RSS

Η ΠΡΩΤΗ ΜΟΥ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ (Μέρος 2ο)

29 Ιαν.
Συνέχεια από το προηγούμενο ποστ :
Σύνδεση με το 1ο μέρος :
Καλοκαίρι του ’62 … Βρίσκομαι μετά κόπων και βασάνων στην Οδηγική κατασκήνωση σε νησί , όπου ξεκινώ να οργανώσω θεατρική παράσταση (λέμε τώρα) στα πλαίσια της εορταστικής Πυράς της τελετής λήξης της κατασκήνωσης ….
*******************************************
Στρώθηκα αμέσως στη δουλειά :
Πρώτα , «έγραψα» (δηλαδή σχημάτισα στο μυαλό μου) το … σενάριο . … Υπερπαραγωγή με .. εξωτικό χαρακτήρα και ψήγματα από στενές επαφές τρίτου τύπου . Σε ένα ερημικό νησί του Ειρηνικού μια … άγρια φυλή , οι … Τάλα-Τάλα , λατρεύουν τον Θεό – Ήλιο (Ζουλού στην τοπική τους διάλεκτο…. Όποιος γελάσει , κάηκε) , αλλά … προκοπή , δε βλέπουν … Φτώχεια , άγρια θηρία , πείνα , ηφαίστια , τσουνάμια , λοιμοί και καταποντισμοί, τους ταλανίζουν , ώσπου … Ώσπου εμφανίζομαι εγώ … Συγγνώμη … ένας … εξωγήινος (από το … κοντινό όμως Διάστημα …. – μην τρελλαθούμε κιόλας) και αφού παίρνει την μορφή και την γλώσσα των αναξιοπαθούντων αγρίων , τους προτείνει μια νέα λατρεία της … Θεάς Σελήνης (Μουλού … στην τοπική διάλεκτο … εδώ επιτρέπεται να γελάσουν αυτοί , που δεν μπορούν άλλο πια να κρατηθούν) . Μετά από πολλές προσπάθειες που στην ουσία όμως έμειναν λίγες μετά απ’ τις περικοπές που μου επέβαλλε η ενωματάρχισσά μου …»Πολύ μεγάλο είναι , δεν μας παίρνει η ώρα» , (κι εγώ τις έκανα , αλλά την καταράστηκα συγχρόνως να μείνει … εσαεί ανύπαντρη) , οι δυστυχισμένοι ημιάγριοι πείθονται , γίνονται λάτρεις της «Μουλού» και όλοι μαζί χορεύουν γύρω από την Πυρά , ψάλλοντας με αλαλαγμούς τον ύμνο στην νέα … ελπιδοφόρα θεότητα ….
Τέλειο … ε ;… Τέλειο δεν είναι ;… Υπέροχο , ευρηματικό . Έχουν περάσει 50 περίπου χρόνια από τότε , κι ακόμα … ανατριχιάζω στην σκέψη , ότι αυτό το θεσπέσιο , αριστούργημα , ήταν … επινόησή μου (Εντάξει .. εδώ , μπορούν να γελάσουν και οι … υπόλοιποι ) .
Μακιγιάζ : Το «φούμο» , κάπνα δηλαδή από τα καζάνια που μαγειρεύαμε … Πολύ φούμο , για να … φέρνουμε πλησιέστερα σε ημιάγριους του Ειρηνικού , … της Χαβάης ,… της Αφρικής ή της Αυστραλίας .. βρε ποιός νοιάζεται .. αρκεί να φέρναμε προς ημιάγρια φυλή .
Μουσική : Θα τραγουδούσαμε όλες μαζί . Βασικά , εγώ , ήθελα να τραγουδάω μόνη μου , αλλά φοβήθηκα μην και με σιχτιρίσουν οι υπόλοιπες και με παρατήσουν να … βγάλω παράσταση μόνη μου . Θα τραγουδούσαμε με «γλυκερή» (αυτό ήταν απαράβατος όρος) φωνή τον ύμνο προς την Θεά Σελήνη (Μουλού) :
Ζουλού Τάλα-Τάλα …
Μουλού Τάλα-Τάλα .
τα μάτια τα μεγάλα
μπορείς να τα κοιτάζεις
του ωραίου φεγγαριού …
Μουλού … Μουλού … Μουλού … … (καλέ … ανατρίχιασα = σχόλιο δικό μου που δεν περιλαμβάνεται στον Ύμνο) .
Ένδυμα : Να φέρνει σε Χονολουλού … Βασικά τα μαγιώ μας και από πάνω φουστίτσες πλεγμένες με τα βούρλα (χόρτα είναι βρε , μη γελάτε) της παραλίας . Στο κεφάλι, λουλούδια , αλλά επειδή δεν υπήρχαν λουλούδια μέσα στο κατακαλόκαιρο , φτιάξαμε από χάρτινες λωρίδες από παλιές πεταμένες εφημερίδες .
Σκηνοθεσία -Σκηνογραφία : Όλες καθισμένες γύρω από την Πυρά , κλαίνε και μοιρολογάνε και τότε μπαίνω εγώ (ο εξωγήινος) , τραγουδώντας τον Ύμνο , και όλες μαζί χορεύουμε τραγουδώντας ουρλιαχτερά , και κοιτάζοντας ψηλά (και τα χέρια ψηλά) στην Σελήνη . Στο τέλος , όλες πέφτουμε στα γόνατα (γέλασε κανείς ;… ), και προσκυνάμε την Πυρά … (ε , ας κάνουμε και το χατήρι του Οδηγισμού) .
ist2_4809496_hula_girl_with_frame
————————————————————–
Την παραμονή της Πυράς , … έπεσε η βόμβα :
– Στο νησί είναι και ο Νίκος Κούρκουλος , με τον θίασό του και η δεσποινίς Λιλίκα (η Έφορος μας που δεν ζούσε στην κατασκήνωση αλλά στο κοντινό χωριό) , τον … κάλεσε στην Πυρά …
Το πρώτο πρώτο που μου ήρθε στο μυαλό , ήταν να κάνω το … ανάποδο της κατάρας … Να της ευχηθώ δηλαδή της δεσποινίδας Λιλίκας , που στα 45 της ήταν ακόμη …. αναποκατάστατη , να βρει άμεσα γαμπρό και μάλιστα … αξιωματικό (ήταν πολύ της μόδας τότε) , πλούσιο , ψηλό , όμορφο , με γραμμωμένους κοιλιακούς (εντάξει … υπερβάλλω λίγο … αλλά Κούρκουλος ήταν αυτός) και να την … λατρεύει κιόλας .
Αφού το έκανα , με θρησκευτική προσήλωση (για να “πιάσει” ) , στράφηκα να δω και τί γίνεται γύρω μου ….
==============================
Η … συνέχεια στο επόμενο (ποστ) …
Υπομονή … αύριο πάλι …. (θα το τελειώσω αύριο , το … ορκίζομαι) .
——————————————————————-
 

14 responses to “Η ΠΡΩΤΗ ΜΟΥ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ (Μέρος 2ο)

  1. Καναλιώτης

    Ιανουαρίου 29 , 2009 at 02:47

    αααααα

    εσύ λοιπόν ανακάλυψες το ΚΚΕ μουλου που επι πολλά χρόνια υπηρετούσα πότε πιστά πότε άπιστα, ανάλογα πως του άξιζε.

    νάσε καλά 🙂

    (περιμένω με αγωνία την συνάντηση με τον Κούρκουλο)

     
  2. faros

    Ιανουαρίου 29 , 2009 at 09:31

    Έχω την ελπίδα ότι ωσάν νέα «Νόρμα» τελικά να προσευχήθηκες στη Σελήνη να έρθει επιτέλους η Ειρήνη στον Κόσμο (έστω των … Ζουλού) !!!

    Επίσης φαντάζομαι ότι γύρω γύρω από την Πυρά, μέσα στο μαγικό δάσος της κατασκήνωσης (του Άρντον ;;; ), θα μπερδεύτηκαν πολλά πρόσωπα, ίσως είχαμε και κάποιους έρωτες , με τελικό τον … γάμο ( ;;;).
    Άλλωστε αν μας πεις και ότι όλα γίνονταν κάτω από ένα μαγευτικό φως από Σελήνη σε Πανσέληνο, έ , τότε …

    υ.γ. δεν πιστεύω να στο … χάλασα !!! 😆 😆 😆

    Πολύ πολύ Καλημέρα !

     
  3. silia

    Ιανουαρίου 29 , 2009 at 12:47

    @ Καναλιώτης
    Όχι , δεν είμαι εγώ που ανακάλυψα το ΚΚΕ Μουλού .
    Εγώ ανακάλυψα το Μουλού ΚΚΕ (που ειρήσθω εν παρόδω το χωρίζει αβυσσαλέα διαφορά από το πρώτο) …
    Και εξηγείστε μου σας παρακαλώ , πως πως μπορείς να υπηρετείς «άπιστα» , ένα ΚΚΕ (Μουλού … έστω) ;
    ———————————-
    Μην μπλεχθείς στην διαδικασία να μου εξηγήσεις (εδώ τουλάχιστον) … Πλάκα κάνω .
    ————————————-
    Η συνάντηση με τον Κούρκουλο , σε προειδοποιώ : Είναι επεισοδιακή … Είμαι σίγουρη , πως δεν έχεις διαβάσει κάτι παρόμοιο στη ζωή σου .
    Μείνε stand by … έρχεται …

     
  4. silia

    Ιανουαρίου 29 , 2009 at 12:49

    @ faros
    «δεν πιστεύω να στο … χάλασα !!! 😆 😆 :lol:»
    ——————————–
    Μου το χάλασες βέβαια … Εδώ εγώ σου μιλώ για σοβαρό θέατρο , κι εσύ μου έπιασες τις … ρομαντζάδες .

     
  5. faros 2

    Ιανουαρίου 29 , 2009 at 19:49

    Μα, εγώ … αυτό ακριβώς κατάλαβα … ότι μιλάς για σοβαρό θέατρο και σε παρομοίασα με τη Νόρμα !

    Τελικά κάτι … άλλο έπαιξες ;;;

    Τα … κουρκουλοακά σου δεν με νοιάζουν … 😆

     
  6. Αρης

    Ιανουαρίου 29 , 2009 at 21:22

    Δεν αφησα σχόλιο στην πρωτη ενότητα με την προοπτική ν αφήσω με το τέλος της παράστασης …σήμερα ! !
    Λογάριαζα ομως διχως τον ξενοδόχο (ουπςςςς σορυ Σεναριογραφο-Σκηνοθέτη ηθελα να πω)… διοτι η παρασταση συνεχίζεται ! ! !

    Κι επειδη αυριο που θα πεσει η αυλαια εκει που θα ειμαι δεν θαχω «θέα της σκηνής» (ιντερνετ γιοκ) θα υπομείνω το μαρτύριο μεχρι την Δευτερα….

    Μουλου μουλου λοιπον οπως λένε και οι Ταλα- Ταλα

    Αρης

     
  7. Lilith

    Ιανουαρίου 29 , 2009 at 23:41

    Αγαπητή Σίλια,
    Μέχρι τώρα, η ιστορία μού θυμίζει… μπλοκοπαίγνιδο του στυλ «γράψτε μια ιστορία χρησιμοποιώντας τις λέξεις: ηφαίστεια, Μουλού, ανύπαντρη, Πυρά και… Κούρκουλος (πάντα υπάρχει μια εντελώς άσχετη λέξη)».
    Άντε τώρα να συνδιάσεις τον Κούρκουλο με το… Μουλού! 😆
    Περιμένω τη συνέχεια…

     
  8. Καναλιώτης 2

    Ιανουαρίου 30 , 2009 at 01:23

    Και εξηγείστε μου σας παρακαλώ , πως μπορείς να υπηρετείς “άπιστα”, ένα ΚΚΕ (Μουλού … έστω);

    Δεν είναι κόπος, ίσως χρειάζεται κιόλας (μιας και περνάει από εδώ ο αγαπητός μου φάρος).

    Τις φορές που διαφωνούσα με μερικές πολιτικές (σε επίπεδο τακτικής) υλοποιούσα την άποψή μου και όχι την κεντρική.

    Υπήρχε μια κεντρική άποψη ότι η ατομική αντίσταση στην ουσία δρα σε βάρος του κινήματος. Εκεί συμφωνούσαμε όλοι.
    Διαφωνούσα όμως ότι έπρεπε να αφήναμε στην τύχη τους όλους αυτούς που τους έτρεχαν στα δικαστήρια με ιδιώνυμα και αντιτρομοκρατικούς από την λάθος πρακτική τους ή από την μικρή ή μεγάλη τους σχέση με αυτά.
    Για παράδειγμα μια μικρή ομάδα πήγαμε στην κηδεία του γιατρού Τσιρώνη ενώ το κόμμα διαφωνούσε. Ένα άλλο παράδειγμα είναι ότι βοηθήσαμε ενεργά το κίνημα για τη «Λευτεριά στον Γ. Σερίφη». Γι’ αυτά τα δύο και για πολλές άλλες τέτοιες απιστίες προς το κόμμα , νοιώθω πολύ καλά με μένα.

     
  9. espectador

    Ιανουαρίου 30 , 2009 at 09:23

    Και εγω ο…ταλας που νομιζα οτι μονο εγω…θεατριζομουνα εκεινη την εποχη…σε εργα υποδεεστερων συγγραφεων φυσικα. Ουτε Ζουλου ουτε Μουλου…κατι «ο μπαμπας εκπαιδευεται» και τετοια…αλλα θα τα πουμε

     
  10. silia

    Ιανουαρίου 31 , 2009 at 15:43

    @ faros 2
    Τα … κουρκουλοακά μου μπορεί να μη σε νοιάζουν , αλλά είναι αναπόσπαστο κομμάτι της λαμπρής μου πορείας , στο θεατρικό στερέωμα …
    ——————————
    Τί είπα πάλι η γυναίκα … Αυτοθαυμάζομαι !

     
  11. silia

    Ιανουαρίου 31 , 2009 at 15:48

    @ Αρης
    Η παράσταση , συνεχίζεται , γιατί είχε μέχρι τώρα … τρελλό σουξέ … Εισητήρια , … δεν έκοψε , αλλά τί να κάνουμε ;… Δεν βιοπορώ από το θέατρο … Χόμπυ είναι … Χα χα χα !!!
    Και λυπάμαι που θα ζήσεις ένα … «στριμόκωλο» να το πω ;… «στερημένο» να το πω ;… «ανούσιο» να το πω ;… Σαββατοκύριακο , χωρίς επαφή με το θεατρικό μου πόνημα , αλλά τί να κάνεις ;… Έχει η ζωή και τις ατυχίες της .
    Υπομονή .

     
  12. silia

    Ιανουαρίου 31 , 2009 at 15:56

    @ Lilith
    «Άντε τώρα να συνδιάσεις τον Κούρκουλο με το… Μουλού! :lol:»
    —————————————-
    Ναι γιατί ;…. ενώ το «ηφαίστεια, ανύπαντρη, Πυρά» , συνδυάζεται άνετα με τον …»Κούρκουλο» …
    Μόλις λες : «ανύπαντρη» σου έρχεται συνειρμικά η λέξη «Κούρκουλος» ….
    Σε πειράζω . Υπομονή .

     
  13. silia

    Ιανουαρίου 31 , 2009 at 16:04

    @ Καναλιώτης 2
    Ξέρετε φίλε μου (επιτρέψτε μου τον χαρακτηρισμό «φίλε μου» , γιατί έτσι σας νοιώθω πλέον) Καναλιώτη , αν και το μπλογκ μου δεν το χρησιμοποιώ για την πολιτική ενημέρωση μου , ούτε για τον εμπλουτισμό με στοιχεία της πολιτικής μου Παιδείας , εντούτοις , βρήκα φοβερά ενδιαφέροντα αυτά που μου γράψατε (είναι κάτι απόλυτα ειλικρινές αυτό που σας γράφω . Απ’ την καρδιά μου μέσα βγαλμένο) , και σας ευχαριστώ , που μου το εμπιστευθήκατε .

     
  14. silia

    Ιανουαρίου 31 , 2009 at 16:08

    @ espectador
    «…κατι “ο μπαμπας εκπαιδευεται” και τετοια…αλλα θα τα πουμε»
    ————————————-
    Φίλε μου espectador με … εξιτάρετε επικίνδυνα ….
    Με τρώει ακραία περιέργεια … Ειλικρινά .
    Θα περιμένω να … «τα πούμε» .

     

Σχολιάστε

 
