RSS

A.E.I.O.U. (?…)

03 Μαρ.
Περί τίνος πρόκειται ;…
Ηρεμήστε … Θα σας εξηγήσω , πάραυτα . Γιατί άλλωστε είμαι εδώ ; … Για να λύνω τις απορίες σας και να σας εξηγώ τα … μυστήρια του Σύμπαντος Κόσμου .
Πρόκειται για μια ακροστιχίδα , που αποτελείται , από όλα , κατά την φυσική τους σειρά , τα … φωνήεντα , του λατινικού αλφάβητου . Η σημασία της (της ακροστιχίδας) … αποτέλεσε για … αιώνες , ένα μυστήριο . Τί σήμαινε ;… Τί υπονοούσε ;… Τί έκρυβε ;… Όλοι , ή τουλάχιστον πολλοί , μπορούσαν να την δούνε και να την διαβάσουν , γιατί αποτελούσε το έμβλημα του Οίκου των Αψβούργων , αλλά ποτέ κανείς δεν είχε μάθει την σημασία της …. Ώσπου …
… Ώσπου μια Άνοιξη του 1506 (Τώρα , αυτό το «Άνοιξη» , για ξεκάρφωμα το έγραψα , … ιδέα δεν έχω τι εποχή ήταν , αλλά … έτσι μού’ρθε …. βλέπεις με έχει βαρέσει αυτός ό Μάρτης , που μόλις ξεμύτισε) … μία Άνοιξη λοιπόν του 1506 , 13 χρόνια δηλαδή μετά τον θάνατο του Αρχιδούκα , Φρειδερίκου του Ε’ («Φρειδερίκου» , είπα βρε … όχι «Φρειδερίκης» ) , που ανέλαβαν να τακτοποιήσουν το αρχείο του , βρήκαν μια ιδιόχειρη σημείωση του Μεγάλου Δουκός , στο περιθώριο ενός εγγράφου . Πέντε λέξεις , δίναν την λύση του μυστηριώδους αινίγματος , που για πολλά χρόνια , ταλάνισε τους … περίεργους της εποχής αλλά και άλλους που δεν ήταν και ιδιαίτερα περίεργοι (Ακόμη και κάποιοι «κάφροι» στα καπηλιά που έλεγαν «στα @….. μας το τί σημαίνει αυτό το «AEIOU» , είχαν μια κρυφή περιέργεια να μάθουν την σημασία του) … : «Austria Est Imperare Orbi Universo» , δηλαδή «Η Αυστρία , προώρισται να κυριαρχήσει του σύμπαντος κόσμου» ….
Επειδή όμως , δεν υπάρχει , ούτε υπήρξε ποτέ κάποιος , που να μην έχει τους … εχθρούς του , και επειδή και η Δυναστεία των Αψβούργων , δεν ξέφευγε ούτε ίντσα , από αυτόν τον κανόνα , βρέθηκαν κάποιοι καλοθελητάδες , που και νά’βλεπαν τους Αψβούργους να ψιλοσωτάρονται σε δυνατή φωτιά , καρφάκι δεν θα τους καιγόταν , και … ερμήνευσαν αλλιώς την ακροστιχίδα : «Austria Erit In Orbe Ultima» … δηλαδή «Η Αυστρία είναι σ’ αυτόν τον κόσμο η τελευταία» … Ε , μα πια …
Έτσι , πάλι βρισκόμαστε , αν όχι στο απόλυτο , σε ένα αρκετά ζοφερό σκότος , περί της σημασίας της περίφημης ακροστιχίδας …
——————————————————
emblem-001
—————————————————————————————————-
Καλοί μου άνθρωποι : Δαπανώ σχεδόν όλο τον πολύτιμο ελεύθερο χρόνο μου , με το να μελετώ , συγγράμματα , Εγκυκλοπαίδειες , διατριβές , αφιερώματα , βιβλία , πρακτικά συνεδρίων , στιχάκια ημερολογίων , ωροσκόπια , τα Άπαντα της Βέφας , όλες τις μεταφράσεις του Κάμα-Σούτρα και τα Πρωτοχρονιάτικα Αλμανάκ και Καζαμίες , για να σας μεταφέρω τις γνώσεις , και να ξεστραβώνεστε λίγο πτωχά , αμόρφωτα πλάσματα … Και όχι μόνον (τον ελεύθερο χρόνο μου) , αλλά και την ώρα της δουλειάς πολλές φορές ξέρετε τί κάνω ;… Τραβάω στην ψύχρα έναν ρημαδοκαυγά με τους συναδέλφους μου χειρουργούς , γίνεται μπάχαλο , αναβάλλω «θιγμένη» όλα τους τα χειρουργεία , ή τα «φορτώνω» στους αθώους νεότερους συναδέλφους μου και … ελεύθερη πια , συνεχίζω το θεάρεστο έργο μου , ήτοι την μελέτη και την μεταλαμπάδευση των γνώσεών μου σε σας καλοί μου αναγνώστες …
Έτσι , κάπου , που τώρα δεν θυμάμαι ακριβώς πού , διάβασα , πως η έννοια της επίμαχης ακροστιχίδας , ήταν γνωστή από τους Γερμανούς , οι οποίοι αναφέρουν ότι αποτελούσε το έμβλημα του Αυτοκρατορικού Οίκου της Αυστρίας και είχε θεσπιστεί , από τον Φρειδερίκο τον Γ’ . Επειδή δε οι Γερμανοί ήταν από πάντα , … κομπλεξαρισμένοι απέναντι στους Αυστριακούς , αναφέρεται πως η Γερμανική μετάφρασή της , φέρεται να είναι η «Alles Erdreich Ist Oesterreich Unterthan» , δηλαδή «Όλη η Γη , είναι υποτελής στην Αυστρία» … Σ’ αυτή την άκρως ιμπεριαλιστική εκδοχή , οι Αυστριακοί απάντησαν με το περίφημο : «Ιμπεριαλιστές εμείς ;;; ΕΜΕΙΣ ;;; Αλλά , τί να περιμένεις αγάπη μου , από τους ψωριάρηδες τους Γερμανούς , τους «πατέρες» του άκρως ιμπεριαλιστικού «Deutschland Uber Alles» (= Η Γερμανία , υπεράνω όλων)» …
Εκτός όλων αυτών , επίσης κάπου διάβασα , πως τα φωνήεντα του Λατινικού αλφάβητου , είναι μεν 5 (πέντε) , τα a,e,i,o,u , αλλά , χρησιμοποιείται και ένα … έκτο (φωνηεν) το «y» , για τις λέξεις , που λαμβάνονται !!! (sic) , από την Ελληνική , που γράφονται με «υ» … δηλαδή πχ. «pyramis» , «syllaba» , κλπ . Γι αυτό και το «y» , λέγεται «y» graecum , δηλαδή «υ» Ελληνικό ….
Αυτά … Είμαι η Anna – Silia , και μόλις τελείωσα … το σημερινό σας μάθημα . Για τον καιρό , θα σας ενημερώσει η δεσποινίς Πετρούλα , που εκτός από … υφισταμένη μου , είναι και η προσωπική μου κασκαντέρ και με αντικαθιστά στις επικίνδυνες σκηνές , καθ’ ότι τυγχάνει και … σωσίας μου .
Τους ζυγούς λύσατε .
 

Ετικέτες: , , , , ,

31 responses to “A.E.I.O.U. (?…)

  1. Sotiris K.

    Μαρτίου 4 , 2009 at 00:19

    Εξόχως ενδιαφέροντα όλα αυτά, αλλά μήπως να έδινες περισσότερο χώρο στο … κάμα σούτρα;
    Τώρα με την οικονομική κρίση, αυτό μπορεί να είναι περισσότερο εποικοδομητικό από τις αυτοκρατορικές τάσεις των νυν οικονομικών μας εταίρων!!!

    🙂

    ουππςςς
    Ξέχασα…
    Έχει αρχίσει ήδη η μεγάλη τεσσαρακοστή ε;
    Καλά, ανέβαλέ το :)))

     
  2. faros

    Μαρτίου 4 , 2009 at 00:45

    Τώρα να πούμε ότι ξέρουμε λατινικά ή γερμανικά ή έστω … αυστριακά, μπα, ψέματα θα σου πούμε !
    Ότι έχουμε μια … σκασίλα τι σημαίνουν τα 5 (ή 6) φωνήεντα, νομίζω είναι περιττό !!! 😀
    Ότι κάθεσαι όμως και βλέπεις αυτό το … άντε να μην το πω … «πετρούλα», έ, δεν το περίμενα … 😆
    Πάντως, με τέτοια και με άλλα μας φορτώσαν τον … ιμπεριαλισμό τους και δεν μπορούμε να … ξεκολήσουμε!!!

    υ.γ. εκπληκτικό κείμενο, ως συνήθως !

    Χαιρετώ σε !

     
  3. silia

    Μαρτίου 4 , 2009 at 01:12

    @ Sotiris K
    Έχει και … νηστίσιμες «στάσεις» το Κάμα Σούτρα …
    Αχ , τι θα κάνω επιτέλους με εσάς τους … ημιμαθείς ;…
    —————————————–
    Αλλά , τι τα ψάχνετε φίλε μου ;… Δεν είναι για σας αυτά τα πράγματα , γιατί όπως λέει και η σοφή παροιμία του λαού : «Κι αν είσαι και (με) ντεκαπάζ , με την σειρά σου θε να πας» …
    Ντεκαπάζ και Κάμα-Σούτρα , δεν … συνάδουν .

     
  4. Sotiris K.

    Μαρτίου 4 , 2009 at 01:21

    μα αν το ντεκαπάζ (!!! [ε ρε τι παθαίνω στα γεράματα… καλά λένε κάλιο να σου βγει το ΟΝΟΜΑ, παρά το μάτι] και το κάμα σούτρα μπορύσαν να συνΑΔΟΥΝ, τότε καλή μου, οι οίκοι ανοχής (sic) καθώς και οι κρεβατοκάμαρες, θα ήτανε… Ωδεία!!!

    🙂

     
  5. silia

    Μαρτίου 4 , 2009 at 01:22

    @ faros
    Κι ας μην ξέρεις λατινικά ή γερμανικά ή έστω … αυστριακά , καλέ μου Φάρε … Εγώ ! … εγώ θα σου τα μάθω όλα , καθότι το … «δασκαλίκι» εμένα μου φορτώθηκε παιδιόθεν … Από την «απαλών ονύχων» ηλικία … Κάτι σαν νύχι με κρέας ένα πράμμα .
    Το ότι ουδεμία … σκασίλα του τι σημαίνουν τα 5 (ή 6) φωνήεντα , έχεις το καταλαβαίνω απόλυτα . Ούτε κι εγώ είχα καμμία σκασίλα . Θα προτιμούσα χίλιες φορές , να σας διηγηθώ μια … πιπεράτη , έως σόκιν αισθηματική ιστορία από την πολυτάραχη ζωή μου , αλλά ας όψεται , το ήθος που με διακατέχει κι αυτή η τεράστια αίσθηση της υποχρέωσης του να σας διδάξω το σωστό και το … χρήσιμο . Γιατί , πες μου : Πώς θα βγείτε αύριο – μεθαύριο στη ζωή , χωρίς να ξέρετε τί σημαίνουν τα ρημαδοφωνήεντα της ρημαδοακροστιχίδας , των ρημαδοαψβούργων ;…. Όχι , πές μου .

     
  6. Καναλιώτης

    Μαρτίου 4 , 2009 at 01:24

    Αχ , τι θα κάνω επιτέλους με εσάς τους … ημιμαθείς ;…

    Μα τι άλλο από το αυτονόητο. Να ασχοληθείς και λίγο και με εμάς. και το επόμενο άρθρο να έχει τίτλο «Τα νηστίσιμα» 🙂

    Καλημέρα σας.

     
  7. silia

    Μαρτίου 4 , 2009 at 01:35

    @ Sotiris K 2
    Sotiris K , ή νυστάζετε πολύ , ή είστε … μακριά νυχτωμένος ….
    Μα , φίλε μου οι κρεβατοκάμαρες (για τους οίκους ανοχής δεν γνωρίζω – θα διαβάσω όμως στην επόμενη εφημερία μου και θα σας πω) … οι κρεβατοκάμαρες λοιπόν , ΙΔΙΩΣ των μεσηλίκων , ΕΙΝΑΙ …. Ωδεία …
    Τραγουδούν όλοι … την Καραγιάνναινα … Άλλα λόγια να αγαπιώμαστε …
    —————————————-
    Αχού ! Τώρα που έγινε λόγος για τα Ωδεία , μού’ρθε στο μυαλό , μια πολύ ωραία ιστορία , που όμως είναι πολύ μεγάλη , για να την κάνω σχόλιο . Θα φροντίσω κάπου στο κοντινό μέλλον (πριν ξεθωριάσει το ντεκαπάζ σου) να την κάνω ποστ … Το υπόσχομαι .

     
  8. silia

    Μαρτίου 4 , 2009 at 01:53

    @ Καναλιώτης
    Καναλιώτης , εσείς παιδί μου , χρειάζεστε εκτός από κανονικά μαθήματα και εντατικά φροντιστηριακά μαθήματα …
    Δεν ξέρετε , ούτε τα βασικά … πχ . ότι όταν μιλάμε για Σαρακοστιανά και «νηστίσιμα» (πολύ περισσότερο , όταν τα … τρώμε) … είμαστε κατηφείς … ΔΕΝ ΧΑΜΟΓΕΛΟΥΜΕ με τίποτα λέμε … (για το » 🙂 » … λέω) .

     
  9. faros 2

    Μαρτίου 4 , 2009 at 08:47

    Εντάξει, … δεν λέω, … το επιχείρημά σου ακαταμάχητο …
    Τώρα για τους … «οίκους» και τις … κοιμισιάρες … ε, λάθος φωνήεντα βάνεις …
    Αντί «ω» αν βάνεις «αι» μια χαρά θα είναι … !!! 😀

    (πως λέμε : «τα έκανες … ωδείο … καπέλλο» , πες μου πάει … δεν πάει … με αι, όμως πάειειειειει ! )

    Καλημέραααααααα ! 😀

     
  10. Καναλιώτης 2

    Μαρτίου 4 , 2009 at 16:28

    Τα περί ου λόγος «νηστίσιμα» μόνο με χαμόγελο και χαρά μπορώ να τα συνοδεύσω. Χούι μου. 😉

    Καλημέρα

     
  11. Αρης

    Μαρτίου 4 , 2009 at 16:57

    Βρε τι μαθαινει κανεις !!!!!!!!

    Κατι τετοια μαθηματάκια να μας κανεις … κι ολοι εμεις τα ντουβάρια θα προβιβαστούμε σε ημι… ημιμαθεις…

    Θα φροντίσω λοιπόν να μην απουσιάζω απο την τάξην σου…

     
  12. Nikos V.

    Μαρτίου 4 , 2009 at 19:59

    Καλησπέρα Anna-Sillia!!

    Πρώτη φορά διάβασα ένα άρθρο σου και μπορώ να πω ότι το καταευχαρηστήθηκα!!!Έχεις ιδιαίτερο τρόπο καταγραφής των σκέψεών σου!!!Πιστεύω με λίγη προπόνηση ακόμα μπορώ να γίνω φανατικός αναγνώστης σου!! :p
    Ό,τι να ναι οι αυστριακοί λέμε….

     
  13. atheofobos

    Μαρτίου 4 , 2009 at 20:52

    Βλέπω ότι εκτός από μένα υπάρχουν και άλλοι που τους ενδιαφέρουν διάφορες τέτοιου είδους άχρηστες γνώσεις αντί να γνωρίζουν τις πρόσφατες δηλώσεις της Θώδη ή του Γαλάτη!
    Λοιπόν υπάρχουν άλλες δύο πιθανές εξηγήσεις των αρχικών αυτών.
    Η πρώτη είναι Austria est imperio optime unita , δηλαδή Η Αυστρία είναι η καλύτερα ενωμένη αυτοκρατορία
    και η άλλη Austria Europae Imago, Onus, Unio δηλαδή σε ελεύθερη μετάφραση,Η Αυστρία είναι η απεικόνισης της υπευθυνότητας και ενοποίησης της Ευρώπης
    Θα έλεγα επίσης ότι η σωστότερη απόδοση του “Austria Erit In Orbe Ultima είναι :Η Αυστρία θα υπάρχει για πάντα

     
  14. Rizitis

    Μαρτίου 4 , 2009 at 22:13

    Αγαπητή Anna-Silia είσαι καταπληκτική.
    Μακάρι να …..πληθαίνουν οι εφημερίες
    σου για να μας γράφεις τακτικότερα και
    να μας διδάσκεις. Δεχόμαστε και μαθήματα
    κατ΄οίκον.

    Ριζίτης
    Θαυμαστής σου

     
  15. faros

    Μαρτίου 5 , 2009 at 08:48

    Πολύ πολύ καλημέρα !

    υ.γ. πως είναι στα … ξένα … «χ@@@@@@ε για την αυστρία» ;;;;;;;;;;

     
  16. faros

    Μαρτίου 6 , 2009 at 08:39

    Και πάλι την Καλημέρα μου !

     
  17. silia

    Μαρτίου 6 , 2009 at 13:09

    @ faros 2
    Αιδώς … Φάρε … Τί λόγια είναι αυτά ;…
    (Συγγνώμη … «Ωδώς» , ήθελα να γράψω) …
    χα χα …

     
  18. silia

    Μαρτίου 6 , 2009 at 13:12

    @ Καναλιώτης 2
    Πολλά χούγια φίλε μου …
    Ξέρεις , τα πολλά χούγια , συγχωρούνται , μόνο στους (κάπως) ηλικιωμένους …
    Λοιπόν ;….
    Συγχωρητέος ;…
    Ή ασυγχώρητος ;

     
  19. silia

    Μαρτίου 6 , 2009 at 13:14

    @ Αρης
    Έτσι μπράβο παιδί μου Άρη . Να είσαι επιμελής και να μην κάνεις απουσίες ….
    Έτσι μόνο θα δεις φως (Παιδείας) , στην άκρη του τούνελ σου .

     
  20. silia

    Μαρτίου 6 , 2009 at 13:40

    @ Nikos V
    Καλώς ήρθες . Χαίρομαι ιδιαίτερα όταν «βλέπω» καινούριους επισκέπτες .
    Και όταν λες «… με λίγη προπόνηση» , τί εννοείς ; Λίγη προπόνηση εγώ , ή εσύ ;

     
  21. elina

    Μαρτίου 6 , 2009 at 19:00

    Και όχι μόνον (τον ελεύθερο χρόνο μου) , αλλά και την ώρα της δουλειάς πολλές φορές ξέρετε τί κάνω ;… Τραβάω στην ψύχρα έναν ρημαδοκαυγά με τους συναδέλφους μου χειρουργούς , γίνεται μπάχαλο , αναβάλλω “θιγμένη” όλα τους τα χειρουργεία , ή τα “φορτώνω” στους αθώους νεότερους συναδέλφους μου και … ελεύθερη πια , συνεχίζω το θεάρεστο έργο μου , ήτοι την μελέτη και την μεταλαμπάδευση των γνώσεών μου σε σας καλοί μου αναγνώστες …
    χεχεχεχεχεχεχε!!!!!!!κι ας είναι και Σαρακοστή!καλή μου Δασκάλα σ’ευχαριστώ.
    Η δική σου μαθήτρια (σε πολλά επίπεδα γνώσεων)

     
  22. Nikos V.

    Μαρτίου 6 , 2009 at 19:22

    Καλησπέραα ξανά!!
    Βασικά Silia το περίμενα ότι θα έκανες αυτήν την ερώτηση!!Χεχεχε!!
    Πιστεύω όμως ότι είναι εμφανές για το ποιός χρειάζεται «προπόνηση» από τους δυο μας!!!
    Εγκό ίμε «νέο» εντό… Ντεν ξέρη πολά!!
    Χαχαχα!!!
    Καλή συνέχεια ό,τι κι αν κάνεις σήμερα!!!!

    Nikos V.

     
  23. faros

    Μαρτίου 7 , 2009 at 08:04

    Καλημέρα και καλό Σαββατοκύριακο !

     
  24. silia

    Μαρτίου 7 , 2009 at 20:51

    @ atheofobos
    Πριν λιγες ημέρες αποφάσισα να διακόψω το … εμπάργκο που έχω κηρύξει κατα της TV και κάθησα να δω για λίγο την εκπομπή του Λαζόπουλου … Είδα μέχρι την ώρα που άκουσα τον Γαλάτη και την Θώδη …
    Μουρμούρισα ένα : «Γιατί Χριστέ μου ;… Γιατί Χριστέ μου , δεν μένω πιστή στις αποφάσεις μου ;» …. και ξαναγύρισα στον υπολογιστή και τα βιβλία μου …
    Ξέρεις κάτι Αθεόφοβε ; Καλύτερα … να σε λένε «ψώνιο» .
    ———————————–
    Σ’ ευχαριστώ για τις δυο ακόμη ερμηνείες της ενλόγω ακροστιχίδας . Το βρήκα , ενδιαφέρον .

     
  25. silia

    Μαρτίου 7 , 2009 at 20:53

    @ Rizitis
    Σ’ ευχαριστώ πολύ , για τα καλά σου λόγια . Θαρρώ , πως δεν υπάρχει άνθρωπος , που να μην κολακεύεται από την δήλωση : «Είμαι θαυμαστής σου» .
    Καλώς ήρθες .

     
  26. silia

    Μαρτίου 7 , 2009 at 20:58

    @ faros
    Δυστυχώς Φάρε μου , μου χάλασε το SYSTRAN , (ο αυτόματος μεταφραστής μου) και δεν θα σου γράψω , πως ακριβώς λένε στα … ξένα το “χ@@@@@@ε για την αυστρία” …
    Για την ώρα τουλάχιστον ….
    Γι αργότερα , βλέπουμε .
    Καλή σου μέρα .

     
    • silia

      Οκτώβριος 22 , 2009 at 00:58

      @ faros
      Ορίστε Φάρε μου η μετάφραση που ζήτησες … σε ελεύθερη απόδοση :
      Scheiße für Österreich .
      Όχι για να ξέρεις … τι φιλότιμη δασκάλα είμαι .

       
  27. silia

    Μαρτίου 7 , 2009 at 21:04

    @ elina
    Νοιώθω ιδιαίτερα κολακευμένη σαν δασκάλα , μικρή όμορφη μαθήτριά μου …
    Δεν πιστεύω να δυσανασχετείς με το … «φόρτωμα» της δουλειάς σε σένα , για να μπορώ εγώ να διδάσκω αυτούς τους καημένους τους … ημιμαθείς (λέμε τώρα) ;

     
  28. silia

    Μαρτίου 7 , 2009 at 21:06

    @ Nikos V. 2
    🙂 🙂

    @ faros
    🙂 … καλό Σαββατοκύριακο και σε σένα

     
  29. mihalis

    Μαρτίου 21 , 2009 at 09:52

    aaaaaaapaixth!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

     
  30. silia

    Μαρτίου 24 , 2009 at 10:40

    @ mihalis
    Καλώς ήρθες .

     

Σχολιάστε

 
