RSS

ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο … «ΑΡΧΗΓΟΣ» ;…

12 Ιαν.
Με ρώτησε κάποτε και μου ζήτησε καταθέσω γραπτά την απάντηση μου , κάποιος φίλος από τα blogs , (συγκεκριμένα ο Θείος Ισίδωρος) , για το ποιό είναι το πιο σημαντικό όργανο του σώματος μας … Για το … ποιός τέλος πάντων , είναι ο Αρχηγός , ποιός προστάζει , ποιός οδηγεί , ποιός ρυθμίζει , αποφασίζει , ορίζει , προκαλεί , από ποιόν («αρχηγό» ) , εκπορεύονται τα πάντα  στο σώμα μας …
Η ερώτηση , τώρα που το σκέφτομαι , είχε έναν … σκωπτικό να πω ;… ιλαρό να πω ;… περιπαικτικό …. χαρακτήρα , και το είχα αντιληφθεί από την πρώτη στιγμή , αλλά πως μού’ ρθε μια … φλασιά σοβαρότητας και αποφάσισα να δώσω μια απάντηση , αν μη τι άλλο … σοβαροφανή .
Την απάντησή μου αυτή , αποφάσισα να σας γράψω σήμερα , (που και πάλι βρίσκομαι σε … φάση σοβαρότητας …. και πρέπει να το καταπολεμήσω αυτό το … «κουσούρι» , γιατί μπορεί να γίνει χρόνιο … μόνιμο , πως το λένε … και τότε , αλλοίμονο σε όλους μας) .

Ο αδιαφιλονίκητος Ηγέτης , είναι ο Εγκέφαλος . Αυτός είναι ο … «πάνω απ’ όλα» , ο Αρχηγός , ο Ρυθμιστής , ο Γεννήτορας … Είναι η «έδρα» της Ζωής … και η απόδειξη είναι η εξής :
Ξέρετε πως ξεκινούν οι Μάρτυρες του Ιεχωβά την κάθε προσπάθεια να σου αποδείξουν την υπαρξη του Γιαχβέ ; Λένε : «Δεν πιστεύεις ότι όλα αυτά τα θαυμάσια τα έφτιαξε κάποιος ; ….(λες εσύ ΝΑΙ , και την πατάς , να τους έχεις στο κεφάλι σου για άλλες 6 τουλάχιστον ώρες … τέλος πάντων) Ε , λοιπόν (συνεχίζουν) εμείς αυτόν το κάποιο τον λέμε Γιαχωβά , εσείς Χριστό , Μωάμεθ , Βούδα κλπ… Κάποιοι τον λένε «Φύση» …. «Εξέλιξη» … όμως όλοι παραδεχόμαστε , πως κάποιος ΤΑ έφτιαξε» (θα σταματήσω εδώ τα περί μαρτύρων του Ιεχωβά , γιατί δεν είναι αυτό το θέμα μας … και θα μείνω σ’ αυτό το τελευταίο ΚΑΠΟΙΟΣ ΤΑ ΕΦΤΙΑΞΕ) . Αυτός λοιπόν που τα έφτιαξε , όπως και να λέγεται , ΠΩΣ και ΤΙ έφτιαξε ;;;… Εφτιαξε όλο το σώμα , να είναι «κουτιά» προφύλαξης των σπλάγχνων δηλαδή των λειτουργικών οργάνων … Συνάμα σαν σοφός μάστορας και νοικοκύρης , έκανε και την σχετική οικονομία . Δηλαδή : ΄Εφτιαξε το κρανίο , σαν ένα συμπαγές κουτί με ελάχιστες οπές και «σημεία» ευένδοτα , (οφθαλμικές κόγχες , αγγειακά και νευρικά τρήματα , ηθμοειδείς κυψέλες , ρινικά τρήματα , ινιακό τρήμα (εξ ανάγκης λίγο μεγάλο για να «συνεχίζει ο εγκέφαλος σαν Νωτιαίος μυελός ) … Και τί έβαλε εκεί μέσα στο σχεδόν συμπαγές αδιαπέραστο εν πολλοίς σεντούκι ; Τον εγκέφαλο . Κάποτε πίστευαν πως η έδρα της ζωής , είναι η καρδιά (σταματά να χτυπά , άρα … σταματά και η ζωή …(αμ , δε …) Πού έβαλε την καρδιά και τα πνευμόνια ο … Γιαχβέ (συγγνώμη η Φύση … ή όπως τέλος πάντων λέγεται ο «Πλάστης» του Κόσμου ) ;; Πολύτιμα όργανα , δε λέω … αλλά δευτεροκλασάτα . Σε ένα … Κλουβί (τον θώρακα) . Και δεν έφτιαξε αλλο ένα συμπαγές κουτί γιατί η Πρώτη αρχή της επιμελημένης δημιουργίας , είναι η …. Οικονομία υλικού … Κλουβί λοιπόν για τα πολύ σπουδαία όργανα (καρδιά-πνευμόνια) . Ελαστικό , ευκίνητο , προστατευτικό , αλλά … κλουβί (δεύτερο πράμμα) . Και φθάνουμε στα περίφημα σπλάγχνα της κοιλιάς … Σπουδαία , χρήσιμα … έδρα (λένε) των συναισθημάτων (λάθος … απλά τα συναισθήματα τα έντονα , αντανακλούν πάνω στην λειτουργία των σπλάχνων , πάλι μέσω ερεθισματαγωγών ουσιών , που πάλι από τον ΕΓΚΕΦΑΛΟ παράγονται και εκκρίνονται … και έτσι «χεζόμαστε από τον φόβο μας» «κατουριόμαστε από χαρά» , σφίγγεται το στομάχι μας» από έρωτα ή αγωνία , «ξερνάμε» από αηδία , «κόβουμε ίκτερο» από τρόμο… «μας (σας … εσάς των ανδρών) σηκώνεται» στη θέα τορνευτών οπισθίων … ξερογλυφόμαστε για άντρα οι γυναίκες λίγες μέρες πριν την ωορρηξία μας … και γενικά , μας δημιουργείται η λάθος εντύπωση , ότι εκεί στην κοιλιά , φωλιάζουν ή γεννιώνται τα συναισθήματα μας ) . Φτιάχνει λοιπόν ο μάστορας , μια σκάφη … μια λεκάνη … μια απλή … κούπα από κόκκαλα και βάζει μέσα όλα τα υπόλοιπα σπλάγχνα , τα προχειροσκεπάζει και με ένα φτηνό (αλλά καλό … δεν λέω …) υλικό από μύες και νά’σου η κοιλιά ….

Σεντούκι … Κλουβί …. Κούπα …. Και μέσα τοποθετημένα , ανάλογα με την «αξία» τους τα όργανα …. Θέλω να το σκεφθείτε φίλοι μου αυτό …. Πέρα από τον Μάστορα , ΔΕΝ υπάρχει τίποτε άλλο …. Είτε Θεό τον πούμε , είτε Εξέλιξη , είτε Φύση …. ΔΕΝ υπάρχει τίποτε άλλο πίσω από τον Μάστορα για τον οποίο σας μιλώ τόση ώρα …. ΤΙΠΟΤΑ … Εξ ορισμού λοιπόν , είναι ο Σοφότερος πάντων … Και που βάζει ο Σοφός τον Εγκέφαλο ; Στο πιο προφυλαγμένο κουτί … Γιατί ;;; Η απάντηση δική σας .
—————————————
 

Ετικέτες: , ,

52 responses to “ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο … «ΑΡΧΗΓΟΣ» ;…

  1. Γιωργος

    Ιανουαρίου 12 , 2010 at 07:10

    Καλημέρααααααααα,τι να γράψω καλέ κυρία πολύ δύσκολα μας βάζετε…εδω με τα χίλια ζόρια βγάλαμε το σχολειό είμαστε τωρα στα γεράματα για μαθήματα ανατομίας και φιλοσοφίες περι του «οντος δημιουργού»;τα λέμε τον Σεπτέμβρη!!

     
    • silia

      Ιανουαρίου 13 , 2010 at 23:50

      @ Γιωργος
      Γιωργάκη !… Πάλι την … «όπισθεν» έβαλες και θαρρώ πως υπεκφεύγεις
      Τα βιβλία σου , τα μολύβια σου , τα τετράδια σου και … πίσω στην τάξη
      Ως τον Σεπτέμβρη , η «δασκάλα» σου , μπορεί να έχει … εγκαταλείψει …
      Και … μην ξαναπείς την λέξη «γεράματα» στην γριά-δασκάλα σου γιατί … τα παίρνει στο κρανίο .

       
  2. faros

    Ιανουαρίου 12 , 2010 at 08:45

    Θερμή Καλημέρα !

    Κατά πρώτον εκείνο το … «ξερογλυφόμαστε» … όλα τα λεφτά ! 😀

    Δεύτερο … με … μπέρδεψες !
    Εγώ, πίστευα (μέχρι να διαβάσω το άρθρο σου) ότι ο «Αρχηγός» είναι το μυαλό !
    Και, ξέρεις που νόμιζα ότι ήταν το μυαλό ;;;
    Ξέρεις !!!
    Δεν λέμε «αυτή, ρε παιδί μου, σκέφτεται με το … «τρίχα» της ;;; (σ.σ. !!!)»
    Δεν λέμε για τους άντρες «αυτός έχει της … ψ@@@@ του το χαβά;;; »
    Φαντάζομαι, αυτά είχε στο … «αρχηγό» του ο μπλογκόφιλος Ισίδωρος !!!

    υ.γ. αυτά προς το παρόν … για να έχουμε … να λέμε …

     
    • silia

      Ιανουαρίου 13 , 2010 at 23:59

      @ faros
      Α μικρέ Φαρούλη … Κόλλησες στο «ξερογλυφόμαστε» ;… Τέτοια σας μαθαίνουν στην ΚΝΕ ;
      Έλα … σε πειράζω .
      Όσο για τον μπλογκόφιλο Ισίδωρο , ναι η αλήθεια είναι πως εκ πρώτης όψεως αν τον άκουγες (διάβαζες) σου περνούσε από το μυαλό ότι είναι … σεξιστής … Αλλά αν έκανες υπομονή και επέμενες να ψάχνεις στο βάθος , ανακάλυπτες πως ήταν ένας … μικρός σοφός .
      Μιλάω σε χρόνο Αόριστο («ακουγες» , «διάβαζες», «επέμενες» κλπ) γιατί τελευταία , τον έχασα … Γενικά , χάθηκε από την Μπλογκόσφαιρα και … μου λείπει .
      Φιλιά φίλε μου .
      Φιλιά και «καληνύχτες» .

       
  3. mamma

    Ιανουαρίου 12 , 2010 at 08:59

    «Ποιός είναι ο αρχηγός;»

    Εγώ φυσικά!

    (δεν πιστεύω να είμαι εκτός θέματος; )

     
    • silia

      Ιανουαρίου 14 , 2010 at 00:05

      @ mamma
      Ποτέ , κανένας original «Αρχηγός» , δεν είναι εκτός θέματος …
      Επομένως , τζάμπα ρωτάς .
      ——————————-
      Μια λειτουργία του «Αρχηγού» μου , η Σκέψη και ένας πολύτιμος κάτοικος του «κλουβιού» μου , η Καρδιά μου , είναι κοντά σου .

       
  4. Lilith

    Ιανουαρίου 12 , 2010 at 15:58

    Προφανώς γιατί εκεί βρίσκεται (κατ’ επέκταση) και ο δικός του «εγκέφαλος». 😉

     
    • silia

      Ιανουαρίου 14 , 2010 at 00:18

      @ Lilith
      Ξέρεις Lilith , στη ζωή μου πολλές φορές προβληματίστηκα , για το πως πρέπει να τον αποκαλώ τον «Δημιουργό» …
      Δεν … κατέληξα ακόμα (και να σκεφτείς ότι είμαι πιο κοντά στο τέλος μιας μέσης ανθρώπινης ζωής) … Αλλά περισσότερο κλίνω στο «Νους» …

       
  5. lympiap

    Ιανουαρίου 12 , 2010 at 16:50

    Στο σεντούκι κλειδωμένα τα «πολύτιμα»…
    Στο κλουβί τους «επίδοξους δραπέτες»…
    Στη κούπα τα «δωρεάν» παρεχόμενα…
    Και αρχηγός ποιος?
    Εγώ φυσικά ! ! !
    —————————————————————–
    Κοίτα εγώ, αν μου επιτρέπεις
    δεν είμαι μόνο αυτό που βλέπεις

    Κοίτα εγώ αν θες να ξέρεις
    είμαι όλα αυτά που αναφέρεις

    Καλό σας απόγευμα 🙂

     
    • silia

      Ιανουαρίου 14 , 2010 at 23:11

      @ lympiap
      Πολύ μου άρεσε αυτό το «επίδοξοι δραπέτες» …
      Πιστεύω ότι ταιριάζει μια χαρά στην καρδιά μας αυτός ο χαρακτηρισμός … Ένοιωσες ποτέ ερωτευμένη ;… Τί ρωτάω ;… Σίγουρα θα ένοιωσες . Αυτό το φτερούγισμα , αυτό το σπαρτάρισμα , αυτό το τράνταγμα , πίσω από τα … «δεσμά» της … Θέλει να δραπετεύσει … να πάει … αλλού .
      Αλλά και κάτι ακόμα , πιστεύω ότι είναι επίδοξος δραπέτης . Το βλέμμα
      Κάποτε είχα γράψει :
      «Το βλέμμα μου , αλήτεψε λίγο πάνω του , ξεχάστηκε , αναπαύτηκε λίγο , μετά γλίστρησε , χάιδεψε , αλλού βιάστηκε κι αλλού καθυστέρησε , κι ύστερα ξαναγύρισε στα μάτια μου … εκεί δηλαδή , απ’ όπου είχε δραπετεύσει»
      ————————————-
      Μου άρεσε πολύ το τραγούδι . Ποτέ μέχρι τώρα , δεν το είχα ξανακούσει .

       
  6. dixina

    Ιανουαρίου 12 , 2010 at 20:43

    Ο αρχηγός είναι ο εγκέφαλος λες ε;
    Ο εγκέφαλος του καθενός μας ή ο εγκέφαλος κάποιου άλλου;..

     
    • silia

      Ιανουαρίου 14 , 2010 at 23:14

      @ dixina
      Ο καθένας , διαλέγει τους αρχηγούς του …
      Είναι το … τίμημα της ελεύθερης και «δημοκρατικής» … Δημιουργίας .

       
  7. "To τέρας της αμάθειας"

    Ιανουαρίου 13 , 2010 at 04:58

    «…πρέπει να το καταπολεμήσω αυτό το… “κουσούρι” , γιατί μπορεί να γίνει χρόνιο…»

    Θεός (Γιαχβέ, Φύση, Μωάμεθ , Βούδας κλπ) φυλάξοι!!!

    🙂

     
    • silia

      Ιανουαρίου 14 , 2010 at 23:16

      @ «To τέρας της αμάθειας»
      Μπα … σαν τον … Χριστόδουλο (Θεός σχωρέστον) , ακούστηκα τώρα ….(για το «κουσούρι» λέω) .
      Αυτό είχες κι εσύ στο μυαλό σου όταν έγραφες το σχόλιο σου ;

       
  8. glaykidarling

    Ιανουαρίου 13 , 2010 at 11:51

    Ενώ..στη φοιτητική ζωή οι περισσότεροι κάπνιζαν και από ένα τσιγαριλίκι…
    ενώ κάποιοι έπεσαν και στα πιο χοντρά…
    άφησα την παρέα τότε..γιατί αν δεν κάνεις το ίδιο σε πετούν απέξω…
    και απλά τους είπα:
    Θα βγω μέχρι της 10 το πρωί..
    θα πιώ..
    θα χορέψω μέχρι τελικής πτώσεως..
    αλλά sorry …ποτέ μα ποτέ…δε θα πάρω τίποτα που να κάψει τον εγκέφαλό μου…τον έχω σε τεράστια εκτίμηση…
    και ενώ όλοι έπαιρναν…ποτέ δε δοκίμασα τίποτα…ΠΟΤΕ
    και πάντα μου προκαλούσε εντύπωση με ποια λογική οι άνθρωποι παίρνουν ουσίες..
    Το ποστ σου μου επιβεβαίωσε την άποψη που είχα πάντα για το μυαλό…
    από εκεί ξεκινούν και τελειώνουν όλα!
    bonjour!

     
    • silia

      Ιανουαρίου 15 , 2010 at 00:08

      @ glaykidarling
      Επέτρεψέ μου :
      Και το αλκοόλ (κάποτε) καίει τον εγκέφαλο … Και η Νικοτίνη (ποιος είπε πως καίει μόνο τα αγγεία και τα πνευμόνια ; ) … Και κάθε ουσία , που μας γίνεται έξη … εξάρτηση … εμμονή … μανία … τον «καίει» τον Εγκέφαλο .Όπως και κάθε ιδέα , που μας γίνεται εμμονή … (νευρική ανορεξία , τζόγος , χρηματοφιλία , εργασιομανία , ματαιοδοξίες κλπ ) ….
      Και … μπράβο ! Καλά κανεις και «τιμάς» και προσέχεις τον «Αρχηγό» σου .

       
    • philemon

      Ιανουαρίου 16 , 2010 at 15:35

      Μου άρεσε πολύ αυτό που διάβασα, glaykidarling….

       
  9. faros

    Ιανουαρίου 13 , 2010 at 14:11

    Καλημέρα …. αρχηγέ !

     
    • silia

      Ιανουαρίου 15 , 2010 at 00:09

      faros
      Καλημέρα …. υπ-αρχηγέ !
      Δηλαδή … τί «καλημέρα ;…
      Μεσάνυχτα και κάτι … ήδη .

       
  10. μούργος

    Ιανουαρίου 13 , 2010 at 22:59

    μολις κανατε ενα πολυ επιστημονικο αλλα και πολυ κατανοητο [και γι΄αυτο εξαιρετικο] μαθημα βιολογιας και πολυ χωρος για την εκκλησια δεν νομιζω να υπαρχει!

     
    • silia

      Ιανουαρίου 15 , 2010 at 22:27

      @ μούργος
      Θα κάνω δύο πράγματα σαν απάντηση σ’ αυτό το σχόλιο σου καλέ μου φίλε :
      1ον . Θα … παινευτώ .
      Λένε πως είμαι πολύ καλή διδασκάλισα , σε ό, τι έχω καταπιαστεί να διδάξω μέχρι τώρα .
      2ον . Θα κάνω … αυτοκριτική .
      Δεν είναι τυχαίο το ότι με … αφόρισε εκείνος ο (ελεεινός) παππούλης το φθινόπωρο του 1996 … Για το «…και πολύς χώρος για την εκκλησία δεν νομίζω να υπάρχει» , λέω …
      ——————————–
      Χαίρομαι όταν σου μιλάω .

       
  11. mr e.

    Ιανουαρίου 13 , 2010 at 23:30

    Καλησπέρα αγαπητή Κυρία,
    Πολύ δύσκολα μας βάζετε…. Και δεν έχουμε και γνώσεις ιατρικής… Μας πετάξατε στα βαθειά με αυτό σας το post…
    Λοιπόν λέτε ότι ο «άρχων» και αδιαφιλονίκητος «ηγέτης» είναι ο εγκέφαλος. Το μυαλό δηλαδή. Γιατί αυτό δίνει τις εντολές… Αλλά για να δώσει εντολή πρέπει να δεχτεί πρώτα ερεθισμό… Να φθάσει δηλαδή σ’ αυτόν κάποιο μήνυμα από το μάτι, τη μύτη, το δέρμα, τη γλώσσα… Μόνο τότε γίνεται …ηγέτης. Μόνο τότε δίνει εντολή… Αδυνατεί να μας πει ότι το τάδε λουλούδι είναι κόκκινο, ότι το γιασεμί έχει ωραίο άρωμα, ότι το μέλι είναι γλυκό , ότι ο ήχος του κανονιού είναι εκκωφαντικός… αν προηγουμένως δεν δεχτεί «τηλεφώνημα» από το μάτι, τη γλώσσα, τη μύτη το αυτί…
    Μπορεί άραγε να δώσει εντολή στο στομάχι να ξεκουραστεί για μερικές ώρες και να συνεχίσει τη χώνεψη αργότερα? Μπορεί να πει στην καρδιά να πάρει … έναν υπνάκο ? Φοβάμαι πως δεν μπορεί. Τότε τι ηγέτης είναι ? Σίγουρα όχι παντοδύναμος. Όχι «αυτοκράτορας…»
    ……………………….
    Στα «σεντούκια», επιτρέψτε μου την παρατήρηση, δεν φυλάσσονται κατ΄ ανάγκη τα πιο πολύτιμα. Μπορεί εκεί μέσα να βρεις ερωτικά γράμματα δεμένα με ροζ κορδελιτσα… Ένα ξεραμένο από τα χρόνια τριαντάφυλλο…. Ένα χαλασμένο ρολόι… Μια παλιά φωτογραφία… Άρα ?
    ………………………
    Ποιος εγκέφαλος «ηγέτης» οδηγεί το σπέρμα στην αναζήτηση του ωαρίου ? Ποιος εγκέφαλος «ηγέτης» δημιουργεί τη ζωή ? Που δημιουργείται η ζωή ? Στο «σεντούκι» ή μήπως στην «κούπα» ? Τι πολυτιμότερο από τη δημιουργία της ζωής ? για να δημιουργείται στην… «κούπα» ? ….
    Τότε ? Ποιος είναι αλήθεια ο πραγματικός «ηγέτης» ?

     
    • silia

      Ιανουαρίου 16 , 2010 at 01:39

      @ mr e.
      Ελάτε καλέ μου … Μην διαμαρτύρεσθε για το ότι σας ρίξαμε στα βαθιά , διότι και να επιπλέετε ξέρετε και να ρίχνετε και τις «απλωτές» σας ξέρετε . Ούτε γνώσεις Ιατρικής χρειάζονται για να πείτε την γνώμη σας . Το ποστ , είναι μια εντελώς εκλαϊκευμένη προσπάθεια αναφοράς σε Ανατομία (τύπου Ανθρωπολογίας Α’ Γυμνασίου) και σε φιλοσοφικές (εκλαϊκευμένες και πάλι) αναζητήσεις του Δημιουργού Όντος .
      Πάμε λοιπόν :
      Α) Και βέβαια ο Ηγέτης – Εγκέφαλος , πρέπει να δεχθεί ερεθίσματα- ειδοποιήσεις για να δώσει εντολές . Ε , και λοιπόν ;τι σημαίνει αυτό ; Ο Πρόεδρος , Πρωθυπουργός , Ηγεμόνας , Βασιλιάς μιας χώρας , ο Καπετάνιος ενός πλοίου , ο Στρατηγός μιας στρατιάς , ο mananger μιας επιχείρησης , ο πιλότος ενός αεροπλάνου , ο Διευθυντής μιας υπηρεσίας , ο επικεφαλής μιας ομάδας εργασίας … δεν παίρνουν εντολές από τα τερματικά τους , από τα όργανα πλοήγησης , από τους παρατηρητές τους , από τους κατασκόπους τους , από τους μηχανικούς τους , από τους υφισταμένους τους , από τους δοκιμαστές τους , από τους εργάτες τους ;… Και … ποιος σας είπε πως ο «επικεφαλής» τα κάνει όλα μόνος του ; Αν ήταν έτσι , τι χρειαζόντουσαν όλοι οι υπόλοιποι ; Και ακόμη , ποιος σας είπε πως ένας Ηγέτης οφείλει να είναι παντοδύναμος ; … Παντοδύναμος , είναι μόνον ο «Δημιουργός» , Αυτός δηλ. που φτιάχνει τους «Ηγεμόνες» και τους «ηγεμονευόμενους» .
      Β) Ο όρος «πολύτιμο» , μεταφράζεται εντελώς … υποκειμενικά … Παραδείγματος χάριν , πολύτιμα πράγματα για μένα , είναι ένα πακέτο ερωτικά γράμματα δεμένα με γαλάζια κορδελίτσα… Ένα ξεραμένο από τα χρόνια (44 ολόκληρα χρόνια το φυλάω μέσα στον 9ο τόμο της Εγκυκλοπαίδειας «Πάπυρος – Λαρούς) γαρύφαλλο… Το ρολόι του πατέρα μου που δεν το άφησα να χαλάσει από την Άνοιξη του 1982 που «έφυγε» , επειδή το κουρδίζω κάθε βράδυ… Μια παλιά φωτογραφία …. Μα τι λέω ;… πολλές … εκατοντάδες παλιές φωτογραφίες … Όλα αυτά καλέ μου , για μένα είναι ΠΟΛΥΤΙΜΑ … Για σας , προφανώς , όχι .
      Γ) Και πάμε στο «Ποιος εγκέφαλος «ηγέτης» οδηγεί το σπέρμα στην αναζήτηση του ωαρίου ?» . Υπάρχει κάτι στην ευρύτερη Βιολογική – Φιλοσοφική ζώνη της Ιατρικής επιστήμης , που λέγεται «κυτταρική μνήμη» η οποία καθορίζει τι δουλειά θα κάνει το κάθε κύτταρο στον … αιώνα τον άπαντα και η οποία , καθορίζεται από νευροδιαβιβαστικές ουσίες που και πάλι από τον νευρικό ιστό ξεκινάνε .
      Όσο για την δημιουργία της Ζωής , … οφείλω να ομολογήσω , πως κι εγώ κάποτε παλιά , προβληματίστηκα για το γιατί η ζωη δημιουργείται μέσα σε κάτι σχετικά φτηνό , όπως είναι η «κούπα» και μοιραία έφτασα να αναρωτιέμαι τι είναι πολυτιμότερο από την δημιουργία ζωής . Ασχολούμαι με την Ιατρική και μοιραία και την φιλοσοφία της , από το …. 1967 … και έφτασα στο συμπέρασμα ότι το πιο πολύτιμο απ’ όλα είναι η ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΗΣ ΙΔΙΑΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ . Πολυτιμότερο και από την συνέχιση – παραγωγή ζωής , γιατί ο κάθε δημιουργός , φροντίζει έτσι ώστε να είναι καλά το δημιούργημα του και μόνον αν αυτό είναι καλά , θα μπορεί να επιτελεί και τις λειτουργίες του . Και η παραγωγή ζωής από τα πλάσματα του Δημιουργού , είναι ΑΠΛΑ , ΜΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ όπως όλες οι άλλες . … Κι εγώ σοκαρίστηκα φίλε μου όταν δια της επαγωγής , ανάλυσης και σύνθεσης των δεδομένων , έφτασα σ’ αυτό το συμπέρασμα , σ’ αυτή την γνώση . Σοκαρίστηκα και τρόμαξα , και θύμωσα , αλλά τελικά προσαρμόστηκα και συμβιβάστηκα … γιατί έτσι πρέπει να κάνουν τα «δημιουργήματα» , εμπρός στο μεγαλείο του Δημιουργού τους … Το «Κατ’ εικόνα και ομοίωση» , ή είναι παγίδα για να μην τινάξουμε τα μυαλά μας στον αέρα όταν ανακαλύψουμε την … Μικρότητά και την Ασημαντότητα μας , ή αναφέρεται σε κάτι άλλο , που ακόμη δεν το έχουμε … αποκωδικοποιήσει ….
      …………………………………
      Θα μπορούσα να σας μιλάω με τις ώρες , αλλά ήδη κουράστηκα (είμαι μεγάλη γυναίκα και ο Ηγέτης-εγκέφαλός μου με ακολουθεί στο … γήρας) .
      Ίσως θα μας δοθεί η ευκαιρία , μια άλλη φορά να ξαναμιλήσουμε για όλα αυτά τα θαυμαστά και ωραία .
      Για την ώρα , καληνύχτα .

       
      • mr e.

        Ιανουαρίου 16 , 2010 at 09:58

        Σας ευχαριστώ. Η απάντησή σας στο σχόλιό μου «διατριβή»… Μαθαίνω από σας και μου αρέσει… Θαυμάζω τη δύναμή σας ν΄αγαπάτε… Είστε ένας θησαυρός πολύτιμος για τους δικούς σας, για τους συναθρώπους σας, για τους ασθενείς σας για τους αναγνώστες σας… Να είστε πάντα καλά.

         
      • silia

        Ιανουαρίου 22 , 2010 at 00:22

        @ mr e.
        Γλυκός ο λόγος σας (… το ξαναείπα αυτό) …
        Μου κάνει τόσο καλό …

         
  12. kanali

    Ιανουαρίου 14 , 2010 at 05:16

    Για το θέμα που εξεταζόμαστε σήμερα, υπάρχει ένα χιουμοριστικό eMail που κυκλοφορεί εδώ και πολλά χρόνια. Καταλήγει οτι αρχηγός είναι το πεπτικό και μάλιστα το τελικό στάδιό του, που αποφάσισε (στο eMail) να απεργήσει και ανάγκασε τα άλλα συστήματα να τον αποδεχθούν πανηγυρικά για αρχηγό!!!

    Επί του προκειμένου, θα έλεγα οτι υπάρχει μια άτυπη «αναρχική δημοκρατία» μεταξύ τους και οι αποφάσεις λαμβάνονται μετά από «τοπικές» και «γενικές συνελεύσεις».

    Το μυαλό σίγουρα έχει την πλέον περίπλοκη και αρχηγική λειτουργία καθ’ ότι πρέπει να έχει καλά «διαβάσει» για το θέμα που πρόκειται να πάρει απόφαση. Αν το θέμα π.χ. είναι οικονομικό ανατρέχει στις γνώσεις από Μαρξ, Άνταμς ή Κέυνς κλπ, αν είναι του ευρύτερου ψυχολογικού και συναισθηματικού χώρου συμπεριλαμβανομένης και της γενετήσιας, χρήζει γνώσεων απο Φρόιντ, Ράιχ, Γιούνγκ και όλους τους επόμενους. Για κάποιο άλλο θέμα, ίσως χρειαστούν γνώσεις μιας τεχνικής επιστήμης ή μιας ιατρικής επιστήμης ή κάποιας άλλης.
    Εκεί γίνεται μια πάλη που όσο λιγότερα γνωρίζεις τόσο καλύτερα για σένα!!!
    Αυτά στο σεντούκι.

    Η «κούπα» πάλι αντιδρά από τα ερεθίσματα που στέλνει το «σεντούκι». Χωρίς σεντούκι, κούπα γιοκ.

    Για να γίνουν ποσοτικά και ποιοτικά καλά, όλα όσα πρόκειται να γίνουν, θέλουν σίγουρα γερά όργανα στο «κλουβί».

    Για όλα τα προηγούμενα βέβαια προϋποθέτει οτι μιλάμε για υγειές άτομο.

     
    • silia

      Ιανουαρίου 17 , 2010 at 22:37

      @ kanali
      Πολύ καλή ανάλυση του θέματος , από μια … άλλη σκοπιά . Ποτέ μου δεν το είχα σκεφθεί έτσι .
      Όσο για το χιουμοριστικό eMail , θαρρώ χωρίς να είμαι και πολύ σίγουρη , πως είναι κάποιο έργο του Αρκά …
      Ωστόσο , πρέπει να επιστήσω την προσοχή όλων μας , στο γεγονός ότι το κάθε Σύστημα … η κάθε ομάδα οργάνων , το κάθε όργανο , όσο ταπεινό κι αν εμφανίζεται , κάνει μια δουλειά τόσο σπουδαία , και τόσο μοναδική , που αν αποφάσιζε να ‘πιέσει» για να γίνει «αρχηγός» , σίγουρα θα είχαμε σύντομα την …. Απόλυτη Καταστροφή .
      Φιλιά .

       
  13. museum

    Ιανουαρίου 14 , 2010 at 10:30

    Αγαπητή Silia,

    Μας έδωσες δωρεάν μαθήματα ανατομίας σε ένα χιουμοριστικό και ανάλαφρο τόνο μα και με τόση ακρίβεια και λεπτομέρεια. Πως θα μπορούσε κάποιος να εκφράσει κάτι άλλο για την ιεραρχία σημαντικότητας των οργάνων μας; Κάποιοι βέβαια θα έλεγαν πως το εξωτερικό μέρος του σώματός μας μπορεί να επηρεάσει τη σκέψη μας και το μυαλό μας (π.χ. από το πόσο ελκυστικό είναι στους άλλους ανθρώπους), τελικά όμως η υγεία και η ομορφιά δεν ξεκινούν από μέσα μας και εξωτερικεύονται απλά στο τέλος;

    Όσο αφορά ένα άλλο ζήτημα, τη σχέση καρδιάς και εγκεφάλου θα μπορούσα να τα παρομοιάσω ως εξής. Η καρδιά τροφοδοτεί όλο το σώμα μας για να εκτελέσει λειτουργίες, είναι ο ακούραστος εργάτης του. Ενώ εγκέφαλος σχεδιάζει, επινοεί, υπαγορεύει, είναι το αφεντικό ή ο υπεύθυνος της εργασίας. Τελικά χωρίς έστω ένα από αυτά δεν υπάρχουμε: και οι υπεύθυνοι έργων είναι απαραίτητοι και οι εργάτες. Καμία πάλη δεν υφίσταται στη ζωή, μόνο αρμονική συνύπαρξη (μα καλά τι γράφω πρωί-πρωί χα χα).

    Να είσαι καλά και φιλιά!

     
    • silia

      Ιανουαρίου 17 , 2010 at 22:57

      @ museum
      Η καρδιά , είναι μια … «απλή» (?) αντλία , που τροφοδοτεί με Οξυγόνο (μέσω του αίματος) όλον τον οργανισμό και η αλήθεια είναι ότι σταματώντας το …»τικ-τακ» της ο εγκέφαλος «πεθαίνει» σε λίγα λεπτά από έλειψη οξυγόνου , δηλ. από έλειψη «τροφής» … «καύσιμου» … Το ότι κάνει όμως «τικ-τακ» η καρδιά , οφείλεται στο ότι μέσω κάποιων νευρικών κυττάρων ο εγκέφαλος της δίνει ηλεκτρικό ρεύμα , για να το κάνει …
      Μεταμόσχευση καρδιάς , έχουμε επιτύχει , μεταμόσχευση όμως εγκεφάλου , όχι … κι αυτό γιατί ο εγκέφαλος είναι … χιλιάδες φορές πιο σύνθετος και πολυπράγμων .
      Συμφωνώ απόλυτα με το «Τελικά χωρίς έστω ένα από αυτά δεν υπάρχουμε: και οι υπεύθυνοι έργων είναι απαραίτητοι και οι εργάτες.» που λές . Και γιατί απορείς με τον εαυτό σου για αυτά που λες ;… Κάποιος , που ασχολείται με τον … «τεχνητό» εγκέφαλο , δικαιούται να λέει τέτοια …
      Α , … παραλίγο , να το ξεχάσω : Η Υγεία , είναι αντικειμενική εν πολλοίς , έννοια … Η Ομορφιά όμως , υποκειμενική . Και ναι … Η ομορφιά , ξεκινάει από μέσα μας … Και , όχι … αυτό που λέω , δεν είναι απόρροια του «όσα δεν φτάνει η αλεπού , τα κάνει κρεμαστάρια» , αλλά το πιστεύω ακράδαντα .
      Την αγάπη μου γλυκέ μου museum .

       
  14. faros

    Ιανουαρίου 14 , 2010 at 14:29

    Ξέρεις τι ξέχασε ο καλός θεούλης ;;;
    Να βάλει στο πίσω μέρος του … σεντουκιού ένα … κουρντιστήρι !!!
    Πολλές φορές, άννα μας, ο ρημάδης ο … αρχηγός, θέλει … κούρντισμα !!!

    υ.γ.: καλά αν γινόταν και … μεταμόσχευση θα ήταν το … καλύτερο … 😀

    Θερμή Καλημέρα !

     
    • silia

      Ιανουαρίου 17 , 2010 at 23:04

      @ faros
      Ας τον … δικαιολογήσω (τον καλό θεούλη) … Όχι για τίποτε άλλο δηλαδή , αλλά γιατί είμαι στις καλές μου σήμερα :
      Όταν τα έφτιαχνε αυτά τα σπουδαία ο θεούλης , δεν είχαν ανακαλυφθεί ακόμα τα … κουρντιστήρια …
      Και … πιστεύω να μιλάμε για τον αρχηγό τον δικό μου (… τον εγκέφαλο) και όχι για τον αρχηγό του Θείου Ισίδωρου (…. ) Θου Κύριε φυλακή τω στόματι μου … Όπως είπα και στον φίλο μου τον Μούργο «Δεν είναι τυχαίο το ότι με … αφόρισε εκείνος ο (ελεεινός) παππούλης το φθινόπωρο του 1996 …»
      Καλό σου βράδυ και καλή εβδομάδα από αύριο …. ΣΕ ΠΡΟΛΑΒΑ !!!

       
  15. faros

    Ιανουαρίου 15 , 2010 at 09:18

    Και πάλι μια θερμή Καλημέρα !

     
  16. marianaonice

    Ιανουαρίου 16 , 2010 at 00:28

    Πω πω! δεν θα μπορούσα να το φανταστώ ποτέ αυτό!
    Η οικονομία της φύσης λοιπόν ανάγλυφη στο ανθρώπινο σώμα μας!
    Και ο εγκέφαλός μας ο αρχηγός μας!
    Ταμπουρωμένος άριστα στο σεντούκι του!!!
    Μένω άφωνη και τώρα κατανοώ περισσότερο το: «τα πάντα εν σοφία εποίησε»!
    :)))

    Καλή χρονιά Σίλια!

     
    • silia

      Ιανουαρίου 17 , 2010 at 23:14

      @ marianaonice
      Ένα από τα πολύ πετυχημένα και ακριβώς αποδίδοντα την έννοια , τσιτάτα της φιλοσοφίας της Ιατρικής , αλλά και γενικά της Φιλοσοφίας , είναι το :
      «Πρώτη αρχή της επιμελημένης δημιουργίας , είναι η …. Οικονομία υλικού» …
      Κι εγώ , εντυπωσιάστηκα , όταν το έμαθα και άρχισε να ξετυλίγεται μπροστά στα μάτια μου αυτή η απέραντη σοφία της Δημιουργίας . Και όπου νομίζουμε ότι … δεν ισχύει , απλά , κάνουμε λάθος και εκεί μας χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή , μέχρι να εμφανιστεί μπροστά στα μάτια μας η Αλήθεια . Γιατί η Αλήθεια , πάντα εμφανίζεται στο τέλος .
      Καλή χρονιά και σε σένα Μαριάννα .

       
  17. DaisyCrazy

    Ιανουαρίου 16 , 2010 at 01:25

    Σίλια μου έχεις απόλυτο δίκιο ο εγκέφαλος είναι το πιο σημαντικό όχι όμως γιατί βρίσκεται εκεί που βρίσκεται αλλά γιατί όταν παύει να λειτουργεί π.χ. όταν κάποιος πέσει σε κώμα, τότε ουσιαστικά ο άνθρωπος παύέι να υφίσταται.
    Μπορεί το σώμα να λειτουργεί με μηχανήματα, να κτυπά η καρδιά, να κάνουν ότι κάνουν όλα τα άλλα όργανα όμως αν ο εγκέφαλος δεν έχει επαφή ή δεν λειτουργεί ο άνθρωπος είναι φυτό που λένε. Άρα είναι ο πιο σημαντικός εκ προοιμίου και εξ ανάγκης.

    Άσχετο αλλά τώρα μου γεννήθηκε η απορία: άραγε όπως υποστηρίζουν μηχανικά την καρδιά για να εκετελεί τη λειτουργία της μπορούν να το κάνουν ή το έχουν ήδη κάνει για τον εγκέφαλο; Ο Stephen Hawking μου ‘ρχεται στο μυαλό αλλά πάλι δεν ξέρω.. Τι λες;

     
    • silia

      Ιανουαρίου 18 , 2010 at 01:45

      @ DaisyCrazy
      Το … «εκεί που βρίσκεται» το ανέφερα για να τονίσω την σοφία του ¨Δημιουργού Όντος» … Κάθε «πολύτιμο» μπαίνει σε περίοπτη και προφυλαγμένη κατα το δυνατόν θέση … Είναι έμμεσος τρόπος απόδειξης της πολυτιμότητας του .
      Όσον αφορά το κώμα , υπάρχουν διάφορα είδη κώματος . Υπάρχει κάποια είδη (όπως το «άγρυπνο» κώμα) από τα οποία , με κάποιες απώλειες πάντα , μπορεί ο εγκέφαλος , να … ανανήψει … Από το κώμα , απ ‘όπου ο εγκέφαλος δεν «βγαίνει» ποτέ , είναι το επονομαζόμενο και «εγκεφαλικός θάνατος» .
      Χρόνια τώρα , πολεμάει η Ιατρική , να βρει κάτι , για να μπορεί να υποστηρίζει τεχνητά και για όσο θέλει την εγκεφαλική λειτουργία . Κάτι καταφέρνει , αλλά όχι για ΟΛΕΣ τις εγκεφαλικές λειτουργίες … Είναι νωρίς , μάλλον ακόμα .
      Όσο για τον Stephen Hawking , δεν κατάλαβα τί ακριβώς με ρωτάς . Στην πάθηση του Hawking , δεν πάσχει η νόηση ή η σκέψη του (Η φαιά του ουσία) , αλλά οι περιφερικοί νευρώνες του .
      ———————————-
      Χαίρομαι πολύ που τα blog(s) , γίνονται αιτία να κουβεντιάζουμε για τόσα πράγματα , και να αναφέρουμε ή να αντλούμε πληροφορίες , για ακόμα περισσότερα .

       
      • amelinia

        Ιανουαρίου 18 , 2010 at 08:56

        Για τον Hawking νόμιζα ότι χρησιμοποιούν κάποιο τρόπο μηχανικής υποστήριξης ώστε να μπορεί να μιλά, να μεταφέρει τις σκέψεις του στο τροχοκάθισμα του κτλ. Έτσι είναι;

         
      • silia

        Ιανουαρίου 20 , 2010 at 19:19

        @ amelinia
        Έτσι ακριβώς

         
  18. Γιωργος

    Ιανουαρίου 16 , 2010 at 12:28

    Κυρία συγγνώμη ,δεν θα το ξανακάνω, να ήδη άρχισα επαναλήψεις και θα φτάσω σιγά-σιγά στην πρώτη ανάρτηση που κάνατε,ούτε θα αναφερθώ ποτε στην ηλικία μου αλλά αυτό που είπατε ότι δηλαδή θα μας εγκαταλείψετε τον Σεπτέμβρη,πάρτε το πίσω σας παρακαλώ.Πάνω που βρήκα κι εγώ ο δύστυχος μια δασκάλα να ξεστραβωθώ φτού και πάλι απο την αρχή;σας παρακαλώ σκεφτείτε το λίγο πριν πάρετε οριστική αποφαση και σας υπόσχομαι θα προσπαθήσω περισσότερο.

     
    • silia

      Ιανουαρίου 20 , 2010 at 19:30

      @ Γιωργος
      Γιωργο καλέ μου , αν σε χαίρομαι πολύ για κάτι , είναι για το ότι είσαι χαρακτηριστικός και γνήσιος εκπρόσωπος του φύλου σου … Σαν γνήσιο αρσενικό , αρπάζεις στον αέρα τα … «θηλυκά δολώματα» και πέφτεις αμέσως στις γυναικείες «παγίδες» (γυναικείο δόλωμα , είναι μια φράση ή λέξη που πετάει στο άσχετο μια γυναίκα , περιμένοντας να εισπράξει ένα κοπλιμέντο , ή μια εκδήλωση ενδιαφέροντος) …
      Έτσι κι εγώ , πέταξα μια … «αυτοσχέδια» , κι εσύ ακόμα ψάχνεις για … «προκηρύξεις» …
      Θέλω να πω , πως το «Ως τον Σεπτέμβρη , η “δασκάλα” σου , μπορεί να έχει … εγκαταλείψει» , το είπα προσπαθώντας να δω , ποιον θα …. νοιάξει αν φύγω …
      Πού να πάω καλέ ;… Μια χαρά είμαι εδώ μαζί σας .

       
  19. Ιωάννης

    Ιανουαρίου 16 , 2010 at 13:02

    Καλημέρα και απο μένα ! Τον μόνιμο, πλέον, μαθητή σου γιατρέ !
    Και αυτό λόγω της σοφίας σου και του καταπληκτικού σου τρόπου να την μεταδίδεις !
    Ο συνδιασμός του να υπηρετείς την ελίτ των επιστημών-οπως αποκαλείται η Ιατρική- και του να παίζεις κυριολεκτικά με το «λόγο» σε καθιστά αξιοθαύμαστη !
    Ενας καθηγητής αποκαλεί το «λόγο» παντεχνήμονα !
    Χαρά, λοιπόν, σ’ αυτόν που μπορεί να παρακολουθήσει η να δημιουργήσει τέτοιες ομορφιές…
    Μια φράση -αξίωμα- κάποιου συγγραφέα λέει οτι: «Υπάρχω τόσο και ετσι μόνον, οσο και οπως μπορώ να εκφράζομαι γλωσσικά !»
    Οταν πρίν απο λίγες μέρες ειπα, σε κάποια συζήτηση , οτι το αλγος αντιστρατεύεται στον οιστρο , με ρωτήσανε «ποιός ηρθε;»…
    Ο λόγος, λοιπόν, και η σκέψη καθώς και ο τρόπος με τον οποίο κατατίθενται ή μετατρέπονται σε πράξη, απο αυτόν ελέγχονται…τον Αρχηγό !
    Τον ιδιο που ,τόσο ομορφα Ιατρικά και Λογοτεχνικά , μας παρουσίασες !…

    Καλό μεσημέρι γιατρέ μου !

     
    • silia

      Ιανουαρίου 21 , 2010 at 23:59

      @ Ιωάννης
      Φίλε μου καλέ :
      Ο Λόγος , (γραπτός και προφορικός) , υπήρξε πάντοτε για μένα ο … μεγάλος μου έρωτας .
      Χαίρομαι να διαβάζω από σένα ότι … «μου έκατσε» (λαϊκίζουσα η έκφραση , αλλά της πάει γάντι της πρότασης) .
      ———————————
      Μ’ αυτό το «Οταν πρίν απο λίγες μέρες ειπα, σε κάποια συζήτηση , οτι το αλγος αντιστρατεύεται στον οιστρο , με ρωτήσανε “ποιός ηρθε;”…» , μου θύμισες μια ιστορία που συνέβη πριν λίγα χρόνια στον χώρο της δουλειάς :
      Όλοι μαζεμένοι στον χώρο του διαλείμματος συζητάμε για την «Μπλε ταινία» του Κισλόφσκι . Τους αναφέρω , ότι στο τέλος της ακούγεται μέσα στο μουσικό θέμα της ταινίας ο «Υμνος της Αγάπης» από την Α’ προς Κορινθίους Επιστολή του Απ. Παύλου και μάλιστα στα Ελληνικά … Με ρωτουν για την Επιστολή και αναφέρω ότι είναι η πιο όμορφη ανάλυση και παρουσίαση του τί είναι η αγάπη , μέχρι σήμερα …
      Και τότε καταφθάνει ο … κόλαφος :
      – Αχ βρε Σίλια … πολύ παρέα κάνεις με τους Γιαχωβάδες και σου κόλλησαν και τα … τσιτάτα του θεού τους του Παύλου …
      Αυτό , δια στόματος …. καθηγητή Πανεπιστημίου … Χαμηλού βέβαια στην ιεραρχία της καθηγεσίας , αλλά … καθηγητή ΑΕΙ …
      Τόσα ήξερε … τόσα έλεγε …
      Και … όχι … δεν αστειευόταν , αν αυτό σου πέρασε από το μυαλό .
      Με την ευκαιρία , ας το ακούσουμε :
      http://www.greektube.org/content/view/50056/2/
      —————————–
      Καλό σου βράδυ φίλε μου .

       
  20. faros

    Ιανουαρίου 16 , 2010 at 13:51

    Χαίρετε, Καλό Σαββατοκύριακο !

     
  21. Liakada

    Ιανουαρίου 17 , 2010 at 01:24

    παίζεις αξιοθαυμαστα με το “λόγο” ! Τον εκανες πυροτεχνημα με την αναστηση σου και ελαμψε ο νους που τη ζωη μας κυβερνα.. ! Αυτος ειναι ο αρχηγος ! Το νου μας στην ψυχη μας Σιλια ! αυτα τα δυο μη χασουμε γιατι χαθηκαμε!
    Πολλα φιλακια

    Υγ Ζεστανες την παγωμενη βραδυα!

     
    • silia

      Ιανουαρίου 22 , 2010 at 00:13

      @ Liakada
      Πολύ όμορφα λόγια , για μένα .
      Το είπα και παραπάνω στον φίλο Ιωάννη , πως ο μεγάλος έρωτας της ζωής μου , ήταν πάντα ο Λόγος . Και το μεγάλο μου όνειρο , να γίνω φιλόλογος . Τώρα πως κατάφερα να γίνω γιατρός , αααα αυτό είναι μια άλλη ιστορία , που θα την πούμε , εν καιρώ .
      Φιλιά κι από μένα .
      —————————–
      Απόψε να δεις κρύο , εδώ πάνω …

       
  22. Liakada

    Ιανουαρίου 17 , 2010 at 01:25

    παροραμα: τη λεξη αναρτηση, τα παγωμενα δαχτυλα μου θες.. το περασμενο της ωρας … , μετετρεψαν σε αναστηση! ¨)

     
  23. faros

    Ιανουαρίου 17 , 2010 at 14:55

    Καλημέρα, τελικά μου φαίνεται ότι ο περισσότερος κόσμος θεωρεί ως «αρχηγό» το μυαλό, εγώ όμως θεωρώ ως Αρχηγό την Καρδιά !

     
    • silia

      Ιανουαρίου 22 , 2010 at 00:19

      @ faros
      Επιτέλους φίλε μου Φάρε … επιτέλους !
      Άρχισες να … ανανήπτεις …
      Θέλω να πω , πως από βιολογικής πλευράς και από άποψη φυσιολογίας , ναι … Αρχηγός είναι ο Εγκέφαλος .
      Αλλά αυτό που νοιώθουμε εμείς οι άνθρωποι σαν κυβερνήτη της ζωής μας , είναι τα συναισθήματα μας .
      Φιλιά .

       
  24. apon

    Ιανουαρίου 17 , 2010 at 23:37

    “ΚΕΙΜΕΝΟ:
    47. ΠΛΑΤΩΝ, Φαίδων 97b:
    αλλ’ ακούσας μεν ποτέ εκ βιβλίου τινός, ώς εφη, Αναξαγόρου αναγιγνώσκοντος και λέγοντος, ώς άρα νους έστιν ό διακοσμών τε και πάντων αίτιος, ταύτη δη τη αιτία ησθην και εδοξέ μοι τρόπον τινά ευ έχειν το τον νουν είναι πάντων αίτιον και ηγησάμην, εί τουθ’ ούτως έχει, τόν γε νουν κοσμούντα πάντα κοσμείν και έκαστον τιθέναι ταύτη όπη άν βέλτιστα έχη … ευρηκέναι ώμην διδάσκαλον της αίτιας περί των όντων κατά νουν εμαυτώ τον Αναξαγόραν και μοι φράσειν πρώτον μεν πότερον η γή πλατειά έστιν ή στρογγυλή, επειδή δε φράσειεν, έπεκδιηγήσεσθαι την αιτίαν και την ανάγκην, λέγοντα το άμεινον και ότι αυτήν άμεινον ην τοιαύτην είναι, και ει μοι ταύτα αποφαίνοι, παρεσκευάσμην ώς ούκέτι ποθεσόμενος αιτίας άλλο είδος. και δη και περί ηλίου ούτω παρεσκευάσμην ωσαύτως πευσόμενος, και σελήνης και των άλλων άστρων τάχους τε πέρι προς άλληλα και τροπών και των άλλων παθημάτων, πή ποτέ ταυτ’ αμεινόν έστιν έκαστον και ποιείν και πάσχειν ά πάσχει. ου γαρ άν ποτέ αυτόν ώμην, φάσκοντά γε υπό νου αυτά κεκοσμήσθαι, άλλην τινά αυτοίς αιτίαν επενεγκείν ή ότι βέλτιστον αυτά ούτως έχειν εστίν ώσπερ έχει. εκάστω ούν αυτών αποδίδοντα την αιτίαν και κοινή πάσι το εκάστω βέλτιστον ωμήν και το κοινόν πάσιν εκδιηγήσεσθαι αγαθόν. και ουκ αν απεδόμην πολλού τάς ελπίδας, αλλά πάνυ σπουδή λαβών τάς βίβλους ώς τάχιστα οίος τ’ η ανεγίγνωσκον, ιν’ ώς τάχιστα ειδείην το βέλτιστον κάί το χείρον, από δη θαυμαστής ελπίδος, ώ έταίρε, ωχόμην φερόμενος, επειδή προΐών και αναγιγνώσκων ορώ άνδρα τω μεν νω ουδέν χρώμενον ουδέ τινας αιτίας επαιτιώμενον εις το διακοσμείν τα πράγματα, αέρας δε και αιθέρας και ύδατα αιτιώμενον και άλλα πολλά και άτοπα.
    ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ:
    Άλλα, όταν κάποτε άκουσα κάποιον να διαβάζει, όπως έλεγε, από ένα βιβλίο του Αναξαγόρα, και να λέει ότι ό νους είναι η αρχή πού ρυθμίζει τα πάντα και είναι αιτία για όλα, ευχαριστήθηκα, λοιπόν, πού άκουσα γι ‘ αυτήν (την εξήγηση) και νόμισα ότι κατά κάποιον τρόπο αυτό είναι σωστό, το να είναι δηλ. ο νους αίτιος για όλα τα πράγματα και σκέφθηκα ότι, αν πράγματι αυτό έτσι είναι, τότε ο νους πού βάζει τα πάντα σε τάξη, θα τοποθετεί και το καθένα πράγμα χωριστά εκεί όπου θα είναι ή καλύτερη θέση… γι’ αυτό πίστευα ότι είχα βρει τον άνθρωπο πού θα μού διδάξει με τρόπο κατανοητό για μένα την αιτία των πραγμάτων, τον Αναξαγόρα, και ότι θα μου έλεγε πρώτα από όλα τι από τα δύο είναι ή γη, επίπεδη η στρογγυλή· και ότι, αφού θα μου το έλεγε αυτό, θα μου εξηγήσει έπειτα την αίτια και την ανάγκη να είναι τα πράγματα έτσι, εφόσον λέγει ότι αυτό είναι το καλύτερο και ότι το καλύτερο γι’ αυτή (τη γη) θα ήταν να είναι τέτοια (να έχει τέτοια μορφή). Κι αν εκείνος μου τα αποσαφήνιζε όλα αυτά, ήμουν έτοιμος, ώστε να μην αναζητήσω ποτέ πια άλλο είδος αιτίας. Και για τον ήλιο όμως θα ήμουν προετοιμασμένος να ρωτήσω να μάθω επίσης και για τη σελήνη και για τα υπόλοιπα άστρα, σχετικά με τις μεταξύ τους ταχύτητες και τις τροπές τους, καθώς και για όλες τις άλλες (καταστάσεις των άστρων), για ποιο λόγο, τέλος πάντων, είναι καλύτερο για το καθένα να κάνει και να παθαίνει όσα παθαίνει. Γιατί δεν θα πίστευα ποτέ ότι αυτός, πού ισχυριζόταν μάλιστα ότι τα πάντα είχαν ρυθμισθεί από τον νου, θα πρόσθετε γι’ αυτά κάποια άλλη αιτία, παρά ότι το καλύτερο γι’ αυτά είναι να είναι έτσι όπως πράγματι είναι. Αφού, λοιπόν, απέδιδε την ίδια αίτια για το καθένα χωριστά και για όλα μαζί, πίστευα ότι θα μου εξηγούσε και τι είναι το καλύτερο για καθένα χωριστά και ποιο είναι το καλό για όλα μαζί. Και αυτές τις ελπίδες μου δεν ήμουν διατεθειμένος να τις εγκαταλείψω εύκολα, αλλά, αντίθετα, με πολύ μεγάλο ζήλο πήρα τα βιβλία και τα διάβασα όσο γρηγορότερα μπορούσα, για να μάθω, όσο γινόταν γρηγορότερα, το καλύτερο και το χειρότερο. Γρήγορα όμως, φίλε μου, παραιτήθηκα απ’ αυτή τη θαυμάσια ελπίδα, γιατί καθώς περιπατούσα διαβάζοντας βλέπω έναν άνθρωπο πού δεν μεταχειριζόταν καθόλου τον νου, ούτε να αποδίδει σ’ αυτόν συγκεκριμένες αιτίες, για τη διάταξη των πραγμάτων, αλλά αντίθετα, να αναφέρει ως αίτιες αέρες και αιθέρες και νερά και πολλά αλλόκοτα.”

    http://panosz.wordpress.com/2008/04/28/%cf%84%ce%bf-%ce%bc%cf%85%ce%b1%ce%bb%cf%8c-%cf%83%ce%bf%cf%85-%ce%bc%ce%ad%cf%83%ce%b1/#comments

    Μαΐου 7, 2008 στο 12:32 πμ
    ο θειος Ισιδωρος
    Το εν λογω αποσπασμα το εντοπισα στο πολυ καλο Μπλογκ “ΑΤΟΜΑ ΚΑΙ ΚΕΝΟ” (το οποιο προτεινω ανεπιφυλακτως στους ΙΘΙστες
    http://atomakaikeno.wordpress.com/
    Οριστε και ολοκληρο το κειμενο:
    Ο Ατομισμός του Δημόκριτου και ο ανταγωνισμός μεταξύ νόησης και αισθήσεων
    Η πιο προοδευτική γνωσιοθεωρητική τοποθέτηση που συνάντησα στους στοχαστές της Αρχαιότητας, βρίσκεται διατυπωμένη με σαφήνεια, τουλάχιστον σε ένα από τα αποσπάσματα του Δημόκριτου. Αργότερα θα επιστρέψουμε σε αυτόν τον μεγάλο Ατομικό. Προς το παρόν, ας περιοριστούμε λέγοντας ότι πίστευε απόλυτα στη σκοπιμότητα της υλικής κοσμοθεώρησης στην οποία είχε καταλήξει, τόσο απόλυτα όσο και ένας Φυσικός της εποχής μας: στα στερεά, αμετάβλητα, μικροσκοπικά σωματίδια που κινούνται ευθύγραμμα μέσα στον κενό χώρο, συγκρούονται μεταξύ τους, ανακλώνται κ.λπ. και, κατ’ αυτόν τον τρόπο, παράγουν όλη εκείνη την τεράστια πολλαπλότητα που παρατηρείται στον υλικό Κόσμο. Πίστευε στην αναγωγή αυτής της απερίγραπτα πλούσιας πολλαπλότητας των φυσικών διεργασιών σε καθαρά γεωμετρικές εικόνες, και η πίστη του ήταν σωστή.Εκείνη την εποχή, η Θεωρητική Φυσική προηγείτο του πειράματος που ήταν σχεδόν εντελώς άγνωστο, σε τέτοιο βαθμό όσο ποτέ άλλοτε, είτε πριν είτε μετά —ας μη μιλήσουμε για τη σημερινή εποχή, που η Θεωρητική Φυσική ασθμαίνει πίσω από το πείραμα. Όμως παράλληλα, ο Δημόκριτος είχε συνειδητοποιήσει ότι αυτή η γυμνή, λογική εικόνα του Κόσμου, με την οποία είχε αντικαταστήσει τον πραγματικό Κόσμο του φωτός και των χρωμάτων, των ήχων και της ευωδιάς, της γλυκύτητας, της πικρότητας και της ομορφιάς, στην πραγματικότητα δεν ήταν θεμελιωμένη παρά σε αυτές τις αισθητηριακές αντιλήψεις, οι οποίες προφανώς είχαν εξαφανιστεί απ’ αυτόν.
    Στο Απόσπασμα D125, που αναφέρεται από τον Γαληνό και ανακαλύφθηκε μόλις πριν από πενήντα χρόνια, ο Δημόκριτος εισάγει τη νόηση (διάνοια) σε έναν ανταγωνισμό με τις αισθήσεις. Λέει η νόηση: “Φαινομενικό είναι το χρώμα, φαινομενική η γλυκύτητα, φαινομενική η πικρότητα, στην πραγματικότητα υπάρχουν μόνο άτομα και κενό”• και οι αισθήσεις απαντούν: “Καημένη νόηση, παίρνεις τα αποδεικτικά στοιχεία σου από εμάς και περιμένεις να μας νικήσεις με αυτά; Η νίκη σου είναι η ήττα σου”. Πράγματι, κανείς δε θα μπορούσε να το διατυπώσει πιο σύντομα και σαφέστερα.
    Πολυάριθμα άλλα αποσπάσματα αυτού του μεγάλου στοχαστή, θα μπορούσαν κάλλιστα να αποτελέσουν αποσπάσματα από τον Καντ: πως τίποτε δεν γνωρίζουμε όπως αυτό είναι στην πραγματικότητα, ότι δεν γνωρίζουμε τίποτε αληθινά, πως η αλήθεια σκεπάζεται από βαθύ σκοτάδι, κ.λπ. Ο γυμνός σκεπτικισμός είναι μια εύκολη και άγονη υπόθεση. Όμως, ο σκεπτικισμός ενός άντρα που πλησίασε την αλήθεια περισσότερο από οποιονδήποτε άλλον πριν από αυτόν, και ο οποίος είχε σαφή επίγνωση των στενών ορίων των ίδιων των νοητικών κατασκευών του, είναι μεγαλειώδης και γόνιμος και όχι μόνο δεν μειώνει, αλλά διπλασιάζει την αξία των ανακαλύψεων του.

     
  25. Liakada

    Ιανουαρίου 18 , 2010 at 10:18

    Kαλημερα και καλη βδομαδα!

     
  26. silia

    Ιανουαρίου 22 , 2010 at 00:24

    @ Liakada
    Γειά σου Χειμωνιάτικη Λιακάδα μου .

     

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: