RSS

ΜΑΖΕΥΟΝΤΑΣ … «ΚΟΧΥΛΙΑ» ΑΠΟ ΤΙΣ … «ΠΑΡΑΛΙΕΣ» ΤΟΥ 2011

02 Ιαν.
.
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ
Κι όμως . Η Αγάπη ΚΑΙ θέλει να μπλεχτεί στα παιχνίδια μας , και να τα … «φυλάξει» , ΚΑΙ να μας ψάξει στις … σκοτεινές γωνιές , που θαρρούμε πως κανείς και τίποτα δεν θα μας βρει (τρομάρα μας) … ΚΑΙ να μας … εκπλήξει , ΚΑΙ να μας … κυνηγήσει σε ένα θεότρελλο «φτου ξελευτερία» , αλλά ΚΑΙ να κρυφτεί και αφήνοντας μικρά σημάδια , να μας περιμένει ανυπόμονα να την … ανακαλύψουμε και να μας κυνηγήσει μέχρι να πούμε … «έλεος» … ‘Όμως …
ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ
Χειμώνας ακόμα , μέρα παγωμένη αλλά ηλιόλουστη , τραπεζάκια δειλά έξω για “τολμηρούς” , και δυο … αθεράπευτα ενήλικες ( ένας άντρας με ένα irish coffee και μια γυναίκα με ένα capuccino ο καθένας στο τραπέζι του) επιδίδονται στο πιο διαδεδομένο , λατρεμμένο και διασκεδαστικό  ever … σπορ … Φλερτάρουν … Μια εικόνα , που
ΜΑΡΤΙΟΣ
– Ο χρόνος , μαλακώνει τα αγρίμια μέσα μας . Τα μερεύει … Κάνει τις “γωνίες” απαλότερες . Μόνο στα πρόσωπά μας ο χρόνος , οξύνει τις γωνίες … Όπως εδώ … κι εδώ … στα μέρη που αγγίζω το πρόσωπό σου … Παντού αλλού , ο χρόνος απαλύνει τα οξύαιχμα και … 40 χρόνια , είναι … μεγάλος , … πολύς  χρόνος . 40 χρόνια…
– 40 χρόνια , 4 μήνες , 11 ημέρες και … κάποιες ώρες … 6 ίσως … ίσως και 8 … Δεν θυμάμαι πια καλά , μετά από τόσα χρόνια … Είμαι και μεγάλος άνθρωπος πια και ξεχνώ …
ΑΠΡΙΛΙΟΣ
Όμως , αυτή τη φορά , ο εκκεντρικός και ελεύθερος δρομοκόπος του Χάους , είχε βρει τον μάστορα του . Πιλαλούσε στα ουράνια μονοπάτια και πλησίαζε λαχανιάζοντας κι αφρίζοντας , ζωσμένος φωσφορίζοντα χάμουρα και ασημένια χαλινάρια , χτυπώντας νευρικά την ολόφωτη ουρά του , και πάνω στην ράχη του , ο πιο απίθανος ιππηλάτης του κόσμου . …..Ο πατέρας μου …..Ο πατέρας μου , που τράβηξε τα γκέμια , τον φρενάρησε σιγά-σιγά , και τον έφερε μερικά μέτρα πάνω από τις γυμνές φλαμουριές της εισόδου του κήπου . Εφεξε ο τόπος όλος …..Εφεγγε και το πρόσωπο του από χαρά …
ΜΑΪΟΣ
Η μάνα μου , είχε τα … πιο όμορφα μάτια του κόσμου …
Της τό’λεγα και πάντα σχεδόν , μαλώναμε γι αυτό …
Έλεγε , πως τα πιο όμορφα μάτια του κόσμου , … τα είχα εγώ …
Παραδεχόταν όμως , πως … αυτό που της έλεγα για τα μάτια της , το ίδιο της έλεγε και η δικιά της μάνα , πως δηλαδή αυτή (η κόρη της) είχε τα πιο όμορφα μάτια του κόσμου …
ΙΟΥΝΙΟΣ
Οι Κυριακές εκείνα τα χρόνια , είχαν άλλο χρώμα . Εορταστικό , αισιόδοξο … Είχαν κάτι το επίσημο . Ήρθαν κι οι μυρωδιές του κοκκινιστού από την κουζίνα και θα μπορούσε να γίνει μια πραγματικά όμορφη Κυριακή , αν δεν υπήρχε εκείνη η διάχυτη αμηχανία … 
Φορώντας τα καλά μας  (ο μπαμπάς κι εγώ) καθήσαμε στο τραπέζι . Πάντα τα καλά μας φορούσαμε την Κυριακή … Σαν ένα είδος τιμής απέναντι στην ημέρα . Λευκό τραπεζομάντηλο από την προίκα της μαμάς και τα “καλά” μας πιατικά . Ο μπαμπάς άναψε τσιγάρο … Δεν μπορούσε να κρύψει την νευρικότητα του … Γενικά ο μπαμπάς , δεν μπορούσε να κρύψει τίποτα , ούτε και να κρυφτεί από κανέναν
ΙΟΥΛΙΟΣ
Τότε ήταν που γύρισα και την πρόσεξα καλύτερα …. Με κοίταζε … Σας ορκίζομαι φίλοι μου … με κοίταζε … Είχε βλέμμα …. Ένα βλέμμα ικετευτικό … εμπιστοσύνης … παράκλησης …. Ελπίδας …. Δεν θα το ξεχάσω ποτέ … Με κοίταζε , φίλοι μου , και ξαφνικά , ένιωσα σπουδαία , … άξια για πολλά …. χρήσιμη …. μοναδική … Ένιωσα …. Επιστήμονας …
ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ
Θα την κρατήσω την “κλωστή” σου στο μέρος της καρδιάς . Θα της “μιλώ” . Θα της “εξομολογούμαι” . Θα την “ψάχνω” στα δύσκολα μου . Θα την “ευγνωμονώ” στις χαρές μου . Θα την “βρέχω” με τα δάκρυα μου … τα όποια δάκρυα μου … Δεν θα αφήσω κανέναν να μου την πάρει , δεν θα την “δανείσω” ούτε θα την  ”ξεχάσω” πουθενά …
Σου το υπόσχομαι …
Κι όταν θα “φύγω” … λίγο πριν φύγω , θα την “χαρίσω” σε κάποιον που θα αγαπώ …
ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ
Κι ύστερα ….
Κι ύστερα , ήρθε η Ζωή και μας “ξύπνησε” … Και τα σάρωσε όλα αυτά και δεν άφησε τίποτα όρθιο , παρά μόνον κάτι αναμνήσεις από ακούσματα και εικόνες …
Ας είναι όμως … Καλό ήταν όσο κράτησε …
Καλή ήταν όσο κράτησε η Νιότη … Η άγρια , πρώτη νιότη …
Καλά περάσαμε …
ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ
Ο θάνατος  φίλε μου , επειδή μας πονάει , μας κάνει και ένα καλό :
Μας κάνει να συλλογιζόμαστε , να διαλογιζόμαστε , να αναλογιζόμαστε και να συνδιαλεγόμαστε με τον κρυφό εαυτό μας ….
Και … κάτι ακόμα :
Όμορφο το να αγαπάς κάποιον .
Σπουδαίο το να του το δείχνεις .
Όμως … μαζί μ’ αυτά , πρέπει και να … το λες … Τότε δεν είναι μόνο όμορφο ή σπουδαίο . Γίνεται … απαράμιλλο .
ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ
Ζήσε απαρατήρητος, ζήσε ανεπιτήρητος, χωρίς κανέναν δυνάστη ή αφεντικό πάνω απ’ το κεφάλι σου, καθώς και χωρίς κανέναν δούλο ή υπηρέτη από κάτω σου. Ζήσε με μπούσουλα την προσωπική σου ολοκλήρωση. Δώσε ακριβή λογαριασμό και φανερώσου με συνέπεια, πριν από όλα, στον εαυτό σου . Κι ακόμα, τήρησε τη διαχωριστική γραμμή μεταξύ δημοσίου και ιδιωτικού χώρου...
ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ
Λοιπόν , θα σας εξομολογηθώ κάτι (και σας παρακαλώ , μη με πάρετε για “ψώνιο”) :
Δεν με έχει … εγκαταλείψει κανείς , ποτέ …. Μα ΠΟΤΕ … Κι όμως , μ’ αυτούς τους στίχους , πάντα κλαίω …
 
22 Σχόλια

Posted by στο Ιανουαρίου 2 , 2012 in blogging, επετειακά

 

Ετικέτες:

22 responses to “ΜΑΖΕΥΟΝΤΑΣ … «ΚΟΧΥΛΙΑ» ΑΠΟ ΤΙΣ … «ΠΑΡΑΛΙΕΣ» ΤΟΥ 2011

  1. Τζούτζη Μαντζουράνη

    Ιανουαρίου 2 , 2012 at 05:04

    Καλή σου Χρονιά Άννα μου. Και σου το υπόσχομαι αυτό σου το κείμενο θα το κρατήσω όλο το χρόνο σαν το ημερολόγιο. Κάθε μήνα ενα κείμενο.. Κάθε μέρα ενα μάθημα ζωής… Σ’ευχαριστώ… Να είσαι πάντα γερή δυνατή και δημιουργική… Ν’αγαπάς και να σε αγαπάμε…

     
    • silia

      Ιανουαρίου 23 , 2012 at 12:38

      @ Τζούτζη Μαντζουράνη
      Καλή χρονιά και σε σένα Τζούτζη .
      Με συγκινείς , με όλα αυτά τα όμορφα που λες για την γραφή και για την … πάρτη μου γενικώς .

       
  2. moment in the wind

    Ιανουαρίου 2 , 2012 at 08:07

    ένα δώρο δηλαδή δεν μπορούμε να σου κάνουμε? επειδή βούρκωσες εσύ είναι ανάγκη να μας το ξεπληρώσεις με τους Μάρτηδες? φιλί

     
    • silia

      Ιανουαρίου 23 , 2012 at 12:45

      @ moment in the wind
      Διαθέτεις ένα σπάνιο … διειδυτικό … ένστικτο , που όμοιο του δεν ξαναείδα στην μέχρι τώρα (μακρά … ομολογώ) ζωή μου .
      Ακους εκεί … «…με τους Μάρτηδες» . Θέλω να κλάψω … Κάτι με πονάει και δεν μπορώ να προσδιορίσω … τι .
      Φιλί στην ωραία σου μούρη .

       
  3. erimos

    Ιανουαρίου 2 , 2012 at 09:52

    Kαλημέρα και καλή εβδομάδα.
    θα τα φυλάω τα κοχύλια της ανθρωπιάς που μας χάρισες καλή μου φίλη…
    Ευχαριστώ σε… να είσαι πάντα καλά, και…
    χαμογέλα.

     
    • silia

      Ιανουαρίου 23 , 2012 at 12:47

      @ erimos
      Εγώ σ’ ευχαριστώ Έρημε φίλε μου .
      Σ’ ευχαριστώ γιατί βρίσκεσαι εδώ … και μου «μιλάς» .
      Μου μιλάς , ξέρεις , με πολλούς τρόπους …

       
  4. ακροβατιστής

    Ιανουαρίου 2 , 2012 at 15:55

    Καλή και δημιουργική χρονιά Αννα Σίλια.
    Υπέροχο το φλας μπακ στον γέρο χρόνο που έφυγε!

     
    • silia

      Ιανουαρίου 23 , 2012 at 12:49

      @ ακροβατιστής
      Καλή χρονιά καλή μου φίλη .
      Μ’ αυτό που είπες , με κάνεις και νοιώθω σαν κάτι που ήταν για μένα όνειρο : Με κάνεις και νοιώθω , σαν … σκηνοθέτης ταινιών , μικρού μήκους .

       
  5. mr e.

    Ιανουαρίου 2 , 2012 at 21:23

    Αντε, άντε πολύ έχεις αργήσει νομιζω… Ηδη μας εδωσες 12 τιτλους 12 κεντρικες ιδεες, 12 περιληψεις…Τι περιμένεις λοιπόν. Θέλεις να μη … «προκάνουμε»… να απολαύσουμε τα …»δοκίμια» της εξαιρετικής, της ανθρώπινης, της αισθηματογεννεσιακής, της γλαφυρής, της αισιοδοξοπαραινεσιακής, της μητρικής, της παιδικής, της λογοτεχνικής, της στοικοφιλοσοφικής, της δυνατής και ναι ξαναλεω της ανθρωπινης πεννας σου ? Το οτι » This blog was viewed about 70,000 times in 2011…» δεν στο φωναζοψυθιριζει πως εφτασε η ωρα ? Τι περιμένεις λοιπον να… κλεισει ο… Λιβανης ?…

     
    • silia

      Ιανουαρίου 23 , 2012 at 13:23

      @ mr e.
      Τρέφεις τις … ματαιοδοξίες μου mr e…. μ’ αυτά που λες .
      Πλάκα κάνω … Το είπα και άλλες φορές : Σκεφτόμουν για την «έκδοση» να ασχοληθώ μετά την συνταξιοδότηση … Τώρα (που ήρθε η συνταξιοδότηση) … «έφυγαν» τα λεφτά και χωρίς λεφτά , όλοι (οι εκδοτικοί οίκοι , εννοώ) έγιναν πολύ … «δυσκοίλιοι» .
      Ωστόσο … dum spiro , spero , φίλε μου , και σ’ ευχαριστώ για όλα αυτά τα καλά σου λόγια .

       
  6. faros

    Ιανουαρίου 5 , 2012 at 19:06

    Ακόμα και τώρα … πάνω από 50 χρόνια … δεν … ψάχνω … προσπαθώ …. να βρω κοχύλια … ΚΟΧΥΛΙΑ στις παραλίες … και όχι μόνο …
    Λένε όλοι, κι εγώ το λέω, το 2012 θα είναι δύσκολη χρονιά.
    Όμως … να … αν μαζεύουμε κοχύλια … θα την κάνουμε καλύτερη !

    Μας δείχνεις το πως …
    Να είσαι καλά !
    ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ !

     
    • silia

      Ιανουαρίου 23 , 2012 at 13:26

      @ faros
      Έτσι μού’ ρχεται να γεμίσω το ρεζερβουάρ με … πανάκριβη βενζίνη , να έρθω στην Αλεξανδρούπολη , να πάω παραλιακά εκεί στον φάρο , να φωνάξω δυνατά «Φάρε- Φάρε , είσαι εδώ?» … που εκεί κάπου γύρω θα είσαι … να εμφανιστείς και να σου σκάσω δυο γλυκά φιλιά στην ωραία σου μούρη … κι όποιον πάρει ο Χάρος μετά .
      Σ’ ευχαριστώ .

       
  7. ΜΑΡΙΑ ΜΠΛΕΚΑ

    Ιανουαρίου 6 , 2012 at 10:37

    ΜΙΑ ΦΙΛΗ ΑΠΟ ΤΑ ΠΑΛΙΑ ΣΟΥ ΕΥΧΕΤΑΙ ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ
    ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΠΑΝΤΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΚΑΙ ΑΙΣΙΟΔΟΞΗ

     
    • silia

      Ιανουαρίου 12 , 2012 at 01:41

      @ ΜΑΡΙΑ ΜΠΛΕΚΑ
      Μαρία !… Δεν μπορείς να φανταστείς , πόσο πολύ χαίρομαι που σε «βλέπω» εδώ .
      Χάρηκα και θαύμασα και την νέα σου δουλειά .
      Καλότυχη , υγιής και με καλές δουλειές την νέα χρονιά .

       
  8. DaisyCrazy

    Ιανουαρίου 10 , 2012 at 14:34

    Μια χρονιά μεστή και γεμάτη από σένα για μας Σίλια μου. Ευχαριστούμε για όλα όσα διάλεξες να μοιραστείς μαζί μας. Στα κείμενα σου κάνεις κατάθεση ψυχής και εμείς οι αναγνώστες σου γεμίζουμε χαμόγελα και δάκρυα όταν διαβάζουμε. Είσαι απ’τους πιο αγαπημένους μου μπλογκερ και πάντα περιμένω με περισσή ανυπομονησία το νέο σου κείμενο.
    Είθε η νέα χρονιά να’ναι εξίσου μεστή και γεμάτη από ιστορίες απ’τη μια αλλά και ζωή και χαρά απ’την άλλη. Γιατί η ζωή δεν είναι για να τη διηγούμαστε μόνο αλλά και για να τη ζούμε.
    Πολλά φιλιά σου στέλνω απ’την ηλιόλουστη Λεμεσό στην παγωμένη σου πόλη 🙂

     
    • silia

      Ιανουαρίου 24 , 2012 at 00:06

      @ DaisyCrazy
      Χαίρομαι που σε όλα αυτά τα όμορφα συναισθήματα που περιγράφεις , έχω το … μερίδιο μου .
      Και …
      … όπως δεν έχω σκοπό , να πάψω να διηγούμαι ιστορίες απ’ την ζωή που έζησα , έτσι και δεν έχω σκοπό να πάψω να κάνω όνειρα για την ζωή που πρόκειται να ζήσω … Όση κι αν είναι , θα προσπαθήσω παρέα με σας που τόσο αγαπώ , να την κάνω … όμορφη .
      Φιλί ζεστό .

       
  9. Γιώργος Κατσαμάκης

    Ιανουαρίου 12 , 2012 at 10:13

    Καλή χρονιά Silia. Και γόνιμη (δεν αρκεί η κυοφορία, πρέπει κάποια στιγμή και να γεννήσουμε).

     
    • silia

      Ιανουαρίου 24 , 2012 at 00:11

      @ Γιώργος Κατσαμάκης
      Καλή χρονιά και σε σένα Γιώργο ….
      Έχεις δίκιο … Και να ήμουν τουλάχιστον (σαν) ελέφαντας που κυοφορεί 23 μήνες θα είχα μια δικαιολογία … Αλλά είμαι μια … κουκλάρα δίμετρη , με καταπληκτικές αναλογίες , τύπου … δεν μού’ ρχεται τώρα … Βάλε εσύ με την φαντασία σου το τι τύπου είμαι …
      (πάει … την ψώνισα)

       
  10. ακροβατιστής

    Ιανουαρίου 21 , 2012 at 13:00

    Αννα Σίλια καλημέρα!
    Φιλιά πολλά!
    Miss u

     
    • silia

      Ιανουαρίου 24 , 2012 at 00:13

      @ ακροβατιστής
      Miss you too … γι αυτό , ας περάσουμε δίπλα … (έγραψα καινούριο ποστ) .

       
  11. erimos

    Ιανουαρίου 24 , 2012 at 21:38

    Πέρασα να πω μια καλησπέρα και ένα ευχαριστώ για την απάντησή σου
    στο σχόλιό μου και, να αποθέσω αυτό:

    Ελπίζω να βοηθήσει να… τεμπελιάσεις περισσότερο… μα τι λέω;;;
    να μας θυμάσαι πιο συχνά!!!.
    Την καληνύχτα μου… και
    χαμογέλα.

     
  12. silia

    Ιανουαρίου 25 , 2012 at 18:05

    @ erimos
    Θεωρώ ύψιστη ευγένεια το … να λεει κάποιος ευχαριστώ που μου «μίλησες» …
    και … λατρεύω την ευγένεια .

     

Σχολιάστε

 
