RSS

Ο ΣΟΦΟΣ ΔΙΚΑΣΤΗΣ

17 Οκτ.

Τέσσερα πράγματα πρέπει να κάνει ο σοφός Δικαστής :

1ον . Να ακούει με Ευγένεια .

2ον . Να απαντά με Σύνεση .

3ον . Να σκέπτεται με Σοβαρότητα .

4ον . Να αποφασίζει με Αμεροληψία .

———- ΣΩΚΡΑΤΗΣ ———–

Ακούγεται … απλό . Κι όμως …

Ακούτε φίλοι Δικαστές ; …

Ακούτε … είμαι σίγουρη …. Άλλωστε λένε πως είστε «τυφλοί» …. Όχι «κουφοί» …

============================

Αφιερωμένο , σε όλους τους Δικαστές , είτε είναι ήδη , είτε σκέφτονται να γίνουν .

 

Ετικέτες: , , ,

41 responses to “Ο ΣΟΦΟΣ ΔΙΚΑΣΤΗΣ

  1. Χρήστος Κ.

    Οκτώβριος 17 , 2008 at 08:32

    Τόσο καιρό δυσκολεύομαι ή κρατιέμαι να αφήσω κάποιο σχόλιο (κυρίως από φόβο, μήπως αυτό δεν είναι αντάξιο του αντίστοιχου ποστ). Σήμερα όμως ….. δεν αντέχω άλλο. Θέλω να σου γράψω ότι είσαι μοναδική. (…..και όχι μόνο για τον υπέροχο τρόπο που αντιδράς, αλλά και για τις ευαισθησίες σου, και για ……….).
    Δεν ξέρω τι άλλο να γράψω.
    Α….. ναι…… ΣΥΝΕΧΙΣΕ……..

     
  2. Μαρία

    Οκτώβριος 17 , 2008 at 09:09

    Λες να σε ακούσουν;… φιλιά! 🙂

     
  3. museum

    Οκτώβριος 17 , 2008 at 11:25

    Τόσο συμπυκνωμένος ο λόγος, χωρίς πλεονασμούς, με τέλεια αφαίρεση, που μπορεί να γραφτούν βιβλία για να τον αναλύσουν.

    Μου αρέσει πολύ και η άλλη φράση του Σωκράτη:
    «Εν οίδα, ότι ουδέν οίδα», που η παραδοχή της άγνοιας μετατρέπεται σε αφετηρία αληθινής γνώσης!

    Σκέφτομαι ακόμα πως δύο από τις μεγαλύτερες μορφές της ιστορίας, ο Σωκράτης και ο Ιησούς δεν έγραψαν τίποτα!

    Να είσαι καλά! Καλημέρα!

     
  4. Βιολιστής στη στέγη

    Οκτώβριος 17 , 2008 at 11:48

    Δηλαδή: ΑΝΘΡΩΠΟΙ!

     
  5. faros

    Οκτώβριος 17 , 2008 at 13:21

    Μου επιτρέπεις μερικές παρατηρήσεις ;;;
    Μου … επιτρέπεις !

    1. Λένε (δεν ξέρω ποιοι ακριβώς, αλλά λένε … ) ότι η Δικαιοσύνη είναι τυφλή, για τους Δικαστές δεν ξέρω … μπορεί …
    2. Είναι γεγονός ότι οι Δικαστές δικάζουν κατά νόμο. Δηλαδή σύμφωνα με τους νόμους που υπάρχουν.
    Και ξέρεις, τους νόμους, τους θεσπίζει το Αστικό Κράτος, σύμφωνα με τις επιθυμίες των κρατούντων και των ισχυρών.
    π.χ. δικάστηκε ο Μιλόσεβιτς, όχι όμως ο Μπους !
    βλέπεις χρόνια τώρα φταίει ο τάδε ή ο δείνα υπουργός κ.λ.π. ποτέ όμως οι πρωθυπουγοί !!!
    3. Οι 4 Αξίες που βάζεις, με τις οποίες συμφωνώ ΑΠΟΛΥΤΑ και ΑΝΕΠΙΦΥΛΑΚΤΑ, μάλλον αφοράν την Κοινωνία του … Μέλλοντος (άλλο αν παλεύουμε καθημερινά για να έρθει όσο το δυνατό γρηγορότερα αυτή).
    4. Φυσικά, ως συνήθως, … «έγραψες» πάλι !

    υ.γ. Ο Σωκράτης, … που να ΄ναι άραγε !

    Τους πιο θερμούς χαιρετισμούς μου !

     
  6. glaykiyou

    Οκτώβριος 17 , 2008 at 19:27

    κάποιες φορές….γινόμαστε και εμείς κριτές και δικαστές των άλλων…

    …αν και εσυ ..
    το έγραψες για άλλους λόγους

    μακάρι
    αυτοί οι τέσσερις κανόνες να μας ακολουθούσαν και στην καθημερινότητά μας..μπονσουαρ!

     
  7. Ελένη M.

    Οκτώβριος 17 , 2008 at 20:07

    @Silia
    Ούτε ψήλος στον κόρφο του! …. ενός δικαστή εννοώ …δεν θα ήθελα να είμαι ..

    Η διαύγεια είναι δύσκολο πράγμα από πάντα … στην πολυπλοκότατα δε της σύγχρονης ζωής …άθλος !
    Όμως .. ναι ! πιστεύω πως πρέπει να προσπαθούμε προς αυτή την κατεύθυνση με κάθε δυνατό τρόπο.

    Υ.Γ. Καλό σου βράδυ ! και σ ευχαριστώ για την λεπτότητα σου .

     
  8. silia

    Οκτώβριος 17 , 2008 at 23:14

    @ Χρήστος Κ.
    Σ’ ευχαριστώ από καρδιάς , φίλε Χρήστο .
    Λατρεύω τους φίλους ….»της σκιάς» , και πάντα θα κρατώ μια θέση περίοπτη γι αυτούς μέσα στην καρδιά μου . .. Είναι οι φίλοι «της σκιάς» , η … απαντοχή μου , όταν γύρω μου γίνονται όλα λιγότερο φωτεινά και , όταν γίνονται σαθρά και ευτελή … Κι αυτό , γιατί ξέρω (από ένστικτο το ξέρω) , πως αυτοί οι φίλοι , θα βρίσκονται πάντα εκεί , πίσω απ’ τις κουίντες , μακριά από φώτα και επευφημίες και θα μπορούν με ένα ελαφρό νεύμα , να μου ξαναφέρουν το χαμένο , υπερπολύτιμο … χαμόγελο …
    Πριν λίγες μέρες , ένας τέτοιος φίλος (της «σκιάς» ) , μου «έγνεψε» : «….Με συγκινησες πρωι-πρωι!…» (Ο ΜΑΓΚΑΣ ΜΟΥ) . Και σήμερα εσύ με το «….Θέλω να σου γράψω ότι είσαι μοναδική….» με ξαναβάζεις σε μονοπάτια χαράς και δημιουργίας …
    Και βέβαια θα συνεχίσω … Πριν το κάνω όμως θα σου δώσω την ίδια απάντηση , που έδωσα και στον άλλο φίλο «της σκιάς» :
    – Ξέρεις , αυτό που γράφω τώρα , ήθελα να σου το πω δια ζώσης . Πήρα το τηλέφωνο , σχημάτισα το νούμερό σου … έπαιξα με τη συσκευή για λίγο στο χέρι … και ύστερα έκλεισα το ακουστικό , αποφασίζοντας πως κάποια πράγματα , πρέπει να μένουν …. εδώ (το κεφάλι- μυαλό μου δείχνω) .
    Μα την Πίστη μου φίλε Χρήστο , έτσι ακριβώς έγινε ….
    Καλή εβδομάδα να έχεις (Ξέρω ότι θα τα διαβάσεις το πρωί της Δευτέρας) .

     
  9. silia

    Οκτώβριος 17 , 2008 at 23:41

    @ Μαρία
    Εμένα να ακούσουν ;… δε βαριέσαι … ποιός μ’ ακούει εμένα ;… Τον Σωκράτη … τον δάσκαλο να ακούσουν …
    ———————————-
    Λοιπόν αυτό που θα πω τώρα είναι παντελώς … άσχετο :
    Μ’ αυτό το «φιλιά! 🙂 » , που είπες , μου θύμισες μια ιστορία απ’ τα φοιτητικά μου χρόνια :
    Εποχή της … άγριας Χούντας τριγυρνώντας στα διάφορα κυλικεία της Πανεπιστημιούπολης της Θεσσαλονίκης , φοιτητοπαρέα , είχαμε έναν μυστικό … κώδικα . Όταν κάποιος απ’ την παρέα , για οποιονδήποτε λόγο έλεγε την λέξη «Λαμπρά» (=τέλεια , =υπέροχα) , η πιό κοντινή σ’ αυτόν κοπέλα , έπρεπε να γύρει επάνω του (άσχετα με τον αν ήσαν ζευγάρι ή όχι) και να του ψιθυρίσει λιγωμένα : «Kiss…me» … Ο νεαρός την φιλούσε και όλοι οι υπόλοιποι χειροκροτούσαν …
    Ήταν ο μόνος τρόπος να λέμε το όνομα του …. Λαμπράκη φωναχτά και να … χειροκροτάμε κιόλας , μέσα στις … φοιτητοσφηκοφωλιές της Χούντας ….
    ———————————–
    Και τα δικά μου τα φιλιά .

     
  10. silia

    Οκτώβριος 18 , 2008 at 00:03

    @ museum
    Αχ , φίλε museum , ο Σωκράτης … Υπέροχος , διαχρονικός …
    «αλλὰ καὶ ὑμᾶς χρή, ὦ ἄνδρες δικασταί, εὐέλπιδας εἶναι πρὸς τὸν θάνατον, καὶ ἕν τι τοῦτο διανοεῖσθαι ἀληθές, ὅτι οὐκ ἔστιν ἀνδρὶ ἀγαθῷ κακὸν οὐδὲν οὔτε ζῶντι οὔτε τελευτήσαντι, οὐδὲ ἀμελεῖται ὑπὸ θεῶν τὰ τούτου πράγματα· (= ο καλός ο άνθρωπος δεν παθαίνει τίποτα κακό, ούτε ζωντανός ούτε και νεκρός) …
    ———————————-
    Θαρρώ πως ο Χριστός , δεν έγραψε τίποτα , γιατί ήταν … αγράμματος … Άλλωστε , πέθανε και νωρίς … Για τον Σωκράτη δεν ξέρω (γιατί δεν έγραψε)… Φρονώ όμως , πως οι μεγάλοι φιλόσοφοι , δεν χρειάζεται να γράψουν … Θα γράψουν ούτως ή άλλως , οι άλλοι γι αυτούς .
    Να περνάς καλά .

     
  11. silia

    Οκτώβριος 18 , 2008 at 01:13

    @ Βιολιστής στη στέγη
    Αν όλοι οι άνθρωποι , μπορούσαν να τα εφαρμόσουν αυτά , δεν θα υπήρχαν δικαστές , αλλά ούτε και χρεία να μας κρίνουν κάποιοι δικαστές .
    ——————————
    Δεν ξέρω , αν κατάλαβα καλά , και απάντησα καλά στο σχόλιο σου .

     
  12. olvios

    Οκτώβριος 18 , 2008 at 01:33

    Υπάρχουν γύρο μας άνθρωποι που είναι δίκαιοι.
    Δεν υπάρχει όμως δικαιοσύνη. Και αυτοί που την υπηρετούν ακόμα και με τα χαρακτηριστικά που ο Σωκράτης πρότεινε, θα εφάρμοζαν τον νόμο και θα αδικούσαν με την `ενάρετη` άσκηση του `λειτουργήματος` τους .
    Δεν ξέρω αν ποτέ ήταν οι νόμοι, ή οι δικαστές, υπερασπιστές μιας αντικειμενικής (?) ιδέας του Δικαίου, δεν ξέρω αν υπάρχει η αν είναι δυνατόν να υπάρξει στο μέλλον αντικειμενική ιδέα περί δικαίου.
    Τον Σωκράτη πάντως, αλλά και τον Φωκίωνα και αμέτρητους άλλους αδίκως δικασμένους μέχρι σήμερα σε όλα τα κοινωνικοοικονομικά συστήματα που ο άνθρωπος `δοκίμασε` στο όνομα του δικαίου και των νόμων `έντιμοι` δικαστές καταδίκασαν.
    Σήμερα βέβαια κανένας δεν ελπίζει (και ας λένε οι υποκριτές ότι εμπιστεύονται την δικαιοσύνη) στην ακεραιότητα και την ικανότητα του δικαστή, πέρα από αυτούς που δεν έχουν λεφτά η πρόσβαση στην εξουσία.
    Σήμερα (?) ο καλοπληρωμένος δικηγόρος και ο μπάρμπας στην Κορώνη απονέμη (εγγυάται )τίτλους αθωότητας.

     
  13. faros

    Οκτώβριος 18 , 2008 at 09:13

    Την Καλημέρα μου και καλό σαββατοκύριακο !

     
  14. silia

    Οκτώβριος 18 , 2008 at 19:00

    @ faros
    1. Η Διακαιοσύνη , οφείλει να είναι τυφλή … Τώρα , το … αν είναι κιόλας , αυτό μόνο οι … θεοί το ξέρουν (λέω «οι θεοί» , γιατί αναφέρομαι στο … 12θεο , λόγω του ότι μιλάμε για την εποχή του Σωκράτη) .
    2. Και βέβαια οι Δικαστές δικάζουν κατά νόμο …. Το παράδειγμά σου , αποτελεί κατά κάποιο τρόπο σοφιστία και μπορεί να παρασύρει κάποιον δημιουργώντας του έντονα συναισθήματα , που είναι απαγορευτικά για μια σωστή κρίση …. Λάθος ή όχι απόλυτα κοινά παραδεκτοί Νόμοι , θα υπάρχουν πάντα . Αυτό , όμως δεν μας επιτρέπει με τίποτα να απαξιώνουμε στην ολότητα τους , τους Νόμους , που θεσπίζει η εκάστοτε Πολιτεία . Ας μην ξεχνάμε ότι … Νομοθέτης ήταν και ο Σόλων , που με τους Νόμους του εδραίωσε την Αθηναϊκή Δημοκρατία , που αποτελεί την επιτομή της Δημοκρατίας , ανα τους αιώνες … Και ακόμη για την αφοσίωση στους Νόμους , πέθανε ο Σωκράτης …. κι ας ήταν ο Νόμος άδικος και πονηρός …
    Θαρρώ πως :
    ΔΕΝ υπάρχουν ιδανικές Πολιτείες .
    ΔΕΝ υπάρχουν ιδανικοί Νομοθέτες …
    Υπάρχουν Πολιτείες και Νομοθέτες , που προσπαθούν ή όχι , να προσεγγίσουν το ιδανικό .(μην τα παίρνεις και τοις μετρητοίς … μια εικασία είναι προσωπική … μπορεί να κάνω και λάθος)
    3. Οι 4 αξίες , που δεν τις βάζω εγώ , αλλά ο Σωκράτης , μάλλον δεν αφορούν την κοινωνία του Μέλλοντος , αφού ελέχθηκαν για να συνετίσουν κάποιους από το μακρινό παρελθόν (το κακό βλέπεις , υπήρχε και τότε) … Μάλλον αφορούν μια … εντελώς φανταστική κοινωνία και εποχή … Χλωμό το βλέπω …να γίνει πραγματικότητα .
    4. Ο Σωκράτης , μάλλον απελπισμένος , τα …. κουτσοπίνει απογοητευμένος , μαζί με άλλους απογοητευμένους … τον Χριστό και τον Μαρξ … (ίσως) …. Και περιμένουν και κανέναν τέταρτο , να το γυρίσουν στην πρέφα … (Δεν χλευάζω κανέναν μεγάλο , ούτε βλασφημώ … απλά , πονάω για όσα γίνονται και για όσα δεν έχουν γίνει) .
    Να υγιαίνεις , σου εύχομαι .

     
  15. silia

    Οκτώβριος 18 , 2008 at 19:58

    @ glaykiyou
    «…κάποιες φορές….γινόμαστε και εμείς κριτές και δικαστές των άλλων…»
    ————————————
    Να το … αποφεύγουμε αυτό όσο μπορούμε , δεν είναι καλό … Τουλάχιστον για μένα , δεν είναι καθόλου καλό …
    Και … μακάρι , – όπως λες – αυτοί οι τέσσερις κανόνες να μας ακολουθούσαν και στην καθημερινότητά μας…. Εδώ όμως δεν ισχύει (πάντα) για τους ίδιους τους Δικαστές , απ’ ό,τι τουλάχιστον υπαινίσεται ο Δάσκαλος Σωκράτης (γι αυτό και τους συμβουλεύει) , … πως λοιπόν να ισχύει και για την καθημερινότητα των απλών θνητών ;…
    Πάντως … μακάρι .
    спокойной ночи … Κατά το «μπονσουάρ» το είπα αυτό , και σημαίνει «καληνύχτα» . Ξέρεις , … έχω ρώσικη καταγωγή … Γαλλικά δεν έμαθα ποτέ μου .

     
  16. silia

    Οκτώβριος 18 , 2008 at 20:36

    @Ελένη M.
    Όλες οι Αρετές , είναι δύσκολες , αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν πρέπει να παλεύουμε για να τις πλησιάσουμε …
    Και ναι … η Διαύγεια , είναι είναι από τις πιο σπουδαίες …. Πάντα ο Άνθρωπος αναζητούσε το Φως …. (Μην διαμαρτυρηθείς , … Γράφω για τον Άνθρωπο που έχει το «Α» του …. κεφαλαίο) .
    Καλό βράδυ και σε σένα .

     
  17. μούργος

    Οκτώβριος 18 , 2008 at 22:36

    Σιλια, ο σοφος, ε; οχι ολοι οι δικαστες.

     
  18. ταξιδευτης

    Οκτώβριος 19 , 2008 at 07:37

    οταν σε μια χωρα……ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ παρακαλω……..ας πουμε ,σαν……. και τη δικη μας,ισχυει ο νομος, περι ευθυνης υπουργων,περι βουλευτικης ασυλιας,περι ….. περι…… περι ΑΤΙΜΩΡΗΣΙΑΣ της ΕΞΟΥΣΙΑΣ?——-
    δηλαδη εκ των πραγματων,ο νομοθετης(οι 300),δεν ερχεται αντιμετωπος, με την υπερτατη αρετη που ονομαζεται ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ———τοτε τουλαχιστον
    η ευγενεια γινεται…………..κολακεια, και
    η αμεροληψια………………..μεροληψια.

     
  19. faros

    Οκτώβριος 19 , 2008 at 08:09

    Δεν θα αντιδικήσω μαζί σου … άλλωστε την γνώμη μου την χαραχτήρισες σοφιστία …
    Άρα δεν με παίρνει …
    Επίσης, νομίζω, δεν είναι κακό να μην συμφωνούμε σε κάτι …
    π.χ. ας πούμε για την αθηναϊκή δημοκρατία … εσύ τη θεωρείς κάτι σωστό, εγώ όχι …
    Για μένα, το ξέρεις φαντάζομαι, «νόμος είναι το δίκιο του εργάτη» – προφανώς θα βρεις και γι αυτό μια ανάλογη ταμπέλα (σαν το σοφιστεία, μπορεί και να ΄χεις εσύ δίκιο, εγώ απλά καταθέτω τη γνώμη μου) πάντα με τον κίνδυνο να μην γίνομαι αποδεκτός …

    Την πολύ πολύ θερμή Καλημέρα μου !

     
  20. Ελένη M.

    Οκτώβριος 19 , 2008 at 09:26

    @Silia
    Μα ναι η λέξη Άνθρωπος ( γιατί να διαμαρτυρηθώ 😉 στην ετυμολογία που αγαπώ , υπάρχουν κι άλλες εκδοχές …. προέρχεται από τις λέξεις άνω+ θρόσκω που θα πει κοιτάζω προς τα πάνω …με όλα τα υπέροχα σημαίνοντα : ανάταση , έκσταση , πνευματικότητα και άλλα ..και άλλα …
    Η ιδέα δε αυτή είναι υλοποιημένη στα Κυκλαδίτικα ειδώλια …ενώ έχουν ελάχιστα χαρακτηριστικά (μύτη , αυτιά ) τα κεφάλια …τις περισσότερες φορές έχουν μια τάση προς τα πάνω …. δεν είναι τυχαίο πιστεύω όπως και ο βηματισμός στους κούρους .
    Και εδώ αναδύεται το ερώτημα : ποια είναι το εμπόδια του ανθρώπου να είναι Άνθρωπος ;

    Καλημέρα !

     
  21. Ελένη M.

    Οκτώβριος 19 , 2008 at 09:36

    Προς αποφυγήν παρεξηγήσεων
    Στο παραπάνω σχόλιο μου …εκεί που είναι η φατσούλα εγώ είχα βάλει ερωτηματικό και κλείσιμο της παρένθεσης .. δηλαδή αυτό ; ) Πως έγινε το παραπάνω …δεν ξέρω …αν μπορεί κάποιος ας με διαφωτίσει ..

     
  22. faros

    Οκτώβριος 19 , 2008 at 12:44

    Ελένη Μ. μου επιτρέπεις ;;;
    1. όταν βάζεις κοντά κοντά το ; και την ) τότε βγαίνει αυτή η φατσούλα !
    2. Ένα είναι το εμπόδιο για να γίνει ο άνθρωπος … Άνθρωπος : τα βάρβαρα ένστικτα που … «διαθέτει».
    υ.γ. ότι και η κοινωνία στην οποία μεγαλώνει παίζει τον ρόλο της , ας το αφήσουμε καλύτερα !

     
  23. museum

    Οκτώβριος 19 , 2008 at 20:24

    Φίλη μου Σίλια,

    Ο Σωκράτης και οι άλλοι Έλληνες φιλόσοφοι της αρχαιότητας, που έδωσαν τους προβολείς τους σε όλο τον κόσμο διαχρονικά (και όχι απλά τα φώτα τους), ξεχώρισαν για ένα απλό πράγμα: η φιλοσοφία ήταν για αυτούς κυρίως και πρωτίστως ένας τρόπος ζωής, όχι μόνο διδασκαλία, κείμενα ή θεωρίες. Ήταν βιωματική η φιλοσοφία τους. Σε αυτό παρακινούσαν και τους μαθητές τους, με τον τρόπο τους, στις φιλοσοφικές τους ομάδες.

    Ο Σωκράτης και ο Χριστός (Αυτός ο Μέγιστος διαχρονικός φιλόσοφος) αυτά τα πράγματα τα είχαν στον υπερθετικό. Τα βιώματά τους επομένως ήταν υπέρτερα κάθε κειμένου, ανάλυσης ή άλλων αναφορών. Νομίζω πως αυτά που εμείς γνωρίζουμε για εκείνους δεν είναι παρά ένα μικρό δείγμα των βιωμάτων τους, όπως τα εξέφρασαν σε όλη τη διάρκειά της ζωής τους.

    Καλό σου βράδυ! Καλή βδομάδα!

     
  24. ταξιδευτης

    Οκτώβριος 19 , 2008 at 21:14

    ειναι εκπληκτικο και συναμα αξιον αποριας,η συγκριση των Ελληνων φιλοσοφων με τον Χριστο

     
  25. πρεσβύωψ

    Οκτώβριος 19 , 2008 at 21:20

    Φίλος δικηγόρος μου είπε την ακόλουθη φράση που κυκλοφορεί μεταξύ δικηγόρων¨
    Ο θεός να σε φυλάει απο
    Τα πισινά του μουλαριού
    Τα μπροστινά του καλογέρου
    και………
    ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΡΙΣΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΔΙΚΑΣΤΩΝ

    καλή βδομάδα !

     
  26. γητεύτρια

    Οκτώβριος 19 , 2008 at 23:01

    Πολύ ενδιαφέρον θέμα Αννούλα. Το σκεφτόμουν πρόσφατα όταν είδα τα χαραχτικά του Γκόγια στην Πινακοθήκη και είχε το υπέροχο με μια κοπέλα πανέμορφη που τη θάβουν ζωντανή οι απανταχού προύχοντες(χορτασμένοι κοιλαράδες της εξουσίας) και η οποία συμβολίζει την Αλήθεια, ενώ δίπλα της κλαίει με μαύρο δάκρυ μια άλλη πανέμορφη κοπέλα, η Δικαιοσύνη.
    Η αλήθεια είναι πως από την εποχή που διάβασα τον Γιάννη Αγιάννη, αμφέβαλα για τα μάτια της Δικαιοσύνης και για τον τρόπο που βλέπει και είμαι υπέρ του καλύτερα 1000 ένοχοι έξω, παρά ένας αθώος μέσα.
    Αβάσταχτη ευθύνη να είναι κανείς δικαστής… Αφόρητη… Στους έντιμους πάντως, εύχομαι καλό κουράγιο! Θέλει μεγάλα κότσια το λειτούργημά τους.

     
  27. faros

    Οκτώβριος 20 , 2008 at 13:24

    Ελπίζω να μην … έμπλαιξες και … χάθηκες !!!

    Πολύ πολύ Καλημέρα.

     
  28. Ελένη M.

    Οκτώβριος 20 , 2008 at 14:52

    @faros
    Πολύ σ ευχαριστώ κυρ Φάρε …… για να δοκιμάσω… …;) και από την άλλη η καμπύλη ;(

     
  29. Ελένη M.

    Οκτώβριος 20 , 2008 at 14:59

    ;;;;;;;;; 😐

     
  30. silia

    Οκτώβριος 20 , 2008 at 19:21

    @ olvios
    Συμφωνώ απόλυτα , πως δεν υπάρχει αντικειμενική ιδέα περί Δικαίου …
    Τί να γίνει όμως ;… Άνθρωποι είναι οι Δικαστές και Νόμους φτιαγμένους από ανθρώπους , χειρίζονται … Ας προσπαθούν τουλάχιστον , να βαδίζουν , πάνω στα βήματα της Ευγένειας , της Σύνεσης , της Σοβαρότητας και της Αμεροληψίας … Όλα τα άλλα , ας τα αφήσουμε στους Θεούς .

     
  31. silia

    Οκτώβριος 20 , 2008 at 19:45

    @ μούργος
    Ο «σοφός» Μούργο μου … σαφώς ο «σοφός» … Αυτός δηλαδή , που θα δικάσει εμάς (ό μη γένοιτο) .
    Αυτός που θα δικάσει τους εχθρούς μας , ας μην είναι σοφός … Να τους βρίζει , να τους κακομιλά , να μην τους δίνει σημασία , να τους τσαταλιάζει τα νεύρα , να τους χλευάζει , και προ παντός να … μεροληπτεί , υπέρ ημών ….
    Πλάκα κάνω καλέ … Μη βαράτε όλοι μαζί .

     
  32. silia

    Οκτώβριος 20 , 2008 at 19:54

    @ ταξιδευτης
    Τί είπατε ;… Ευρωπαϊκή χώρα ;… Άντε καλέ … πότε έγινε αυτό και δεν το πήραμε χαμπάρι ;…
    ————————————-
    Τέλος πάντων … ας μην χλευάζω και τα πάντα .
    Υπάρχουν καλοί Νόμοι , στον τόπο μας … ας επικεντρωθούμε στην σωστή εφαρμογή τους .

     
  33. silia

    Οκτώβριος 20 , 2008 at 23:20

    @ faros 2
    Αν συμφωνούμε σε όλα , δεν προάγεται η συζήτηση …
    Ούτε το ζητούμενο (από μένα τουλάχιστον) είναι να έχουν οι άλλοι τις ίδιες απόψεις .
    Αρκεί , να έχουμε όλοι , κάποια επιχειρήματα .
    Η κριτική μου είναι καλοπροαίρετη , και πιστεύω και η δική σου .

     
  34. silia

    Οκτώβριος 21 , 2008 at 00:45

    @ Ελένη Μ.
    Ζήτησα να μην διαμαρτυρηθείς για την φράση μου «Πάντα ο Άνθρωπος αναζητούσε το Φως ….» επειδή λίγο πιο πάνω υμνώ την αξία της φιλίας της … «σκιάς» … Μη φανεί πως από την μία αγαπώ τις φιλίες της σκιάς ενώ από την άλλη πρεσβεύω ότι ο άνθρωπος αναζητά το φως …
    Άλλο το ένα και άλλο το άλλο .
    Ο διαδικτυακός λόγος , είναι «φτωχός» κι ανήμπορος να μεταδώσει κάποιες φορές αυτό που πραγματικά σκεπτόμαστε … Είναι ό,τι πρέπει για παρανόηση … δυστυχώς . Θέλει μεγάλη προσοχή , η ηλεκτρονική ανθρώπινη επαφή .
    ‘Οσο για την πονηρή φατσούλα , με πρόλαβε ο φίλος Φάρος . Σε όλους μας έχει συμβεί αυτό κατά καιρούς . 😉

     
  35. silia

    Οκτώβριος 21 , 2008 at 10:43

    @ museum
    «Ο Σωκράτης και ο Χριστός (Αυτός ο Μέγιστος διαχρονικός φιλόσοφος) ………. δεν είναι παρά ένα μικρό δείγμα των βιωμάτων τους, όπως τα εξέφρασαν σε όλη τη διάρκειά της ζωής τους.»
    ——————————————————
    Και όχι μόνον , όπως τα εξέφρασαν στην διαρκεια της ζωής τους , αλλά όπως τα εξέφρασαν και με τον θάνατό τους (Ο Ενας πεθαίνει για να μας δείξει ότι πρέπει να τιμάμε τους νόμους , κι Αλλος , ευπειθής στον Υπέρτατο (Θεϊκό) Νόμο , προσφέρει την ζωή του για να άρει τις αμαρτίες μας) .
    Όλα αυτά , έχουν εννοιολογική σημασία και αξία και δεν σημαίνει ότι αυτή τη στιγμή κάνω ένα κήρυγμα .

     
  36. silia

    Οκτώβριος 21 , 2008 at 10:47

    @ ταξιδευτης
    Μόνο από την σκοπιά , του ότι υπήρξαν και οι δύο θεμελιωτές φιλοσοφικών απόψεων , με διαχρονικές αξίες που φτάνουν μέχρι τιςμέρες μας .

     
  37. silia

    Οκτώβριος 21 , 2008 at 17:00

    @ πρεσβύωψ
    Πολύ «καμμένος» , πρέπει να είναι αυτός ο φίλος σου ο δικηγόρος από τους Δικαστές …
    Αλλά εδώ που τα λέμε , και ποιος δεν είναι ;… Όλοι κατά καιρούς «καήκαμε» κατά τον ένα ή άλλο τρόπο μέσα σε κάποια δικαστική αίθουσα ..
    Μουλάρι – καλόγερος – και Έλλην Δικαστής … Η απόλυτη κακοποιός τριάς ; … ε ;… Η τριάδα του τρόμου … 😆 😆 😆

     
  38. silia

    Οκτώβριος 21 , 2008 at 20:34

    @ γητεύτρια
    Υπέροχο σχόλιο , Μαριάννα …. υπέροχο . Σαν να κινούμαι μέσα σε όμορφους χώρους … Τελικά , δεν χρειάζονται πολλά λόγια , για να κάνεις τον άλλο να … γλυστρήσει μαλακά στην φαντασία … στο όνειρο .
    Όσο για την τελευταία σου πρόταση , έχω να πω , πως έχω μια καλή φίλη που είναι Δικαστής . Καλό μυαλό , έντιμος άνθρωπος , συγκροτημένη , ακραία έξυπνη και … επικίνδυνα (για τον εαυτό της) φιλότιμη … Πολλές φορές μου λέει : «Όλη αυτή η ευθύνη , με έχει τσακίσει … δεν κοιμάμαι πια καλά , έχω αόριστες αλλά ενοχλητικές ενοχές , και πολλές φορές νοιώθω να ακροβατώ ανάμεσα στην πλήξη και τον … φόβο … Μεγάλο φόβο , Σίλια , μην κάνω κακό σε άνθρωπο» .
    Ο φόβος , είναι επικίνδυνο συναίσθημα … Ακραία επικίνδυνο .

     
  39. silia

    Οκτώβριος 21 , 2008 at 20:38

    @ faros
    Έμπλεξα με την δουλειά … δυστυχώς .
    Η δουλειά , μου «ρουφάει» πολύτιμο χρόνο και δυνάμεις .

     
  40. sailinsea

    Οκτώβριος 25 , 2008 at 18:53

    Καλησπερα.Επανερχομαι με αφορμη το σχολιο σου ,που μολις ειδα.
    Βασει του σχετικου λοιπον,η διαφορα εγκειται στο οτι:
    ο Σωκρατης ηταν θεμελιωτης ενος φιλοσοφικου ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ενω
    ο Ιησους ηταν -χαριν του λογου-θεμελιωτης μιας φιλοσοφικης ΑΠΟΨΗΣ(βασισμενης σε πολλα φιλοσοφικα συστηματα, προγενεστερα του)
    Υ.Γ. Για την αποκατασταση της αληθειας(της δικης μου)

     
  41. marianaonice

    Οκτώβριος 26 , 2008 at 11:49

    Υπάρχουν δικαστές σήμερα;;
    Μάλλον όχι! Αυτοί που δικάζουν δεν έχουν καμία σχέση μ’ αυτά που σοφά όρισε ο Σωκράτης για το δικαστή!!
    Σε αρριβίστες της εξουσίας και της πολιτικής μεταλλάχθηκαν κι αυτοί!

    Κι αν υπάρχουν είναι ελάχιστοι σε διαβεβαιώ και αυτοί δεν αντέχουν …και λίγοι λίγοι αποχωρούν, αφού τους στερούν το δικαίωμα να είναι αυτό που περιγράφεις.

     

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: