RSS

ΑΣΘΕΝΗΣ ΚΑΙ ΟΔΟΙΠΟΡΟΣ …

06 Σεπτ.
.
Πριν λίγες ημέρες , άρχισε για τους ανά την υφήλιο Μουσουλμάνους , το Ραμαζάνι , η 30ήμερος δηλαδή νηστεία , πρίν από το Σεκέρ-Μπαϊράμ μια από τις μεγαλύτερες γιορτές των Μωαμεθανών . Η Νηστεία αυτή , διαφέρει από εκείνη των Χριστιανών , στο ότι , όλη την ημέρα , από Ανατολής ηλίου , δεν βάζουν τίποτα στο στόμα τους (ούτε καν νερό) και μπορούνε να τρώνε κανονικά από την Δύση του ήλιου και όλη την νύχτα .
Η ιστορία που ακολουθεί , είναι χαρισμένη (το υποσχέθηκα) στον νεόκοπο διαδικτυακό φίλο Ιρλανδό .
—————————————
Συνηθίζαμε να τρώμε μαζί , στην τραπεζαρία του Νοσοκομείου , στις εφημερίες ή όταν η δουλειά παρατραβούσε μέχρι αργά το μεσημέρι . Μιλάω για τον φίλο και συνάδερφό μου τον Μ…. Νεαρός , μετρημένος , ευχάριστος και πολύ φιλότιμος … Μουσουλμάνος στο θρήσκευμα .
Τέτοιες ημέρες ήτανε , περίοδος Ραμαζανίου (νηστείας) , όταν πολύ αργά το μεσημέρι κατεβαίνοντας για την τραπεζαρία , τον πέτυχα στον διάδρομο , έξω από τα Χειρουργεία .
– Με … θέρισε η πείνα Μ. , Κατεβαίνω στην τραπεζαρία … Πού πας ; έλα να φάμε … Πέμπτη σήμερα , θα έχει και καλό φαγητό .
– Αχ μωρέ Σίλια … δεν μπορώ … Ραμαζάνι έχουμε και … κρατάω νηστεία . Ξέχασες ; σου το είπα προχθές … Αλλά , θα έρθω μαζί σου , να σου κάνω παρέα
Έννοιωσα σαν … ηλίθια , που το είχα ξεχάσει …
– Ε , όχι και παρέα ρε Μ … Εγώ να «σαβουρώνω» κι εσύ να με κοιτάς … Θα βρώ παρέα … Σιγά το πράγμα … Πω , πω … συγγνώμη βρε … το είχα ξεχάσει .
Χαμογέλασε .
– Μπα … θα έρθω , δεν με πειράζει . Ίσα – ίσα που …. Ξέρεις , είναι καλύτερα να βάζω τον εαυτό μου απέναντι στον πειρασμό …. Κάτι σαν άσκηση της ψυχής … της Πίστης … Θα έρθω . Πάμε .
Κατεβήκαμε στο ισόγειο … Περασμένη η ώρα … Ησυχία … Και ….
Στη μέση της τραπεζαρίας καθισμένος μπροστά σε έναν τεράστιο δίσκο με όλα τα «καλούδια» (τέλος πάντων … για φαγητό Νοσοκομείου μιλάμε) ο Α. ένας επίσης Μουσουλμάνος συνάδελφος , στην ηλικία μου περίπου , έτρωγε του καλού καιρού και με ένα μπουκάλι μπύρα μαζί του , (από το Κυλικείο) … Ούτε που ταράχτηκε , ούτε που κόμπιασε καθόλου …. Συνέχισε μακάριος το γεύμα του …
Συφιλιάστηκα . Γύρισα και κοίταξα τον Μ. που μου έφερνε αμέριμνος χαρτοπετσέτες και νερό από το ψυγείο και … δεν μπόρεσα να κρατήσω το στόμα μου :
– Καλά ρε Α … Νηστεία … Ραμαζάνι δεν έχετε ;… Το ξέχασες ;… Φάτσα μόστρα με τον δίσκο να … μασουλάς ;… Και μπύρα ;… Δεν έχεις τον … Αλλάχ σου , λέμε …
Πήρε μια γουλιά από την μπύρα του και ένα ύφος … σοφού , και :
– Μα , Σίλια … Όπως λέει και ο Χριστός σας , «Ασθενής και Οδοιπόρος , αμαρτίαν ουκ έχει» .
Φούντωσα :
– Κι εσύ τί απ’ αυτά είσαι ; Ασθενής , ή Οδοιπόρος ;
Χαμογελούσε
– Εγώ , είμαι κάτι ακόμα πιο σπουδαίο … Είμαι αυτός , που φροντίζει τους ασθενείς .
– Μπα , τί μας λες ;… Δηλαδή , οι γιατροί , εξαιρούναται ;
Και γυρνώντας προς τον «νηστεύοντα» Μ. :
– Πάμε ρε να φύγουμε απ’ εδώ … Μου κόπηκε η όρεξη .
Ο Μ. , με ακολούθησε πειθήνια …. Λίγο πριν πάρουμε την στροφή έξω από την τραπεζαρία , άκουσα την πάντα χαμογελαστή και «μπουκωμένη» φωνή του Α . :
– Ναι … Εξαιρούνται οι γιατροί …. Και τα … Γραφεία Ταξιδίων ….
Μέχρι και ο νεαρός «μαχητής» του … Πειρασμού , ο Μ. …. ξεράθηκε στο γέλιο .
.
ΠΕΙΡΑΣΜΟΣ
 

Ετικέτες: , , , , , ,

38 responses to “ΑΣΘΕΝΗΣ ΚΑΙ ΟΔΟΙΠΟΡΟΣ …

  1. faros

    Σεπτεμβρίου 6 , 2008 at 07:38

    Πειρασμός ….
    1. Φαγητό (και … ποτό) : Έχω τη γνώμη ότι αυτοί (οι μουσουλμάνοι) πράγματι νηστεύουν την ημέρα – οι περισσότεροι – δεν κοροϊδεύουν …
    Εμείς (οι Χριστιανοί) σκέτη κοροϊδία είμαστε …
    Νηστεύουμε δήθεν και όμως έχουμε εξαιρέσεις π.χ. νησεία από λάδι, αλλά ελιές τρώμε ένα … σκασμό !
    Αποφεύγουμε το βούτηρο, όμως το … φυτικό το αλλοίφουμε σε καμιά … ντουζίνα φέτες !
    Δεν κάνει , λέει, κρέας και ψάρια, όμως κάτι καλαμαράκια κλπ. τα δίνουμε και καταλαβαίνουν, γιατί λέει, δεν έχουν αίμα !!!
    Από που βγαίνουν όλα αυτά …. δεν ξέρω …

    2. Για τον «πειρασμό» της φωτό σου … τι να πω …
    α. Δεν γίνεται καμιά … νηστεία !
    β. «Υποκύπτουν» οι πάντες , και ασθενείς και γεροί και οδοιπόροι και … στεκούμενοι !!!

    Την Καλημέρα μου.

    υ.γ. θα «ησυχάσετε» από μένα καμιά βδομάδα …

     
  2. suspect

    Σεπτεμβρίου 6 , 2008 at 13:16

    το ασθενης και οδοιπορος αμαρτιαν ουκ εχει, ειναι μυθος και δεν υπαρχει στην ορθοδοξη παραδοση..

     
  3. vinumbonum

    Σεπτεμβρίου 6 , 2008 at 15:57

    Και εσεις εμενα κυρια.

    Για το παρον θα παραθεσω αυτο που τραγουδιεται απο ολους τις αποκριες στο χωριο μου.

    Τις τρανες τις απουκριες
    απουκριεβουνε οι γρες
    απουκριεβουνε κιοι νιοι
    απου 𧧧§§§
    κι απου μ££.

    Την καλημερα μου

     
  4. vinumbonum

    Σεπτεμβρίου 6 , 2008 at 16:02

    Εδω σε θελω μαστορα.

     
  5. irlandos

    Σεπτεμβρίου 6 , 2008 at 19:01

    Αγαπητή Anna-Silia,

    Salam alekooum.
    Αρχικά, σε ευχαριστώ (soukran) για την αφιέρωση.

    Τους έχω ζήσει τους μουσουλμάνους σε διάφορες χώρες και σε διαβεβαιώ ότι ο βαθμός πίστης και εγκράτειας διαφέρει πολύ από χώρα σε χώρα (λόγω κουλτούρας) και φυσικά από άνθρωπο σε άνθρωπο (λόγω ιδιοσυγκρασίας) όπως και στην ιστορία σου.

    Βέβαια αυτές οι δύο … εξαιρέσεις είναι απίθανες !!

    Και πάλι ευχαριστώ,

    Φιλικά,
    Ιρλανδός

    Υ.Γ.: Πολύ ωραίες οι φωτογραφίες σου.
    Ως προς τη δεύτερη αυτό που έχω να πω είναι γκουχ, γκουχ, είναι, γκουχ, γκουχ (βρε τι βήχας είναι αυτός που με βασανίζει σήμερα / σε κάποιο ταξίδι μου θα κρυολόγησα !)

     
  6. silia

    Σεπτεμβρίου 6 , 2008 at 22:56

    @ faros
    1) … Kαι , άντε τα καλαμαράκια είναι και ο λεγόμενος νηστίσιμος μεζές του φτωχού (ο Χριστός , με τους φτωχούς ήταν) …. Εκείνες οι …. αστακομακαρονάδες , που σαβουριάζουν κάτι βαθειά θρησκευόμενοι νηστεύοντες Χριστιανοί , είναι που με … βγάζουν από τα ρούχα μου ….
    Και οι … νηστίσιμες πίτσες (με τυρί σόγιας …. μη ξεράσω) . Διάβασε αν θέλεις το : http://www.silia.wordpress.com/2008/01/11 (- QVO VADIS … DOMIN(A) ? …………… – ΣΤΟ … ΑΒΑΤΟΝ)
    2) Βλέπω πως τα σχόλια σου άρχισαν να γίνονται λιγότερο αυστηρά …. όσον αφορά τους … πειρασμούς . Πού θα μου πας ; … Σιγά-σιγά θα σε βάλω στην … Οδό της Απωλείας .
    3) Που θα πας , για μια ολόκληρη εβδομάδα ; θα μου λείψεις .

     
  7. silia

    Σεπτεμβρίου 6 , 2008 at 23:00

    @ suspect
    Oμολογώ , ότι δεν το ήξερα αυτό .
    Διόλου απίθανο .
    Μας έχουν παραμυθιάσει για πολλά . Γιατί όχι και γι αυτό …

     
  8. silia

    Σεπτεμβρίου 6 , 2008 at 23:10

    @ vinumbonum
    Και μόνο το ότι η δημοτική Παράδοση της ιδιαίτερης σας πατρίδας , φίλε vinum , αναφέρεται στο ότι οι γριές γυναίκες και οι νέοι άνδρες νηστεύουν κατά την περίοδο της Απόκρεω από …. γενετήσιες δραστηριότητες (αυτό κατάλαβα εγώ , από την … δυσδιάκριτη γραφή σας) , εμένα με γεμίζει με ιδιαίτερη χαρά και αισιοδοξία διότι κάποιοι που νηστεύουν για κάποιες ημέρες , σημαίνει πως τις υπόλοιπες , επιδίδονται σαφώς στο … σπορ …. Ενώ οι …. νέες γυναίκες (φθονερές αντίζηλες) και οι γέροι άνδρες (ποιός … νοιάζεται) …. ούτε καν που αναφέρονται .
    Ενδιαφέρον το … χωριό σας …
    Πως είπαμε ότι λέγεται ;

    @ vinumbonum 2
    Σε τί ακριβώς αναφέρεστε ; Μήπως στην εικόνα του τέλους ;

     
  9. silia

    Σεπτεμβρίου 6 , 2008 at 23:32

    @ irlandos
    Η κουλτούρα και η ιδιοσυγκρασία είναι οι δυό μεγαλύτεροι παράγοντες , που καθορίζουν τον … Φαινότυπο της συμπεριφοράς μας ….
    Δεν γνωρίζω Μουσουλμάνους άλλων χωρών πλην αυτών της ιδιαίτερης μου πατρίδας …. ‘Ομως έχω την εντύπωση , πως είναι περισσότερο πιστοί και λιγότερο υποκριτές από εμάς τους Χριστιανούς (για ποσοστά μιλάω) .
    Ωστόσο με όλα αυτά , που κουβεντιάζουμε , θυμήθηκα και άλλη μια ιστορία που αφορά την θρησκευτική παράδοση των μουσουλμάνων … Θα την διηγηθώ , μιαν άλλη φορά .
    ———————————–
    Αλλά , καλέ μου φίλε , να το προσέξετε αυτό …. Σαν γιατρός σας μιλάω ….
    Για τον αλλεργικό βήχα που σας ταλανίζει , άμα τη θέα της εικόνας του Χριστιανικού – ομολογουμένως – Πειρασμού , λέω ….
    Αφήστε τα τα … μήλα , αφού σας πειράζουν … Φάτε μια … μπανάνα , ένα ακτινίδιο , ένα φρούτο του πάθους εν ανάγκη …. Είδατε τί έπαθε ο Αδάμ με τα μήλα … Και ΔΕΝ ήταν και … αλλεργικός .

     
  10. nik-athenian

    Σεπτεμβρίου 7 , 2008 at 10:37

    Αυτή τη διάκριση των ωρών σε ημέρα και νύχτα ως προς τη νηστεία την παρατήρησα μόλις τώρα για πρώτη φορά.
    Ο ήλιος που φωτίζει και αποκαλύπτει τα πάντα δεν πρέπει να σε φανερώσει τρώγοντα στους ομόθρησκούς σου και στο θεό.
    Η σκοτεινή νύχτα που κρύβει τα πάντα και η ιδιώτευση του πιστού στο σπίτι του τις ώρες αυτές (μιλάμε για τις παλιές κοινωνίες όταν δημιουργήθηκε η παράδοση), σε προστατεύει ακόμα και από το μάτι του θεού.

    Η πορσελάνη της πρώτης φωτό, πραγματικά φίνα. Το μήλο της δεύτερης φωτό, όχι και τόσο. Προτιμώ τα ξινόμηλα.

     
  11. silia

    Σεπτεμβρίου 7 , 2008 at 15:17

    @ nik-athenian
    Ενδιαφέρουσα η ερμηνεία για την προέλευση της παράδοσης για τον τρόπο της νηστείας αυτής .
    Ομολογώ , ότι ποτέ μου δεν το είχα σκεφθεί έτσι .
    Ωστόσο , επειδή έχω φιλία , επαφή και θάρρος με κάποιους πολυδιαβασμένους και με προσοχή εντρυφήσαντες στην Ισλαμική θρησκεία , υπόσχομαι να ρωτήσω και αν ευαρεστηθούν να με πληροφορήσουν , θα μπορέσουμε ίσως να έχουμε μια ερμηνεία πιο κοντά στο «ορθό» (τί δηλαδή , ακριβώς σημαίνει αυτή η Νηστεία , σε σχέση με την Ανατολή και την Δύση του ήλιου .
    ————————————–
    Όσο για το μήλο της δεύτερης εικόνας , τί να πω … Ομολογώ , ότι ούτε κι εγώ το βρίσκω ιδιαίτερα … λιμπιστικό (το μήλο … λέω) , αλλά άλλοι το βρίσκουν πολύ ενδιαφέρον (πάντα για το μήλο , μιλάμε) .Αλλά «περί ορέξεως … κολοκυθόπιττα» , που λέει και ο σοφός λαός . Αν εσείς προτιμάτε το … ξινόμηλο ιδού ένα «ξινόμηλο» : http://i273.photobucket.com/albums/jj208/Anna-Silia_bucket/milo3.jpg
    Και αν , σας παραπέφτει ξινό (το ξινόμηλο λέω … μην αρχίσουν κάποιοι κακεντρεχείς να σχολιάζουν) , βάλτε του και λίγη … ζαχαρίτσα : http://i273.photobucket.com/albums/jj208/Anna-Silia_bucket/milo4.jpg

     
  12. skupitsa

    Σεπτεμβρίου 7 , 2008 at 20:31

    Και λίγη κανελίτσα……

     
  13. silia

    Σεπτεμβρίου 7 , 2008 at 23:08

    @ skupitsa
    Μπα … θα γίνει λίγο βαρύ (με την κανελλίτσα , λέω) .
    Άλλωστε ως γνωστόν η κανέλλα … παχαίνει .
    Και το ξέρουν πια και οι … πέτρες , πως η «κανελλίτσα» πάνω στο …. ζαχαρωμένο ξινόμηλο , προκαλεί …. ακατάσχετο φτάρνισμα (και ως εκ τούτου … ξενέρωμα) .
    —————————————-
    Τί λέω πια η «κουντουρντισμένη» γυναίκα ;… Εκτραχύνθηκα εντελώς …
    Και δεν είναι εδώ και ο φίλος ο Φάρος , να με … συμμαζέψει .

     
  14. tdjm

    Σεπτεμβρίου 8 , 2008 at 08:50

    Καλημέρα Σίλια μου.

    Εχω για αρκετό διάστημα ζήσει κοντά σε μοναχούς και μοναχές.Κάτι καλοκαίρια των παιδικών μου χρόνων,αφού έχω σόι που διάλεξε το δρόμο του μοναχισμού.
    Θα μου επιτρέψεις μια παρατήρηση!!

    Ένας μοναχός λοιπόν σε ανάλογη συζήτηση μου είχε πει.
    Στην ορθόδοξη πίστη μας ,αν παραδεχόταν αυτήν την έκφραση ,θα μπορούσε να υπάρχει το ασθενής αλλά σε καμιά περίπτωση το οδοιπόρος ,το σωστό είναι ωδιπόρος (δηλαδή η έγγυος γυναίκα).

    Και εδώ έρχεται η επιστήμη να μας πει ότι τέτοια λέξη ωδιπόρος = έγγυος ,δεν υπάρχει πουθενά στο λεξιλόγιο μας είτε αρχαίο ,είτε νέο…Αρα ούτε αυτή η έκφραση είναι σωστή.
    Εγώ λέω πως το σωστό είναι ασθενής και οδοιπόρος …αλλά και αυτό είναι μια έκφραση του λαού μας.Που καμιά υπόσταση δεν έχει θρησκευτικά ,αφού δεν αναγνωρίζεται από την εκκλησία μας.
    Τώρα όσον αφορά την νηστεία. Δεν ξέρω διατηρώ τις επιφυλάξεις μου ,αν και χριστιανή ορθόδοξη.Δεν είμαι σίγουρη ότι η νηστεία αποτελεί και αυτόματα ένδειξη καλής πίστης ,οποιασδήποτε θρησκείας.
    Θέλω να πω ,πως η νηστεία δεν σε κάνει καλό χριστιανό ή μουσουλμάνο!
    Ισως λέω, ίσως , το περιστατικό που περιγράφεις να δείχνει αυτό που περίτρανα η ορθόδοξη πίστη περιγράφει …την ελευθερία της επιλογής .
    Χωρίς κανέναν να πιέζει ή να εκφοβίζει.
    Αλλά πάλι δεν ξέρω ,η πίστη είναι άκρως προσωπική υπόθεση και ο καθένας την αντιλαμβάνεται διαφορετικά!
    Καλημέρα

     
  15. stelios

    Σεπτεμβρίου 8 , 2008 at 09:15

    Εγώ, πάντως, είμαι με το μέρος του μη νηστεύοντα μουσουλμάνου της ιστορίας σου.

    Σε ό,τι αφορά τις νηστείες, που υπάρχουν σε όλες τις θρησκείες πιστεύω -χωρίς να το ξέρω τεκμηριωμένα, έτσι μου ‘ρθε, πάντως το πιστεύω- ότι αναπτύχθηκαν ως μια μορφή προληπτικής «ιατρικής» και φόρεσαν θρησκευτικό μανδύα, τόσο επειδή βοηθούν την πίστη, όσο και για να υποχρεώνει τους πιστούς να νηστεύουν και να θωρακίζεται έτσι η κοινότητα όσο γίνεται καλύτερα από τις απειλές της υγείας, τις επιδημίες κ.λπ. με φυσικό τρόπο – τότε δεν υπήρχαν φάρμακα, ως γνωστόν… άντε τίποτα βότανα.
    Είναι γνωστό, λοιπόν, ότι η πραγματική νηστεία (αποχή από κρέας και ψάρι και διατροφή με αντιοξειδοτικές τροφές σε λογική ποσότητα) κάνει μια πρώτης τάξεως αποτοξίνωση στον οργανισμό και βοηθάει στην ενδυνάμωση του αμυντικού συστήματος. Μάλιστα, μια δωδεκάωρη πλήρης αποχή από φαγητό και νερό εναλλάξ με κανονική τροφή για άλλο ένα δωδεκάωρο, κάνει επίσης μια πολύ ωραία αποτοξίνωση. Η εναλλαγή μπορεί επίσης να γίνεται ανά εικοσιτετράωρο. Ακόμη, η πλήρης αποχή από φαγητό και νερό ως μέθοδος θεραπείας εφαρμοζόταν, αν δεν κάνω λάθος, και από τον Ιπποκράτη – παρακαλώ, γιατρέ μου, διόρθωσέ με. Τέλος, υπάρχει και η μέθοδος Meyr, από το όνομα του Αυστριακού γιατρού που την εισηγήθηκε, η οποία χρησιμοποιεί επίσης τη νηστεία (ξεκινώντας από την ακραία εκδοχή της, δηλαδή την πλήρη αποχή από φαγητό και νερό για τρία ή και παραπάνω εικοσιτετράωρα και συνεχίζοντας με σταδιακή επανένταξη στην κανονική τροφή) για τη θεραπεία ασθενειών, απορρίπτοντας εντελώς τα φάρμακα. Μην κάνετε τέτοια θεραπεία. Είναι αναποτελεσματική, τουλάχιστον για σοβαρές ασθένειες, χώρια που σου προκαλεί κατοχικό σύνδρομο και σκέφτεσαι μόνο το φαγητό. Προτιμήστε τα καλά μας φάρμακα. Για αποτοξίνωση και διατήρηση καλής υγείας και φυσικής κατάστασης, καλό κάνει πού και πού μια νηστεία, είτε πιστεύει κανείς, είτε όχι. Πολλά είπα.

    Καλημέρα, καλή εβδομάδα, καλό φθινόπωρο.

     
  16. vinumbonum

    Σεπτεμβρίου 8 , 2008 at 20:10

    Το δευτερο σχολιο,κυρα δασκαλα,εκφραζει τον θαυμασμο μου για τους ανθρωπους που καταφερνουν οχι μονο να αρχιζουν και να φερνουν εις περας ενα τετοιο ειδος νηστειας.

     
  17. μούργος

    Σεπτεμβρίου 8 , 2008 at 23:18

    εγω να κανω τον συνηγορο του διαβολου (του Α. δηλ.) ;
    θα τον κανω!
    Σιλια, γιατι του μπηκατε τοσο του Α. επειδη δεν ηθελε να νηστεψει;
    που ηταν το κακο;
    πιστευω πως η νηστεια αφορα ενα στοιχημα που βαζει καποιος με τον εαυτο του και τιποτα παραπανω.
    οποια θρησκευτικη προεκταση δινεται, για μενα ειναι αστεια.
    υ.γ.
    επιπλεον η νηστεια χρησιμοποιηθηκε απο τις θρησκειες για να επιβληθουν στον κοσμο διαφορα πραγματα.
    π.χ. η αγελαδα ειναι ιερη στην ινδια επειδη ηταν -και ειναι ακομη- ενα πολυ χρησιμο ζωο και γι’ αυτο δεν επρεπε να εξοντωθει. χρησιμοποιουνταν σε ολες τις εργασιες αγροτικες και μη , μεχρι και η κοπρια της χρησιμευε ως καυσιμο.
    π.χ. το αρνακι που σφαζουμε το πασχα εχει ενα πολυ πρακτικο λογο. γιατι τοτε υπαρχει πληθωρα απο αρνια και κατσικια λογω γεννησεων, οποτε αν υπαρχει και προβλημα τροφης αυτων για να μεγαλωσουν, τοτε στο κοπαδι πρεπει να μεινουν λιγα, μονο για την ανανεωση του κοπαδιου.
    και ποσα αλλα παραδειγματα……..

     
  18. silia

    Σεπτεμβρίου 9 , 2008 at 00:17

    @ tdjm
    Σωστά τα λέει η Επιστήμη : Τέτοια λέξη (ωδιπόρος) , δεν υπάρχει … (ίσως , «ωδινοπόρος» = η βαδιζουσα προς τις ωδίνες του τοκετού , δηλαδή η έγγυος γυναίκα) .
    Συμφωνώ πως » η νηστεία δεν σε κάνει καλό χριστιανό ή μουσουλμάνο» και … επαυξάνω , πως το μόνο που σε κάνει καλό χριστιανό ή μουσουλμάνο , καλό πολίτη , καλό σύντροφο , καλό γείτονα , καλό επαγγελματία , καλό άνθρωπο γενικά , είναι ο ΣΕΒΑΣΜΟΣ στους Νόμους , την Παράδοση , τηνπροσωπικότητα του Άλλου και την έννοια της Ελευθερίας .
    Καλό βράδυ … απο μένα .

     
  19. silia

    Σεπτεμβρίου 9 , 2008 at 00:45

    @ stelios
    Έχεις , απόλυτο δίκιο σ’ αυτά τα … «πολλά» που λές , ότι είπες ….
    Οι περισσότεροι θρησκευτικοί κανόνες , επινοήθηκαν για να προάγουν την Υγεία και την Κοινωνικότητα και την έννοια της ομάδας στους αδαείς και εν πολλοίς αμόρφωτους ανθρώπους των χρόνων εκείνων , (όταν δηλαδή «χτίζονταν» οι διάφορες θρησκείες .
    Μεγάλη σημασία όμως έχει το γεγονός ότι οι κανόνες αυτοί «ερμηνεύθηκαν» κατά το δοκούν από διάφορους και κατέληξαν σε κανόνες , ακατανόητους στην εποχή μας . πχ το γιατί δεν δέχονται την μετάγγιση αίματος οι Μάρτυρες του Ιεχωβά και άλλα παρόμοια .
    Και … σέβομαι απόλυτα τον Ιπποκράτη , όχι από συντεχνιακή εμμονή , αλλά γιατί η μέχρι τώρα ζωή μου στην υπηρεσία της Υγείας αυτό μου έμαθε …Άλλωστε στο ίδιο συμπέρασμα (ότι ο Ιπποκράτης είχε δίκιο) οδηγείσαι ακόμη και παρατηρώντας απλά την Φύση (χρόνια τώρα , παρατηρώντας τα διάφορα κατοικίδια μου , βλέπω πως όταν είναι άρρωστα , αρνούνται την τροφή ακόμη και το νερό κάποτε , μέχρις ότου αισθανθούν , ότι έχουνε ξεπεράσει την νόσο) .
    Σ’ ευχαριστώ για όλα αυτά τα ενδιαφέροντα ,που μου έγραψες .

     
  20. silia

    Σεπτεμβρίου 9 , 2008 at 13:46

    @ vinumbonum 2
    Σε ποιο ακριβώς είδος νηστείας αναφέρεσθε ;
    Την «εύκολη» των Χριστιανών , (με τις αστακομακαρονάδες και τις … πίτσες με τυρί σόγιας) ;…
    Την κάπως «άγρια» των Μουσουλμάνων (ξέρεις τί θα πει να είναι καλοκαίρι , να είσαι αγρότης όλη μερα στο χωράφι , και η μέρα να κρατάει τόσο πολύ … κι εσύ να μην μπορείς να πιεις ούτε νερό) ;…
    Ή , (στην τελικη), αυτή την … «δυσδιάκριτη» (για νηστεία μιλάμε πάντα) , της ιδιαίτερης σας πατρίδας ;…
    Μήπως τελικά θαυμάζετε περισσότερο αυτές τις «γρες» και τους «νιους» που νηστεύουν την εποχή της Απόκρεω ;… (Μια ερώτηση κάνω) .

     
  21. vinumbonum 3

    Σεπτεμβρίου 9 , 2008 at 22:54

    Κυρια

    Απορω γιατι κανετε…
    τα ευκολα,δυσκολα.

     
  22. silia

    Σεπτεμβρίου 10 , 2008 at 00:28

    @ vinumbonum 3
    Κύριε :
    Δεκάδες απαντήσεις , για ένα τόσο απλό φαινομενικά ερώτημα …
    Μου είναι αδύνατον να σας τις δώσω (τις απαντήσεις) όλες …
    Ωστόσο θα επιχειρήσω να σας δώσω μερικές … Και από αυτές εσείς κρατάτε όποια θέλετε … όποια σας ταιριάζει … ή σας βολεύει … ή προτιμάτε … ή εκλέγετε …. ή ξεχωρίζετε ως αρμόζουσα στο ταπεραμέντο , ή στα προσωπικά σας γούστα , ή στην σκέψη που είχατε όταν εκφράσατε το ερώτημά σας ….
    Απ.1 : – Γιατί ΔΕΝ μπορώ να κάνω τα δύσκολα , εύκολα .
    Απ.2 : – Γιατί τα δύσκολα , δύσκολα γίνονται εύκολα .
    Απ.3 : – Γιατί τα εύκολα , δεν είναι δύσκολο να γίνουν δύσκολα .
    Απ.4 : – Γιατί είναι δύσκολο να κάνεις τα εύκολα δύσκολα .(κι εγώ μπορεί να είμαι … μαζόχα) .
    Απ.5 : – Γιατί είναι εύκολο να κάνεις τα εύκολα , δύσκολα (κι εγώ μπορεί να μην είμαι άνθρωπος , που θέλει να καταπονεί εύκολα τον εαυτό του) .
    Απ.6 : – Γιατί …. «Η ζωή , είναι δύσκολη» (αυτό είναι ο Α’ κανόνας – Νόμος του Βουδδισμού ….κι εγώ , μπορεί να είμαι ΚΑΙ βουδδίστρια … Αλήθεια τι είδους νηστεία κάνουν οι βουδδιστές ;… ) .
    Απ.7 : Γιατί αν έκανα τα δύσκολα , εύκολα , θα ήμουν θαυματοποιός (κι εγώ ΔΕΝ είμαι)
    Απ.8 : – Γιατί , πώς αλλιώς θα κρατούσα ζωηρό το … ενδιαφέρον σας ; …
    Απ.9 : – Γιατί έτσι λειτουργώ , όταν είμαι θλιμμένη .
    Απ.10 : – Γιατί … νυστάζω …
    =================================
    … μα , αφόρητα λέμε … (αυτό , ΔΕΝ αποτελει συνέχεια της 10ης απάντησης) .

     
  23. silia

    Σεπτεμβρίου 10 , 2008 at 00:50

    @ μούργος
    Καλέ μου φίλε Μούργο , μην νομίσετε ότι σας … πήδηξα …. Τί λέω Χριστέ μου ;;;… ότι προσπέρασα την σειρά σας στις απαντήσεις των σχολίων , αλλά , επειδή θέλω να σας δώσω μια αρκετά μεγάλη και σοβαρή απάντηση στο σχόλιό σας και δεν προφταίνω πια , γιατί νύσταξα επικίνδυνα (θα κοιμηθώ πάνω στο πληκτρολόγιο και θα κάνω … σακκούλες κάτω απ’ τα ωραία μου μάτια) , υπόσχομαι να αφιερώσω όλο το αυριανό μου πρωινό στο να απαντήσω στο σχόλιο σας , το οποίο ειρήσθω εν παρόδω χτύπησε …. «Τομπολα» (ή αμερικανιστί BINGO) μέσα στο μυαλό μου και συγκεκριμένα , εκείνο το «Σιλια, γιατι του μπηκατε τοσο του Α. επειδη δεν ηθελε να νηστεψει;» …
    Αλλά … είπαμε : … Αύριο …
    ====================================
    @ μούργος (μια μέρα – περίπου – μετά)
    Δεν ξέρω αν το πρόσεξες ποτέ , αλλά στην επικεφαλίδα αυτού του μπλογκ , γράφει : «Δια της πληκτρολόγησης ψυχοθεραπεία» . Δεν επιχειρώ να αντικαταστήσω την ανάγκη μου για ψυχοθεραπεία εδώ , αλλά επιχειρώ δειλά – δειλά , ένα είδος Αυτογνωσίας , που θαρρώ πως είναι απαραίτητη σε όλους . Επιχειρώ μ’άλλα λόγια , να αναλύσω όσο μπορώ και να αναγνωρίσω τα συναισθήματά μου έτσι όπως γεννιούνται από τα διάφορα περιστατικά της ζωής μου .
    Περίμενα , πως και πως κάποιος να κάνει αυτή την ερώτηση : «Σιλια, γιατι του μπηκατε τοσο του Α. επειδη δεν ηθελε να νηστεψει;»
    Η ιστορία συνέβη πριν πολλά χρόνια και στο μεταξύ είχα την ευκαιρία να το δουλέψω στο μυαλό μου , και να καταλάβω το … γιατί συφιλιάστηκα τόσο πολύ και του μπήκα τόσο απότομα του φίλου του Α . Εγώ πια ξέρω τι ένοιωσα και γιατί το ένοιωσα (το λάθος είναι πάντα … δικαίωμά μας) , εσύ , ρωτάς να μάθεις …
    Αυτό που ένοιωσα , ήταν ΘΥΜΟΣ …. Για το ΓΙΑΤΙ ένοιωσα θυμό θα σου δώσω τρία πιθανά σενάρια που απαντούν στο … «γιατί» … Ένα από τα τρία είναι και η Αλήθεια … Διάλεξε και πάρε :
    Σενάριο 1ο . Ο Α, ήξερε πολύ καλά , πως ελάχιστες έστω μηδενικές πιθανότητες είχε να «πιαστεί» να τρώει εν καιρώ νηστείας από ομόθρησκούς του Μουσουλμάνους … Για τους Χριστιανούς δεν μετράει αν κρατάει νηστεία ή όχι … Ξαφνικά όμως «πιάνεται στα πράσα» από ομόθρησκό του (η κοινωνία τους είναι αυστηρή) … Αμήχανα , το ρίχνει στην πλάκα (μια πλάκα που ψιλοκοροϊδεύει την Χριστιανική παράδοση και κάνει και τον αυστηρό ομόθρησκό του να γελάσει) … Υποκριτής … Η Υποκρισία , με … θυμώνει .
    Σενάριο 2ο . Ο Α . είναι πλήρως συνειδητοποιημένος , ξέρει τι κάνει και γιατί το κάνει (γι αυτό είναι και γαλήνιος) . Δεν νηστεύει από επιλογή . Εγώ , απλά … θυμώνω με τον … εαυτό μου , που του επέτρεψα να εντυπωσιασθεί (του εαυτού μου) από την στάση του Μ. που σε τελευταία ανάλυση εφάρμοσε μια πάγια σχεδόν τακτική …. Την προπαγάνδα του πιστού και τυπικού θρησκευόμενου …. (όταν θυμώνεις με τον εαυτό σου , «ρίχνεσαι» στο πιο εύκολο «θύμα» .
    Σενάριο 3ο . Ο θυμός μου προκαλείται από την τακτική του Μ. και προς αυτόν απευθύνεται . Αν πρόσεξες από την αφήγηση η θυμωμένη συμπεριφορά μου , είναι χειρότερη προς τον Μ. τον οποίο αντιμετωπίζω , από μια φάση και μετά , σαν … υποτακτικό . Ο Μ. προπαγανδίζει εύσχημα την Πίστη του , αφού πρώτα με γεμίσει ενοχές , δεν λαμβάνει μέρος στην «διένεξη» με τον Α. (φοβάται να αντιπαρατεθεί , ίσως γιατί του λείπουν τα επιχειρήματα και το κουράγιο … άρα η Πίστη του , είναι μόνο προς επίδειξη σε έναν αφελή Χριστιανό) , αλλά χαχανίζει , όταν … απομακρυνθεί από την ακτίνα του ομόθρησκου του .
    ———————————————-
    Δεν θα σου πω τι από όλα αυτά είναι η Αλήθεια …. Δεν σε γνωρίζω ,σχεδόν καθόλου , αλλά θέλω να πιστεύω ότι η Λογική και η Διαίσθησή σου θα την βρούνε (την Αλήθεια) .
    Kαληνύχτα .

     
  24. manos

    Σεπτεμβρίου 11 , 2008 at 14:58

    Πάνω που ετοιμαζόμουν να ερμηνεύσω, διάβασα το τελευταίο σου σχόλιο.

    Γιατί να τσακωθεί ο Μ. με τον Α.; Εσύ θα τσακωνόσουν με έναν χριστιανό αν έτρωγε σουβλάκια Μεγάλη Παρασκευή; ΕΣΥ ένιωσες άσχημα για λογαριασμό του Μ. ο οποίος δεν έκανε τίποτα για να σε απαλλάξει από αυτά τα συναισθήματα ενοχής.

     
  25. stelios

    Σεπτεμβρίου 11 , 2008 at 15:17

    Το 3.

     
  26. μούργος 2

    Σεπτεμβρίου 11 , 2008 at 17:39

    η γνωστη παγια τακτικη σας. 😆
    να εξηγησω: μας δινετε καποια δεδομενα-ενω εσεις ξερετε περισσοτερα- και μετα μεις θα πρεπει να βγαλουμε συμπερασματα.
    τελος παντων, μου αρεσει αυτο το παιχνιδι και θα παιξω!
    λοιπον, για το 1ο: απο τη αφηγηση σας δεν φανηκε να αισθανθηκε αμηχανα. σαν συναδελφος μαλλον θα ξερατε και απο αλλη φορα τις αποψεις του για το θεμα.
    εκτος αν εχετε αλλα δεδομενα για τον γιατρο, οποτε αν ειναι θεμα υποκρισιας, σιγουρα θα σας θυμωνε. θα μπορουσε να ειναι ετσι αλλα μας λειπουν δεδομενα για να το πω σιγουρα.
    20: θα μπορουσε να ειναι ετσι, αλλα ειναι πολυ αδικο και πολυ επιπολαιο να ειχε συμβει οποτε μαλλον το αποκλειω.
    3ο: πολυ πιθανον να ειχε συμβει αυτο. αν και στο σεναριο σας χρησιμοποιειτε κινησεις του Μ. που εγιναν κατοπιν της επιθεση σας στο Α.
    δηλ, η μη συμμετοχη του στη διενεξη σας καθως και τα χαχανα του μετα την τελευταια ατακα του Α.
    μπερδεμενα, πολυ μπερδεμενα……………….

     
  27. olvios

    Σεπτεμβρίου 11 , 2008 at 22:49

    boomp3.com/listen/dighf7d_p/νηστεία-έρωτας-και-προσευχή – 14k –

     
  28. olvios

    Σεπτεμβρίου 11 , 2008 at 22:56

    νη-εδω…. νήστις

    νηφω…


    Οι ρίζες της …νηστείας

     
  29. silia

    Σεπτεμβρίου 12 , 2008 at 09:31

    @ manos
    Θα τσακωνόμουν μόνο αν ο Χριστιανός έτρωγε «νηστίσιμες» γαρίδες και αστακούς , αλλά στηλίτευε εμένα που θα έτρωγα ψωμοτύρι …
    Επίσης , θα τσακωνόμουν με έναν Χριστιανό , που δεν θα έτρωγε μεν αρτύσιμα φαγητά (πάντα για την Μ.Παρασκευή μιλάμε) , αλλά ήξερα πως σκευωρεί ή κατηγορεί , ή σκάβει τον λάκκο κάποιου άλλου (οι αμαρτίες , είναι πολλές …. δεν μού’ρχεται τίποτε άλλο στο μυαλό αυτή τη στιγμή) .

     
  30. silia

    Σεπτεμβρίου 12 , 2008 at 09:32

    @ stelios
    Ίσως …

     
  31. silia

    Σεπτεμβρίου 12 , 2008 at 09:50

    @ μούργος 2
    Δεν ήσουν υποχρεωμένος να «παίξεις» δημόσια (Θα μπορούσες φέρ’ ειπείν να «δουλέψεις» τα δεδομένα , και να αποφασίσεις , ποιά είναι η άποψή σου , χωρίς να μου την γράψεις …. και να μου πεις ένα «γειά σου Σίλια» , μόνο …. Δεν είναι ούτε διαγωνισμός , ούτε quiz).
    ….
    Πάντως σ’ ευχαριστώ πολύ , που το έκανες (δεν ξέρεις , πόσο πολύ με βοηθάς στην … «πορεία» προς την Αυτογνωσία) .

     
  32. μούργος 3

    Σεπτεμβρίου 12 , 2008 at 15:17

    Σιλια δεν το εκανα απο υποχρεωση!
    μου αρεσε!
    αλλα δεν ειχα σιγουρη απαντηση!
    (αν ειχε ορεξη να το κανει καποιος και αλλες φορες, θα ηταν ενα πολυ ωραιο «παιχνιδι»)
    υ.γ.
    για δωσε κανα σκονακι, γυρνα τον ανεμιστηρα πανω στο σχολιο σου με τα σεναρια , μπας και φυγει λιγο η ομιχλη που εκατσε πανω!

     
  33. silia

    Σεπτεμβρίου 12 , 2008 at 20:19

    @ olvios 1 & 2
    Κάτι προσπαθείτε να μου πείτε εσείς , αλλά δεν το καταλαβαίνω …. Εγώ φταίω , ή κάτι άλλο ;

     
  34. silia

    Σεπτεμβρίου 12 , 2008 at 20:24

    @ μούργος 3
    Έχετε δίκιο «Μούργος» … το έχω παρακάνει με την … απόκρυψη στοιχείων … Και επειδή σας έχω σε …ιδιαίτερη συμπάθεια , παλαιόθεν , ορίστε ένα ….. σκονάκι .

     
  35. μούργος

    Σεπτεμβρίου 14 , 2008 at 22:09

    σκονακι εληφθη οβερ!
    με φωτισε λιγο αλλα οχι και παρα πολυ.
    σαν 25αρα λαμπα, ενα πραγμα! 😆

     
  36. Global Greek

    Αύγουστος 31 , 2009 at 13:52

    τα κατάφερα, ευχαριστώ για το λίνκ (κι εγώ δεν ξέρω πως να τα βάζω ακόμα στον blogger). Αν δεν εχεις αντίρρηση θα κάνω ενα update στην ανάρτησή μου και θα βάλω λινκ στη δική σου. Πολύ πολύ ενημερωτική και σχόλια που «εχτυσαν» παραπάνω! Τους χαιρετισμούς μου:-)

     
  37. magissa kirki

    Σεπτεμβρίου 1 , 2009 at 21:01

    Σε βρήκα από το μπλογκ της Global Greek και θα μου επιτρέψεις να σε βάλω στα αγαπημένα μου μπλογκς ε; 🙂

    Τοποθέτηση:

    Τους Μουσουλμάνους εγώ προσωπικά τους θεωρώ μέγιστους υποκριτές. Όχι γι αυτό που πιστεύουν (αλίμονο, δικαίωμά τους είναι!) ούτε γιατί εμείς είμαστε οι καλοί Χριστιανοί. Σκατά είμαστε κι εμείς αλλά δεν κατατασσόμαστε στους φανατικούς ούτε αυτοπυρπολούμαστε για Τον Θεό κλπ.

    Στέκομαι λοιπόν στους Μουσουλμάνους, τους πιο πιστούς υποτίθεται οπαδούς της θρησκείας, οι οποίοι σκίζουν τα ιμάτιά τους για τον Αλάχ τη στιγμή που ξυλοφορτώνουν τις γυναίκες τους, τις έχουν χειρότερες κι από ζώα, τις κάνουν κλειτοριδεκτομές, τις αναγκάζουν να κοιμούνται μαζί τους θέλουν δεν θέλουν κλπ.

    Και αν είναι αυτή η νοοτροπία τους γιατί «έτσι μεγάλωσαν» τότε οκ αλλά να μην έχουν ούτε θρησκεία ούτε Θεό και να μην κάνουν 45.863 προσευχές γιατί δεν εξιλεώνονται με τίποτα….δυστυχώς!

    Καλό μήνα! 🙂

     
  38. Γς

    Μαρτίου 18 , 2015 at 01:39

    Και έρχεται φαίνεται μεγάλη νηστεία κι ας βαφτίσαμε την Τρόικα [δεσμούς] και το κρέας [ψάρι γενικώς]

    Πρώτη μέρα της στην Ελλάδα [την είχα φορτωθεί για το διδακτορικό της] και την πήγαμε στο σπίτι απ το αεροδρόμιο. Κι η μακαρίτισσα κυρά μου έφτιαξε κάτι ξεγυρισμένες χοιρινές μπριτζόλες και τις σέρβιρε μαζί με άλλα καλούδια.
    Ηταν όμως μουσουλμάνα και πολύ θεούσα μάλιστα. Και ήταν και κάποια μέρα νηστείας και δεν ακούμπησε τίποτα. Δεν επιτρεπόταν ούτε νερό, όλη την ημέρα.

     

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: