εμπειρία του καθενός όχι;» ….. τότε , εγώ πιστεύω ακράδαντα πως οι εραστές μπορούν να είναι φίλοι .
    Ζωή , τελικά , για τον καθένα , είναι τα βιώματά του .

     
  47. silia

    6 Ιουλίου , 2008 at 17:00

    @ olvios
    Eγώ σ’ ευχαριστώ για την επεξήγηση …
    και έχεις δίκιο … και χωρίς αυτές τις λέξεις , η προτροπή , έχει την αξία της .
    Κάνε μου σε παρακαλώ … κέρματα , αυτό το «Ο/Η ‘μεσσίας΄ στα χαρέμια» … που πολύ μου άρεσε .

     
  48. Γιώργης Χολιαστός

    28 Αυγούστου , 2008 at 19:40

    ΒΡΕΘΗΚΕ ΣΤΗΝ ΤΟΥΡΚΙΑ ΤΟ ΚΕΦΑΛΙ,
    ΠΟΔΙ ΚΑΙ ΧΕΡΙ ΤΟΥ ΜΑΡΚΟΥ ΑΥΡΗΛΙΟΥ
    (οι εφημερίδες της 27-8-08)

    Στη «βάρβαρη» τη χώρα-την Τουρκία-
    κάτω απ’ το φως του ζωοδότη ηλίου
    σ’ ανασκαφές που γίνονται στη χώρα
    βρέθηκε το κεφάλι του Αυρηλίου.

    Εμπρός λοιπόν Καραμανλή Κωστάκη
    εμπρός και ανοικονόμητη συ Ντόρα
    κάντε διαβήματα να μας δοθούνε
    όσα η σκαπάνη έχει ανασκάψει δώρα.

    Κι ας ήτανε αυτοκράτορας ρωμαίος
    μα ελληνικά αφού έγραφε κι ωμίλει
    έλληνας ήταν΄ κι αν μας αρνηθούνε
    τουλάχιστο ας μας δώσουνε τα χείλη…

    Τόσους που ελληνικά έχουνε γράψει
    (Σαμοσατείς κι ας ήσαν… ή και Σύροι… )
    έλληνες όλους τους εμείς τους λέμε-
    το ’χουμε πάρει πλέον ψωμοτύρι.

    (Κι εγώ λοιπόν δυο τόμους ποιημάτων
    στην αγγλική που έχω εκδώσει γλώσσα,
    κι εγώ γι αμερκανάκι θα μοστράρω
    μετά ’πό χρόνια τόσα κι άλλα τόσα)

    Σ’ άπταιστα ελληνικά κι ο αυτοκράτωρ
    τα «Εις Εαυτόν» λεν είχε αυτός γραμμένα.
    Ψέμα! Δεν τα ‘γραψε του Εαυτού του:
    στους έλληνες τα είχε αυτός ταμένα!

    Λοιπόν με τ’ άλλα μάρμαρα-του Έλγιν-
    ζητάτε τώρα και του Αυρηλίου
    να ‘χετε να το λέτε στους κρετίνους
    στις εκλογές του Σιούφα-του Απριλίου.

    Γιώργης Χολιαστός

     
  49. silia

    29 Αυγούστου , 2008 at 23:40

    @ Γιώργης Χολιαστός
    ??? ….
    Ωραίο (το ποίημα) , αλλά πού «δένει» με το animus/anima ;

     
  50. Ελένη

    30 Σεπτεμβρίου , 2008 at 18:50

    Όμορφο θέμα και ενδιαφέρουσες τοποθετήσεις ! να σας πω κι εγώ …
    α)Τα αρχέτυπα animus/anima του Γιούγκ πιστεύω πως αναφέρονται σε βαθύτερα στρώματα της αρσενικής και θηλυκής ψυχής απ αυτά που ορίζει και διαμορφώνει το εκάστοτε κοινωνικό και πολιτισμικό παρόν που τα φιλοξενεί . Μου είναι πολύ συμπαθής αυτή η θεώρηση , και με πείθει , καθώς και ο ευφυής δημιουργός της(μου είναι συμπαθής ) …προπάντων όταν διορθώνει τον Φρόιντ : Δεν μας κινεί μόνο η λίμπιντο ……..
    Πάντως Silia και εγώ φοβάμαι πως (αλίμονο) έχει δίκιο ακόμα ο Φρόιντ .
    Το –ακόμα- (για όποιον δεν κατάλαβε ) υποδηλώνει ελπίδα πνευματικής εξέλιξης του είδους μας αχ!

    β) Ναι , ναι ! κι εγώ απολαμβάνω το αγαθό της ανδρικής φιλίας (υπέροχο ! και το λανθάνον ) …
    .μη με ρωτήσετε όμως αν έχω μουστάκι …
    θ αρνηθώ να εκχωρήσω το μυστήριο μου …..

    γ) Και ό Άνδρας και η Γυναίκα φτιάχνονται …και καλό είναι να γίνεται από τους ίδιους χα χα … ώστε όταν λέμε : Σεβάσου τα παντελόνια που φορείς ! να τον αφορά πραγματικά ο λόγος μας ….και όχι : τα παιδικά του χρόνια ….η κοινωνία …κ τ.λ
    Για τις γυναίκες …δεν υπάρχει κάτι αντίστοιχο …ε; …κακώς ! να φτιάξουμε ……το φουστάνι όμως δεν παίζει …το στήθος ! τι θα λέγατε …να λέμε : Στήθος δεν έχεις ;

    Πολύ! Καλό σας βράδυ.

     

Αφήστε απάντηση στον/στην silia Ακύρωση απάντησης