RSS

Νύχτα γιομάτη θάματα , νύχτα σπαρμένη μάγια …

24 Δεκ.

Λένε για την νύχτα των Χριστουγέννων , πως είναι … μαγική . Πως συμβαίνουν πράματα και θάματα ένα σωρό … Και πως ανάμεσα σ’ αυτά τα μαγικά , είναι και οι .. ευχές την ώρα που γεννιέται ο Χριστός

Σαν ήμουνα μικρή , πριν πολλά-πολλά χρόνια , γιορτάζαμε αλλιώς την Νύχτα των Χριστουγέννων . Ήταν μια μικρή τελετουργία , που άρχιζε με το … στόλισμα του δέντρου και κατέληγε στην μυστική ευχή , την ώρα της γέννησης . Γιατί , ναι … το δέντρο δεν στολιζόταν από του … Αγίου Δημητρίου , ή βαριά βαριά από τα μέσα του Νοέμβρη , όπως καλή ώρα σήμερα και ούτε ήταν Χριστουγεννιάτικο έθιμο ο κόκκινο-χοντρομπαλάς Santa Claus … «Αυτά είναι … Американский фигня» , έλεγε ο μπαμπάς μου και γιορτάζαμε εκείνη την μέρα , έτσι όπως το όριζε αυτός :

Η «γιορτή» άρχιζε από το μεσημεράκι , μετά το γεύμα . Αφού στολιζόμασταν με … τα καλά μας , στην τρίχα και οι τρεις , έστηνε ο μπαμπάς το … πεύκο που είχε αγοράσει την ίδια εκείνη ημέρα σε ένα τενεκέ γεμάτο χώμα και χαλίκια , λέγοντας μέχρι να το καταφέρει  χιλιάδες ρώσικες βλαστήμιες , γιατί ήταν και … λεπτεπίλεπτος και ψιλοτεμπέλης και άθεος , αλλά ήταν έθιμο (ο πατέρας να το κάνει αυτό) και το έθιμο , ήταν … ιερό . Όταν τελικά το κατάφερνε , κάναμε ένα μικρό διάλειμμα , για να πιούμε ένα τσάι με όλη την επισημότητα που άρμοζε μια τέτοια στιγμή σε Ρώσους σαν κι εμάς . Η μαμά είχε φροντίσει να είναι αναμμένο το σαμοβάρι με κάρβουνα που έπαιρνε από την ξυλόσομπα .
Αμέσως μετά , ερχόταν η δική μου σειρά με το να αραδιάσω γύρω-γύρω από το δέντρο τα παιχνίδια μου … όλα … δηλαδή όσα είχα από πάντα και όσα είχαμε … «δανειστεί» από την γειτονιά , έτσι … για φιγούρα , για να φαίνεται πιο πλούσιος ο διάκοσμος … Η μάνα μου τοποθετούσε στην κορυφή ένα μακρόστενο στολίδι που λεγόταν … «κορυφή» (αστέρι δεν βάζαμε , γιατί ο μπαμπάς μου έλεγε ότι το πιο λαμπρό αστέρι του κόσμου ήμουν εγώ , και δεν είχε καμιά διάθεση να με δει … κρεμασμένη στο δέντρο) και τότε … ερχόταν η ώρα για το δεύτερο διάλειμμα για … κονιάκ με σοκολάτα πικρή για συνοδευτικό . Εμένα , αυτή η φάση δεν μου άρεζε και πολύ , γιατί μου επέτρεπαν μόνο να … βουτάω την γλώσσα μου στα ποτήρια τους , τόσες φορές , όσες … ώρες μας χώριζαν από την γέννηση του Χριστού , από τα μεσάνυχτα δηλαδή … Βέβαια , με τον μπαμπά να μου έχει τρελλή αδυναμία … κλέβαμε λίγο στο μέτρημα και έτσι βούταγα καμιά … 20αριά φορές την γλώσσα μου στο κονιάκ , πράμα που έκανε έξαλλη τη μαμά μου , αλλά βραδιά Χριστουγέννων ήταν και άφηνε την τιμωρία για μια άλλη φορά , πάντοτε …
Από εκεί και πέρα , άρχιζε το καθ’αυτό στόλισμα του δέντρου , που φροντίζαμε να κρατήσει μέχρι ακριβώς τα μεσάνυχτα . Στόλισμα με τις ώρες , τρώγοντας αλμυρά μπλινί , αλειμμένα με άσπρο βούτυρο και λαμπερό κόκκινο μπρικ , λεπτοκομμένες φετούλες λαρδί που ψήναμε με το πηρούνι μέσα στην θράκα της ξυλόσομπας , πυροσκί με πατάτα και άφθονο πιπέρι και βαρένικι (κάτι σαν τα ιτλικά ραβιόλια) με ανάλατο τυρί και μαρμελάδα δαμάσκηνο , βρασμένα σε άφθονο νερό και περιχυμένα με καμμένο φρέσκο βούτυρο … Όλα αυτά συνοδεύονταν από κόκκινο γλυκό κρασί , όπου είχα … ανοιχτή ελεύθερη πρόσβαση , χωρίς κανένα περιορισμό … Τελευταία , όταν όλα ήταν έτοιμα , ανάβαμε (δικιά μου δουλειά κι αυτό) ένα ένα τα κεράκια του δένδρου , γιατί τότε δεν υπήρχαν ηλεκτρικά λαμπιόνια (σχεδόν ούτε ηλεκτρικό υπήρχε … Υπήρχε με … το δελτίο , για κάποιες ώρες του ημερονυχτίου) … Φροντίζαμε το τελευταίο κεράκι να ανάψει την ώρα που «χτυπούσαν» μεσάνυχτα και γεννιόταν ο Χριστός και τότε … κλείναμε σφιχτά τα μάτια μας και κάναμε μυστικά μια ευχή , που η … μαγική Νύχτα , θα έκανε πραγματικότητα …
Με το … άνοιγμα των ματιών μας , ο μπαμπάς δήλωνε πως το εθιμοτυπικό όριζε πως πρέπει τώρα να πάμε στην Εκκλησία μέχρι το ξημέρωμα , αλλά … «είμαστε όλοι τόσο πολύ κουρασμένοι» ,  που … μπορούσε να το κάνει μόνον όποιος το ήθελε πάρα πολύ και φυσικά … δεν το έκανε κανένας μας …
Κανείς μας ωστόσο δεν πήγαινε για ύπνο … απλά , καμωνόμασταν πως τάχα μου πάμε για ύπνο …
Οι μεν γονείς μου έμεναν όλο το βράδυ παίζοντας χαρτιά αγκαλιασμένοι (χωρίς όμως να βλέπει ο ένας τα χαρτιά του άλλου … αυτό αποτελούσε πάντα ένα μεγάλο μυστήριο για μένα) και αδeιάζοντας το σαμοβάρι και το μπουκάλι με το κονιάκ μέχρι και την τελευταία τους σταγόνα , ώσπου …  ξημέρωνε …
Κι εγώ που… τάχα ξάπλωνα για να κοιμηθώ ,  ξαγρυπνώντας μέχρι το πρωί , και κρατώντας σφιχτά τα μάτια μου κλεισμένα , έλεγα και ξανάλεγα από μέσα μου τις … ευχές μου … Τις ευχές που έλπιζα ότι η Μαγική Άγια Νύχτα , θα έκανε πραγματικότητα …
Μπορεί  πια …
…το δέντρο να είναι ένα πλαστικό έλατο…
…οι γονείς μου να έχουν ταξιδέψει ανεπιστρεπτί στον Παράδεισο …
…να πίνουμε τσάι σε φακελλάκι γιατί το σαμοβάρι γεμίζει καπνό το σαλόνι …
…τα κεράκια να έγιναν εκατοντάδες λαμπερά leds …
…το λαρδί να μας το έχει απαγορέψει ο καρδιολόγος δια ροπάλου …
…το κονιάκ να μας «πειράζει» …
…τα παιδιά να βιάζονται να φύγουν στα … after …
…να συνεχίζουμε να μην πηγαίνουμε στην Εκκλησία , αλλά με πιο … πρόστυχες και φτηνές δικαιολογίες …
… αλλά …
Αλλά , δεκάδες χρόνια τώρα , συνεχίζω την Άγια και Μαγική αυτή Νύχτα του Χριστού , κρατώντας σφιχτά σφαλισμένα τα μάτια , να κάνω την ευχή μου , ελπίζοντας στην μαγική ευόδωση της …
Και όχι μόνο …
… αλλά , όλες οι κατα καιρούς Χριστουγεννιάτικες ευχές μου μπουκάρουν μέσα στην ψυχή μου και περνούν και ξαναπερνούν χορεύοντας μεθυσμένες απ’ το γλυκό κρασί πίσω απ’ τα σφαλισμένα μου μάτια , και  άλλοτε με πλησιάζουν και ξαναπομακρύνονται , και πέφτουν απ’ τα ουράνια και ξανασηκώνονται , και λειώνουν μπροστά μου και ξαναγεννιούνται , για να αποδομηθούν και πάλι και να κομματιαστούν σε χίλια θρύψαλα , που σκορπίζονται γύρω μου σαν χιόνι , σαν τρελός χαρτοπόλεμος , σαν σπίθες από έκρηξη ηφαιστείου …. Αυτές … οι μεγάλες , από καρδιάς , γλυκές , μαγικές … χριστουγεννιάτικες ευχές μου …

Απόψε φίλοι μου , ό, τι κι αν κάνετε , όπως κι αν περάσετε , με όποιον κι αν βρεθείτε , όταν θα μείνετε πια μόνοι μέσα στην Άγια Μαγική Νύχτα , … σφαλίστε σφιχτά τα βλέφαρα και κάντε μία ευχή … Μην το πολυσκεφτείτε … Ξεχάστε τις λογικές και τις φιλοσοφίες … Απαρνηθείτε τον «μεγάλο» σας εαυτό και … ταξιδέψτε στο όνειρο … στο φως … στην ελπίδα .


 

Ετικέτες: , , ,

49 responses to “Νύχτα γιομάτη θάματα , νύχτα σπαρμένη μάγια …

  1. Evie

    Δεκέμβριος 24 , 2010 at 01:28

    Εύχομαι όλα τα όνειρα και οι ευχές να γίνουν πραγματικότητα. Καλά Χριστούγεννα κι Ευτυχές το 2011 με υγεία, ευτυχία κι ευημερία.

     
    • silia

      Δεκέμβριος 26 , 2010 at 13:29

      @Evie
      Καλώς ήρθες , ευχαριστώ και καλή χρονιά πια , μια και τα Χριστούγεννα έχουν πια περάσει .

       
  2. Τζούτζη Μαντζουράνη

    Δεκέμβριος 24 , 2010 at 03:28

    Μια ευχή μόνο.. να είμαστε καλά, να είμαστε όρθιοι στις δυσκολίες, να μην σκύβουμε το κεφάλι και να μην ξεχνάμε οτι είμαστε άνθρωποι…
    Καλά Χριστούγεννα Αννα μου… Μαγικά, ονειρεμένα, οπως ήταν τότε που είμασταν παιδιά…

     
    • silia

      Δεκέμβριος 26 , 2010 at 13:32

      @ Τζούτζη Μαντζουράνη
      «Όρθιοι» … Ναι , μακάρι .
      Όλες μου τις ευχές και την αγάπη .

       
  3. agriada52

    Δεκέμβριος 24 , 2010 at 07:07

    Καλά ★* 。 • ˚ ˚ ˛ ˚ ˛ •
    •。★Ηλιούγεννα★ 。* 。
    ° 。 ° ˛˚˛ * _Π_____*。*˚
    ˚ ˛ •˛•˚ */______/~\。˚ ˚ ˛
    ˚ ˛ •˛• ˚ | 田田 |門| ˚και ευτυχισμένο το 2011!!

     
    • silia

      Δεκέμβριος 26 , 2010 at 13:34

      @ agriada52
      Έχεις δίκιο . Παίρνει τα επάνω του αυτές τις ημέρες και ο ήλιος και η γη μας κερδίζει σε φως …
      Τις ευχές μου για ένα καλύτερο αύριο .

       
  4. faros

    Δεκέμβριος 24 , 2010 at 10:58

    Τακ … τακ … … Γειαααααααα !
    Να τα … πούμε ;;;

    Καλήν ημέρα κοπελιά,
    κι αν είναι ορισμός σου
    Χρόνια Πολλά, Υγεία και Χαρά
    να πω στο σπιτικό σου !

    Καλά Χριστούγεννα για σένα και όλη την οικογένειά σου !

     
    • silia

      Δεκέμβριος 26 , 2010 at 13:36

      @ faros
      Από τα πιο όμορφα φετινά κάλαντα … Ξέρεις γιατί , ε ;
      Γιατί με αποκαλείς «κοπελιά» .
      Πολλές πολλές ευχές κι από εμένα για σένα και το σπιτικό σου .

       
      • faros

        Δεκέμβριος 26 , 2010 at 14:03

        😀 😀 😀

         
  5. Lilith

    Δεκέμβριος 24 , 2010 at 11:07

    Θα το κάνω.
    Δεν μας είπες όμως αν πραγματοποιήθηκε κάποτε κάποια από τις Χριστουγεννιάτικες ευχές σου. 🙂
    Η περιγραφή σου είναι, όπως πάντα, πανέμορφη και… λίγο το σαμοβάρι, λίγο τα αληθινά κεράκια στο δέντρο, τα κατάφερες πάλι να με ταξιδέψεις σε άλλους κόσμους!

    Αγαπημένη μου Σίλια, εύχομαι να περάσεις όμορφα και ζεστά Χριστούγεννα με τους ανθρώπους που αγαπάς.

    Φιλιά πολλά!!!

    ΥΓ: «ανοιχτή ελεύθερη πρόσβαση , χωρίς κανένα περιορισμό» στο κρασί!
    Και πόσο δηλαδή μπορεί να κατανάλωνες;;; 😆

     
    • silia

      Δεκέμβριος 26 , 2010 at 13:47

      @ Lilith
      Πολλές , πάρα πολλές … οι περισσότερες ευχές μου , πραγματοποιήθηκαν.
      Γι αυτό μιλάω για «μαγική» νύχτα …
      Ξέρεις Lilith , υπάρχει ένα … μυστικό για να πετύχεις να πραγματοποιούνται οι ευχές σου και θα σου το … κάνω δώρο για την καινούρια χρονιά …
      Να μην ξεφεύγεις ποτέ απ’ την πραγματικότητα …
      Να είσαι προσγειωμένος
      Να μην ζητάς ποτέ το απίθανο…
      Να είσαι πάντα κοντά στο εφικτό .
      Η ομορφιά , η πραγματική ομορφιά , κρύβεται και ενυπάρχει μέσα στην απλή καθημερινότητά μας και για το … «θαύμα» , πρέπει να κοπιάσεις κι εσύ λιγάκι …
      Στα «υπόγεια» είναι η θέα … που λέει και κάποιος λαϊκός μας βάρδος … δεν θυμάμαι τώρατο όνομα του .
      Φιλιά Lilith και πολλές πολλές ευχές για το καλύτερο στη ζωή σου .

       
  6. Λευτέρης-Δικαίος

    Δεκέμβριος 24 , 2010 at 11:41

    Χρόνια πολλά και δημιουργικά, Άννα! Να είσαι ευτυχισμένη αλλά ταυτόχρονα όπως σε έχω γνωρίσει μέσα από τις αναρτήσεις σου: ζεστή κι ανθρώπινη! Οι ευχές σου να γίνονται πάντα, κι όχι μονάχα την «Άγια Μαγική Νύχτα», πραγματικότητα!

     
    • silia

      Δεκέμβριος 26 , 2010 at 15:38

      @ Λευτέρης-Δικαίος
      Πάντα επιθυμούσα , οι άνθρωποι να με χαρακτηρίζουν «ζεστή κι ανθρώπινη» …
      Να λοιπόν κι ακόμα μια ευχή μου , που γίνεται πραγματικότητα .
      Αντεύχομαι τα καλύτερα για σένα .

       
  7. πρεσβύωψ

    Δεκέμβριος 24 , 2010 at 18:26

    Χρόνια πολλά σε σένα, στην οικογένειά σου και σε όλη την κοινότητα των αναγνωστών σου.

     
    • silia

      Δεκέμβριος 31 , 2010 at 00:42

      @ πρεσβύωψ
      Χρόνια πολλά γλυκέ μου πρεσβύωπα .
      χαίρομαι τόσο , που ποτέ δεν με ξεχνάς .

       
  8. agriada52

    Δεκέμβριος 24 , 2010 at 20:44

    Πανέμορφη ιεροτελεστία! Βαρένικα με ανάλατο τυρί και μαρμελάδα; Έφτιαχνε η πεθερά μου αλλά μόνο με τυρί και καμμένο βούτυρο που τα χαλούσε. Είχε βλέπεις ρωσικές συνήθειες.
    Ευχές λοιπόν να κάνουμε, πολλές ευχές. Που θα πάει; κάποιες θα πραγματοποιηθούν.
    Σε σένα, την οικογένειά σου και όλους τους φίλους που συναντώ εδώ μέσα, εύχομαι υγεία και αγάπη!
    ….και άλλο ευρώ να μην μας κόψουν.

     
    • silia

      Δεκέμβριος 31 , 2010 at 00:52

      @agriada52
      Μου θύμησες μια πόντια φίλη της μάνας μου (παλιά , στην Ξάνθη) που επέμενε :
      – Αλεξάνδρα είσαι κι εσύ … τεμέτερον …
      – Όχι βρε Μαρίκα … εγώ είμαι Ρωσίδα … Γεννήθηκα στην Ευπατόρια της Κριμαίας .
      – Ε , πού «βλέπει» η Κριμαία ;… στην Μαύρη Θάλασσα … στον Εύξεινο Πόντο … Πόντος = πόντια … Είσαι τεμέτερον … δεν θέλω κουβέντα .
      ——————————-
      Η μαμά μου σαν Ρωσίδα , αγαπούσε τις γλυκόξινες γεύσεις και έμαθα να τις αγαπώ κι εγώ . Τα Χριστουγεννιάτικα (κυρίως) φαγητά μας ήσαν γεμάτα , από δαμάσκηνα , σταφίδες , ξιδόμελα κλπ …
      Χρόνια πολλά και σε σένα και αν … μου κόψουν κι άλλο ευρώπουλο , θα «κόψω» … κιτρινάδι (ίκτερο) .

       
  9. Ελένη Μπέη

    Δεκέμβριος 24 , 2010 at 20:51

    Ωραία εκείνα τα Χριστούγεννα… Ή μήπως είναι η νοσταλγία που τα ομορφαίνει;

    Χρόνια πολλά και καλά, εύχομαι, με υγεία, αγάπη και γαλήνη (όσο είναι εφικτό κάτι τέτοιο). Και να μην τελειώσουν ποτέ αυτές οι τόσο όμορφες ιστορίες που μας διηγείστε.

     
    • silia

      Δεκέμβριος 31 , 2010 at 00:59

      @ Ελένη Μπέη
      Πω πω … καιρό είχα να σε δω στα μέρη μου … και χάρηκα πολύ .
      Χρόνια πολλά και σε σένα , και … μην σκιάζεσαι . Έχω ακόμα πολλές πολλές ιστορίες να σας πω .

       
      • Ελένη Μπέη

        Δεκέμβριος 31 , 2010 at 01:06

        🙂 Ναι, συνηθίζω να περνώ απαρατήρητη. Αλλά περνώ ανελλιπώς και εξάπαντος.
        Πολύ καλή χρονιά να έχουμε!

         
  10. mr e

    Δεκέμβριος 24 , 2010 at 22:52

    Υπάρχει πάντα μια μαγεία παραμυθιού σε ότι γράφεις…
    Τέτοιες ώρες πάντα υπάρχει μια νοσταλγία που με αγγίζει τόσο πολύ (εδώ η απόδειξη)
    http://mstre.wordpress.com/2010/12/17/%CF%84%CE%BF-%CE%B4%CE%B5%CE%BD%CF%84%CF%81%CE%AC%CE%BA%CE%B9/
    Και πάντα υπάρχει η πίστη και η προσδοκία πώς μια ευχή μας , θα βρει κάποια στιγμή ανοικτές τις «πύλες τ΄ ουρανού» και θα ικανοποιηθεί. ,,
    Ας ακολουθήσουμε λοιπόν το «παραμύθι» σου κι ας ευχηθούμε απόψε όλοι μαζί. Την ίδια ώρα. Την ώρα που γεννιέται η «Ελπίδα»…
    Καλά Χριστούγεννα Άννα. Μακάρι η αποψινή σου ευχή να γίνει πραγματικότητα…
    Χρόνια σου πολλά αγαπητή Σήλια…

     
    • silia

      Δεκέμβριος 31 , 2010 at 01:08

      @ mr e
      Ξέρεις γιατί συγκινήθηκα , διαβάζοντας «το δεντράκι» ;
      Γιατί ανήκουμε κι οι δυο , σε μια γενιά , που έχουμε περίπου τις ίδιες μνήμες και μας συγκινούν οι ίδιες ομορφιές και παρόμοιες πίκρες .
      Χαρούμενη Πρωτοχρονιά σου εύχομαι φίλε μου και … ακολούθησε την συμβουλή μου εσύ , και δεν έχεις να χάσεις … Ποτέ δεν χάνεις όταν πιστεύεις σε κάτι μαγικό … Κι ας λένε οι ορθολογιστές .

       
  11. Liakada

    Δεκέμβριος 25 , 2010 at 09:44

    Ευχομαι τα Χριστουγεννα αυτα να πραγμτοποιηθουν ολα τα ονειρα σου. Να φερουν μονο Υγεια, χαρες κι ευημερια.
    ΠΟλλα πολλα φιλια
    Λιακαδα

     
    • silia

      Δεκέμβριος 31 , 2010 at 01:20

      @ Liakada
      Δεν μπορώ να μην το πω … Θα σκάσω .
      Μπορεί όλα τα ονειρα μου να μην πραγματοποιήθηκαν αυτά τα Χριστούγεννα , αλλά ένα τουλάχιστον πραγματοποιήθηκε :
      Ο γιος μου μας ανακοίνωσε ότι … παντρεύεται … Όχι πως το είχα καημό , αλλά χάρηκα υπερβολικά ….
      Είσαι η πρώτη διαδικτυακή φίλη που το μαθαίνει .
      Φιλιά Λιακάδα μου . Καλή πρωτοχρονιά .

       
  12. kanali

    Δεκέμβριος 25 , 2010 at 16:29

    Χρόνια Πολλά Άννα

    και φίλοι της Άννας

     
    • silia

      Δεκέμβριος 31 , 2010 at 01:21

      @ kanali
      Χρόνια πολλά Καναλιώτη μου
      … και Καναλιώταινα
      … και Καναλιωτάκια ..
      Να έχετε όλοι σας , μια όμορφη νέα χρονιά .

       
  13. faros

    Δεκέμβριος 25 , 2010 at 19:24

    ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑ !

     
    • silia

      Δεκέμβριος 31 , 2010 at 01:22

      @ faros
      Και … καλάααααααααααα !

       
  14. bernardina

    Δεκέμβριος 25 , 2010 at 20:20

    Κουραμπιέδες και φοινίκια, ισλί και δίπλες, (και την επόμενη εβδομάδα βασιλόπιτα)…
    Και το πρωί των Χριστουγέννων, μετά από την εξουθενωτική για ένα ανήλικο λειτουργία, το πιο πλούσιο πρόγευμα της χρονιάς -κάτι σαν επιβράβευση για τη γενναιότητά μας.
    Και τα δικά μας Χριστούγεννα είχαν τις δικές τους (γευστικές) ιεροτελεστίες -και όχι μόνο…
    (Θυμάμαι, μέχρι παιδί της τελευταίας τάξης του δημοτικού, να κοιτάζω ξημερώματα τον ουρανό για να δω το Αστέρι. Μου είχαν πει ότι μόνο αν ήμουν πραγματικά καλό παιδί όλη τη χρονιά θα αξιωνόμουν να το δω.
    Άλλες φορές (ειδικά όταν ήμουν πιο μικρή) είχα την εντύπωση πως κάαααποιο απ’ όλα τα αμέτρητα αστέρια εκεί ψηλά ήταν πιο φωτεινό απο τα υπόλοιπα. Τις περισσότερες ήξερα ότι δεν ήμουν καλό παιδί όλη τη χρονιά κι έτσι έφευγα απογοητευμένη από το παράθυρο…)

    Σ’ ευχαριστώ, γλυκιά μου Άννα-Σίλια, για τις συγκινητικές αναμνήσεις που μοιράστηκες μαζί μας. Είθε η καινούργια χρονιά να είναι γεμάτη με ό,τι ποθεί η ψυχή σου για σένα και όσους αγαπάς

     
    • silia

      Δεκέμβριος 31 , 2010 at 01:35

      @ bernardina
      Λοιπόν , είναι φανταστικό το τί επινοούν οι γονείς , για να «περάσουν» διάφορα στα μικρά παιδιά τους … Μου θύμησες την μάνα μου και τον πατέρα μου , που επειδή ήμουν ανάφαγη , για να με «πείσουν» να τρώω , μου διηγιόντουσαν ιστορίες βάρβαρης πείνας από την εποχή της Κατοχής , με αποτέλεσμα να παθαίνω τέτοιο κλακάζ από την ανθρώπινη δυστυχία , ώστε μου κοβόντουσαν και τα κάποια ψήγματα όρεξης που είχα …
      Σ’ ευχαριστώ κι εγώ για τις Χριστουγεννιάτικες εικόνες σου που μας κατέθεσες εδώ και εύχομαι μια χαρούμενη νέα χρονιά .

       
  15. vel

    Δεκέμβριος 26 , 2010 at 10:31

    μια γεμάτη ψυχή..
    νάσαι πάντα καλά!

     
    • silia

      Δεκέμβριος 31 , 2010 at 01:39

      @ vel
      Ένα πολύ όμορφο στην λιτότητα του σχόλιο , που γεμίζει την ψυχή μου .
      Να είσαι κι εσύ καλά .
      Ευχαριστώ σε .

       
  16. DaisyCrazy

    Δεκέμβριος 26 , 2010 at 13:47

    Αχ τι μαγικά Χριστούγεννα ήταν αυτά Άννα μου! 🙂
    Πολύ μ’άρεσε ο λόγος που ο πατέρας σου δεν έβαζε αστέρι στο δέντρο 😉
    Καλά να περνάς πάντα όπως ονειρεύσαι!
    Φιλάκια πολλά!

    υγ. έχω μια άγνωστη λέξη: το μπλινί

     
    • silia

      Δεκέμβριος 31 , 2010 at 01:52

      @ DaisyCrazy
      Ο πατέρας μου DaisyCrazy μου , το είπα και παλιότερα , ήταν … απερίγραπτος … δεν τον βαριόσουν ποτέ .
      Τα μπλινί , είναι κάτι σαν τις κρέπες , αλλά πάντα αλμυρές … δηλ. πάντα με τυρί , με χαβιάρι , με πάστα ελιάς , με μαγιονέζα , με τουρσί … γενικά , τρώγεται σαν μεζές και όχι άλλοτε σαν μεζές και άλλοτε σαν γλυκό , όπως εδώ οι κρέπες .
      Φιλιά και καλή χρονιά .

       
  17. faros

    Δεκέμβριος 26 , 2010 at 14:06

    Καλημερούδια !

     
  18. faros

    Δεκέμβριος 27 , 2010 at 08:11

    Καλημέρα, Καλή Βδομάδα !

     
  19. faros

    Δεκέμβριος 28 , 2010 at 09:07

    Αυτάάάάάά !

     
  20. faros

    Δεκέμβριος 29 , 2010 at 08:54

    Πως λένε: Μόνος στο … μπλογκ ;
    Ε, ένα τέτοιο πράγμα !!! 😆

    Καλημέρα !

     
    • silia

      Δεκέμβριος 31 , 2010 at 01:56

      @ faros
      Σταμάτα καλέ να … γκρινιάζεις … μόνος στο μπλογκ , και μόνος στο μπλογκ …
      Εξαφανίστηκα , γιατί έγινα και επισήμως … πεθερά αυτές τις μέρες και έχω τρεξίματα … λίφτιγκ , μακιγιάζ , κομμωτήριο , μανικιούρ , πεντικιούρ … γιατί πρέπει να εντυπωσιάσω τον … συμπέθερο … (εντάξει , πλάκα κάνω) .
      Φιλάκια και καλή Πρωτοχρονιά .

       
      • faros

        Δεκέμβριος 31 , 2010 at 08:27

        ΕΓΙΝΕΣ ΠΕΘΕΡΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑ !

        ΘΕΡΜΑ ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ !
        ΝΑ ΤΟΥΣ ΧΑΙΡΕΣΑΙ !

        υ.γ. γράψτους κι ένα … σχετικό ποστ 😀

         
  21. vasilis

    Δεκέμβριος 30 , 2010 at 10:11

    χρόνια πολλά Αννα μου!@

     
    • silia

      Δεκέμβριος 31 , 2010 at 01:57

      @ vasilis
      Βασίλη , κι από μένα χρόνια πολλά και για την γιορτή σου και να έχεις μια όμορφη καινούρια χρονιά .

       
  22. faros

    Δεκέμβριος 31 , 2010 at 00:36

    Καλημέρα, Καλή Παραμονή ! 😀

     
  23. faros

    Ιανουαρίου 1 , 2011 at 09:38

    ΕΥΤΥΧΙΣΜΕΝΟ ΤΟ 2011 !
    ΧΑΡΟΥΜΕΝΟ & ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟ !

    ΝΑ ΧΑΙΡΕΣΑΙ ΟΛΗ ΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΣΟΥ !

    (ΚΙ ΑΥΤΟΙ, ΕΣΕΝΑ )

     
    • silia

      Ιανουαρίου 2 , 2011 at 11:31

      @ faros
      Μακάρι Φάρε μου . Μακάρι να γίνουν όλα , έτσι όπως τα εύχεσαι .
      Χρόνια σας (μας) πολλά .

       
  24. glaykidarling

    Ιανουαρίου 2 , 2011 at 11:07

    Kαλή Χρονιά….γιομάτη θάματα!!!

     
  25. silia

    Ιανουαρίου 2 , 2011 at 12:20

    @ glaykidarling
    Καλή χρονιά και σε σένα γλυκιά Γλαύκη και σ’ όλο τον κόσμο .

     
  26. erimos

    Ιανουαρίου 2 , 2011 at 16:48

    Είχα άδεια από τη Σημαία!
    Επιστρέφοντας,πρώτα απ΄όλα,εύχομαι για όλους καλή υγεία… είναι
    απολύτως απαραίτητη στις μέρες μας… όσο,και με ότι, μπορούμε να
    είμαστε αισιόδοξοι… κουράγιο για να αντέξουμε… και να χαμογελάμε
    κάπου – κάπου.!
    Τώρα… σου χροστώ από το προηγούμενο ποστ,μια απάντηση στην
    ερωτησή σου,»αν είμαι ‘ορθια,κερδίζω τίποτα;» και κάτι που μου θύμησες
    από το δικό μου θεολόγο.
    Αυτός είχε μανία με την τιμιότητα. Θα θυμάσαι φαντάζομαι εκείνες τις
    ζυγαριές που είχαν οι μπακάληδες στα χωριά με τα δράμια…
    Μας έλεγε: κοιτάχτε ρε,όταν πάτε στο μπακάλη να αγοράσετε μισή οκά
    φασόλια,βάζει στο ένα τάσι το δράμι της μισής οκάς και μετά παίρνει με
    τη σέσουλα από το σακί φασόλια τα ρίχνει στο άλλο τάσι για να συμπληρώσει τη μισή οκά. Επιδή δεν είναι δυνατόν με τη μία να πιάσει
    ακριβώς μισή οκά… πάντα η σέσουλα θάχει λιγότερα… χτυπάει με το
    δάχτυλο τη ζυγαριά… τάχα μου για να δει πόσο θέλει ακόμα… ε! κάθε
    φορά που κάνει ένα τέτοιο χτύπημα σας κλέβει οκτώ (8) δράμια.!!!!
    ………….
    Τι κερδίζεις αν θάσαι πάντα και ως το τέλος όρθια…- κάτι που εύχομαι
    με όλη την καρδιά μου – κερδίζεις την ευχαρίστηση για τη συγκίνηση,
    τη χαρά,την ικανοποίηση και… και… και… που νοιώθουν οι επισκέπτες
    σου,στο άνοιγμα των παραθύρων στο φως της ψυχής σου…!!!
    ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ.

     
  27. silia

    Ιανουαρίου 9 , 2011 at 22:31

    @ erimos
    Ρητορική ήταν η ερώτηση μου … Για να γίνει συζήτηση .
    Από τα πιο σπουδαία πράγματα στη ζωή , 1) να είσαι όρθιος , 2) να παραμένεις όρθιος , όταν όλα γύρω σου γκρεμίζονται και 3) να ξανασηκώνεσαι όρθιος , όταν για οποιονδήποτε λόγο κάποτε γονατίσεις .
    Καλή χρονιά Έρημε .

     

Σχολιάστε

 
