RSS

ΥΜΝΟΙ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟ ΒΟΥΝΟ …

18 Αυγ.

.

ΠΑΡΝΑΣΣΟΣ

 

Τι έχεις καημένε Παρνασσέ,

και στέκεις λυπημένος ;

Μην είν’ τα χιόνια σου βαριά

και τα νερά σου κρύα ;

 

Δεν είν’ τα χιόνια μου βαριά

και τα νερά μου κρύα.

Σαράντα βρύσες με νερό

κι εξήντα δυο πηγάδια,

δεν μου τον σβήνουν τον καημό

πόχω στα φυλλοκάρδια.

ΔΗΜΩΔΕΣ

————————————————————————

.

ΛΥΤΡΩΣΗ

———————–

Εφτάσαμε στο τέρμα των τερμάτων.

Μπροστά βουνό γρανίτινο και μόλις

μακρυά πολύ , σαν όγκος αθυρμάτων

η πόλις .

.

Οι θόρυβοι δεν φτάνουν εδωπέρα

π’ ακούγονται θροΐσματα γαλήνης

κι έχει το θάμπος κάθε μας φοβέρα,

σαγήνης .

.

Φροντίδες πίκρες βάσανα και μόχθοι

είναι καθώς κλεισμένα μες στη γυάλα

σαν νά’μαστε στη μια των όλων όχθη

με τ’ άλλα .

.

Κι εκείνοι που μας πλήγωσαν κι εκείνα

που στέκονται ψηλότερα απ’ τη λήθη

στην μακρυνή σιγή τους έχουν μείνει

σαν μύθοι .

.

Εδώ το φως καθώς μας αγκαλιάζει

κι ο ίσκιος του βουνού μας δροσερεύει

των όχλων τώρα πια δεν μας πειράζει

κι η χλεύη .

.

                              Γιώργος Μυλωνογιάννης

————————————————————————-

Ο Τσέλιγγας

Ήθελα νάμουν τσέλιγγας, νάμουν κι ένας σκουτέρης να πάω να ζήσω στο μαντρί, στην ερημιά, στα δάση, νάχω κοπάδι πρόβατα, νάχω κοπάδι γίδια κι έναν σωρό μαντρόσκυλα, νάχω και βοσκοτόπια, το Καλοκαίρι στα βουνά , στους κάμπους τον Χειμώνα .

                                                  (Κ. Κρυστάλλης)

————————————————-

Χαρισμένο στον φίλο μου τον Stixakia , που στο προηγούμενο μου ποστ μου είπε :

«Γράψτε κάτι και για το βουνό σας παρακαλώ.
Μέρες που είναι, η θάλασσα με πληγώνει…»
 

 

 

 

 

 

Ετικέτες: , , ,

20 responses to “ΥΜΝΟΙ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟ ΒΟΥΝΟ …

  1. stixakias

    Αύγουστος 18 , 2008 at 22:30

    Δεν έχω λόγια :-))

     
  2. vinumbonum

    Αύγουστος 19 , 2008 at 00:16

    Παλι μιλας με δημωδη ποιηση κυρα δασκαλα.
    Και σε ευχαριστω.
    Οσο για το βουνο….
    Αχ το βουνο.

     
  3. Το τέρας της "αμάθειας"

    Αύγουστος 19 , 2008 at 06:13

    «’Έγραψες» με τη θάλασσα και τώρα στα βουνά
    το νου «στέλνεις» σαν άνεμος που από παντού περνά…!

    Kαλημέρα 🙂

     
  4. faros

    Αύγουστος 19 , 2008 at 18:06

    Γεια και χαρά σου από την Σαμοθράκη που έχει ΚΑΙ ωραίες θάλασσες (καταγάλανες και πεντακάθαρες) ΚΑΙ τρομερά βουνά με πράσινο και πολλά νερά και προπάντων καθαρή ατμόσφαιρα !

    Τελικά, εξαντλείς τον Ρομαντισμό σου – κράτα λίγο και για τις κρύες μέρες και νύχτες του χειμώνα, τότε θα μας χρειαστεί περσότερο !

     
  5. silia

    Αύγουστος 19 , 2008 at 19:58

    @ stixakias
    Μάλλον σου … άρεσε .
    Χαίρομαι .

     
  6. silia

    Αύγουστος 19 , 2008 at 20:06

    @ vinumbonum
    Μάλλον , απ’ ότι κατάλαβα , σου αρέσει πιο πολύ το βουνό φίλε vinum …
    Κι εμένα .
    Πράσινο , αέρας , περπάτημα στα μονοπάτια , κελάϊδημα , χιονάκι , τζάκι , καλό κρασί , καλή παρέα …
    Κι εμένα …

     
  7. silia

    Αύγουστος 19 , 2008 at 20:12

    @ Το τέρας της «αμάθειας»
    Θαρρώ πως στην Κρήτη , οι πιο όμορφες θάλασσες , αγκαλιάζουν τα πιο όμορφα βουνά .
    Αξίζει να τις τραγουδάς και τις θάλασσες , αλλά και τα βουνά της .

     
  8. silia

    Αύγουστος 19 , 2008 at 20:17

    @ faros
    Η Σαμοθράκη είναι όντως πανέμορφη … Ίσως γιατί την «σνομπάρουν» οι πολλοί και δεν την έχουν ακόμη κατακλύσει οι τουρίστες ..
    Όσο αργότερα την «ανακαλύψει» ο σύγχρονος τουρισμός , τόσο καλύτερα .
    —————————————
    Και μην ανησυχείς για τον Χειμώνα … Είμαι (σχεδόν) … ανεξάντλητη

     
  9. ritsmas

    Αύγουστος 19 , 2008 at 21:41

    Μα πραγματικά υπέροχο ποστ…ανυψωτικό, κατα τη γνώμη μου. Σ ευχαριστώ Σιλια. Η Σαμοθράκη παραμένει ανεξερεύνητη , γι αυτό και άκρως γοητευτική/
    σε φιλω
    ριτς

     
  10. silia

    Αύγουστος 19 , 2008 at 21:48

    @ ritsmas
    «Γοητευτική» … Αυτή είναι η σωστή λέξη για να χαρακτηρίσεις την Σαμοθράκη .
    Και τα δικά μου τα φιλιά .

     
  11. faros

    Αύγουστος 22 , 2008 at 09:36

    Καλά πήγα προχθές στα αρχαία – είχα να πάω καμιά 25αριά χρόνια – και έπαθα πλάκα ! Πόσα μυστήρια κρύβονται … !!!

    Την πιο καλή Καλημέρα μου στην … ανεξάντλητη οικοδέσποινά μας και σε όλους τους αναγνώστες της !

     
  12. silia

    Αύγουστος 22 , 2008 at 18:49

    @ faros
    Δεν είναι ούτε … τυχαίο , ούτε παράξενο , που έπαθες πλάκα ….
    Εδώ και χιλιάδες χρόνια , πλάκα παθαίνει όποιος έρχεται σε επαφή με τα αρχαία Καβείρια Μυστήρια , που γεννήθηκαν βασικά στην Σαμοθράκη …
    Ακόμη και ο …. Όμηρος , ψιλοπλάκα έπαθε και ονόμασε την Σαμοθράκη «ιερά χώρα».

    «Ζαθέη Σαμοθράκη ένθα και όργια φρικτά Θεών άρρητα βροτοΐσιν». (Σεπτή και αγιωτάτη Σαμοθράκη όπου τελετές που προκαλούν ρίγος φόβου γίνονται για χάρη των θεών, οι όποιες είναι απόρρητες στους κοινούς θνητούς).

    Κάποτε πρέπει να κάνω κι ένα ποστ με αφιέρωμα στα Καβείρια Μυστήρια .
    Την «καλημέρα» μου .

     
  13. faros

    Αύγουστος 22 , 2008 at 19:50

    Δεκτή. Κάντο, γιατί αν το κάνω εγώ (το σκέφτηκα) μάλλον θα αδικήσω το θέμα !
    Την Καλησπέρα μου.

     
  14. Rodia

    Αύγουστος 23 , 2008 at 10:38

    Και τι όμορφες εικόνες!!! Ευχαριστώ :))

     
  15. faros

    Αύγουστος 24 , 2008 at 09:36

    Καλημέρα και καλή και ήσυχη Κυριακή !

     
  16. Nina C

    Αύγουστος 24 , 2008 at 10:10

    Θα πάρουμε τα βουνά, μ’ εσάς που έχουμε μπλέξει…

     
  17. silia

    Αύγουστος 24 , 2008 at 21:22

    @ faros
    Γιατί θα το … αδικήσεις το θέμα ;
    Μην αδικείς (βασικά) και μην υποτιμάς τον εαυτό σου .
    Και την δική μου ευχή , για μια καλή ημέρα .

     
  18. silia

    Αύγουστος 24 , 2008 at 21:24

    @ Rodia
    Όμορφοι τόποι , όμορφα … απεικονίζονται .
    Εγώ σ’ ευχαριστώ , που με επισκέφθηκες .

     
  19. silia

    Αύγουστος 24 , 2008 at 21:28

    @ Nina C
    Να τα … πάρετε (τα βουνά) , να δούμε τί θα απομείνει να πάρουμε κι εμείς …
    ………………………………….
    Εγώ λέω να πάρω κανέναν … ορειβάτη , (αν ξεφύγει από την προσοχή σου) .
    Ψιλοχάθηκες και …. πολύ μου άρεσε , που σε «ξαναείδα».

     
  20. vinumbonum

    Αύγουστος 26 , 2008 at 14:04

    Η καλη εγκληματολογα επανεκαμψε.Ευγε.

     

Σχολιάστε

 
