RSS

ΕΝΑ ΛΑΘΟΣ ΜΑΣ :

26 Μάι.
money
Είναι λάθος να απαξιώνουμε το χρήμα παντελώς . Είναι σαν να απαξιώνουμε τα … χέρια ή τα πόδια μας , τα μάτια και τα αυτιά μας ,…. το σώμα μας γενικά , αφού πιστεύουμε πως ο άνθρωπος σαν πνευματικό ον που είναι , μπορεί και οφείλει να ζήσει μόνο τρεφόμενος και ικανοποιούμενος , πνευματικά .
Θα σας πως μια ιστορία, χωρίς να την σχολιάσω , και θα περιμένω την δική σας κρίση :
Είχα ένα φίλο (γνωστό , τέλος πάντων) , που ήταν λεφτάς … Μιλάμε για … πολλά λεφτά . Κοσμήματα , αντίκες , διακίνηση χρυσού , σαράφης , ενεχυροδανειστής , τοκογλύφος … λίγο (έως πολύ) απ’ όλα . Παλιά κάναμε αρκετά συχνή παρέα . Συνήθιζε (μιλώ στον αόριστο , όχι γιατί πέθανε – είναι πια πολύ ηλικιωμένος – αλλά γιατί δεν κάνουμε πια παρέα) , όταν λέγαμε την φράση : «Την υγειά μας να έχουμε» , να συμπληρώνει : «Και λεφτά … και λεφτά … Με τα λεφτά , μπορείς να αγοράσεις και υγεία» … Του ριχνόμασταν όλοι και τον ξεμπροστιάζαμε κι αυτός πάντα γελούσε σαν να μας κορόϊδευε .
Αποτέλεσμα ;…. Όταν η γυναίκα του αρρώστησε με καρκίνο του μαστού , πριν πολλά χρόνια , την έτρεξε στην Aμερική στο Memorial Hosp. , ξόδεψε μια περιουσία και την γύρισε υγιή …. Το 1981 , έγιναν αυτά . Ζει ακόμη … Κοινή φίλη μας , που αρρώστησε από το ίδιο είδος και στάδιο καρκίνο του μαστού , χωρίς την οικονομική δυνατότητα να φύγει έξω (μιλάω για πολλά χρόνια πριν , όταν εδώ δεν υπήρχε ελπίδα) , έχουνε λειώσει και τα … κόκκαλα της .
Συγγνώμη για το … γκραν-γκινιόλ της διήγησης , αλλά το θυμήθηκα , και θέλησα να το καταθέσω … Ακόμη και τώρα , τόσα χρόνια μετά , προβληματίζομαι ακόμα .
… Μήπως ;… μήπως λέω , είχε ένα μικρό … ένα τόσο δα μικρό … δίκιο ;
Πείτε μου …
 

Ετικέτες: ,

43 responses to “ΕΝΑ ΛΑΘΟΣ ΜΑΣ :

  1. Nikos V.

    Μαΐου 26 , 2009 at 11:51

    Καλημέρα γλυκιά μου!!!

    Δυστυχώς,όπως είναι η κατάσταση στον κόσμο μας,ο φίλος σου έχει ένα δίκιο…δε λέω ότι είναι σωστό,αλλά είδες τί…κατάφερε με τα χρήματα!!!!
    Για εμάς τους…»φτωχούληδες» δεν υπάρχει σωτηρία!!! 😛

    Να έχεις μια τέλεια εβδομάδα αγαπητή!!!

    Φιλιά.

    Νίκος.

     
    • silia

      Μαΐου 27 , 2009 at 21:23

      @ Nikos V.
      Δεν θέλω … ηττοπάθειες ..
      Να είσαι σίγουρος , πως υπάρχει Σωτηρία και για τους «φτωχούληδες» … μόνο που πρέπει να κοπιάσουν πάνω σ’ αυτό , περισσότερο .
      Δεν ξέρω , αν σου αρέσει το διάβασμα , ή αν έχεις αρκετό ελεύθερο χρόνο , αλλά θα ήθελα να σου προτείνω ένα υπέροχο βιβλίο , που θα μπορούσε να κάνει πλουσιότερο τον Νου και την Καρδιά σου . Είναι το «Ο ΔΡΟΜΟΣ Ο ΛΙΓΟΤΕΡΟ ΤΑΞΙΔΕΜΕΝΟΣ» του Peck, Scott M. Εκδοτικός Οίκος: ΚΕΔΡΟΣ και ειδικά το τελευταίο του κεφάλαιο όπου διαπραγματεύεται το θέμα της «Χάρης» …
      Το Καλό , δεν σου χαρίζεται … Το κερδίζεις .
      Διάβασέ το , αν μπορείς .
      ———————————
      Λατρεύω τις … «προσφωνήσεις» σου και τις … ευχές σου .
      Φιλιά .

       
  2. faros

    Μαΐου 26 , 2009 at 12:53

    Χθες (κυριολεκτικά) ένας φίλος μου διηγήθηκε το εξής.
    Βλέπει στο δρόμο ένα γνωστό του λεφτά ο οποίο του λέει:
    – Να ήταν τα νιάτα δυο φορές !
    Και του λέει ο φίλος μου :
    – Όχι, να μην ήταν, γιατί αλλιώς εσύ θα μπορούσες να τα «αγοράσεις» και μεις όχι !
    Καλά είναι έτσι …

    Ελπίζω να κατάλαβες …
    (παρεχτός αν και συ είσαι … λεφτού)

    Τα πολλά λεφτά, φίλη μας, είναι καλά αν τα τρως σωστά !
    Αν είναι μόνο για το τομαράκι σου (όχι εσένα, γενικά μιλάω) άστα να πάνε …
    Τέλος πάντων , μεγάλη συζήτηση θέλει το θέμα και να μην το χαλάσουμε … μόλις γύρισες και από τας εξοχάς … !

    Την Καλημέρα μου !

     
    • silia

      Μαΐου 27 , 2009 at 20:55

      @ faros
      Ίσως θα έπρεπε να μου προσδιορίσεις σαφέστερα , τί είναι το … «σωστά» (Τα πολλά λεφτά, φίλη μας, είναι καλά αν τα τρως σωστά) και τί είναι ο χαρακτηρισμός λεφτού (-άς) … Οι λέξεις Φάρε μου , είναι εύκολες , η διαχείρηση τους όμως χρειάζεται μεγάλη περίσκεψη …
      Το «σωστά» , έχει άλλη σημασία για τον καθένα μας και εξαρτάται από πολλούς παράγοντες πολιτισμικούς , πολιτικούς , κοινωνικούς , ηθικούς , χρονικούς , ηλικιακούς , ψυχολογικούς , και προπαντός , από παράγοντες που άπτονται της Παιδείας .
      Όσο για το «λεφτάς (-ού)» … εκεί να δεις … Θα μπορούσα να απαντησω με μεγάλη άνεση : «Ναι , είμαι λεφτού» , αλλά δεν θα το κάνω γιατί θα περιπέσω κι εγώ στο «αμάρτημα» (όχι θανάσιμο , αλλά … αμάρτημα) του λαϊκισμού .
      Και κάτι άλλο :
      Πες του φίλου σου , (αυτού που συνάντησε τον λεφτά γνωστό του και μίλησαν για το αν πρέπει να είναι τα νειάτα δυο φορές) , το εξής :
      – Η φίλη μου η Σίλια , μου παράγγειλε να σου πω μια Τούρκικη παροιμία : «Δεν θα πάψεις να είσαι φτωχός , αν … ψοφήσει η γίδα του πλούσιου γείτονά σου» .
      ———————————-
      Την ειλικρινή μου αγάπη .

       
  3. Marina

    Μαΐου 26 , 2009 at 14:36

    Δυστυχώς είχε δίκιο ο πάλαι ποτέ φίλος σου. Τη σπούδασα τα τελευταία χρόνια τη περίθαλψη στην Ελλάδα. Αμα πληρώσεις (είτε εσύ άμεσα είτε οι ασφαλιστικές έμμεσα) θα έχεις καλή διάγνωση-θεραπεία και follow-up. Παράδειγμα. Θείος μου με ανεύρισμα στον εγκέφαλο κάπου πίσω απο το οπτικό νεύρο. Στην Ελλάδα του είπαν χψω σε 6 μήνες, δεν έχουμε τη τεχνολογία, να δούμε. Εφυγε για Ελβετία όπου σε 24 ώρες απο την άφιξή του, ένα μηχάνημα με ακτίνα λέηζερ έπεσε πάνω στο σημείο και το διέλυσε. Την ίδια βραδιά ήταν έξω. Πλήρωσε πολλά αλλά έγινε εντελώς καλά σε λιγώτερο απο 15 μέρες. Τα λεφτά αγοράζουν και την υγεία. Είναι λυπηρό που ο κρατικός φορέας αργεί. Είναι ομως θετικό που υπάρχουν πολλά διαμαντάκια μέσα στο προσωπικό των νοσοκομείων μας.

     
    • silia

      Μαΐου 27 , 2009 at 22:14

      @ Marina
      Ο φίλος μου , ναι … πιστεύω κι εγώ ότι είχε κάποιο δίκιο .
      Όμως δεν συμφωνώ απόλυτα με το «Αμα πληρώσεις (είτε εσύ άμεσα είτε οι ασφαλιστικές έμμεσα) θα έχεις καλή διάγνωση-θεραπεία και follow-up» …
      Πριν κάποια χρόνια χρειάστηκε να κάνω μια βαριά νευροχειρουργική επέμβαση και επειδή ο Νευροχειρουργός , που θα με χειρουργούσε , μου είπε πως αν προτιμούσα το δημόσιο νοσοκομείο θα … υπέκλεβα από κάποιον άλλον την θέση της λίστας , προτίμησα ένα μεγάλο ιδιωτικό θεραπευτήριο της Β. Ελλάδας . Το πρώτο μετεγχειρητικό μου βράδυ , χρειάστηκα … γιατρό για κάτι υπερβολικά δυσάρεστο … και μετά από δραματικά πολλή ώρα , εμφανίστηκε ένας ανειδίκευτος νεαρός συνάδελφος , που δεν είχε ιδέα και που συμπλήρωνε το (ομολογουμένως) πενιχρό του εισόδημα κάνοντας νυχτερινές βάρδιες … Αυτό διέθετε για τους «λεφτάδες» πελάτες του το υπερδιάσημο σε όλη την Ευρώπη (μη χ…ω) ιδιωτικό θεραπευτήριο … Περιττό να σου πω , βέβαια , πως όταν την άλλη μέρα διαμαρτυρήθηκα μου απάντησαν ευγενέστατα μεν αλλά σαν να απευθύνονταν σε μία ακόμα , απλά υστερική και παράξενη επειδή έχει λεφτά πως : «Γιατρό δεν γυρέψατε ; … Γιατρό σα διαθέσαμε’ … Ο νοών , νοείτω .
      ‘Οσο για τα «διαμαντάκια» , των Δημόσιων Νοσοκομείων , ναι …. υπάρχουν , και κάθε ημέρα γίνονται και περισσότερα (γιατί οι νέοι γιατροί , σε πείσμα της όλης πατσαβουριάς , είναι καλύτεροι από εμάς τους παλιούς) , αλλά , δεν φτάνουν αυτά τα «διαμαντάκια» , να φτιάξουν ένα … Σύστημα Υγείας … Χάνονται … Τσαλαπατιούνται … Βούληση , χρειάζεται … για μια καλή δημόσια υγεία … Βούληση , πολιτική , κοινωνική …. Παιδεία … Τιμωρία … Επιβράβευση … και (είτε μας αρέσει , είτε όχι …. ΠΟΛΛΑ ΛΕΦΤΑ ….
      Δεν μας χρειάζονται Ολυμπιάδες …και Eurovision … Υγεία και Παιδεία , μας χρειάζονται πρώτα – πρώτα .
      Ουφ… Μεγάλη πληγή , άνοιξα να κουβεντιάζω .

       
  4. Marina

    Μαΐου 26 , 2009 at 15:02

    Το λογότυπο ΔΕΝ είναι το δικό μου. Απλά το κομπιούτερ χρησιμοποιείται και απο άλλα άτομα.

     
    • silia

      Μαΐου 27 , 2009 at 22:17

      Μην … «γανιάζεις» … Δεν έγινε και τίποτα …
      Κατάλαβα , πως κάτι είναι λάθος .
      Την αγάπη μου .

       
  5. stelios

    Μαΐου 26 , 2009 at 15:49

    Δυστυχώς έχει δίκιο ο πρώην φίλος σου, Σίλια. Μην πας μακρυά. Πρόσφατα πέθανε έγγυος γυναίκα μαζί με το μωρό -μα αν είναι δυνατόν!-περιμένοντας σε θάλαμο αναμονής σε νοσοκομείο της Κρήτης – πραγματικό έγκλημα του συστήματος υγείας, κατά τη γνώμη μου. Και πολλά παραδείγματα μπορεί να πει κανείς.

    Η αντιμετώπιση ενός προβλήματος υγείας είναι όμωες το τελευταίο στάδιο. Το σημαντικότερο είναι ποιες συνθήκες ζωής ευνοούν την υγεία. Και εδώ η ταξικότατη ανισότητα είναι πολύ πιο ουσιαστική. Όταν έχεις χρήματα έχεις πρόσβαση σε καλύτερη τροφή, σε καλύτερο περιβάλλον, σε καλύτερες συνθήκες διαβίωσης και μια ποιότητα ζωής που θωρακίζει σε μεγάλο βαθμό από τα προβλήματα υγείας. Επίσης, έχεις πρόσβαση σε καλύτερη μόρφωση και στα αγαθά του πολιτισμού, τα οποία επίσης παίζουν ρόλο στην καλή υγεία.

    Άλλωστε όλες οι μελέτες για τη φτώχεια σε όλες τις χώρες του κόσμου δείχνουν ότι οι φτωχοί έχουν κατά κανόνα χειρότερη υγεία από τους εύπορους και είναι πιο φιλάσθενοι.

    Δεν είναι όμως μόνο το στενά οικονομικό μέρος. Σημαντικότερος ίσως παράγοντας είναι η δουλειά. Στα περισσότερα επαγγέλματα, ακόμη και στα ελαφριά, έχουμε σοβαρές βλάβες από χίλιους δυο παράγοντες, που μεγεθύνονται ή περιορίζονται ανάλογα με την ένταση και τη διάρκεια – της εργασίας.

    Κατά τη γνώμη μου, λοιπόν, είναι υποκρισία να λες ότι τα λεφτά είναι ασήμαντα, και σπάνια θα τα ακούσεις από αυτούς που έχουν ανάγκη – μια μητέρα που δεν έχει λεφτά να προσφέρει το καλύτερο στο παιδί της, π.χ.

    Τέλος, κατά τη γνώμη μου, η πραγματική κατάκτηση του πολιτισμού θα ήταν να μην εξαρτάται η υγεία και ο πολιτισμός από το χρήμα. Διαφορετικά, ό,τι και να λέμε είμαστε πολύ πίσω -παγκοσμίως, ακόμη και στις πιο «τακτοποιημένες χώρες- από το να λεγόμαστε πολιτισμένοι.

    Συγγνώμη για το σεντόνι.

     
    • silia

      Μαΐου 28 , 2009 at 22:16

      @ stelios
      Μη ζητάς συγγνώμη … Υπέροχο και φοβερά ενδιαφέρον το … «σεντόνι» σου . Εστίασα με πολύ ενδιαφέρον , στο θέμα της ταξικής ανισότητας στην … υποδομή για την υγεία .
      ‘Οσο για το «Πρόσφατα πέθανε έγγυος γυναίκα μαζί με το μωρό -μα αν είναι δυνατόν!-περιμένοντας σε θάλαμο αναμονής σε νοσοκομείο της Κρήτης – πραγματικό έγκλημα του συστήματος υγείας» επέτρεψέ μου όσο μπορώ πιο σύντομα μια ιστορία , σχετικά πρόσφατη :
      Η κόρη φίλου μου έγκυος στον μήνα της , που λένε , επιλέγει να γεννήσει σε ιδιωτική κλινική , ακριβώς γιατί δεν εμπιστεύεται το Δημόσιο Νοσοκομείο , ακριβώς λόγω αυτών των «ειδήσεων» που διαρρέουν εύσχημα και επί σκοπώ (ακροαματικότητα) από τα ΜΜΕ .
      Η ιδιωτική κλινική δεν έχει το σύστημα των ενεργών εφημεριών , όπως τα δημόσια Νοσοκομεία , και την στιγμή του τοκετού , ‘οταν ατυχώς ο τοκετός εξελίσσεται κακώς , λόγω πρόωρης αποκόλλησης πλακούντα , καλούν Αναισθησιολόγο από «έξω» , ο οποίος όμως βρίσκεται σε γειτονική πόλη και ώσπου να έρθει (παθαίνει και ένα ελαφρό τροχαίο στον δρόμο και καθυστερεί) για την επείγουσα ανάγκη καισαρικής , το μωρό έχει υποστεί ήδη βαριά ανοξαιμία , και στο τέλος γεννιέται με βαριά εγκεφαλική βλάβη …
      Αν κάτι τέτοιο συνέβαινε στο Δημ. Νοσοκομείο , όλοι θα τα έβαζαν με το Νοσοκομείο … Στην ιστορία μας , όλοι τα έβαλαν με τον … Θεό … (για το … τροχαίο του αναισθησιολόγου) και εξήραν τον … «ηρωισμό» του Γυναικολόγου , που πάλαιψε την κατάσταση με … αυταπάρνηση και ιδρώτα … … αλλά «τί να κάνει ;… η κακιά η ώρα…» (αντί να στείλει αμέσως το περιστατικό στο Νοσοκομείο , που τα έχει όλα … και αναισθησιολόγους , απίκο , και αιμοδοσίες , και παιδιάτρους … αλλά δεν έχει καλό … όνομα) .
      Τα πράγματα , δεν είναι πάντα Στέλιο μου ή «άσπρα» ή «μαύρα» … Χρειάζεται πολύς δρόμος ακόμα , για να έχουμε ένα … ανεκτό απλά , Σύστημα Υγείας … Και χρειάζεται και ευθύνη από τους λειτουργούς της Υγείας , και Παιδεία , και σωστή ενημέρωση από όλους μας … Ζόρικα τα πράγματα φίλε μου … πολύ ζόρικα …
      Συγγνώμη που έκατσα και σου διηγήθηκα , μια τόσο θλιβερή ιστορία , … αλλά κι εμένα με … πνίγουν όλα αυτά … δεν ξέρω από που με «βαραίνει» και τί μου φταίει τελικά …
      Τα φιλιά μου και τις ευχές μου .

       
      • stelios

        Ιουνίου 1 , 2009 at 09:47

        Συμφωνούμε, βεβαίως, Σίλια. Το παράδειγμα με την έγγυο δεν το είπα για να αναπαράγω την προπαγάνδα εναντίον του δημόσιου νοσοκομείου. Άλλωστε, και σε ιδιωτικό νοσοκομείο να πήγαινε η κοπέλα, πάλι σε δημόσιο θα την έστελναν. Για αυτό, άλλωστε και δεν μιλάω για έγκλημα του δημόσιου νοσοκομείου, αλλά συνολικά του συστήματος υγείας, που περιλαμβάνει -και αβαντάρει- και τον ιδιωτικό τομέα.

        Φιλιά!

         
  6. An-Lu

    Μαΐου 26 , 2009 at 15:49

    Όλα χρειάζονται…κι αυτά κι εκείνα…

     
    • silia

      Μαΐου 27 , 2009 at 23:12

      @ An-Lu
      Αν τα … «αυτά» , είναι τα λεφτά , τα «εκείνα» , ποιά είναι ;
      Φιλιά .

       
  7. aaduck

    Μαΐου 26 , 2009 at 22:38

    Μα δεν τα απαξιώνουμε εμείς, τα απαξιώνουν όσοι κανονίζουν πώς θα τα διαχειριζόμαστε, δηλαδή όσοι κανονίζουν να μη φτάνουνε για τα τούτα και για τα κείνα.

    Vive la revolucion

     
    • silia

      Μαΐου 28 , 2009 at 22:21

      @ aaduck
      Δυστυχώς , κάπως έτσι είναι …
      Και ευτυχώς που υπάρχει το … όνειρο της Επανάστασης …
      Αν και … πολύ χλωμό το βλέπω … πια . (το όνειρο)

       
  8. marianaonice

    Μαΐου 26 , 2009 at 23:20

    Σαφώς και είχε δίκιο!!
    Ούτε συζήτηση!!!

    :))

     
    • silia

      Μαΐου 27 , 2009 at 23:10

      @ marianaonice
      Δυστυχώς … είχε δίκιο …
      Δυστυχώς …
      Πρέπει να κάνουμε κάτι , για να διορθωθεί αυτό το … «δυστυχώς» ;… ή δεν γίνεται πια , τίποτα ;.
      ————————————
      Ελπίζω και εύχομαι να είσαι καλά .

       
  9. χατζηαναγνωστου ασπα

    Μαΐου 27 , 2009 at 08:04

    στην ουσια το χρημα ειναι το μεσον αυτος τα συσωρευε γιατι ηξερε οτι καποτε θα ταεξαργυρωσει για καποιο ηθικο σκοπο. μονο που το χρημα δεν αποτελει το μοναδικο μεσο…. και ειναι καιρος να το αντιληφθουμε

     
    • silia

      Μαΐου 30 , 2009 at 01:12

      @ χατζηαναγνωστου ασπα
      Σαφώς και δεν είναι το χρήμα το μόνο μέσον για να πετύχεις μια καλή αντιμετώπιση στο θέμα υγεία .
      Είναι και οι γνωριμίες ακόμα και τα … πολιτικά «μέσα» …Για τις γνωριμίες θέλω να πω , κάτι παραπάνω . Είναι πολύ σημαντικό , να γνωρίζεις και να εμιστεύεσαι έναν έντιμο και μορφωμένο , δημόσιο ή μη γιατρό , που θα σε κατευθύνει σωστά …
      Καλώς ήρθες στα μέρη μου .

       
  10. ελευθερία

    Μαΐου 27 , 2009 at 10:11

    Θα κρυβόμαστε πίσω απ΄το δάχτυλό μας αν λέγαμε οτι δεν εχει δυστυχώς δίκιο.Απ΄την εμπειρία σου θα το βλέπεις και εσύ. Ακόμα και για να πεθάνεις ανθρώπινα, χρειάζονται χρήματα.Δεν μου αρέσει καθόλου αυτό, αλλά έτσι έχουν τα πράγματα.Να έχεις μια καλή μέρα.(το e-mail μου το έχεις λάβει;)

     
    • silia

      Μαΐου 30 , 2009 at 01:18

      @ ελευθερία
      Άσε πια τον … θάνατο … Η απόλυτη ξεφτίλα σε σχέση με το χρήμα … Άστο καλύτερα .
      Αν ο συνδυασμός Υγεία+Χρήμα , πληγώνει , ο συνδυασμός Θάνατος+ Χρήμα τί να πω ;… να πω , ότι … σκοτώνει ;… Σκοτώνει , ό, τι απόμεινε μέσα σου .
      Το έχω πάρει το e-mail σου και θα σου απαντήσω εκεί . Είμαι λίγο αργοκίνητη στην γραφή μου .
      Χαίρομαι πολύ , που επικοινωνείς μαζί μου .

       
  11. faros

    Μαΐου 27 , 2009 at 13:02

    Το ξανάπαμε … νομίζω !
    Από τότε που βγήκε το χρήμα, χάλασε ο κόσμος !
    … δηλαδή … από … εξανέκαθεν !!!

    Γεια και … καλημέρα !

     
    • silia

      Μαΐου 27 , 2009 at 21:30

      @ faros
      Η ανάγκη για το χρήμα δηλαδή για την συναλλαγή , ναι , έχεις δίκιο , … Υπήρχε πάντα .
      Γιατί μου λες «γειά» ;..
      Φεύγεις πάλι , για Σαμοθράκη ;

       
  12. anepidoti

    Μαΐου 27 , 2009 at 17:05

    μια χαρά είναι και για ευνόητους λόγους!η μόνη ένσταση που έχω είναι για τα…απότομα λεφτά και σε απαίδευτους από καλλιέργεια ανθρώπους! όταν μεγαλώνεις με αυτά συν ένα καλλιεργημένο περιβάλλον, μια χαρά!όταν στα 25 σου βρεθείς με πολύ χρήμα και μηδέν παιδεία, άστα να πάνε! αν τ’ αποκτήσεις επίσης, βήμα βήμα και χωρίς νάναι αυτοσκοπός, πάλι μια χαρά!κάπως έτσι…
    πάντως, καλύτερα υγιής και πλούσιος, παρά ασθενής και φτωχός!
    😉

     
    • silia

      Μαΐου 27 , 2009 at 23:06

      @ anepidoti
      Αυτό κι αν είναι … σπουδαίο σχόλιο …
      Ίσως το σπουδαιότερο , αυτού του ποστ.
      Ίσως γιατί αγγίζει χορδές πολύ ευαίσθητες για μένα , όπως είναι η έννοια και η χρησιμότητα της Παιδείας … Της Παιδείας , που μας λείπει
      Ευχαριστώ .

       
  13. noble_child

    Μαΐου 27 , 2009 at 22:50

    Το κράτος οφείλει να έχει ως προτεραιότητα του την παροχή υγειονομικής περίθαλψης υψηλού επιπέδου σε όλους τους πολίτες. Αν κοιτάξουμε προς αυτή την κατεύθυνση αντί να καταφεύγουμε σε ατομικές λύσεις συσσώρευσης χρημάτων και ενίσχυσης της εμπορευματοποίησης του σπουδαιότερου αγαθού το χρήμα θα πάψει να είναι τόσο σημαντικό.
    Η αδυναμία μας όμως να δώσουμε άμεσα ριζικές και ουσιαστικές λύσεις και η θνητότητά μας καθιστούν δημοφιλέστερο το δρόμο του ατομικισμού που χωρίς τον αγώνα για ανατροπή αυτής της κατάστασης συνεπάγεται ευθύνες για τον καθένα μας ακόμα κι αν τελικά δεν καταλογίζονται.

     
    • silia

      Μαΐου 27 , 2009 at 23:04

      @ noble_child
      Έχεις απόλυτο δίκιο …
      Όμως είναι λίγοι αυτοί που σκέφτονται έτσι , κι ακόμη λιγότεροι αυτοί που επιχειρούν να κάνουν την σκέψη , ή τον λόγο , πράξη .

       
  14. atheofobos

    Μαΐου 28 , 2009 at 01:48

    Σαφώς το χρήμα μπορεί να σου προσφέρει πολλά πράγματα και η Ζα Ζα Γκαμπόρ είχε πεί επιγραμματικά:
    Καλύτερα δυστυχής σε μια Ρολ Ρόϊς παρά σε ένα Φολκσβάγκεν!
    Ακόμα και στην υγεία μπορεί να σε βοηθήσει άν και το παράδειγμα με τον καρκίνο μαστού του ίδιου σταδίου και ιστολογικού τύπου είναι λίγο ατυχές γιατί ακόμα και αν ένα στάδιο έχει 5ετη επιβίωση 90% αυτό σημαίνει ότι 1 στις 10 δυστυχώς θα πεθάνει και ας έχουνε κάνει και οι δύο την ίδια θεραπεία.
    Αυτή που πέθανε λοιπόν μάλλον εκεί ανήκε, γιατί λίγο πολύ η θεραπευτική αντιμετώπιση του καρκίνου του μαστού είναι διεθνώς κατά βάση η ίδια.

     
    • silia

      Μαΐου 30 , 2009 at 01:26

      @ atheofobos
      Ναι … έχεις απόλυτο δίκιο σ’ αυτό που λες , αλλά το παράδειγμα μου έρχεται από μια εποχή , ‘οπου η θεραπευτική αντιμετώπιση του καρκίνου του μαστού στην Ελλάδα , παρασάγγας απείχε από την αντιμετώπιση στο εξωτερικό , και μάλιστα στην μακρυνή Αμερική .
      Τώρα ναι … υπάρχουν πρωτόκολλα , υπάρχουν στατιστικές , υπάρχει πρόσβαση στις μελέτες διεθνώς , υπάρχει συνεργασία και υπάρχει κα εύκολη πρόσβαση στις χώρες του εξωτερικού … Τότε τα πράγματα ήταν αλλιώς .

       
  15. faros

    Μαΐου 28 , 2009 at 11:29

    Μμμμ, νομίζω, με συγχωρείς αν κάνω λάθος, δεν κατάλαβες την ιστορία που σου διηγήθηκα …
    Δεν με ενδιαφέρει (ούτε του φίλου μου, να είσαι σίγουρη γι αυτό) να ψοφήσει η κατσίκα του γείτονά μου …
    Κάθε άλλο μάλιστα.
    Παλεύω πολλά χρόνια τώρα και αυτός και εγώ και πολλοί πολλοί άλλοι να αποκτήσουμε όχι μία, αλλά όσες κατσίκες χρειάζονται για να ζήσουμε ΟΛΟΙ ΜΑΣ ΣΩΣΤΑ.
    Το χρήμα, έχω κάνει και ένα μεγάλο ποστ γι αυτό, για μένα θα έπρεπε να είχε καταργηθεί ως μέσο εμπορικής συναλλαγής.
    Εμένα, μ΄ενδιαφέρει να ζουν ΟΛΟΙ οι άνθρωποι … ανθρώπινα και όχι μόνο αυτοί που «τα έχουν».
    Το ΣΩΣΤΑ, λοιπόν, έχει να κάνει αν χρησιμοποιείς αυτά τα λεφτά ώστε να είσαι και να παραμένεις ΑΝΘΡΩΠΟΣ, βλέποντας ότι και δίπλα σου υπάρχουν εξ ίσου άνθρωποι σαν και σένα, δεν έχεις μοναδικό σκοπό το δικό σου τομάρι, δεν τα χρησιμοποιείς για να ταπεινώνεις τους άλλους όπως κάνουν αυτοί που τρέχουν π.χ. στα σεξ-σοπς, ή να τους ξεφτιλίζεις χρησιμοποιώντας τους σαν δούλους … ξέρεις οικιακές βοηθοί, κηπουροί κλπ.

    Μεγάλη ιστορία άνοιξες … δεν θα τη συνεχίσω … άλλωστε δεν μου επιτρέπεται …
    Φχαριστώ.
    Την Καλημέρα μου !

     
    • silia

      Μαΐου 31 , 2009 at 12:21

      @ faros
      Την ιστορία που μου είπες , την κατάλαβα , κατά το … μυαλό μου .
      Αυτά έχει ο διαδικτυακός λόγος … Καταλαβαίνεις ανάλογα με την ψυχοσύνθεσή σου , με τις γνώσεις σου , με τα βιώματα σου , με την κουλτούρα σου … κι αυτό είναι όλο … Δεν έχεις ευκαιρίες να ξαναρωτήσεις , να αναλύσεις , να δεις τον συνομιλητή σου στα μάτια , να μελετήσεις την … γλώσσα του σώματος και να αναθεωρήσεις ίσως αυτό που … «κατάλαβες» .
      Μου είναι αδύνατον να καταλάβω κάτι , βάσει αυτών που σκέφτεται ο άλλος .
      Θα σου πω όμως κάτι ακόμα , και θα «κλείσω» κι εγώ εδώ , γιατί εδώ (το μπλογκ) , δεν είναι σχολείο , ούτε δίνουμε εξετάσεις για το ποιός θα βραβευθεί για το … ορθότερο δίκιο που έχει :
      Πολλές φορές αυτό που λέμε , άσχετα με το αν οι άλλοι το νοιώθουν ή όχι , αντανακλά απλά το υποσυνείδητο μας … τις μύχιες σκέψεις μας , τις απόλυτα δικές μας και στεγανά προστατευόμενες (νομίζουμε) διαδρομές του μυαλού μας .
      ========================
      Άσχετο ΥΓ.
      Ξέρεις , έχω κερδίσει πολύ λίγα (συγκριτικά πάντα μιλάω) λεφτά από την άσκηση για 35+ χρόνια της Ιατρικής . Και όμως , διατηρώ , δυό οικιακές βοηθούς και δύο κηπουρούς (το γιατί δεν θα το πω) .
      Επίσης , εδώ στον τόπο μου , λένε , πως είμαι ο … χωρίς εχθρούς άνθρωπος . Έχω μόνο (εμφανώς τουλάχιστον) φίλους , που οι περισσότεροι ορκίζονται στο όνομα μου .
      Φιλιά .

       
  16. Νικος Λιο

    Μαΐου 28 , 2009 at 16:21

    ποσο δικιο εχεις Αννα….
    Δυστυχως..

     
    • silia

      Μαΐου 31 , 2009 at 11:47

      @ Νικος Λιο
      Καλημέρα Νικόλα .
      Πολλοί , λένε «Τα λεφτά είναι για να ζούμε» …
      Η ιστορία μου το αποδεικνύει… (κατά κάποιο τρόπο) …
      … Δυστυχώς .

       
  17. faros

    Μαΐου 29 , 2009 at 13:04

    Ξαναμεταπάλι … Καλημέρα !

     
    • silia

      Μαΐου 29 , 2009 at 18:26

      @ faros
      Ξαναμεταπάλι … στο «βουνό» είμαι …
      Καλησπέρα… Σούρουπο και …πολλή δροσιά .

       
  18. island

    Μαΐου 29 , 2009 at 18:23

    Οι περισσότεροι δεν την γλυτώνουν όμως όπου και να τρέξουν. Άρα μερικοί, εκτός από λεφτά, καλό είναι να έχουν και το κοκκαλάκι της νυχτερίδας

     
    • silia

      Μαΐου 29 , 2009 at 19:17

      @ island
      Αχ , «νησάκι» μου , θεωρώ αυτό που έγραψες σαν κάτι … μαγικό , γιατί , λίγα μόλις λεπτά , πριν δω αυτό το σχόλιο σου , διάβαζα , ή μάλλον ξαναδιάβαζα , το κεφάλαιο «Η ΧΑΡΗ» από το βιβλίο του Μ.Σκοτ Πεκ «Ο δρόμος ο λιγότερο ταξιδεμένος» …
      Επέτρεψέ μου :
      «‘Ενα άτομο , μπορεί να υποφέρει , από μία σχετικα ήπια μορφή ελκώδους κολίτιδας , και όταν περάσει θα συνέλθει τελείως , και θα συνεχίσει να ζει , χωρίς να ξαναπεράσει ποτέ από τέτοια δοκιμασία . Ένας άλλος , μπορεί να έχει επανειλημμένες κρίσεις και να καταντήσει ανάπηρος . Σε έναν τρίτο , μπορεί να εκδηλωθεί μια κεραυνοβόλος εξέλιξη και να …πεθάνει από την πρώτη ακόμα κρίση . Η ασθένεια , φαίνεται να είναι ίδια , αλλά η έκβασή της , τελείως διαφορετική . Γιατί ; Δεν έχουμε ιδέα . Αυτό μπορεί να λεχθεί για πολλές ασθένειες , ακόμη και για συνηθισμένες , όπως καρδιακή προσβολή , έλκος , εγκεφαλικό επεισόδιο , ο καρκίνος , κά. ……………………….
      …… Υπάρχει μια δύναμη , που δεν καταλαβαίνουμε πλήρως τον μηχανισμό της , που φαίνεται να λειτουργεί κανονικά στους περισσότερους ανθώπους , για να προστατεύει , να προάγει , και να προασπίζει την σωματική τους υγεία , ακόμα και κάτω από τις πιο δυσμενείς συνθήκες ……….
      ….. Αυτή την δύναμη , κάποιοι επιστήμονες την ονομάζουν «ένστικτο αυτοσυντήρησης» , κάποιοι ψυχοθεραπευτές , «υποσυνείδητο» , κάποιοι θρησκόληπτοι (ή και απλοί πιστοί) «Θεία Χάρη» ή «θαύμα» και από τους απλούς ανθρώπους , άλλοι «καθαρή σύμπτωση» , άλλοι , «σκέρτσο της τύχης» , κάποιοι «καπρίτσιο της Μοίρας» και …όλοι , … μα όλοι «το κοκκαλάκι της νυχτερίδας» .
      —————————————–
      Η έτυχε να διαβάζουμε συγχρόνως το ίδιο πράγμα , ή πρόκειται για … «σκέρτσο της τύχης» … δηλαδή ένα είδος … Μαγείας (με την καλή της έννοια βρε … μην γελάτε) .
      Χαίρομαι που μου έδωσες την ευκαιρία , να τα γράψω όλα αυτά .

       
  19. logicomix

    Μαΐου 29 , 2009 at 18:42

    Είχε ένα τόσο δα μικρό δίκιο ο φίλος σου και οσο περνάει ο καιρός και η τεχνολογία τρέχει το δίκιο του θα μεγαλώνει και οι άνθρωποι που θα δουλεύουν σκληρά και θα έχουν κερδίσει περισσότερα θα μπορούν να ζήσουν και περισσότερο .
    Το χρήμα δεν είναι αυτό που εξαγοράζει ανθρώπους , απλά αποτιμάει την ποιότητα της δουλειάς σου και το πάθος σου γι αυτην , πράγμα που οι άλλοι είναι διατεθειμενοι να σου το πληρώσουν σκριβότερα.
    και στην περίπτωση της υγείας σου πληρώνεις και σύ περισσότερα για να σώσεις τη ζωή σου.

     
    • silia

      Μαΐου 31 , 2009 at 11:58

      @ logicomix
      Όσον αφορά την πρώτη σου παράγραφο , έχεις απόλυτο δίκιο , μόνο που δεν μας αρέσει να το ακούμε …
      Για την δεύτερη , περιγράφεις κατά την γνώμη μου , το … ιδεώδες , … αυτό που έπρεπε να συμβαίνει .
      Πάντα το έλεγα και το λέω (δειλά βέβαια , γιατί όλοι , ή οι περισσότεροι , μου «ρίχνονται» ) , πως η Υγεία χρειάζεται λεφτά … και μάλιστα πολλά λεφτά για να προάγεται η έρευνα , η τεχνολογία , η τεχνογνωσία , και να υπάρχουν μέσα στους κόλπους της άτομα ικανοποιημένα και υψηλής απόδοσης .
      Άλλωστε , ακόμα και ο Όρκος του Ιπποκράτη (που έχει γίνει αβρόχοις ποσί , καραμέλλα , σε πολλά στόματα), πουθενά δεν λέει , ότι δεν θα αμείβεται ο λειτουργός της Υγείας , παρά μόνον όταν πρόκειται να φροντίσει την υγεία των μαθητών του .
      Χαίρομαι που σε βλέπω εδώ .
      Καλώς ήρθες .

       
  20. faros

    Μαΐου 30 , 2009 at 10:44

    Την καλημέρα μου και καλό σαββατοκύριακο !

     
    • silia

      Μαΐου 31 , 2009 at 12:00

      @ faros
      Μισή Κυριακή έμεινε μόνο (από το Σαββατοκύριακο , λέω) …
      Καλό ήταν σε γενικές γραμμές …. Ήσυχο .
      Σ’ ευχαριστώ που δεν ξεχνάς , να μου εύχεσαι .

       
  21. atheofobos

    Μαΐου 31 , 2009 at 12:48

    Από το 1900 και για 70 χρόνια η χειρουργική αντιμετώπιση του καρκίνου του μαστού ήταν η ίδια και βασιζόταν σε πολύ πιο ακρωτηριαστικές επεμβάσεις από ότι στα τελευταία χρόνια και σήμερα . Είχε επικρατήσει από τότε διεθνώς η ριζική μαστεκτομή κατά Halsted που αφαιρούσαν μέχρι και τον μείζονα θωρακικό μαζί με τον σύστοιχο μασχαλιαίο καθαρισμό,καθως επίσης έκαναν μαζί και ωοθηκεκτομή για να σταματήσουν την παραγωγή οιστρογόνων.
    Μεταπολεμικά λοιπόν ή ίδια αντιμετώπιση γινόταν και στην Ελλάδα όπως και στο εξωτερικό και γι΄αυτό και έγραψα ότι τουλάχιστον για τον καρκίνο του μαστού δεν είχε κάτι το ιδιαίτερο να προσφέρει το εξω.

     
  22. museum

    Ιουνίου 1 , 2009 at 09:40

    Καλημέρα Σίλια και καλό μήνα!

    Το υπερβολικό χρήμα ήταν πολύ συχνά πηγή προβλημάτων και κακών. Εννοείται πως είναι απαραίτητο για την επιβίωση. Και πολλές φορές λύνει προβλήματα υγείας. Ξέρεις τι έχω παρατηρήσει; Ότι μόνο στις φτωχές συνοικίες υπάρχουν φαρμακεία – τουλάχιστον στην πλειοψηφία τους. Και σκέφτομαι ότι είναι επειδή οι πλούσιοι δεν παίρνουν φάρμακα, μιας και μπορούν να πηγαίνουν στο εξωτερικό και να τακτοποιούν τα θέματά τους χωρίς να χρειάζονται συντήρηση.

    Βέβαια υπάρχουν άνθρωποι του μόχθου και άλλοι που κέρδισαν αρκετά χρήματα τίμα μέσα από την δουλειά τους, με κόπο. Σε αυτούς βγάζω το καπέλο. Και επειδή κόπιασαν ξέρουν την άξία τους και κρατούν χαμηλά το κεφάλι. Να σημειώσω, τέλος, ότι το χρήμα σε καμία περίπτωση δεν εκφράζει πνευματική ή επιστημονική αξία. Κοίταξε τους αστέρες της show biz και σύγκρινε με άλλους γιατρούς, επιστήμονες που έχουν σώσει ζωές ή ακόμα πνευματικούς ανθρώπους της Τέχνης και δες τα εισοδήματά τους. Πλήρης αναντιστοιχία εσόδων και αξίας τους. Αυτή είναι η κοινωνία μας και αυτούς επιβραβεύει.

    ΥΓ: Τις προάλλες ήμουν στη Μαδρίτη. Επίσκεψη στο Μουσείο της Ρεάλ Μαδρίτης (της ποδοσφαιρικής ομάδας), είσοδος: 15 Ευρώ. Επίσκεψη στα Μουσεία Πράδο και Reina Sofia (Γκουέρνικα, Ελ Γκρέκο, Νταλί, Γκόγια και άλλοι θησαυροί) Είσοδος: 6 Ευρώ έκαστο. Χωρίς λόγια.

     

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: