RSS

ΤΟ ΔΕΟΝ … (έχει κι αυτό τα καλά του)

05 Σεπτ.

ofis3

Ας μιλήσουμε λίγο (πολύ λίγο) για το “πρέπει” … για το “δέον” .
Το “δέον” δεν είναι και εκ προοιμίου κακό . Δεν είναι , ή δεν πρέπει να είναι πάντα κατακριτέο και απορριπτέο .
Το “δέον” , έχει την διαχρονική του αξία και πολλές φορές βάζει θεμέλιο για ασφαλή και ήρεμη ζωή …
Έχει την ομορφιά του και όταν δεν γίνεται αυτοσκοπός μπορεί να είναι και σωτήριο.
Το δέον , έχει για κινητήρια δύναμη την λογική κι αυτό , είναι σχεδόν πάντα , πολύ καλό .
Μπορεί το “δέον” , να φαντάζει σκληρό και ανελέητο κάποτε , αλλά είναι …. δημιουργικό , πλάθει όμορφα πράγματα , προστατεύει ιδέες και ανοίγει νέες σπουδαίες προοπτικές … Αρκεί να έχεις την υπομονή να περιμένεις την ωρίμανση των δημιουργημάτων του ….
Εντάξει …. όχι πάντα … Άλλωστε ένα … παιχνίδι , … μία παρτίδα είναι η ζωή … όπου εσύ , είσαι υποχρεωμένος να ποντάρεις … Ε , … άλλοτε κερδίζεις και άλλοτε χάνεις .
Το … “δέον” , έχει πάντα την αξία του …. Όχι βέβαια η αυστηρή και τυφλή προσήλωση σ’ αυτό , αλλά η … έξυπνη και κατόπιν σκέψης , διαχείρηση του …
“Μάγκας” στην ζωή , είναι αυτός , που καταφέρνει να παλαντζάρει με επιτυχία το “θέλω” και το “δέον” στο “καντάρι” της σύντομης ζωής μας
————————————
Εντάξει … υπάρχουν και τα … εμφανώς ανόητα “πρέπει”… Ε τί να κάνουμε … Μακριά (όσο μπορούμε) από δαύτα .
 

Ετικέτες: , , ,

51 responses to “ΤΟ ΔΕΟΝ … (έχει κι αυτό τα καλά του)

  1. Το τέρας της "αμάθειας"

    Σεπτεμβρίου 5 , 2009 at 07:19

    «“Μάγκας” στην ζωή , είναι αυτός , που καταφέρνει να παλαντζάρει με επιτυχία το “θέλω” και το “δέον” στο “καντάρι” της σύντομης ζωής μας»

    Θα συμφωνήσω απολύτως!

    Καλημέρα 🙂

     
    • silia

      Σεπτεμβρίου 5 , 2009 at 18:37

      @ Το τέρας της «αμάθειας»
      Μεγάλη ιστορία η «μαγκιά» . Μεγάλη και … πολύπτυχη . Και όλοι κατά καιρούς ονειρευτήκαμε να γίνουμε κάπου … σε κάποια πτυχή , κι εμείς «μάγκες» …. Πόσοι τα καταφέραμε ; … Λίγοι … πολύ λίγοι …
      Γιατί η «μαγκιά» , θέλει , πολύ γερό στομάχι .
      Καλό βράδυ , γλυκό μου Τέρας .

       
  2. faros

    Σεπτεμβρίου 5 , 2009 at 08:01

    «… και δώσε τα δέοντα» λένε στη Σαμοθράκη – όπου κάνω διακοπές συχνά πυκνά – και το λένε άνθρωποι αγράμματοι ως επί το πλείστον !

    Αυτό σημαίνει ότι το «δέον» το … εφηύραν οι Έλληνες για να δείχνει κάτι παραπάνω (θεωρώ πολύ παραπάνω, αλλά … ) από ένα απλό σημερινό «πρέπει», αν θα έπρεπε να το συγκρίνω, θα το σύγκρινα με την αγγλική λέξη «ought to».

    Για μένα, λοιπόν, το δέον είναι και το αλάτι και το πιπέρι της ζωής !

    Μια Θερμή Καλημέρα και πολλές ευχές για ένα επίσης Καλό μα και Αγωνιστικό Σαββατοκύριακο !

     
    • silia

      Σεπτεμβρίου 5 , 2009 at 18:49

      @ faros
      Πάράξενο αυτό το «Για μένα, λοιπόν, το δέον είναι και το αλάτι και το πιπέρι της ζωής !» , που λές … πολύ παράξενο . Κι αυτό γιατί …. αλμυρούτσικο και καυτερό , είναι το … αντίθετο από το «δέον» … Είναι το «μη δέον» , είναι όλα αυτά , που … δεν πρέπει να κάνουμε … Ο Πειρασμός , η Αμαρτία , η προοπτική και η αναμονή της αμαρτίας …
      Τα … «ερπετά» … φίλε Φάρε … Τα «ερπετά», είναι αλμυρά και πικάντικα … και ο Παράδεισος χωρίς «ερπετά» , μοιάζει με το φαγητό του υπερτασικού (ανάλατο) , ή το επιδόρπιο του ζαχαροδιαβητικού (άγλυκο) .
      Αλλά επειδή τα πάντα είναι και … υποκειμενικά , σέβομαι την επιλογή σου , να είναι το «δέον» το «αλάτι» σου και το «πιπέρι» σου … Είπαμε άλλωστε : «Το «δέον» , έχει κι αυτό τα καλά του» .

       
      • faros

        Σεπτεμβρίου 5 , 2009 at 22:45

        Παράξενο γιατί ;;;
        Φυσικά ο καθένας έχει την άποψή του, αλλά …

        Θεωρητικά έτσι λέγεται : Ότι το αλάτι και το πιπέρι είναι η ίδια η ζωή … αν κάτι άλλο είναι για σένα ή για άλλον , ας είναι …

        Απορρίπτω την αμαρτία μετά βδελυγμίας …
        Κάθε είδους αμαρτία …

        Πραχτικά : το δέον για την οικογένεια … το δέον για την κοινωνία … το δέον στη δουλειά … το δέον στη διασκέδαση … στις σχέσεις … στο σεβασμό … στην ΗΘΙΚΗ … στην ΤΙΜΙΟΤΗΤΑ … κλπ. κλπ.
        ΝΑΙ, όλα αυτά τα θεωρώ ότι είναι Η ΖΩΗ !
        Αν θέλουμε να θεωρούμαστε Άνθρωποι – διαφορετικοί από τα ζώα …
        Για όλους αυτούς τους λόγους (που περιγράφω και υποννοώ) είμαι ΚΑΙ κομμουνιστής …

        Τους χαιρετισμούς μου !

         
  3. An-Lu

    Σεπτεμβρίου 5 , 2009 at 08:28

    Τα πιό ηλίθια «πρέπει» είναι κατά κανόνα αυτά που μας επιβάλουν οι άλλοι με το πρόσχημα της κοινής λογικής….η οποία συνήθως αποδεικνύεται κοινό παράλογο.

     
    • silia

      Σεπτεμβρίου 5 , 2009 at 21:37

      @ An-Lu
      Κι όμως … τα ακολουθούμε (οι περισσότεροι) αυτά τα «πρέπει» , που επιχειρούν να μας επιβάλλουν οι άλλοι …
      Τί να φταίει ;… Μήπως , μας «παγιδεύει» και μας θαμπώνει η ιδέα της κοινής Λογικής ;

       
  4. exoaptonkyklo

    Σεπτεμβρίου 5 , 2009 at 10:09

    Δε φταινε παντα οι αλλοι για τα «ηλιθια πρεπει» μας. Εμεις να δεις ποσο φταιμε γι αυτα…
    Τις καλημερες μου.

     
    • silia

      Σεπτεμβρίου 5 , 2009 at 22:24

      @ exoaptonkyklo
      Ο κόσμος μας , δεν χωρίζεται σε … «εμας» και στους «άλλους»… Το ίδιο πράγμα είμαστε … «Εμείς» και οι «άλλοι» , είμαστε ένα …. Μια θεωρία , είναι κι αυτό …
      Και για να το … ελαφρύνουμε λίγο , ας ακούσουμε λίγο Λουκιανό :

      Φιλιά .

       
  5. πρεσβύωψ

    Σεπτεμβρίου 5 , 2009 at 17:37

    Τα….. δέοντα συγχαρητήρια κυρία μου για τη φωτογραφία που βάλατε. Είναι ο απόλυτος συμβολισμός.

     
    • silia

      Σεπτεμβρίου 6 , 2009 at 00:27

      @ πρεσβύωψ
      Λατρεύω τους συμβολισμούς , την αλληγορία , την εμβληματική παράσταση , την προσωποποίηση , την αναπαράσταση ή την ενσάρκωση αφηρημένων εννοιών …. Τα λατρεύω και προσπαθώ να τα χρησιμοποιώ στον λόγο μου . Σαφώς και δεν τα καταφέρνω πάντα , … αλλά το προσπαθώ .
      Το μήλο , αποτελεί (για μένα τουλάχιστον) τον πιο ακριβή και τέλειο συμβολισμό της Αμαρτίας , της ανυπακοής και της καταστρατήγησης του … Δέοντος . Τον έχω ξαναχρησιμοποιήσει αυτόν τον συμβολισμό , σε ένα παλιό μου γραπτό (διήγημα) , με τον τίτλο «Η ΕΞΑΦΑΝΙΣΗ» και το επανέλαβα σαν ποστ με τον τίτλο «ΤΙ ΚΡΥΒΕΤΑΙ ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ» (σε τρεις συνέχειες)
      https://silia.wordpress.com/2007/09/06 (μέρος Α)
      https://silia.wordpress.com/2007/09/07 (μέρος Β)
      https://silia.wordpress.com/2007/09/09 (μέρος Γ) .
      ——————————————-
      Σ’ ευχαριστώ για τον καλό σου λόγο και για το ότι δεν διαβάζεις απλά τα λόγια μου , αλλά εμβαθύνεις πάνω σ’ αυτά , σκύβεις με προσοχή και βάζεις μπροστά την διαδικασία της σκέψης και ίσως και του προβληματισμού … Για μένα αυτό , αποτελεί το … «ευκταίον» … το άκρως επιθυμητόν και ίσως-ίσως , σε τελευταία ανάλυση το … δέλεαρ για να γράφω .
      Καλό σου βράδυ .
      —————————————
      A , και κάτι άλλο : Μια που σου άρεσε η εικόνα , πάρε κι αυτές γιατί με … ενθουσίασες μ’ αυτό που έγραψες .



      Φιλιά .

       
  6. Μάνος

    Σεπτεμβρίου 5 , 2009 at 17:48

    Μήπως μάγκας είναι κι αυτός που παραβλέπει τα πρέπει και είναι ευτυχισμένος ζώντας μόνο με τα θέλω; Δύσκολο, αλλά πραγματικά μαγκιόρικο…

     
    • silia

      Σεπτεμβρίου 6 , 2009 at 01:19

      @ Μάνος
      Η … «ΜΑΓΚΙΑ» (έτσι … με κεφαλαία γράμματα) είναι (για μένα … ) αρετή . Επομένως αυτός που παραβλέπει τα πρέπει και είναι ευτυχισμένος ζώντας μόνο με τα θέλω , είναι πιθανό μ’ αυτή την τακτική του , να κάνει κάποιους άλλους (που ζουν δίπλα του , ή που δεν έχουν την ίδια νοοτροπία) … δυστυχισμένους . Γι αυτό και επιμένω πως «“Μάγκας” στην ζωή , είναι αυτός , που καταφέρνει να παλαντζάρει με επιτυχία (για όλους) το “θέλω” και το “δέον” στο “καντάρι” της σύντομης ζωής μας .
      Πω πω !!… η ώρα , πέρασε … Πάω για ύπνο .
      Καληνύχτα .

       
  7. faros

    Σεπτεμβρίου 6 , 2009 at 07:52

    Καλημέρα … και … συγνώμη, αλλά, μαγκιά είναι να ζεις σωστά …… ΣΩΣΤΑ !

    υ.γ. και όχι το «σωστά» του καθένα μας, … το … σωστό σωστά !!!

     
    • silia

      Σεπτεμβρίου 8 , 2009 at 23:44

      @ faros
      Καλά τα λες … Όμως αυτό το «ΣΩΣΤΑ» , ποιός θατο κρίνει ;…
      Εδώ σε θέλω … μάγκα μου , που λέει και η λαϊκή ρήση .

       
  8. Γιωργος

    Σεπτεμβρίου 6 , 2009 at 11:00

    Ξεφυγε η συζητηση απο το «δεον» και πηγε στην «μαγκια» αλλα εστω κι ετσι η γνωμη μου για τα «πρεπει» στη ζωη ολων μας και ιδιαιτερα των απογονων μας ειναι οτι πρεπει να κοπουν «μαχαιρι»!!

     
    • silia

      Σεπτεμβρίου 8 , 2009 at 23:57

      @ Γιωργος
      Η «μαγκιά» , είναι φαίνεται πιό ενδιαφέρον θέμα από το «δέον» και την παράβαση του .
      Αλλά , τέλος πάντων … Άλλο ήθελα να σχολιάσω . …
      Ήθελα να πω , πως , ναι σωστά το λες αυτό το «η γνωμη μου για τα “πρεπει” στη ζωη ολων μας και ιδιαιτερα των απογονων μας ειναι οτι πρεπει να κοπουν “μαχαιρι”» , αλλά πες μου φίλε μου Γιώργο …. να μην πω στο παιδί μου «πρέπει να μην καπνίζεις …. να μην αλητεύεις …. πρέπει να μπείς στην … παραγωγή» ,….
      Από την άλλη μεριά , πως να πω στο παιδί μου «Ζήσε ελεύθερος , χωρίς «πρέπει» , μέχρι να πέσεις κάτω απ’ την πείνα και τα χαστούκια που θα σου ρίξουν γιατί δεν θα κάνεις τα απαιτούμενα για την διαβίωση «πρέπει» ;…
      Μεγάλο δίλημμα … πολύ μεγάλο , πίστεψέ με .
      Τα λόγια είναι όμορφα και εύκολα … Όταν φτάνουμε στο σημείο να τα κάνουμε πράξη , … εκεί είναι τα ζόρια .
      Μακάρι και η εφαρμογή τους να ήταν εύκολη .
      Καλό σου βράδυ .

       
  9. anomia

    Σεπτεμβρίου 6 , 2009 at 15:48

    Καλημέρα σοφωτάτη.
    Με το δέον δεν είχα ποτέ πρόβλημα – συνήθως συνιστά και αναγκαιότητα οπότε το δίλημμα περιτεύει- αυτό που με εξοργίζει όμως είναι το πολιτικώς ορθόν (σε όλες του τις εκφράσεις, του σεξ συμπεριλαμβανομένου).

    ανομία, πρώην «………»

     
    • silia

      Σεπτεμβρίου 9 , 2009 at 21:15

      @ anomia
      Πρώην …. τί ; (τέλος πάντων , αν και δεν έχει και τόση σημασία το «τί» , πες μας τουλάχιστον , αν είσαι κοριτσάκι , ή αγοράκι .
      Πές μου ακόμη τί ακριβώς εννοείς με το politically equitable … on the sex … Με ενδιαφέρει πολύ , και όχι μόνο εμένα , φαντάζομαι .
      Καλώς ήρθες … ξανά .
      ——————————————
      Άσχετο : Θαρρώ , πως μ’ αυτό το «σοφοτάτη» , με πειράζεις (εμπαίζεις) λιγάκι …. Λάθος ;…

       
  10. anomia

    Σεπτεμβρίου 6 , 2009 at 16:06

    Και τα μαθηματικά υπέροχα, πώς δεν τα διάβασα στην ώρα τους;

     
    • silia

      Σεπτεμβρίου 9 , 2009 at 21:18

      @ anomia
      Τα «Μαθηματικά» (που ειρήσθω εν παρόδω , ο πραγματικός τους τίτλος , είναι «Η ΕΞΑΦΑΝΙΣΗ» , είναι από τα πολύ αγαπημένα παλιά γραφτά μου …. Τότε έγραφα με πολύ μεράκι … Τώρα , είμαι λιγάκι … πτοημένη …

       
  11. marianaonice

    Σεπτεμβρίου 7 , 2009 at 00:26

    «“Μάγκας” στην ζωή , είναι αυτός , που καταφέρνει να παλαντζάρει με επιτυχία το “θέλω” και το “δέον” στο “καντάρι” της σύντομης ζωής μας»

    Αληθινό!!

    Καλό χειμώνα Σίλια!!
    :)))

     
    • silia

      Σεπτεμβρίου 9 , 2009 at 21:05

      @ marianaonice
      Καλό Φθινόπωρο Μαριάννα …. Προηγείται .
      Ίσως για πρώτη φορά στη ζωή μου , αρνούμαι να εγκαταλείψω το Καλοκαίρι .

       
  12. faros

    Σεπτεμβρίου 7 , 2009 at 08:32

    Μια … δέουσα Καλημέρα και τις εξ ίσου … δέουσες ευχές για Καλή Βδομάδα !

     
  13. faros

    Σεπτεμβρίου 8 , 2009 at 10:36

    Μια … βροχερή Καλημέρα !

     
    • silia

      Σεπτεμβρίου 9 , 2009 at 19:33

      @ faros
      Η βροχή σταμάτησε και ξαναγύρισε το καλοκαιράκι . Ε , … λίγο «λαβωμένο» ίσως , αλλά ξαναγύρισε .

       
  14. Maria Tzirita

    Σεπτεμβρίου 8 , 2009 at 16:16

    Ας πράξουμε τα δέοντα λοιπόν κι όχι αυτά που πρέπει…. Πολύ σοφό! Σε φιλώ!

     
    • silia

      Σεπτεμβρίου 9 , 2009 at 19:30

      @ Maria Tzirita
      Σοφό είναι το … παιχνίδισμα του λόγου σου («Ας πράξουμε τα δέοντα λοιπόν κι όχι αυτά που πρέπει» ) … Κι αυτό γιατί μέσα από ένα παιχνίδισμα λόγου , αναγκαζόμαστε να σκεφτούμε λίγο παραπάνω το «δέον» και τα προβλήματα ή τις υποχρεώσεις που δημιουργεί .
      Σε φιλώ κι εγώ .

       
  15. amelinia

    Σεπτεμβρίου 9 , 2009 at 06:19

    τα πρέπει τα αισθανόμαστε τις περισσότερες φορές σαν τεράστια βάρη στους ώμους μας που μας εξαναγκάζουν να λοξοδρούμε και να φεύγουμε από το δρόμο που θέλουμε να χαράξουμε στη ζωή.

    μερικές φορές είναι απαραίτητο σίγουρα να κάνουμε αυτό που πρέπει.. φτάνει να μη φορτώνουμε τον εαυτό μας με αχρείαστα και υπερβολικά πρέπει κάνοντας τον δυστυχισμένο.

     
    • silia

      Σεπτεμβρίου 9 , 2009 at 19:27

      @ amelinia
      Ναι …. τα πρέπει τα αισθανόμαστε τις περισσότερες φορές σαν τεράστια βάρη , αλλά … δεν είναι πάντοτε και τεράστια βάρη … Ίσως επιβαρυμένοι από συγκινήσεις , κάνουμε κάπως υπερβολική εκτίμηση . Άλλωστε , είπαμε …. «έχει και το δέον τα καλά του» .

       
  16. faros

    Σεπτεμβρίου 9 , 2009 at 08:25

    Πάντως, σίγουρα πρέπει να … εμφανίζεσαι που και που, και, το δεον, είναι, να … σχολιάζεις τα σχόλια !!!

    Καλημέραααααα !

     
    • silia

      Σεπτεμβρίου 9 , 2009 at 19:24

      @ faros
      Σαφώς και το δέον είναι να σχολιάζω στα σχόλια και να τιμώ τους διαδικτυακούς φίλους , που με τιμούν , αφιερώνοντας μου κομμάτια από το πολύτιμο υλικό , που λέγεται «προσωπικός χρόνος» , αλλά φίλε μου Φάρε , δεν πιστεύω να έχεις παράπονο … Πάντα απαντώ . Μπορεί να αργώ κάποτε , γιατί η καθημερινότητα μου τελευταία έχει επιβαρυνθεί , αλλά , απαντώ , με ελάχιστες εξαιρέσεις , όταν πχ.κάτι με ενοχλήσει ή και ακόμη πιο σπάνιο , αν κάτι μου διαφύγει και περάσει πολύς χρόνος , οπότε το θεωρώ και χωρίς ουσία πια .
      Καλό βράδυ .

       
  17. sofiascomments

    Σεπτεμβρίου 9 , 2009 at 09:48

    Συμφωνώ απολύτως!
    Καλημέρα

     
    • silia

      Σεπτεμβρίου 9 , 2009 at 19:05

      @ sofiascomments
      Χαίρομαι Σοφία μου .
      Καλό Φθινόπωρο να έχεις .

       
  18. irlandos

    Σεπτεμβρίου 9 , 2009 at 17:29

    Πάντως, το «δέον» δεν είναι πάντοτε και τόσο «σπουδαίον»

    Φιλικά,
    Ιρλανδός

     
    • silia

      Σεπτεμβρίου 9 , 2009 at 19:02

      @ irlandos
      Ενίοτε δε γίνεται και … χυδαίον .
      …όχι απλά «φιλικά» , αλλά … πολύ φιλικά ,
      Ελληνίς …. (σχεδόν) .

       
  19. faros

    Σεπτεμβρίου 10 , 2009 at 07:46

    Το λοιπόν, μιας και δηλώνεις έστω και … σχεδόν Ελληνίς, άρα … ελληνικά ξέρεις !
    (άλλωστε μου δόθηκε η ευκαιρία σε τούτο το μπλογκ να το διαπιστώσω πολλάκις)
    Το σωστό (λοιπόν), έχει κριθεί διαχρονικά !
    Δεν θα το … ορίσουμε, εμείς (εγώ), σήμερα !
    π.χ. είμαστε άνθρωποι – διαφέρουμε από τα … άλλα ζώα για τη λογική μας – επομένως αν μιλήσουμε για ΤΙΜΙΟΤΗΤΑ ή ΗΘΙΚΗ γνωρίζουμε τις έννοιες …
    Θα μπορούσε κανείς να αναφερθεί σε πολλά !
    Δεν «κομίζω γλαύκας ες Αθήνας» …

    Μια Θερμή Καλημέρα !

     
    • silia

      Σεπτεμβρίου 11 , 2009 at 22:39

      @ faros
      Συμφωνώ , πως υπάρχουν σταθερές διαχρονικές και αυστηρά αντικειμενικές αξίες ….
      Όμως , σε παρακαλώ , μην μπερδεύεις , υψηλές Αρετές , όπως η Εντιμότητα και η Ηθική , με τις δουλειές της καρδιάς και προπαντός , ακόμα περισσότερο με …. τις δουλειές των … ορμονών .
      Ανέντιμος και ανήθικος , δεν είναι αυτός που … ερωτεύεται .
      Θα μου πεις … πως ο ερωτευμένος , μπορεί να πει ψέμματα , ή να προκαλέσει αγωνία ή ανασφάλεια , ή και πόνο σε κάποιον άλλο …. Εντάξει … Αλλά έτσι , με ευκολία θα μπορούσαμε να χαρακτηρίσουμε , ανέντιμους και ανήθικους , όλους τους έφηβους , τους εξαρτημένους οικονομικά συντρόφους , τους (τις) συζύγους , που εισπράττουν απόρριψη , βουβή εγκατάλειψη , …. κρυφή βία ….
      Ποιος θα δικάσει φίλε μου όλες αυτές τις περιπτώσεις ;… Ποιός θα τις κρίνει ;…
      Πόρτα που κλείνει , δεν μπορείς να γνωρίζεις τί κρύβει από πίσω της …
      Καλά και «διαυγή» κι αναγνωρίσιμα , θα ήσαν τα πράγματα , αν ήσαν όλα μαύρα , ή άσπρα . Δυστυχώς όμως το μεγαλύτερο ποσοστό αυτών που μας συμβαίνουν κινούνται μέσα σε μια ατμόσφαιρα με όλη την γκάμα του γκρίζου .
      Καλό σου βράδυ … Ας μην το συνεχίσουμε …. δεν θα βγάλουμε άκρη …. Τζάμπα θα … χαλαστούμε .

       
  20. Dorothea

    Σεπτεμβρίου 10 , 2009 at 08:23

    γιατί εμένα το πρέπει πάει χέρι-χέρι με το μη; δηλαδή π.χ. πρέπει να λες αλήθεια, μη λες ψέματα ή πρέπει να πας εκεί, μη ξεχάσεις κ.ο.κ. με άλλα λόγια οι υποχρεώσεις που απορρέουν απ’τα πρέπει φέρνουν και απαγορεύσεις μαζί τους βάζοντας συχνά χαλινάρι στα θέλω μας. γιατί σπάνια θέλω και πρέπει συμβαδίζουν. τι λες εσύ Σίλια;

     
    • silia

      Σεπτεμβρίου 11 , 2009 at 23:08

      @ Dorothea
      Ένας απέραντος υποσυνείδητος κόσμος , ζει και αναπνέει μέσα μας και χωρίς καν να τον αντιλαμβανόμαστε , καθορίζει , το πως , πόσο , τί , γιατί , εάν , πού , ποιόν , θα σκεφτόμαστε …
      Γι αυτό μην ρωτάς … «γιατί εμένα το πρέπει πάει χέρι-χέρι με το μη» … Η απάντηση είναι «γιατί , έτσι καθορίζουν τα βιώματά σου , η αγωγή σου , η κουλτούρα σου , οι πόθοι σου και βασικά το υποσυνείδητο σου» .
      Μου επιτρέπεις μία συμβουλή ; Μάθε να αγαπάς και να συμβιώνεις ΚΑΙ με τα «χαλινάρια» σου , γιατί δύσκολα θα την «βγάλεις καθαρή» αυτή την ρημάδα την ζωή .
      Την αγάπη μου .

       
  21. anomia

    Σεπτεμβρίου 10 , 2009 at 12:51

    Βρε πουλάκι μου με το σοφή σε υπερθετικό βαθμό προσπάθησα να δώσω στίγμα, σού χαρακτήρισα και κάτι άλλο σοφό, προσφάτως. Ένα καλό «σκούπισμα» στη μνήμη ίσως σε βοηθήσει (το χρειαζόμαστε οι ώριμες, καθότι οι αναμνήσεις πολλές). Για να αναπτύξω το πολιτικώς ορθόν θα πρέπει να γράψω ένα ποστ στο ποστ σου (και να το θες δεν είμαι έτοιμη, αλλά αν το θες θα γίνω).

     
    • silia

      Σεπτεμβρίου 12 , 2009 at 21:35

      @ anomia
      Πω πω !!! Τί όμορφος λόγος !… αυτό το ότι οι «ώριμες» χρειαζόμαστε ενδυνάμωση της μνήμης , γιατί (απλά) οι μνήμες , είναι … πολλές …. Πόση διακριτικότητα και λεπτότητα , αγγίζοντας ένα θέμα , που …. ε,…όσο νά’ ναι …. τσούζει (για το «ώριμες» , λέω) .
      ——————————————-
      Εντάξει … Έπιασα «επαφή» .

       
  22. Γιωργος

    Σεπτεμβρίου 10 , 2009 at 16:24

    Ξεφυγαμε παλι απο το «δεον» και πηγαμε αλλου,κι αυτο οφειλεται κυριως στο γεγονος οτι ακουγονται παρα πολλες γνωμες και αποψεις που εκφραζονται μεσα απο την φιλοξενη ιστοσελιδα σας ,τελος παντων για να μην κανω καταχρηση χωρου και χρονου υμων θα επιμεινω στο οτι πρεπει να αφησουμε να λειτουργεισει το «ενστικτο» του καθενος περι κακιας και αλλων δεινων χωρις» ταμπελες» και καθωσπρεπεισμους…………η ζωη ειναι τοσο μικρη και ειναι κριμα να την «καλουπωνουμε».

     
    • silia

      Σεπτεμβρίου 26 , 2009 at 23:20

      @ Γιωργος
      Μμμμ …ναι … πολύ ωραίος λόγος , αυτός για το …»καλούπωμα» . Ευχής έργον θα ήταν να μπορούσαμε την … όντως πολύ μικρή αυτή ζωή μας να μην την καλουπώνουμε … Όμως και να μην καλουπώνανε άλλοι την ζωή μας , επίσης … Επέτρεψέ μου να σου γράψω τους πιο αγαπημένους μου στίχους … ever :
      «… Πως να γινότανε να μέναμε ανεξάρτητοι κι εμείς ,
      με την ωραία χαρά της αδιαφορίας , της ανεξιθρησκείας , πέρα απ’ τα πάντα ,
      μέσα στα πάντα , μέσα μας μόνοι , ενωμένοι , αδέσμευτοι
      δίχως συγκρίσεις , ανταγωνισμούς , ελέγχους ,
      δίχως να μας μετράει η όποια αναμονή και απαίτηση των άλλων …» (ΡΙΤΣΟΣ – Τέταρτη διάσταση)

       
  23. faros

    Σεπτεμβρίου 11 , 2009 at 08:25

    Καλημερούδια !

     
  24. Κούκος

    Σεπτεμβρίου 11 , 2009 at 13:35

    Κάθε «δέον» είναι και μια ηθικολογική αξιολόγηση, άρα έχει άμεση συνάφεια με την ιδεολογική και φιλοσοφική θεώρηση του καθένα.
    Εκτός από τους νόμους που είναι υποχρεωτικοί για όλους (αν και στις μέρες μας αυτό αμφισβητείται έντονα) όλα τα υπόλοιπα «πρέπει» είναι τελείως υποκειμενικά. Με δυο λόγια ο καθένας μας ορίζει ή δέχεται αυτά που του υποβάλουν άλλοι (θρησκείες, κόμματα, οργανισμοί) και αναλόγως πορεύεται. Δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις που όλοι μας στη πορεία της ζωής έχουμε αλλάξει «πρέπει».
    Παραφράζοντας (ελαφρώς) την εξαιρετική κατά τα άλλα ρήση σου, λέω:
    Μάγκας στη ζωή , είναι αυτός , που καταφέρνει να έχει το “θέλω” και να προσαρμόζει το “δέον” στο “καντάρι” της σύντομης ζωής μας.

    Καλό φθινόπωρο Άννα!
    Φιλιά!!

     
    • silia

      Σεπτεμβρίου 26 , 2009 at 23:24

      @ Κούκος
      Αυτό με την υπέροχη … ελαφρά σου … παράφραση , μου ξανάφερε στο μυαλό , για το πόσο ωραίο , σαν ενασχόληση και είδος επαφής , είναι το … blogging … Πόσο σε συμπληρώνει , πόσο σε «αναγκάζει» να σκέφτεσαι , με συνέπεια να γίνεσαι καλύτερος …
      Καλό Φθινόπωρο σε όλους μας .

       
  25. Αρης

    Σεπτεμβρίου 11 , 2009 at 14:40

    Μακάρι να μπορούσαμε να βρουμε την χρυσή τομή ανάμεσα στο «πρέπει» και το «θέλω»…

    Τοτε θα μπορούσαμε να πουμε οτι ζούμε την ζωή μας και δεν μας ζει εκεινη οπως θέλει…

    Καλό Σ/Κ να εχεις

    Αρης

     
    • silia

      Σεπτεμβρίου 26 , 2009 at 23:29

      @ Αρης
      Θαρρώ πως , δεν υπάρχει Χρυσή Τομή , ανάμεσα στο “πρέπει” και το “θέλω”… Θαρρώ πως είναι ένα όνειρο , που όλοι λίγο πολύ το «βλέπουμε» , αλλά στην ουσία πάντα μπλέκουμε τα «θέλω» μας , με τα «πρέπει» μας … Και η ζωή , κατρακυλάει και φεύγει σαν … νεράκι στην κατηφοριά …
      Σ’ ευχαριστώ , που σε βρίσκω πάντα εδώ …
      Άννα

       
  26. dimitris rousounelos

    Ιανουαρίου 20 , 2011 at 08:44

    Αλλάζω …κουρτίνα, επιλέγω το νέον, το ζέον κι ενίοτε το ρέον. Το δέον με μέτρο, σαν άρτυμα!
    Να δεις πως το όρισε ο ποιητής: «ανάξιος όποιος δεν μπορεί, μπρος στον σεισμό στον χαλασμό, κάστρο τη γνώμη του να χτίσει και λέει να ‘δώ» ή κάπως έτσι!

     
  27. silia

    Ιανουαρίου 21 , 2011 at 02:59

    @ dimitris rousounelos
    Χαίρομαι πάρα πολύ που σε «βλέπω» και «ακούω» και εδώ . Και μάλιστα με έναν γάργαρο και … νόστιμο Λόγο .
    Καλώς ήρθες

     

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: