RSS

ΜΟΝΟΛΟΓΩΝΤΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΑΤΡΙΚΗ …

15 Μαρ.

Η Ιατρική , είναι μια σπουδαία ιστορία , που έχει το δικό της φως , την δική της ακτινοβολία , και γκλαμουριά , την δική της αίγλη και είναι αναγνωρίσιμη από όλους σαν η “μεγάλη κυρία” των Επιστημών και των Επιτηδευμάτων . Αυτό όμως , κάνει τους ανθρώπους , είτε είναι “κριτές” της , είτε είναι “εργάτες” της , να περιπίπτουν εύκολα σε λάθη . Και το (μέγα) λάθος των κριτών της , είναι … ο φθόνος (υποσυνείδητα) , ενώ το (μέγα) λάθος των “εργατών” της , είναι … η έπαρση . Και όλα αυτά , ακριβώς γιατί είναι φωτεινή κι ακτινιβόλος και σπουδαία και αναγνωρίσιμη …
Σ’ αυτή την ‘επαρση , παλεύω , εδώ και μια ζωή , να μην πέσω μέσα της … Δεν μπορώ να πω , ότι το καταφέρνω πάντα (είμαι άνθρωπος , με τις αδυναμίες μου) . Όμως είμαι σε καλό δρόμο , και χαίρομαι πολύ όταν κάποιοι , μου το αναγνωρίζουν αυτό … Είναι η μεγάλη … η μεγαλύτερη μου αμοιβή , από την Ιατρική αυτό …
Αναγνωρίζοντας μου οι άνθρωποι γύρω μου ,ότι μπορώ και πολεμώ την … έπαρση , με ανταμοίβουν , καλοί μου φίλοι , με το πιο … “σκληρό” νόμισμα και μάλιστα , χωρίς να τους παράσχω καμία “ιατρική” φροντίδα …
Τους ευχαριστώ πολύ . Είναι πολύ μεγάλη και σπουδαία αμοιβή , για έναν “μικρό” επαρχιώτη γιατρό σαν κι εμένα .
Και όταν λέω “μικρό” (επαρχιώτη γιατρό) , δεν εννοώ βέβαια την … ηλικία μου , που ξέφυγε ακόμη και από την στρογγυλοποίηση των … 60 , ούτε από την βαθμολογική μου θέση , που όπως είπα παλιότερα , είναι τώρα πια η (θέση μου) η υψηλότερη , που μπορεί να μου δώσει η Πολιτεία , αλλά εννοώ , ότι … μικρή νοιώθω και είμαι μπροστά στο μεγαλείο και την σοβαρότητα ενός τέτοιου επιτηδεύματος .
Ξέρετε φίλοι μου , στην διάρκεια της ζωής μου στην Ιατρική , γνώρισα πολλούς , σπουδαίους γιατρούς … Πρώτος όμως στην εκτίμηση μου στέκει πάντα ο αείμνηστος Σπύρος Μακρής , Καθηγητής της Αναισθησιολογίας στο Αριστοτέλειο Παν/μειο Θεσσ/νίκης , που μου δίδαξε το “πιστεύω” του και προσπάθησα να το κάνω και δικό μου “πιστεύω” .

«Σε μια εποχή αυτοπροβολής και υπερδοσολόγησης του Εγώ , ο σύγχρονος γιατρός , πρέπει να διδάσκει όλους με την χαμηλού προφίλ προσωπικότητα του , ποιά αξία έχει η άδολη αγαθότητα και η ειλικρινής ταπεινοφροσύνη» (Προλογίζοντας βιβλίο συναδέλφου του).

 

Ετικέτες: , , , ,

26 responses to “ΜΟΝΟΛΟΓΩΝΤΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΑΤΡΙΚΗ …

  1. αλέξανδρος ανδρουλάκης

    Μαρτίου 16 , 2010 at 02:22

    Η αντίρρησή μου είναι μόνο στον «φθόνο» των κριτών της.
    Είναι δυνατόν ο «ασθενής» να φθονεί τον «σωτήρα» του; έστω και υποσυνείδητα;
    Οι κριτές , νομίζω, δεν κρίνουν με φθόνο αλλά με αγανάκτηση.

     
    • silia

      Μαρτίου 20 , 2010 at 22:34

      @ αλέξανδρος ανδρουλάκης
      Είναι Αλέξανδρε … Ναι είναι δυνατόν . Άβυσσος η ψυχή του ανθρώπου
      Άλλωστε την Ιατρική , δεν την «κρίνουν» μόνον οι άρρωστοι … Την κρίνουν όλοι .

       
  2. faros

    Μαρτίου 16 , 2010 at 08:25

    Από τη στιγμή που έχει περάσει στην κοινωνία η άποψη ότι όλοι οι γιατροί είναι πλούσιοι, ότι όλοι οι γιατροί τα «παίρνουν», ότι όλοι οι γιατροί παίρνουν «μίζα» από την συνταγογράφιση, επόμενο είναι να υπάρχει ζήλεια και φθόνος !

    Ίσως οι Ιατρικοί Σύλλογοι να έπρεπε να κάνουν κάτι γι΄αυτό και όχι μόνο την προώθηση των συντεχνιακών αιτημάτων – που ειρήστω εν παρόδω ούτε αυτό το κάνουν καλά, γιατί κανείς δεν ξέρει τι «παίζεται» πάνω στην πλάτη των γιατρών στο θέμα των εφημεριών π.χ.!

    «Ειλικρινής ταπεινοφροσύνη» … το βασικό χαραχτηριστικό πολλών επαγγελμάτων και φυσικά και για την Ιατρική, αν πράγματι υπήρχε, ο κόσμος μας θα ήταν τέλειος !

    Η «εξομολόγησή» σου ότι πασχίζεις να το πετύχεις (και κάποιες φορές δεν το κάνεις) δείχνει το Μεγαλείο σου, την Ανθρωπιά σου, ότι αξίζεις όλοι εμείς εδώ μέσα που σε εκτιμάμε και σ΄αγαπάμε !

    Θερμότατη Καλημέρα !

     
    • silia

      Μαρτίου 20 , 2010 at 22:48

      @ faros
      Σ’ αυτό (το «έχει περάσει στην κοινωνία η άποψη ότι όλοι οι γιατροί είναι πλούσιοι, ότι όλοι οι γιατροί τα “παίρνουν”, ότι όλοι οι γιατροί παίρνουν “μίζα” από την συνταγογράφιση, επόμενο είναι να υπάρχει ζήλεια και φθόνος», βρίσκω να έχεις δίκιο φίλε μου . Ο φθόνος δυστυχώς έχει να κάνει με τα χρήματα και αυτού του είδους τα κομπλεξ , ακόμα πιο δυστυχώς , τα εκμεταλλεύονται διάφοροι λαοπλάνοι , δια να πετύχουν των προσεταιρισμό μαζών .
      Είπαμε και παλιότερα , πως κάποια προβλήματα , λύνονται μόνον με την Παιδεία δηλαδή την καλλιέργεια του Νου .
      Όσο για τους Ιατρικούς συλλόγους , κι εδώ έχεις δίκιο . Θα προσθέσω ότι δυστυχώς ούτε (στην ουσία) τα συντεχνιακά θέματα των γιατρών δεν προωθούν , αλλά χρησιμοποιούν τις υψηλόβαθμες θέσεις στα Διοικητικά τους Συμβούλια , σαν … εφαλτήρια , για να περάσουν αύριο – μεθαύριο σε … πολιτικούς θώκους .
      Όσο για την “εξομολόγησή” μου , που λες , απλά μ’ αυτήν , το μόνο που προσπαθώ να κάνω , είναι αυτό που γράφω και στην επικεφαλίδα του blog μου «Δια της πληκτρολόγησης , ψυχοθεραπεία» . Το να ομολογείς τα ελαττώματα σου , σε βοηθάει , κατά κάποιον τρόπο , να ελαττώσεις το βάρος των ενοχών σου .
      Φιλιά .

       
  3. DaisyCrazy

    Μαρτίου 16 , 2010 at 08:40

    Σίλια μου η ειλικρινής ταπεινοφροσύνη που αναφέρει ο δάσκαλος σου είναι μια αρετή που δυστυχώς εκλείπει στις μέρες μας.

    Ο ταπεινός χαρακτηρίζεται με αρνητικούς ως επι τω πλειστω χαρακτηρισμούς αφού ζούμε στην εποχή της αυτοπροβολής, της αυτοεξύψωσης και του άκρατου εγωισμού.

    Ειδικά στο επάγγελμα σου που έτσι κι αλλιώς έχει πολλούς γεμάτους έπαρση ανθρώπους το να είσαι ταπεινός είναι πραγματικό προτέρημα που σε κάνεις να ξεχωρίζεις για όλους τους σωστούς λόγους.

     
    • silia

      Μαρτίου 22 , 2010 at 01:28

      @ DaisyCrazy
      Δεν λείπει εντελώς , αλλά έχει γίνει τόσο … μα τόσο σπάνιο φαινόμενο , που σχεδόν δεν μπορούμε να αναγνωρίσουμε την έννοια του . Ο «ταπεινός» στην εποχή μας ονομάζεται «μ@…ς» , ή καταθλιπτικός , ή και «γλύφτης» ενίοτε … Ειδικά , όπως λες , στο δικό μου επάγγελμα … Δυστυχώς …

       
  4. anomia

    Μαρτίου 16 , 2010 at 11:48

    Επαρμένος σημαίνει λειψός.
    (στατιστικό συμπέρασμα από το χώρο της εργασίας, της κοινωνίας και της οικογένειας).

     
    • silia

      Μαρτίου 22 , 2010 at 01:32

      @ anomia
      Θαρρώ ότι … βάλλεσαι από παντού , από επηρμένους …
      Σ’ έχουν βάλει στη μέση (εργασία , κοινωνία και οικογένεια) και σε βαράνε αλύπητα …
      Αντέδρασε …
      Κάνε κάτι …

       
  5. Mr e

    Μαρτίου 16 , 2010 at 21:11

    Πενήντα τόσα χρόνια πριν, μικρό παιδάκι στο χωριό μου κάπου στα ορεινά της Πελοποννήσου, θυμάμαι ακόμα ένα γιατρό που επισκεπτόταν το χωριό μου κάθε Τετάρτη. Καβαλάρης πάνω στο λευκόγκριζο άλογό του πραγματικός ευεργέτης. Παρών παντα με χιόνια με βροχές με λιοπύρια… Σωτήρας κυριολεκτικά. Επιστήμονας γιατρός με όλη τη σημασία του Ιπποκράτειου όρκου. Ουδέποτε ζήτησε χρήματα για την ιατρική του προσφορά που πιστέψτε με ήταν πολύ μεγάλη. Κανελλος λεγόταν. Βραβεύτηκε για το έργο του δυο φορές. Ούτε έπαρση από τη μεριά του ούτε ζήλεια από την μεριά των «άλλων» . Το σακάκι του τριμμένο. Το παντελόνι του το ίδιο. Καπλαντισμένο θαρρώ. Η ψυχή του όμως ζάπλουτη. Υπάρχουν τέτοιοι διάκονοι σήμερα ? ΜΕΓΑΛΟΙ είναι οι ΤΑΠΕΙΝΟΙ.

     
    • silia

      Μαρτίου 22 , 2010 at 01:38

      @ Mr e
      Φίλε μου , πανέμορφη εικόνα μας έδωσες με το σχόλιο σου . Πάντα μπορείς να βρεις την «ομορφιά» και το ήθος παντού , αρκεί να κρατάς «ορθάνοιχτα τα μάτια της ψυχής σου» , που λέει και ο εθνικός μας ποιητής .
      Σ’ ευχαριστώ γι αυτή την ιστορία , που τόσο όμορφα μου κατέθεσες , εδώ .

       
  6. faros

    Μαρτίου 17 , 2010 at 08:24

    Στον αγώνα και οι νοσηλευτές …
    Ένα άρθρο και για αυτούς τους αφανείς ήρωες …

    Πολύ Καλημέρα !

     
    • silia

      Μαρτίου 22 , 2010 at 01:42

      @ faros
      Μεγάλη και όντως πλούσια σε ηρωισμό , ιστορία και οι νοσηλετές …

       
  7. espectador

    Μαρτίου 17 , 2010 at 10:40

    Παντα θαυμαζα την δουλεια αυτη. Να ζεις μεσα στον πονο και στον θανατο και να κρατας τον συναισθηματικο σου κοσμο ακεραιο, θελει μεγαλη προσπαθεια. Ενταξει υπαρχουν και οι γιατροι που λενε και οι αλλοι φιλοι, αλλα νομιζω δεν δινουν αυτοι τον τονο. Και οι νοσηλευτες πραγματι σημαντικη προσφορα εχουν. Η ανθρωπινη ζεστη παρουσια ποσο θετικο ρολο μπορει να παιζει για την απαλειψη του πονου! Μερικες επισκεψεις τελευταια στο Νοσοκομειο Αλεξανδρουπολης ενισχυσαν αυτην την αποψη μου.
    Μεγαλη υποθεση Σιλια ο σωστος δασκαλος που εμπνεει.
    Την καλημερα μου.

     
    • silia

      Μαρτίου 22 , 2010 at 01:50

      @ espectador
      Πολύ λίγοι , πίστεψέ με , πια στην εποχή μας κρατάνε ακέραιο τον συναισθηματικό τους κόσμο , παλεύοντας συνεχώς με την ανθρώπινη δυστυχία … Χρειάζεται πολύ … «γερό στομάχι» , που δυστυχώς όλο και εξαφανίζεται στην εποχή μας .
      —————————————-
      Εύχομαι η εμπειρία σου πάνω στο θέμα «… η ανθρωπινη ζεστη παρουσια ποσο θετικο ρολο μπορει να παιζει για την απαλειψη του πονου…» να μην αποκτιέται σε Νοσοκομεία , αλλά μόνο από συζητήσεις με εμπειρίες άλλων . Εννοώ , να μην σου ξανατύχει ποτέ να πονέσεις , ή να αναγκαστείς από κανέναν άλλο λόγο να βρεθείς στον χώρο Νοσοκομείου .
      ————————————
      Ότι πιο πολύτιμο στην (πνευματική) ζωή κάποιου , είναι ένας έντιμος και σοφός δάσκαλος , που αγαπάει αυτό που κάνει .

       
  8. Γιάννης

    Μαρτίου 17 , 2010 at 22:25

    Ας μη ξεχναμε οτι εχει επικρατησει η αποψη οτι αν ο ασθενης σωθει,τον εσωσε ο Θεος,αν πεθανει τον πεθανε ο γιατρος.

     
    • silia

      Μαρτίου 22 , 2010 at 01:51

      @ Γιάννης
      Δυστυχώς , συμβαίνει και αυτό το … άχαρο .
      Καλώς ήρθες στα μέρη μου .

       
  9. faros

    Μαρτίου 18 , 2010 at 08:29

    Καλημέρα, με την ευκαιρία, αρχίζουν πάλι επίσχεση εργασίας οι γιατροί στο νοσοκομείο Αλεξανδρούπολης, δεν ξέρω για αλλού …

     
    • silia

      Μαρτίου 22 , 2010 at 01:53

      @ faros
      Επίσχεση έχει αρχίσει σε πολλά Νοσοκομεία .
      Είναι βέβαια και μερικά που δεν ακολουθούν , γιατί απλά , έχουν φιλοκυβερνητικούς συνδικαλιστές .
      Τί να κάνουμε ;… Αυτά , συμβαίνουν και στα … καλύτερα σπίτια .

       
  10. faros

    Μαρτίου 19 , 2010 at 07:32

    Πολύ Καλημέρα !

     
  11. Γιάννης

    Μαρτίου 20 , 2010 at 14:36

    Σε δουλειά να βρισκόμαστε.
    Καλημέρα.

     
    • silia

      Μαρτίου 25 , 2010 at 23:36

      @ Γιάννης
      ?…
      Αν καταλάβαινα κιόλας τί είδους απάντηση είναι αυτή …

       
  12. faros

    Μαρτίου 20 , 2010 at 19:19

    Καλό σαββατοκύριακο !

     
    • silia

      Μαρτίου 25 , 2010 at 23:34

      @ προς όλους
      Πηγαίνετε να το διαβάσετε …
      Αξίζει τον κόπο .

       
  13. elina

    Μαρτίου 22 , 2010 at 00:22

    “Σε μια εποχή αυτοπροβολής και υπερδοσολόγησης του Εγώ , ο σύγχρονος γιατρός , πρέπει να διδάσκει όλους με την χαμηλού προφίλ προσωπικότητα του , ποιά αξία έχει η άδολη αγαθότητα και η ειλικρινής ταπεινοφροσύνη”
    Ενα μεγάλο και ειλικρινές «ευχαριστώ» που στα πρώτα βήματα της καριέρας μου ήσουν δίπλα μου για να μου διδάσκεις και να μου υπενθυμίζεις όχι μόνο την ΄»τεχνη» της Ιατρικής αλλά και το μεγαλείο ψυχής που μπορεί να κρύβει ο σύγχρονος γιατρός.
    Θερμά ευχαριστώ Δασκάλα μου,δε θα σε ξεχάσω ποτέ!

     
    • silia

      Μαρτίου 22 , 2010 at 01:57

      @ elina
      …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
      Φτου … γ@….τη μου … με συγκίνησε η μικρή …
      Σταθερά στις «επάλξεις» μικρή μου !…
      Μείνε έτσι … Δεν θα χάσεις … Μπορεί κάποιοι να νομίζουν ότι χάνεις , αλλά …απλά , θα νομίζουν

       

Σχολιάστε

 
