RSS

Όταν ήμουν …. βιβλιοθηκάριος …

09 Ιον.
«Όταν μεγαλώσεις , να γίνεις … παραμύθι» , μου είπε κάποτε ο Γιώργος Κατσαμάκης …
«Όταν μεγαλώσεις , να γίνεις … καλλιτέχνης» , μου είπε κάποτε ο Μάνος Χατζιδάκις …
…………………
Ούτε παραμύθι έγινα , ούτε καλλιτέχνης . Γιατρός έγινα κι εκείνο , μετά από έναν πολύ πρόχειρο και βιαστικό σχεδιασμό , μόνο και μόνο για να … πικάρω κάποιον …
Ωστόσο , η Ιατρική , δεν ήταν το μόνο επάγγελμα που άσκησα στην ζωή μου
Κάποτε παλιά … πολύ παλιά , υπήρξα και … βιβλιοθηκάριος .
Η ιστορία που ακολουθεί , έχει αναρτηθεί πριν χρόνια σ’ αυτό το ιστολόγιο , αλλά αυτή τη φορά , την αναρτώ και πάλι , αφιερώνοντας την στον διαδικτυακό μου φίλο Γιώργο Κατσαμάκη , σαν δώρο για τα γενέθλιά του που γιορτάζει σήμερα και που δεν ξέρω ακριβώς τα πόσα κλείνει , αλλά υποθέτω ένα νούμερο … κάτω από τα 40 και γίνομαι έξαλλη , που υπάρχουν άνθρωποι (κανονικοί ενήλικες άνθρωποι , με ταυτότητα , διαβατήριο και δίπλωμα οδήγησης) που γιορτάζουν τέτοιου είδους γενέθλια με νούμερα κάτω από τα 40 , κάτι δηλαδή που για μένα χάνεται στον κουρνιαχτό κάποιων … 10ετιών πίσω …
Τέλος πάντων , δεν θα πλατιάσω γιατί το ένα Lexotanil , θα γίνει τρία – τέσσερα μέχρι το βράδυ , αν συνεχίσω να το σκέφτομαι …
.
 
conceptual,children,cute-072a370f260901d88b382d2f433edb40_h
 

 ==============================================

Σαν ήμουνα παιδί , στην πόλη που γεννήθηκα και μεγάλωνα , υπήρχε μια πανέμορφη και ανθούσα Δημοτική Βιβλιοθήκη , που την διηύθηνε ο κύριος Θαλής , ένας 50άρης τότε , κοντός , κακάσχημος (εμένα μου άρεζε πάντως) καραφλός άντρας , αγνώστου (για μένα) επαγγέλματος και πόρων διαβίωσης . Ο κύριος Θαλής , εκτός των άλλων , ήταν και ανύπαντρος και ομοφυλόφιλος (έτσι λέγανε κάποιοι) , και ζούσε με την ηλικιωμένη μητέρα του σε ένα παλιό διόρωφο , απέναντι από το σπιτικό μας . Κάποιες μαμάδες , δεν άφηναν τα αγοράκια τους να πηγαίνουν στην βιβλιοθήκη (τότε σχεδόν όλοι , αγαπούσαμε τα βιβλία) εξ αιτίας του κυρίου Θαλή , που όπως σας είπα ήταν κοντός , κακάσχημος , ανύπαντρος και ομοφυλόφιλος (τότε ακόμη , δεν καταλάβαινα , τί απ’ όλα έφταιγε) . Εγώ , πάντως , δεν είχα τέτοιο πρόβλημα , γιατί αφ’ ενός μεν , ήμουν κοριτσάκι , αφ’ ετέρου δε η μαμά μου ήταν φίλη με την μαμά του κ.Θαλή και σαν νοσοκόμα που ήταν (η μαμά μου) , της έκανε ενέσεις και κλύσματα και βεντούζες , επειδή ήταν συνέχεια άρρωστη και επίσης και του κυρίου Θαλή του έκανε κι αυτουνού ενέσεις , όταν αρρώσταινε , με τα “λαιμά” του κυρίως . Αφε…τρίτου , ο μπαμπάς μου αγαπούσε και εκτιμούσε τόσο πολύ τα βιβλία και τις βιβλιοθήκες , που γινόταν και … «ριψοκίνδυνος γι αυτά» (έτσι τον άκουσα να λέει κάποτε , σε έναν “σάχλα” ομοφοβικό φίλο του) . Έτσι λοιπόν , μη έχοντας πρόβλημα πρόσβασης στην Βιβλιοθήκη , πού με έχανες , πού με έβρισκες , όλο εκεί βρισκόμουν είτε για να διαβάζω βιβλία , ή για να βοηθώ στις καρτέλες και να αδειάζω τα σταχτοδοχεία … (όσο κι αν σας φαίνεται παράξενο , το κάπνισμα επιτρεπόταν στην Βιβλιοθήκη … το “ομοφυλόφιλος” τους πείραζε) , είτε για να κάνω διάφορα “θελήματα” στον κύριο Θαλή και την ηλικιωμένη μητέρα του …
Για “θέλημα” βρέθηκα στη Βιβλιοθήκη εκείνη την μαγική ημέρα(του είχα πάει το κολατσιό του , που το είχε ξεχάσει στο σπίτι και η μητέρα του στεναχωρέθηκε) . Με το που άνοιξα την πόρτα και εισέβαλα στην ψηλοτάβανη ηλιόλουστη αίθουσα , μια αύρα μαγική με συνεπήρε … Ο κύριος Θαλής στεκόταν όρθιος δίπλα σε έναν παχουλό , νεότερο από αυτόν άντρα , που φορούσε σκούρο κουστούμι και ένα κίτρινο με μαύρα πουά , παπιγιόν . Τα βλέμματα μας (του παχουλού και το δικό μου) διασταύρωθηκαν στη μέση της αίθουσας και ένοιωσα ένα κάψιμο στο στήθος , σαν γρατσουνιά απο ξίφος , όμως δεν είχα ματώσει…. μόνο κάψιμο . Τον … ερωτεύθηκα αμέσως . Και μη νομίσετε , πως ερωτευόμουν εύκολα . Μέχρι εκείνη την ώρα είχα ερωτευθεί έναν ακόμη , τον Αλέκο Αλεξανδράκη , που τον είχα δει σε μια ταινία , με τον μπαμπά μου , σε θερινό σινεμά … Φαίνεται , πως και ο παχουλός άντρας , με … ερωτεύθηκε , γιατί με κοίταζε κι εκείνος , με … ένταση (και μη μου λέτε , ότι μου φάνηκε … είμαι σίγουρη) . Το πρόσεξε και ο κύριος Θαλής και μου ….έγνεψε να πλησιάσω .
– Σίλια , είσαι τυχερή . Σήμερα θα γνωρίσεις τον πιο σπουδαίο άνθρωπο του κόσμου … (του κόσμου , είπε … όχι της Ελλάδας) . Τον Μάνο Χατζιδάκι … Είναι προσωπικός μου φίλος … Είναι μουσικός … “χάρτινο το φεγγαράκι , ψεύτικη η ακρογιαλιά … μμμμμ…” (σιγοτραγούδησε) … Μαίτρ , η Σίλια είναι λίγο … Ρωσίδα , όμως , προς Θεού , όχι κουμμουνίστρια …. γνωρίζω τον πατέρα της …. Με βοηθάει με τα βιβλία … είναι καλό κορίτσι .
– Τι θα γίνεις όταν μεγαλώσεις Σίλια ; …. με ρώτησε ο … ερωτευμένος (με μένα) παχουλός άντρας .
– Μεγάλη είμαι , του αντιγύρισα με μια πρωτοφανή ξεδιαντροπιά ….
Χαμογέλασε… Έμοιαζε αφηρημένος ….
– Να γίνεις … καλλιτέχνης… Κι αμέσως μετά :
– Νοιώθω κουρασμένος Θαλή …. Έχω κι ένα σωρό δουλειές …
…. Έφυγαν , χωρίς να μου ξαναμιλήσουν…. Έμεινα με το κολατσιό του Θαλή , στο χέρι , μη ξέροντας τί να το κάνω…..
…………………………..
Συνέχισα να πηγαίνω στη Βιβλιοθήκη , με την ελπίδα ότι θα τον ξανάβλεπα….Όμως , Εκείνος … δεν ξανάρθε . Ούτε ο κύριος Θαλής μου ξαναμίλησε γι αυτόν… Κάποτε … απελπίστηκα ότι θα τον ξανάβλεπα … , αλλά και πάλι συνέχισα να πηγαίνω , γιατί αγαπούσα τα βιβλία (όλοι λίγο πολύ τα αγαπούσαμε τότε) .
Σαν … ήμουνα μικρή , πίστευα πως πολυτέλεια , είναι οι παραθαλάσσιες βίλλες και οι μακριές τουαλέτες των καλοχτενισμένων κοσμικών και εύπορων κυριών …. Τώρα , στην ωριμότητα μου , πιστεύω ότι πολυτέλεια είναι , κάτι σαν αυτό που έζησα εκείνο το πρωινό στην Δημοτική Βιβλιοθήκη …
===============================================
Hatzidakis-1-web
#################################################
Χρόνια πολλά μικρέ , σιχαμένε Κατσαμάκη … Σου εύχομαι να ζήσεις πολλά – πολλά χρόνια , γεμάτος υγεία και προκοπή και σ’ όλη σου τη ζωή , να είσαι … βιβλιοθηκάριος . Να γεράσεις με  βαθιά γεράματα , εκεί μέσα … ανάμεσα στα αγαπημένα σου βιβλία … 
Ακόμη , με την ευκαιρία αυτής της αφιερωματικής ανάρτησης , θέλω να σου επιστρέψω μια φωτογραφία σου (αυτή που χρησιμοποιείς στο βιογραφικό σου) , που … Κύριος οίδε , πως και από πότε , παράπεσε , μέσα στα φωτογραφικά μου αρχεία …
 
 affe,bibliothek,buch,orangutan,tiere-d9b799da104b2b3477e2774eedfe6c42_h
 
.
***************************************************************************
katsamakeia
 Η ανάρτηση αυτή , είναι η συμμετοχή μου στις εορταστικές εκδηλώσεις «Κατσαμάκεια 2013» που διοργανώνονται με αφορμή τα γενέθλια του εκλεκτού μας φίλου , Γιώργου Κατσαμάκη .
Συμμετέχουν ακόμη οι :
Σταυρούλα, Ερυθρό ΚαγκουρώNefosis AΜούργοςΚαγκουρώPolyanna, Δύτης Νιπτήρων,Ντίνα ΒιτζηλαίουΣελιτσάνος, DevaAlema, , Κόκκινο Μπαλόνι, Κουπέπια, σημειωματάριοkizilkumΕύη Βουλγαράκη, γρηγορης στ. Silentcrossing, τσαλαπετεινός , RoubinakiM , Εξεγερμένο 2009 , ψαροκόκκαλοkidscloud …
 

Ετικέτες: ,

41 responses to “Όταν ήμουν …. βιβλιοθηκάριος …

  1. Stavrula

    9 Ιουνίου , 2013 at 14:58

    Τυχερή Άννα!!

     
    • silia

      10 Ιουνίου , 2013 at 12:51

      @ Stavrula
      Τυχερή είμαι , ναι … Που έμπλεξα με το blogging και γνώρισα όλους εσάς .

       
  2. bibliothekarios

    10 Ιουνίου , 2013 at 08:42

    Το κείμενο αυτό το είχα διαβάσει όταν το πρωτοέγραψες. Σε ευχαριστώ πολύ Άννα για τη συμμετοχή σου στη ζαβολιά του αφιερώματος, για τις ευχές σου και έχω να σου πω πως αν περιμένεις εκεί που είσαι εγώ θα σε φτάσω 🙂

     
    • silia

      10 Ιουνίου , 2013 at 12:49

      @ bibliothekarios
      Πολύ όμορφο σχόλιο .
      Και κάτι άλλο :
      Δεν χρειάζεται να μείνω να σε περιμένω (η , κι αν χρειάζεται θα περιμένω πολύ λίγο … σε αμελητέα ποσότητα «χρόνου» ) , γιατί ανήκεις σε εκείνη την γενιά και σε εκείνη την κάστα των ανθρώπων , που πανεύκολα , όχι απλά φτάνουν τους εκπρόσωπους της δικής μου γενιάς , αλλά «μας» κάνουν να … τρώμε την σκόνη τους .
      Τις ευχές μου και πάλι .

       
  3. DaisyCrazy

    10 Ιουνίου , 2013 at 09:55

    Να ζήσει ο φίλος σου και να’ναι καλά! Τον ευχαριστούμε που στάθηκε αφορμή να διαβάσουμε την παλια/νεα ανάρτηση σου 🙂
    Καλή ιδέα πάντως.. άραγε να ζητήσω κι εγώ ανάρτηση που έρχονται τα γενέθλια μου τέλος Ιουλίου; Ή θα είσαι στις διακοπές σου γλυκιά Σίλια μου; 🙂
    Φιλάκια!!!

     
    • silia

      10 Ιουνίου , 2013 at 12:56

      @ DaisyCrazy
      Εγώ Daisy μου από τότε που συνταξιοδοτήθηκα , είμαι σε … μόνιμες διακοπές …
      Μάθε να ζητάς , αυτά που αγαπάς . Ευθύνη των άλλων θα είναι να σου τα δώσουν ή όχι …
      Φιλιά πολλά κι από εμένα .

       
  4. heliotypon

    30 Ιουνίου , 2013 at 08:43

    Πολύ ενδιαφέρουσα ανάρτηση. Και με λογοτεχνικές αξιώσεις! ‘Αντε να βρεις τώρα δουλειά που να συνδυάζει ιατρική και βιβλία… ‘Ισως βιβλιοθηκάριος σε νοσοκομείο (αλήθεια, έχουν βιβλιοθήκες τα νοσοκομεία;).

     
    • silia

      13 Ιανουαρίου , 2014 at 00:21

      @ heliotypon
      Σ’ ευχαριστώ φίλε μου για τα καλά σου λόγια και συγχώρησε με, που άργησα τόσο να σου απαντήσω.
      ———————————
      Και… δεν ξέρω για άλλα Νοσοκομεία, αλλά σ’ αυτό το επαρχιακό, που εργάσθηκα τα τελευταία… 30 χρόνια, ναι… είχαμε βιβλιοθήκη, που την οργανώσαμε και την στηρίξαμε για μια 15ετία, εγώ με τον σύζυγό μου…
      Πω πω!… τί μου θύμισες τώρα…

       
  5. λαμποργκίνι

    30 Ιουνίου , 2013 at 16:10

    βόλταρα μπήκα μου άρεσε

    θερμό απόγευμα

     
    • silia

      13 Ιανουαρίου , 2014 at 00:29

      @ λαμποργκίνι
      Καλώς ήρθες.
      Μεσοκαλόκαιρο, όταν σχολίασες και ευχήθηκες ένα «θερμό απόγευμα»… Τώρα πια… μεσοχείμωνο και νιώθω να μου χρειάζεται πολύ ένα θερμό απόγευμα 🙂

       
  6. faros

    2 Ιουλίου , 2013 at 17:23

    Τρομερό πράγμα το … μπλέξιμο !!!

     
    • silia

      13 Ιανουαρίου , 2014 at 00:30

      @ faros
      Αυτό με το «μπλέξιμο», ειλικρινά, δεν το κατάλαβα.

       
  7. mr e.

    6 Ιουλίου , 2013 at 14:29

    Καλό καλοκαίρι με ξένοιαστες διακοπές και χαρούμενες…. συνάξεις….
    Φιλιά.

     
    • silia

      13 Ιανουαρίου , 2014 at 00:32

      @ mr e.
      Προφανώς, η ευχή σου δεν έπιασε (συμβαίνουν αυτά)…
      Το καλοκαίρι μου ήταν χάλια.
      Ας ελπίσουμε σε έναν καλό Χειμώνα 🙂 🙂

       
  8. Kostas Outsider

    9 Ιουλίου , 2013 at 16:11

    Ομολογώ πως σε ζηλεύω, ο Μάνος Χατζιδάκις είναι ένας από τους ελάχιστους ανθρώπους που θα ήθελα να έχω γνωρίσει. Ξέρεις και από μεταφυσικής ας πούμε πλευράς αφού είχα την τιμή να γεννηθώ ίδια ημερομηνία με τον μεγάλο Δημιουργό. Πολύ όμορφη ιστορία, να είσαι καλά.

     
    • silia

      13 Ιανουαρίου , 2014 at 00:35

      @ Kostas Outsider
      Να είσαι κι εσύ καλά, φίλε μου.
      Καλά κάνεις και … με ζηλεύεις… Είμαι όντως αξιοζήλευτη (εντάξει… πλάκα κάνω, για να χαμογελάσει λίγο το χείλι μας).

       
      • The Outsider

        13 Ιανουαρίου , 2014 at 05:43

        😉

         
  9. cronopiusa

    28 Αυγούστου , 2013 at 00:51

    The Fantastic Flying Books of Mr Morris Lessmore [OSCAR’S 2012 WINNER™]

     
    • silia

      13 Ιανουαρίου , 2014 at 00:40

      @ cronopiusa
      Σ’ ευχαριστώ, πολύ-πολύ.
      Καλώς ήρθες.

       
  10. mr e.

    3 Νοεμβρίου , 2013 at 12:10

    Τουλάχιστον πες μας αν είσαι καλά. Μας λειπεις.

     
  11. silia

    5 Νοεμβρίου , 2013 at 00:27

    @ mr e.

     
    • mr e.

      6 Νοεμβρίου , 2013 at 15:05

      δεν ξερω που… εδω σε θελω…. ellinas7@live.com

       
      • silia

        7 Νοεμβρίου , 2013 at 02:27

        @ mr e.
        Το έστειλα κι εδώ.

         
  12. Νικολέτα

    29 Νοεμβρίου , 2013 at 00:47

    Πολύ ενδιαφέρον.
    καλό βράδυ!

     
    • silia

      10 Δεκεμβρίου , 2013 at 16:08

      @Νικολέτα
      Να είσαι καλά, γλυκιά μου. 🙂

       
  13. faros

    9 Δεκεμβρίου , 2013 at 09:15

    ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΚΑΙ ΚΑΛΑ !

    ΜΕ ΥΓΕΙΑ ΚΑΙ ΧΑΡΑ !

    ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΣΑΣ !

     
    • silia

      10 Δεκεμβρίου , 2013 at 16:06

      @faros
      Χρόνια πολλά και σε σένα καλέ μου φίλε.
      Οικογενειακή ευτυχία, πάντα.

       
  14. faros

    19 Δεκεμβρίου , 2013 at 18:58

    ΚΑΛΕΣ ΓΙΟΡΤΕΣ !

    Ο,ΤΙ ΕΠΙΘΥΜΕΙΣ ΓΙΑ ΣΕΝΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΣΟΥ, ΝΑ ΠΕΡΑΣΕΤΕ ΤΕ-ΛΕΙ-Α, ΟΠΩΣ ΣΟΥ ΑΞΙΖΕΙ ! 😀

     
    • silia

      19 Δεκεμβρίου , 2013 at 21:09

      @faros
      Καλές γιορτές και σε σας.
      Σας αγαπώ. Να μην το ξεχνάτε αυτό.

       
  15. erimos

    22 Δεκεμβρίου , 2013 at 23:25

    Υπάρχεις?
    Μας λείπεις.
    Μέρες που είναι, αφιερωμένο,

    για καλές γιορτές.

    Καλό ξημέρωμα και…
    χαμογέλα.

     
    • silia

      13 Ιανουαρίου , 2014 at 00:12

      @ erimos
      Υπάρχω, καλέ μου… Υπάρχω και είμαι καλά. Εντάξει… υπήρξα και καλύτερα στη ζωή μου, αλλά δόξα στο Γιαραμπή (Γιαραμπής= Θεός στο «Ένα παιδί μετράει τ’άστρα» του Μενέλαου Λουντέμη), όπως λέμε εδώ στην Θράκη, είμαι πολύ καλύτερα από πολλούς άλλους.
      Και από την ώρα, που «είδα» το σχόλιο σου (γιατί κι εσύ είχες ψιλοεξαφανισθεί), νιώθω και καλύτερα…
      … και χαμογελώ και πιο πολύ…

       
  16. DaisyCrazy

    22 Δεκεμβρίου , 2013 at 23:31

    Μας λειπεις εσύ κι οι ιστορίες σου, ο τρόπος που γράφεις…
    Να΄σαι καλά εύχομαι και να περνάς όμορφα. Καλή νέα χρονιά!
    Φιλιά πολλά Αννούσκα

     
    • silia

      13 Ιανουαρίου , 2014 at 00:14

      @ DaisyCrazy
      Το ξέρω ότι σας λείπω… Επειδή κι εσείς, μου λείπετε πολύ.
      Υπόσχομαι, να προσπαθήσω να… ξανάρθω.
      Φιλιά κι από εμένα.

       
  17. faros

    25 Δεκεμβρίου , 2013 at 09:07

    ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΚΑΙ ΚΑΛΑ, ΜΕ ΥΓΕΙΑ ΚΑΙ ΧΑΡΑ ! 😀

     
  18. silia

    13 Ιανουαρίου , 2014 at 00:15

    @ faros
    Φάρε κι από εμένα, τις πιο θερμές ευχές.

     
  19. Μπουλούγαρης Ηλίας

    14 Ιανουαρίου , 2014 at 00:32

    (γιατί κι εσύ είχες ψιλοεξαφανισθεί).
    χμ… ναι μεν, αλλά… σε κάποια καλοκαιρινή απουσία μας από το σπίτι, – το τζιέρι μου και γω – το επισκέφθηκαν κάτι καλά παιδιά και… με τι να επικοινωνούσα ελείψη μέσου???
    Νάχεις ένα γλυκό ξημέρωμα, και…
    χαμογέλα.

     
  20. nicolaos demonicos

    6 Φεβρουαρίου , 2014 at 18:03

    Πρώτη φορά και από σπόντα Ηλιοτυπική στο μπλογκ σου.
    Θα μείνω στον Μεγάλο Έλληνα που ερωτεύτηκες με το πρωταντίκρυσμα. Και πώς να μην; Κι ούτε που ήταν ανάγκη να τον δης… αρκούσε να τον ακούσης, ν’ ακούσης πώς σωστά, παναπή μουσικά, εκφέρεται το «ρο» των ρόδων.
    Έρρωσο.

     

Σχολιάστε