RSS

«ΑΝ ΜΙΛΗΣΑ ΑΣΧΗΜΑ …»

07 Νοέ.
Κάποτε , σαν ήμουνα παιδί (10ετία του ’50) , είχε πέσει στα χέρια μου , δεν ξέρω από που , ένα βιβλιαράκι με εικόνες και σύντομα κείμενα για την ζωή του Χριστού  .
Το βιβλίο ήταν μισομαδημένο , χωρίς εξώφυλλα και του έλειπαν πολλά από τα αρχικά φύλλα , με αποτέλεσμα , να “ξεκινάει” από την σελίδα , όπου ο Χριστός έχει συλληφθεί πια και καθώς ανακρίνεται , κάποιος , του δίνει ένα χαστούκι για κάτι που είπε (δεν θυμάμαι πια , τί) …
Ο Χριστός τότε , ήρεμος του απαντά :
– Αν μίλησα άσχημα , τιμώρησέ με , μα αν μίλησα σωστά , γιατί με δέρνεις ;
Δεν ξέρω , γιατί , αλλά έμεινε μέσα μου , σαν μια από τις πιο αγαπημένες φράσεις , που έχω ακούσει σ’ όλη μου τη ζωή …
Όποιος με γνωρίζει και με αγαπά , με καταλαβαίνει , όταν διηγούμαι αυτή την ιστορία με το βιβλιαράκι ….
.
Η ιστορία αυτή , αποτελεί μέρος της απάντησής μου σε σχολιαστή παλιότερης ανάρτησης μου .
‘Εννοιωσα έντονη την ανάγκη να την γράψω , γιατί αποτελεί μια από τις πιο τρυφερές μου αναμνήσεις .
Εκτός αυτού , πολλές φορές μέχρι τώρα στη ζωή μου , ένοιωσα την επιθυμία να ξεστομίσω αυτά τα λόγια του Χριστού … (με την μεταφορική έννοια , πάντα) .
 

Ετικέτες: , , ,

14 responses to “«ΑΝ ΜΙΛΗΣΑ ΑΣΧΗΜΑ …»

  1. κωστής

    Νοέμβριος 8 , 2010 at 01:57

    Ισχύει και το αντίθετο, ξέρεις! Και είναι σα να το λέει πχ. ο Πάγκαλος, ή ο Βενιζέλος (τότε με το φραπέ..) .. κ.λπ.

    – Αν μίλησα σωστά, τιμώρησέ με, μα αν μίλησα άσχημα, γιατί με δέρνεις; (ε; γιατί;! αφού μαζί τα φάγαμε!)

    Ξέρεις… είναι απ’ αυτές τις φράσεις με διπλή έννοια, όπως στο ποδόσφαιρο: Η καλύτερη άμυνα είναι η επίθεση (και η καλύτερη επίθεση, η άμυνα)!

    Με συγχωρείς για το πολιτικό.. είναι λίγο επίκαιρο και το «πέταξα»! Είναι και η ώρα περασμένη..

    Την καλημέρα μου! 😀

     
  2. faros

    Νοέμβριος 8 , 2010 at 11:01

    Άσχετο …

    😀 😀 😀 !

     
  3. bernardina

    Νοέμβριος 8 , 2010 at 16:38

    Εμένα μου αρέσει επίσης εκείνο το «πάταξον μεν, άκουσον δε»! Ακόμα πιο λεβέντικο, ε; 😆

     
  4. DaisyCrazy

    Νοέμβριος 8 , 2010 at 19:25

    Σοφά τα λόγια του Χριστού. Για μένα εκείνη η φράση που έμεινε και με συντροφεύει συχνά είναι το «ο αναμάρτητος πρώτος το λίθο βαλέτω» ίσως γιατί με κάνει να συνειδητοποιώ αρκετά έντονα πως πρέπει να κοιτάμε ο καθένας τι κάνουμε εμείς αντί τι κάνουν οι άλλοι – να μην κρίνουμε και κατακρίνουμε που είναι τόσο εύκολο και γίνεται απ’όλους μας κατα κόρον και χωρίς να αναλογιστούμε τις συνέπειες των κρίσεων μας.
    Φιλάκια Σίλια μου.

    ΥΓ. Ποιος σχολιαστής σε πίκρανε; Θα τον μαλώσω! 🙂

     
  5. faros

    Νοέμβριος 10 , 2010 at 08:56

    Καλημέρα … καλή ! 😀

     
  6. faros

    Νοέμβριος 11 , 2010 at 09:17

    Καλημερούδια !

     
  7. faros

    Νοέμβριος 14 , 2010 at 08:26

    Πάτοξον μεν, … εμφανίσου δε !!! 😀

    Καλημέρα καλή !

     
  8. Liakada

    Νοέμβριος 14 , 2010 at 22:39

    Κι εμενα με πικρανε καποιος σχολιαστης αλλα δεν κανω κι ετσι Σιλια μου..
    Ελπιζω καποια στιγμη να το καταλαβει απο μονος του… και να εμφανιστει ξανα απο μονος του..
    Αν δεν εφανιστει να ειναι καλα του ευχομαι!
    Φιλακια γλυκεια μου κι ελπιζω ολα να ειναι καλα.

     
  9. faros

    Νοέμβριος 15 , 2010 at 07:55

    Ο επιμένων … νικά ;;;
    Μπα …
    Δεν ισχύει, πάντα …

    Το … πολλαπλώς, … αμαρτείν ;;;
    Τι με νοιάζει κι αν … ισχύει !!!

    Τέλος πάντων, εγώ θα συνεχίζω …

    Καλημέρα, Καλή Βδομάδα !

     
  10. mr e

    Νοέμβριος 16 , 2010 at 00:51

    … αν φταίξαμε καλά κάνεις και χάθηκες… αν όμως όχι γιατί μας το κάνεις αυτό «παλιογιατρίνα» ?…
    Καλή σου (σας) μέρα. Φιλιά.

     
  11. DaisyCrazy

    Νοέμβριος 16 , 2010 at 19:33

    Βρε Σίλια μου όντως κρύφτηκες. Ελπίζω να μη σε πίκρανε κανείς από δω γιατί θα τον μαλώσω! Ακούς εκεί να σε πικραίνουν τα παλιοπαιδα!
    Φιλάκια κι ελπίζω σύντομα να κάνεις την επανεμφάνιση σου. Μου έλειψες!!!

     
  12. silia

    Νοέμβριος 16 , 2010 at 23:04

    @ προς όλους
    Καλοί μου φίλοι :
    Έλεος … Ζητώ την συγγνώμη σας γι αυτή την «εξαφάνιση» , που καμία , μα καμία σχέση δεν έχει να κάνει με ενοχλήσεις και πίκρες και πειράγματα .
    Σας αγαπώ όλους … μα όλους τόσο πολύ , που θα ήταν αδιανόητο να σας κρατώ μούτρα για οτιδήποτε .
    Όχι μόνο δεν με έχει πειράξει-ενοχλήσει κανείς , αλλά όλοι εσείς οι φίλοι του μπλογκ , είστε η απαντοχή και η παρηγοριά μου , σε ό, τι ζόρικο μου συμβαίνει .
    Η αλήθεια είναι ότι περνώ από κάποιο «λούκι» τον τελευταίο καιρό , και αμελώ το μπλογκ μου , αλλά υπόσχομαι να … ξενυχτήσω απόψε , προκειμένου να σας απαντήσω και να σας «μιλήσω» ξανά μέσα από το Ιστολόγιο .
    Θα το ξαναπώ , κι ας γίνομαι κουραστική .
    Σας αγαπώ πολύ έναν έναν ξεχωριστά , και όλους μαζί .
    ————————————-
    Και τώρα sorry , αλλά έχω να … γράψω .

     
  13. ΣΑΘ

    Οκτώβριος 12 , 2011 at 00:50

    Με όλον τον οφειλόμενο σεβασμό, μάκαρ Άννα – Silia, και παρότι η διαφορά δεν είναι μεγάλη, θα ήθελα να επισημάνω ότι η φράση δεν έχει έτσι ακριβώς.

    Το σωστό, ως γνωστόν, είναι: «… ει κακώς ελάλησα, μαρτύρησον περί του κακού∙ ει δε καλώς, τι με δέρεις;». (Ιωάν. ΙΗ’, 23):
    Που [επίσημα] σημαίνει: » Αν μίλησα κακώς, απόδειξε με κανονική (ενώπιον του δικαστηρίου) μαρτυρία το κακό αυτό».
    Ή, απλούστερα: » Αν μίλησα άσχημα, απόδειξέ το στο δικαστήριο [έτσι ώστε, αν κριθώ ένοχος, να τιμωρηθώ]»

    Ευχαριστώ πολύ.

    ΥΓ:
    Αν κι ο ίδιος ‘κακώς ελάλησα’ κάπου, «μαρτύρησον περί του κακού∙ ει δε καλώς….»
    Όνειρα γλυκά.

     
    • silia

      Οκτώβριος 12 , 2011 at 01:09

      @ ΣΑΘ
      Πάντως το … βιβλιαράκι μου , δεν έπεφτε και πολύ «έξω» …
      Ένα … βιβλιαράκι ήταν … Μικρό λάθος … «μετάφρασης» . Δε βαριέσαι … Πάνε και τόσα χρόνια από τότε .
      Σ’ ευχαριστώ που με θυμάσαι και …
      …και έχεις δίκιο … πρέπει να πάω πια για ύπνο .

       

Σχολιάστε

 
